
Hitman: IO Interactive zwalnia pracowników

Już w 2013, czyli przed rozpoczęciem prac nad najnowszym Hitmanem, Square Enix zdecydowało o zmniejszeniu studia w Kopenhadze o połowę – developer miał odtąd zająć się tylko serią o Agencie 47, nie angażując się w eksperymenty pokroju Kane & Lynch: Dead Men. I choć wydany w zeszłym roku symulator płatnego zabójcy został przyjęty przez przeważającą część krytyków bardzo ciepło, wyniki komercyjne przyczyniły się do decyzji o rozstaniu S-E i IO. Dziś nastąpiły pierwsze poważne konsekwencje tego wydarzenia:
An update from the studio: pic.twitter.com/k0aoms5cOQ
— Io-Interactive (@IOInteractive) May 23, 2017
Krótko mówiąc: IO Interactive musi dokonać zmian, które „pozwolą im lepiej przygotować się na nadchodzące przygody” (co można łatwo zinterpretować jako walkę o przetrwanie), i wyrażają smutek, że w wyniku tych zmian wielu utalentowanych artystów i dobrych przyjaciół będzie musiało opuścić swoje miejsce pracy. Studio zapewnia, że dołoży wszelkich starań, by wspomóc zwolnionych w szukaniu dalszej ścieżki kariery. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, ile osób musiało odejść z kopenhaskiej firmy.
Szczęściem w nieszczęściu jest fakt, że IO prawdopodobnie przetrwa jeszcze jakiś czas. Nie wiadomo, jaki będzie następny projekt studia, ale obecne plotki mówią o drugim sezonie epizodycznego Hitmana.

Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Hitman: IO Interactive zwalnia pracowników”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Polecam zrobic Hitmana bez sezon pass, platnych DLC i z normalna cena premierowa na PC, to moze lepiej sie sprzeda. No ale wiadomo odcinanie kuponow sie oplaca lepiej (udowodnili ze nie).
A wystarczyło nie kroić na kawałki łysego…
Nie kroić gry na odcinki. Mam nadzieję, że pomogłem.
Przypomnę, że pocięcie gry na epizody było decyzją Square Enix nie IO, ale to IO na tym teraz cierpi.