
Half-Life: W wersji alfa wyglądał tak… [WIDEO]
![Half-Life: W wersji alfa wyglądał tak… [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/241e62b6-8c04-4b57-acbf-b3b51e1479de.jpeg)
W zasobach światowej sieci komputerowej, przez grupkę entuzjastów określanej mianem Internetu, pojawił się materiał wideo przedstawiający grę Half-Life w jej wersji alpha - na mniej więcej rok przez premierą. Hmmm, nie od początku był to klasyk...
Half-Life w wersji alpha:
Opis tego, skąd pobrać i jak uruchomić tę wersję gry znajdziecie TUTAJ.

Czytaj dalej
27 odpowiedzi do “Half-Life: W wersji alfa wyglądał tak… [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W zasobach światowej sieci komputerowej, przez grupkę entuzjastów określanej mianem Internetu, pojawił się materiał wideo przedstawiający grę Half-Life w jej wersji alpha – na mniej więcej rok przez premierą. Hmmm… Nie od początku był to klasyk…
Nie ma się co dziwić, skoro pierwsza wersja miała być konwersją Quake’a np. z innymi przeciwnikami. Oryginał wiecznie żywy, mogę go non stop przechodzić bez znudzenia 🙂 .
Lubię takie ciekawostki:)
Niesamowite jest to jakiego postępu Valve dokonało od wersji alpha do wersji finalnej w ciągu ROKU! HL1 na swoje lata był arcydziełem, kamień milowy w fpp.
Muzyczka na końcu zniszczyła system.
@kurson7: jasne, sporo się zmieniło przez ten rok ale myślę, że nie w tym rzecz. Na tym filmie nie ma tego, co było moim zdaniem najważniejsze nie tylko w jedynce ale też kolejnych odsłonach (sam jako pierwszą poznałem „czystą” dwójkę): fabuły, klimatu i wykreowanego na potrzeby serii świata. Bez tego Half Life byłby tylko bardzo dobrym fpsem, a tak stał się czymś więcej. Od momentu ukończenia episode 2 czekam na kolejną odsłonę jak chyba na żadną inną grę (naiwniak).
Spóźniony news ściągnąłem już wczoraj hłe hłe…|PS mina strażników z alfy powinnabyłabyć bonusem w finalnej wersji, albo chociaż za pomocą cheatów 😉
Och, animacji szkieletowej nawet w Q2 nie było, tu mnie zaskoczyli
Tak, te oczy będą mi się dzisiaj śniły w nocy, aż strach iść spać 😀
W wersji HD. 😀 Jak na to patrzę, to aż żal ściska różne części ciała… I te dźwięki, rodem z Akademii Pana Kleksa. I muzyka… Balsam (miód?) dla uszu.|A co mi tam, pobieram.
To jeszcze wersja z Ivanem Space Bikerem, tak?
Co ci strażnicy tacy wystraszeni? 😀 To nie jest przecież wersja alfa samej gry tylko jej technologii. To jest demo stworzone na potrzeby prezentacji technologii gry. Ogólny wygląd poziomów pewnie zaprojektowano i zbudowano już dużo wcześniej, a w ciągu tego roku mocno podrasowali silnik i wrzucili na niego już wcześniejsze mapy. Poza tym, w tamtych latach stworzenie gry nie było aż tak czasochłonnym zajęciem, jak teraz.
Aż dziwie się, że wtedy grafa w HL1 była uważana za niesamowitą, a teraz lepszą grafikę można zobaczyć w grach na smartphone’ach.
Tylko z kąt wiadomo że to nie Fake???
Fajne tech demo. Docelowo gra była robiona na engine pierwszego Quake, potem usunięto wszystko i przeszli na Quake 2 i mocno go przerobili. Pamiętam te pierwsze screeny z HL 🙂
@TerrorYst Z tont.
@pio6 oczywiście wiesz, że wtedy nie było directx 11?
Dlaczego nie mogę tego ściagnać? Opera ciagle pobiera od nowa.
Fajowe
@DoomMarine95|Half-life jest zrobiony na silnie zmodyfikowanych silniku Quake-a 1…
GoldSrc do tej pory robi wrażenie fenomenalnym modułem przetwarzania dźwięku, co zresztą na tym filmie doskonale pokazano.|da_kostek, DoomMarine95 – w sumie obaj macie po trochu rację, bo Valve do silnika QuakeWorld zaimplementowało pewne elementy z id Tech 2
Tak powstawała legenda. I nie ma w tu cienia sarkazmu.
Ta, jest na engine Quake 1, podmienili paletę kolorów na wyższą, poszerzyli doznania dźwiękowe, takie tam pierdu pierdu, ostatecznie uzyskali coś konkretnego. Nadal rzecz jasna sporo pozostałości, choćby postacie i meshe w formacie mdl, nadal też PAKi z q1 i pełno innych pierdół 🙂
Hut popraw babola: „na mniej więcej rok przez premierą.” -> przed
Thx za tego newsa, cenię sobie takie fragmenty historii – warto o nich pamiętać.
Beka, płynny streaming leveli 😀
Hahaha 😀 Normalnie Quake 2 tylko z gorszą grafiką.