rek
rek
27.09.2013
Często komentowane 21 Komentarze

Halo 4 na PC? Microsoft pokazał ponoć prototyp odpowiednika GaiKai

Halo 4 na PC? Microsoft pokazał ponoć prototyp odpowiednika GaiKai
Halo 4 na PC? Może się to wydawać nieprawdopodobne, ale to możliwe – przynajmniej jeśli wierzyć najnowszym plotkom, które pojawiły się w sieci. Wynika z nich, że Microsoft pracuje nad swoim odpowiednikiem GaiKaia i pokazał go już w akcji.

Serwis The Verge powołując się na własnych informatorów twierdzi, że wczoraj Microsoft zorganizował wewnętrzne spotkanie, na którym zaprezentował prototyp usługi streamującej gry. Ta ma przesyłać strumieniowo produkcje do urządzeń z Windowsem – a więc smartfonów działających pod kontrolą Windows Phone oraz PC-tów.

W trakcie pokazu wykorzystano ponoć Halo 4, które za pomocą streamingu uruchomiono na niezbyt mocnym komputerze i Nokii Lumii 520. W tym ostatnim przypadku gigantowi z Redmond udało się zmniejszyć opóźnienie do zaledwie 45 ms. Warto jednak ponownie podkreślić, że na razie usługa – według informatorów The Verge – znajduje się w fazie prototypu.

Nie jest tajemnicą jednak, że Microsoft ma plan stworzenia własnego odpowiednika GaiKai. Niedawno wraz z chińskim operatorem telewizji cyfrowej BesTV utworzył spółkę E-Home Entertainment Development, która ma stworzyć działającą na terenie Chin usługę streamingu gier. Fakt, że koncern pokazał na prywatnym spotkaniu Halo 4 przesyłane strumieniowo na PC i Nokię Lumię 520 może świadczyć, że firma poważnie traktuje serwis i być może chce uruchomić go też na Zachodzie. Poza tym gigant z Redmond niedawno stwierdził, że jego technologia „chmur” będąca integralną częścią Xbox LiveXboksie One może działać na takiej samej zasadzie jak konkurujący GaiKai.

rek

21 odpowiedzi do “Halo 4 na PC? Microsoft pokazał ponoć prototyp odpowiednika GaiKai”

  1. Halo 4 na PC? Może się to wydawać nieprawdopodobne, ale to możliwe – przynajmniej jeśli wierzyć najnowszym plotkom, które pojawiły się w sieci. Wynika z nich, że Microsoft pracuje nad swoim odpowiednikiem GaiKaia i pokazał go już w akcji.

  2. gdyby Halo 4 wyszło na PC byłbym wniebowzięty, jedyna część w którą nie grałem bo zaprzestałem kupować gry na Xa, a gdyby to się stało na 100% kupiłbym Halo na PC

  3. Skoro streaming ma być lekarstwem na słabiutkie parametry XBoxa, to nie prościej wyprodukować smartfona z wyjściami HDMI i Ethernet oraz padem? Skoro i tak moc obliczeniowa siedzieć będzie w chmurze, to po co marnować miejsce przy telewizorze stawiając obok (Broń Boże pionowo!) magnetowid? Z każdym kolejnym newsem utwierdzam się w przekonaniu że nowa generacja konsol sama nie wie, czym tak na prawdę chce być.

  4. JEDYNE 45MS, czy was pogrzało wszystkich? JEDYNE? To jest niegrywalne…

  5. @wolfur – bez przesady, w takie np. szachy z takim opóźnieniem można bezproblemowo pograć ^^

  6. @Wolfur w BC 2 multi mam 140ping, w BF3 60-70 i jest grywalnie…:)

  7. @wolfur – 45 tysięcznych sekundy to dla ciebie dużo? człowieku, twój mózg ma opóźnienie sięgające 300 milisekund, a mówisz, że 45 milisekund to dużo…

  8. http:www.youtube.com/watch?v=r0mDwAmQL8s – zobaczcie ile ms opóźnienia ma pad od xboxa 360 to się dowiecie że 45 ms to niezły wynik

  9. Gakai to na razie Sci-FI tak samo jak elektryczne samochody. Potrzebna ogromna infrastruktura rozwojowa dla tego i nie wszystkim „szejkom” będzie to na rękę. Pogadamy o tym za 10 lat, może coś z tego wyjdzie.

