rek
rek
04.09.2013
Często komentowane 23 Komentarze

Heavy Rain mogło trafić… na X360. Ale Microsoft bał się „skandalu”

Heavy Rain mogło trafić… na X360. Ale Microsoft bał się „skandalu”
Heavy Rain to jeden z najlepszych exclusivów PlayStation 3, a współpraca Sony ze studiem Quantic Dream zaowocuje kolejną grą ekipy Davida Cage’a, która wkrótce się ukaże – Beyond: Dwie Dusze. Okazuje się jednak, że niewiele brakowało, a historia zabójcy z Origami trafiłaby… na X360.

W trakcie swojego wykładu na tegorocznej edycji imprezy BAFTA Annual Games Lecture David Cage, szef studia Quantic Dream, zdradził, że początkowo Heavy Rainem zainteresowany był Microsoft. Niestety współpraca pomiędzy twórcami, a gigantem z Redmond nie ułożyła się dobrze. Cage wspomina, że choć koncern zainteresowany był projektem jego ekipy, to włodarze firmy „przerazili się” tematem, który gra miała poruszyć. Nie chcieli skandalu, który mógłby wybuchnąć wokół produkcji traktującej o porwaniach dzieci.

Cage zaznacza przy tym, że nie chce krytykować Microsoftu za podjętą decyzję. Projektant przy tym się nie zraził i poszedł do konkurencji – Sony było bardziej otwarte. Developerzy zapewnili firmę, że kontrowersyjny temat nie zostanie przedstawiony w sposób wulgarny, a nacisk postawiony zostanie na emocje. To pomogło – producent PS3Quantic Dream nadawali na tych samych falach, dzięki czemu Heavy Rain mogło powstać.

rek

23 odpowiedzi do “Heavy Rain mogło trafić… na X360. Ale Microsoft bał się „skandalu””

  1. Heavy Rain to jeden z najlepszych exclusivów PlayStation 3, a współpraca Sony ze studiem Quantic Dream zaowocuje kolejną grą ekipy Davida Cage’a, która wkrótce się ukaże – Beyond: Dwie Dusze. Okazuje się jednak, że niewiele brakowało, a historia zabójcy z Origami trafiłaby… na X360.

  2. Co jest kontrowersyjnego w porwaniu dziecka? Zabijanie jest ok, ale nagość, czy poważna historia są be? Nic dziwnego, że gry są uważane za zabawkę dla dzieci i główne zło przy niemalże każdej strzelaninie. Skoro samo zabijanie jest lepiej przyjmowane niż kawałek sutka, czy pośladka lub poruszenie jakiegoś ważnego problemu… to nie mam więcej pytań.

  3. Sprzedam opla.

  4. @Kodaemon – I hate you soooo much. Mam dopiero zamiar poznać tą produkcję i teraz będę miał cały czas przed oczami twój tekst ty spoilerowy śmieciu.

  5. Microsoft zadowolony z siebie może dalej wydawać kolejne części Gears of War czy innego Call of Duty. Brawo, order za wkład w rozwój elektronicznej rozrywki idzie do legendarnego giganta z Redmond!

  6. Proszę się wstrzymać z jakimikolwiek spojlerami, przeszedłem tą grę, ale wiele osób zagra w nią za pewne po obniżce cen konsol. Poza tym ten komentarz nie wniósł nic do rozmowy… BTW. MS urwało kurze złote jaja.

  7. Siemiatyczanin2405 4 września 2013 o 12:06

    VonesSznycel, thx for the spoiler xD Ja ograłem ale mój kolega się wkurzył jak to przeczytał xD

  8. @MetmaN666 > na pocieszenie dodam że jest kilkoro bohaterów, no i twoje nemezis może zginąć w trakcie gry i gra potoczy się bez owego nemezis 😉 choć przyznam że nie grałem jeszcze taką drogą więc nie wiem jak to będzie wyglądać.

  9. @Kodaemon – Tyle, że do samego końca o tym nie wiemy, co jest trochę głupie, bo niby wcielamy się w niego i powinniśmy poznać jego myśli.

  10. @Kodaemon|SPOILER ALERT!!!

  11. Nie mam zdania, bo nie mam internetu

  12. Zastanawiam się, kto był przerażony, że na PC gra się nie ukazała.

  13. Co do spoilerów – zasadniczo stosuję zasadę nie oznaczania spoilerów w produkcjach wydanych dawniej niż 2 lata temu.

  14. Do osób mających pretensje za spoilery – Na c**j czytacie komentarze do tego newsa? Logiczne że ktoś napisze coś o zakończeniu gry…Myślcie trochę, to nie boli. ;]

  15. @Kodaemon Nie oznaczone spoilery, to według mnie można robić tylko do bardzo starych gier. Z tego powodu, że w bardzo stare gry jak ktoś nie grał, to już raczej nie zagra. Ale gry do 10 lat jeszcze powinny mieć oznaczone spoilery.

  16. @Oski918 tak, to w końcu takie logiczne, że w newsie o platformie, na której ukazała się dana gra, ludzie będą pisać o jej zakończeniu! Nie bądź taki do przodu bo Cię na tyłach zabraknie cwaniaczku, Twój komentarz jest po prostu debilny, na prawdę:) spojlery są chamskie same w sobie, a wprowadzanie ich w komentarzach to najzwyczajniejsza oznaka skur….stwa. Gdybym nie ograł tej produkcji byłbym najpewniej zirytowany, bo byłoby czym.

  17. Hmm… Zapiszcie to sobie gdzies – jeszcze w tym roku bedzie informacja, ze Heavy Rain trafi na PC… 🙂

  18. Heavy Rain to tytuł, dla którego specjalnie pożyczyłem PS3 od kolegi, kupiłem oryginał i z ogromną satysfakcją ukończyłem. Mam Xboxa i PC i twierdzę, że nieobecność tego tytułu na innych niż PS3 platformach to ogromna niesprawiedliwość dla tych, którzy nie mają kosoli Sony (ani nie mogą jej pożyczyć tak jak ja). Tym którzy nie grali – polecam 🙂

  19. I dlatego M$ traci – boi się wypuszczać nowatorskie produkcje.

  20. Tak z innej beczki, nie wyobrażam sobie grania w HR na PC. Tzn, dla mnie ta gra ma magię na dużym telewizorze, z padem (lub Movem) w ręku. Wtedy przeżywa się to faktycznie jak film. A tak? Siedzisz zgarbiony przed komputerem i klikasz sobie w klawiaturę, co jakiś czas ruszając myszką. Nie ma nawet co porównywać do gry na konsoli. To nie byłoby to samo. Co to tematu: gdyby M$ się zgodził, to gra pewnie nie zawitałaby na PS3, a ja kupiłbym inną konsolę. I musiałbym się męczyć na X-Boxowym padzie 🙂

  21. @Dominoo Jak nie chcę „klikać sobie w klawiaturę, co jakiś czas ruszając myszką” to do mojego PC podłączam sobie pada i jest super. =)

  22. Zawsze się zastanawiałem czemu gdy postacie mordują tysiące wrogów/npc (czy to kobiet/mężczyzn/starszych/młodszych) to jest w miarę ok ale jak pojawia się dziecko to już jest ta medialna granica i wielki skandal?! Tak samo jest w filmach/książkach, a przecież to nadaje głębsze, mroczniejsze odczucie powieści.

  23. Dominoo, w Fahrenheit wyglądało to dobrze, więc i w Heavy Rain fajnie by to wyglądało pewnie.

Dodaj komentarz