
GTA V zarobiło więcej niż jakikolwiek inny produkt rozrywkowy

Obecne na rynku od września 2013 roku Grand Theft Auto V rozeszło się w nakładzie prawie 90 milionów egzemplarzy, co w zestawieniu wszech czasów daje mu trzecie miejsce za Tetrisem (ok. 170 mln) i Minecraftem (ok. 144 mln). Jak ujawnia analityk Doug Creutz, produkcja Rockstara wygenerowała ok. 6 miliardów dolarów przychodu. Dla porównania kinowe hity pokroju „Gwiezdnych Wojen”, „Przeminęło z wiatrem” czy „Avatara” potrafiły uzbierać prawie lub nieco ponad połowę tej kwoty (już z uwzględnieniem sprzedaży płyt DVD i obecności w usługach typu Netflix). Po odjęciu wydatków na produkcję czy marketing okazuje się, że GTA V to najbardziej dochodowy produkt w historii mediów rozrywkowych.
Porównanie przychodów GTA V i filmowego hitu Jamesa Camerona. Sprzedaż „piątki” na tle poprzednich odsłon serii i najpoważniejszego konkurenta – marki Call of Duty. Źródło: Marketwatch.
Sprzedane egzemplarze gry GTA V podzielone pomiędzy platformy sprzętowe. Źródło: Marketwatch.
Rozmówca serwisu Marketwatch uważa, że debiutujące 26 października Red Dead Redemption 2 może być kolejną żyłą złota dla Take Two, choć jednocześnie trudno spodziewać się, iż przygoda na Dzikim Zachodzie powtórzy wyczyn GTA V. Samo Take Two również nie oczekuje, że dzieło studia Rockstar San Diego sprzeda się tak dobrze, jak gangsterski sandboks.

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “GTA V zarobiło więcej niż jakikolwiek inny produkt rozrywkowy”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
nie mam, nie grałem, szanuje, gratuluje 🙂
Ostatni obrazek i info, że GTA 3, Vice City i San Andreas były exclusivami PS2 do premiery GTA 4… PC to nie platforma?
Słowo klucz – „originally”. GTA 3 na PC wyszło prawie rok po premierze na PS2 – to samo z VC i SA. Czyli każda z tych gier przez pewien czas była ekskluziwem dla PS2.
Warto zaznaczyć, że chodzi „tylko” o przychody ze sprzedaży. Czy GTA 5 zarobiło więcej niż WoW, licząc zarówno sprzedaż, jak i abonament?
Matko, przecież to jest przerażające, że coś takiego zarobiło aż tyle…
Wątpię żeby PCtowcy stanowili tak małą część graczy, raczej po prostu nie dokładają się do „przychodu ze sprzedaży”. Unikanie tego na konsolach jest raczej mniej powszechne. Avatara też obejrzeć można na PC, co raczej ma swój wpływ na wynik sprzedaży filmu.|@Mercykiller|Pierwszy z brzegu artykuł sprzed roku mówi o 10 miliardach przychodu z WoWa.|@Jacek112|Bardzo dobrze robi to co zakłada że będzie robić, a to co zakłada że będzie robić ma ogromny popyt.
@opENDfist Ja nie mówię, że źle robi to co było w założeniach – czyli zabawa online w policjantów i złodziei. Ja mam na myśli, już nawet pomijając olbrzymią farmę, antycheat. To jest po prostu dramat, GTA V jest grą z największą liczbą cheaterów jaką widziałem, którzy jednocześnie mają największy wpływ na rozgrywkę jaki widziałem.
Powoli boję się czy GTA IV będzie maiło w ogóle singleplayer. Jestem w stanie uwierzyć że już nie.
@nortalf będzie miało tylko może być mocno okrojone. Chyba ci się rzymskie liczby pomyliło bo GTA IV już dawno wyszło.
@opENDfist taki trochę słaby ten wykres, bo nie ma pod nim objaśnienia jak było liczone.|Wiarygodności ujmuje jeszcze informacja, że seria poszła w multiplatformowość dopiero przy okazji GTA IV, co jak wszyscy wiemy, jest straszną bzdurą. |Sam Rockstar, przyznał, że V na PC sprzedała się bardzo dobrze.|Pewnie policzyli ilość PCtów z zainstalowanym steamem, a potem dopiero ilość konta, na których było GTA V. 😀
McDonalds zarabia 22 miliardy dolarów rocznie, co nie oznacza że ich jedzenie jest najlepsze na świecie, jest po prostu popularne. Osobiście nie jestem fanem serii GTA, i cały jej fenomen widzę jako rozrywkę dla mas, coś co jest skrojone tak aby podobało się każdemu, co po prawdzie nie jest złe, ale do mnie nie przemawia.
@MercyMiller – słuszna uwaga, coraz więcej serwisów growych myli przychód z zyskiem (takie byki widziałem choćby na Gry Online, Polygamii, http://www.ppe.pl, teraz CDA dołączyło do tego grona).|@opENDfist – te dane pokazują zapewnie tylko sprzedaż pudełkową, a na PC jeśli chodzi o gry, rządzi cyfrowa dystrybucja, na samym Steamie grę posiada już 10 mln nabywców, a wg moich wyliczeń GTA V rozszedł się na PC w nakładzie 27 mln egzemplarzy. Jak to wyliczyłem?
Wziąłem dane na temat sprzedaży wszystkich wersji konsolowych z serwisu vgchartz, wszystko dodałem, wychodzi liczba 62,26 mln, a Rockstar mówił o 90 mln egzemplarzy. Gdzie te brakujące kopie do 90, wychodzi na to, że wersja PC ładnie podbiła wynik do 27,74 mln kopii. Wersja Steam ma 10 mln, więc kopie na Rockstar Social Club ma ponad 17 mln graczy, co jest bardzo prawdopodobne, gdyż klucz do platformy Rockstara można było dostać nawet poniżej 70 zł.
Dziękujemy za wydawane DLC do GTA Online Rockstar może kiedyś się obudzicie i dacie coś dużego fanon SinglePlayer bo nic takiego w tym GTA V nie znalazłem.
@goliat|Ja tam widze, ze w newsie jest mowa i o przychodzie, i o odjeciu z niego kosztow produkcji. To damo pokazuje wykres. Nigdzie natomiast nie pada slowo zysk w kontekscie przychodu (ani jakimkolwiek innym zreszta tez). Czy WoW zarobil wiecej dzieki abonamentowi i sprzedazy gry oraz dodatkow do niej? Bez dokladnych danych trudno powiedziec. Za to z pewnoscia podczas tych 13 lat na rynku wygenerowal wiecej kosztow zwiazanych z jego utrzymaniem, a graczy ma przeciez sporo mniej niz kiedys.
@Trex13470 MacDonalds zarabia głównie na handlu nieruchomościami, jest światowym potentatem w tej dziedzinie, Chyba tylko Watykan ma więcej działek niż oni. |@Aargh dziękuję za poprawkę, co nie zmienia faktu, że Exy to tytuły które są przewidziane wyłącznie na jedną platformę, a GTA nigdy nie było przewidziane wyłącznie na jedną platformę.