rek
rek

Half-Life 2 wkrótce grywalny na Oculusie i HTC Vive

Half-Life 2 wkrótce grywalny na Oculusie i HTC Vive
Modderzy przywrócili porzucony przez Valve kod, który odpowiada za obsługę VR-u w przygodach Gordona Freemana.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy Half-Life 2 z pomocą modów trafia na urządzenia VR. Już w 2013 roku powstało HLVR, czyli modyfikacja wykorzystująca Rift DK1 oraz kontroler Razer Hydra w celu przeniesienia City 17 i okolic w wirtualną rzeczywistość. Niestety przez to, że Valve przestało aktualizować obsługę headsetów przez Source, w ostatnich latach HL2 stał się ciekawostką dostępną wyłącznie dla posiadaczy przestarzałych devkitów. Zaistniały stan rzeczy chce zmienić Source VR Mod Team, czyli ekipa, która opracowała metodę przeniesienia HLVR na współczesny sprzęt i dokonania paru aktualizacji oprogramowania.

Zespół zapowiada, że w nowej wersji moda (zatytułowanej po prostu Half-Life 2: VR) znajdą się zaawansowane oświetlenie HDR, interfejs przystosowany do potrzeb wirtualnej rzeczywistości, możliwość dostosowania metod poruszania się po świecie gry do własnej wygody oraz realistyczne interakcje z uzbrojeniem Gordona Freemana. Ten ostatni dodatek zapowiada się najciekawiej: gracze będą mogli przeładowywać broń ręcznie, pozbywając się pustego magazynka przed włożeniem kolejnych pocisków (w tym celu modderzy porzucili oryginalne wersji broni i przygotowali własne). Konkretnym aktualizacjom mają zostać też poddane tekstury, modele, mapy oraz efekty specjalne. 

Odnowiony kod obsługi VR, który Valve porzuciło lata temu, ma współpracować zarówno z API Oculusa, jak i SteamVR. Twórcy obiecują „natywne renderowanie obrazu stereo w DirectX 9” oraz „niską latencję HMD”, dzięki czemu śledzenie kontrolerów ruchowych przez wyświetlacz powinno być niemal natychmiastowe. Co ciekawe, oprogramowanie ma być też kompatybilne z innymi grami oraz modyfikacjami opartymi na silniku Source. Czy za jakiś czas doczekamy się Portala 2 w wirtualnej rzeczywistości? Nie wiadomo – póki co twórcy potrzebują waszego wsparcia z HL2. By pomóc ich dziełu dostać się na Steama, wejdźcie pod ten adres i zagłosujcie na Greenlighcie. Mod ma być w zamierzeniu zupełnie darmowy, ale będzie wymagał Half-Life’a 2, Episode One oraz Episode Two w bibliotece Steam.

rek

15 odpowiedzi do “Half-Life 2 wkrótce grywalny na Oculusie i HTC Vive”

  1. I co? HL3 będzie znowu przeciągnięty bo pewnie w Valve kombinowali z VR

  2. @PanMac|Half-Life 3 raczej nigdy nie powstanie, będzie dobrze jeśli w ogóle Valve jeszcze kiedykolwiek stworzy jakąś grę. To im się zupełnie nie opłaca i wątpię by coś się w tym temacie zmieniło bo Steam zaszedł już za daleko i jego upadek jest mało prawdopodobny przez co Valve nie musi już tworzyć żadnych gier, nie muszą już w ogóle nic robić tak długo jak zarabiają na Steam. Żyjemy w takich „wspaniałych” czasach, POLECAM.

  3. Ojciec Makuła już z rok temu ogrywał.|@Olaf – Valve niedawno potwierdziło że pracuje nad kilkoma tytułami.

  4. Zamiast bawić się w nekromantów mogli by 3 zrobić w końcu, chociaż nigdy nie rozumiałem fenomenu tej gry.

  5. Na nowych goglach od HP, Microsoftu i Acera też będzie działać?

  6. @greedosk A no pewnie dlatego nie robią.

  7. Też nie rozumiałem fenomenu tej gry ale za to Portala to bym przytulił 😀

  8. So, ten średniak doczeka się portu na gogle VR? Zasadne zdaje się pytanie: po co? Grywalności to mu raczej nie podniesie…

  9. Ale wiecie, ze to nie Valve zrobił tylko modderzy? Wiec nie wiem co ma robienie moda do HL2 do robienie HL3 przez Valve.

  10. „Modderzy przywrócili porzucony przez Valve kod, który odpowiada za obsługę VR-u w przygodach Gordona Freemana.” – pierwsze wersje były pod Kinecta. Obsługę bez kontrolera, strzelając zaciskając ręce. Modderzy być może korzystają z tego kodu. Valve porzuciło pomysł przeniesienia gry na Kinecta. W praktyce nie było grywalne na tyle jak zamierzali.

  11. @zadymek – Od kiedy średniaki mają średnią ocen powyżej 90?

  12. @zadymek To, że większość ludzi oceniała za dzieciaka, kiedy tolerowało się praktycznie każdą grę, a teraz ma do niej sentyment to jedna sprawa. Druga to taka, że HL nigdy nie był szczególnie dobry – ot zwykły shooter, z miałką fabułą, kiepskimi postaciami i jedynie czym się wyróżniającym na tle innych to gravity gunem.

  13. @gimemoa|W takim razie dziwne, ze kiedy sie ukazal zostal przyjety zarowno przez branzowych recenzentow jak i graczy duzo lepiej niz reszta „zwyklych” shooterow.

  14. Nie martw się, mnie to do tej pory dziwi. Musiał być wtedy naprawdę jakiś nieurodzaj wśród regon typu gier, a jak to się mówi – na bezrybiu i rak ryba.

  15. Nie martw się, mnie to do tej pory dziwi. Musiał być wtedy naprawdę jakiś nieurodzaj wśród tego typu gier, a jak to się mówi – na bezrybiu i rak ryba.

Dodaj komentarz