  10. Czas reakcji gracza komputerowego to ok 0.2s (200ms) – przy czym mówimy tu już o graczach zawodowych…

  11. @Arthanis|Ale Wolfur jest lepszy od zawodowców, bo on ma opóźnienie -2s i wie gdzie są przeciwnicy zanim tam faktycznie będą.

  12. 45ms to może nie dużo ale jednak odczuwalnie obniży komfort rozgrywki.

  13. @RaThek – tak, ale pod warunkiem że jesteś modliszą. Ci spośród czytelników CDACTION, którzy należą do ssaków naczelnych, nie powinni odczuwać specjalnego dyskomfortu.

  14. @gutol – jeśli ma refleks -2s, to nawet z opóźnieniem 45ms będzie miał 1.955s na zajęcie dogodnej pozycji strzeleckiej 🙂

  15. Ciekawe, ciekawe. Choć streaming mnie nie przekonuje (testowałem OnLive i Gaikai, ale jakoś daleko mi do zachwytów), może to działać. Problem jest jeden: czy u nas też powstanie odpowiednia infrastruktura – serwery itd. Bo jeżeli sygnał będzie musiał iść aż do (dajmy na to) Anglii, to o wygodnej grze można zapomnieć.

  16. prawie nie zauważalne, skoro opóźnienia to 45ms więc czas transmisji to połowa takiego dystansu… |a co do tego że długo to radziłbym sprawdzić jaki ma pan opóźnienia z bramką w sieci lan mniej niż 100m od pana na kablu 100MB/s. 45 dla takiej usługi strumieniowanej na telefon to naprawdę przyzwoity wynik, tyle że na razie zapewne w warunkach laboratoryjnych,

  17. 45ms, ale wszystko w LAN, gdzie grę renderowały stacje robocze kilka pięter niżej. Gaikai/Onlivee/MS Chmura to dobra zabawka dla graczy niewymagających. Jednak prawa fizyki są nieprzekraczalne, informacja z kontrolera do terminala podróżuje w określonym czasie, z terminalu do stacji roboczej w określonym czasie, samo liczenie w stacji, potem sygnał zwrotny do terminalu i stamtąd do odbiornika tv. A do tego kompresja obrazu i dźwięku (720p) i opóźnienia (granie w 60fps – nic z tego na chmure)

  18. Mały test – zagrajcie w wyścigówkę albo bijatykę na OnLive. Po za tym, „kupując” grę w chmurze w praktyce tylko nabywamy na czas określony slot na dany tytuł.

  19. Sjet nikt nie przetestuje bowiem pare miesięcy temu onlive umarł… |http:www.spidersweb.pl/2013/09/streaming-gier-bez-przyszlosci.html|A co do tego co napisałeś… to to się odbywa na trochę innych zasadach… bowiem 60 fps w grach nie jest stałą, a jedynie wartością mierzoną.. w strumieniu hd masz 1278×720 25fps…takie sa parametry strumieniu video w hd… im wygenerowało w laboratorium 45ms a to znaczy że strumien to jakieś 2MB/s jeśli serwer stał by lokalnie w kraju potrzebował byś łącza 4MB/s…

  20. a za granica(w Europie, np. w Niemczech) 8 MB/s, jeśli serwer stoi w chinach to przydało by się łącze o prędkości 25 MB/s… no i oczywiście w każdym przypadku serwery powinny być na tyle drożne by nas przepuścić, a wartości są liczone na zasadzie jeśli pakiety osiągną wymiar 2MB. swoją drogą m$ genialnie sobie to wymyślił. bo dostanie się na rynek konsol w chinach przed sony… i to z lokalnym logiem i marką w chinach znaną.

  21. Co tym dziwnego. Z dużych Halo tylko Reach i trójka się nie ukazały, wiec wcale się nie zdziwię jak wyjdzie czwórka o czym od dawna mówiłem

Dodaj komentarz