rek
rek
24.10.2017
Często komentowane 20 Komentarze

GTA V nie dostanie fabularnego dodatku

GTA V nie dostanie fabularnego dodatku
Można było tak przypuszczać, ale teraz powiedziano to na głos.

Przygody Trevora, Michaela i Franklina z powodzeniem wystarczały na dziesiątki godzin zabawy, ale mając w pamięci znakomite fabularne rozszerzenia do „czwórki”, fani serii mieli nadzieję na dodatkowe atrakcje również i tym razem. Co prawda od dawna nic nie wskazywało na to, by mieli się ich kiedykolwiek doczekać (pomimo obietnicy złożonej przez twórców!), ale teraz mamy już potwierdzenie tych obaw. W wywiadzie dla Game Informera Imran Sarwar wytłumaczył, co stanęło na przeszkodzie. Wymienił trzy czynniki: wersje next-genowe, prace na Red Dead Redemption 2 oraz GTA Online.

Jako firma uwielbiamy tryby dla jednego gracza bardziej niż cokolwiek innego i bezgranicznie w nie wierzymy – pod względem potencjału fabularnego i poczucia immersji gry wieloosobowe nie mogą rywalizować z singlowymi. W GTA V tryb dla jednego gracza był przeogromny i bardzo, bardzo kompletny. To były trzy gry w jednej. Wersje next-genowe wymagały ponad roku, by zrobić je poprawnie, komponent sieciowy też miał wieli potencjał, ale zrealizowanie tego potencjału wyssało dużą część naszych zasobów. Są też inne gry – w szczególności Red Dead Redemption 2. Zestawienie tych trzech czynników oznaczało, że dodatki dla jednego gracza do GTA V nie były ani możliwe, ani potrzebne, choć być może zrobimy je dla naszych przyszłych projektów. W Rockstarze zawsze mamy problemy z mocami przerobowymi, bo jesteśmy perfekcjonistami, a tworzenie ogromnych, kompleksowych gier zabiera masę czasu i zasobów. Nie wszystko jest zawsze możliwe, ale nadal kochamy przeznaczone dla jednego gracza tytuły z otwartymi światami ponad wszystko inne. 

Pozostaje mieć nadzieję, że pokaźne rozszerzenia w rodzaju The Lost and Damned i The Ballad of Gay Tony (GTA IV) czy Undead Nightmare (Read Dead Redemption) faktycznie jeszcze kiedyś powrócą. Osobiście nigdy nie pociągały mnie sieciowe aspekty gier Rockstara, ale widocznie jestem w mniejszości, bo firma wciąż zarabia na GTA Online krocie (jeśli wierzyć lipcowemu raportowi SuperData mikrotransakcje przyniosły aż 78% łącznych przychodów z gry). Trudno więc dziwić się decyzji. Na razie pozostaje tylko smutno zakrzyknąć „brothers for life, lost forever!” i odjechać w siną dal w oczekiwaniu na dobre czasy dla fanów singla. Może kiedyś wrócą.

rek

20 odpowiedzi do “GTA V nie dostanie fabularnego dodatku”

  1. Niby nic nowego, ale teraz powiedziano to oficjalnie.

  2. Nie szkodzi. Podstawka i bez tego jest bardzo duża, a multi jest dość urozmaicone, żeby się nie znudziło. Gorzej jak ktoś ma słabego neta, ale jak mówiłem, podstawka jest bardzo duża.

  3. Świetnie. Mówiąc po ludzku „Nie możemy was bardziej wydoić w singlu więc nie będziemy robić do niego dodatków”. W ogóle nie jestem zdziwiony, wystarczy posłuchać Straussa Zelnicka żeby wiedzieć dlaczego Rockstar porzucił rozszerzenia do trybu dla jednego gracza. To nie chodzi o to że oni by na tym mało zarobili ale o to że w pewnym sensie odciągnęło by to uwagę graczy od Online, na co T2 nie może sobie pozwolić.

  4. Nie ma co narzekać. W czasach płatnych DLC GTA V i tak jest najpełniejszym produktem.

  5. @Trex13470 ja się obawiam że następna część GTA może być nastawiona bardziej na multi niż na single. Snigle zrobią żeby tylko było, a więcej wszystkiego może być do multi.

  6. Rockstar może chcieć jednego, Take-Two zrobi drugie. Już wystarczy mi, że Zelnick wypowiadał się na temat graczy GTA: Online niczym feudalny pan mówiący o swoich chłopach bym był automatycznie nastawiony sceptycznie na wszystkie ich przyszłe gry.

  7. @sabaru Coś takiego jest wysoce prawdopodobne. Wydaje mi się że RDR2 będzie właśnie taką grą. 5 godzin singla, reszta multi, mikropłatności i skrzynie z lootem. W tym kierunku to wszystko zmierza.

  8. trolling???? juz kazdy zapomnial o fabule w gta5

  9. Bez watpienia singiel w gta 5 byl fenomenalny.Multi tez bylo swietne z poczatku jednak pozniej to byl sam grind.Szkoda ze nei bedzie dlc fabularnego no ale widocznie rockstar wie co robi oni chca zarabiac.Jeszcze wieksza szkoda ze nei bedzie Red dead redemption 2 na pc

  10. Następne gta bez singla?? Oby nie wtedy to już nie będzie GTA tylko mmo gta podobne. Pożyjemy zobaczymy. Ja bym Rockstar umieścił bym obok CDPR lub nagihty dog ale wkurza mnie ich polityka względem PC

  11. Ludzie nie zapomnieli wpisu od R* z 2014 roku, gdzie zapowiedzieli dodatek Story Mode do singla…

  12. Co do braku fabularnego dodatku to było już wiadome od dawna choć szkoda że tego nie zrobili w GTA 4 te dwa dodatki były świetne moim zdaniem.

  13. analyzerfm Ja na pewno pamiętam, że końcówka misji fabularnych w GTA V sprawiała wrażenie zrobionej na kolanie. Misje w GTA IV może nie były tak ekscytujące i wypełnione akcją jak w następcy ale historia Niko na pewno wydawała się być bardziej kompletna.

  14. Nie to nie, łaski bez.

  15. jakoś im akurat mogę wybaczyć

  16. cyt. „NIEPOTRZEBNE” – zgadzam się całkowicie. W GTAV strasznie męcząca i nudna ta kampania singlowa była dla kogoś kto ogrywa tę serię od startu w 3D czyli GTA3.

  17. Trochę głupio, bo na pewno by jeszcze na tym nieźle zarobili

  18. @nietrol ja mam zupełnie inne zdanie i grałem w każdą odsłonę GTA (prócz china Town). Cenię w grach fabułę i ta w GTA V była moim zdaniem bardzo dobra. Przeszedłem singla dwa razy i na pewno zrobię to co najmniej jeszcze raz. Za to multi tej gry to tylko grind.

  19. Szkoda, multi mnie w ogóle nie interesuje. Nawet 20lvl nie zrobiłem. za to w singlu bawiłem się świetnie.

  20. Zgodzę się, że to była duża i kompletna gra, ale stwierdzenie, że były to 3 gry w jednej to ostra przesada.

Dodaj komentarz