
GTA Online: Rockstar wręczył fanowi 10 tysięcy dolarów za skrócenie loadingów w grze o 70%

Pomimo blisko 8 lat na karku GTA Online nie traci nic na popularności – ba, z roku na rok cieszy się wręcz rosnącym zainteresowaniem. Rzecz jasna swój udział ma w tym pandemia, dzięki której w zeszłym roku gra biła wszelkie rekordy. Sprzedaż samej „piątki” przekroczyła już barierę 140 milionów kopii, a przecież jeszcze w 2021 zadebiutuje ona w odświeżonej wersji na konsolach nowej generacji.
Nie oznacza to oczywiście, że tryb sieciowy tytułu jest idealny, co to to nie. Jego problemem od chwili premiery pozostają chociażby zaskakujące długie czasy ładowania. Gracze zdążyli już do tego przywyknąć, dlatego nikt nie spodziewał się raczej, że kwestia ta ulegnie kiedykolwiek zmianie. Jak jednak odkrył jeden z fanów – niejaki t0st – rozwiązanie było cały czas na wyciągniecie ręki.
W drobiazgowej analizie t0st wyłożył, dlaczego GTA Online potrzebuje tyle czasu na załadowanie i jak można w prosty sposób temu zaradzić. Tym samym udało mu się skrócić czas loadingów w grze o 70%. Jak dodał, wprowadzenie potrzebnych poprawek nie powinno zająć pojedynczemu developerowi więcej niż jeden dzień – sam zresztą udostępnił na GitHubie wszystkim zainteresowanym potrzebne pliki i instrukcje.
Na reakcję Rockstara długo czekać nie musieliśmy – już w dwa tygodnie po opublikowaniu wywodu t0sta firma ogłosiła, że w kolejnej aktualizacji produkcji znajdą się zmiany zasugerowane przez programistę. Studio w oświadczeniu dla PC Gamera przyznało:
Po dokładnym zbadaniu sprawy możemy potwierdzić, że gracz t0st w rzeczywistości ukazał aspekt kodu gry związany z czasem ładowania wersji GTA Online na PC, który można by poprawić. W wyniku tego wprowadziliśmy pewne zmiany i zostaną one zaimplementowane w nadchodzącej aktualizacji tytułu.
Sam t0st ogłosił zaś, że Rockstar wręczył mu 10 tysięcy dolarów w ramach programu Bug Bounty za znalezienie tego rozwiązania. To dość wyjątkowa sytuacja, ponieważ do tej pory takie nagrody zarezerwowane były dla problemów związanych z bezpieczeństwem.
Nie wiemy jeszcze, kiedy wspomniana poprawka pojawi się w GTA Online i czy faktycznie będzie aż tak skuteczna.

Czytaj dalej
25 odpowiedzi do “GTA Online: Rockstar wręczył fanowi 10 tysięcy dolarów za skrócenie loadingów w grze o 70%”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Odpowiednia poprawka pojawi się w produkcji wraz z kolejną aktualizacją.
Zaraz pojawią się ludzie co będą gadać że tylko tyle dostał, a ja uważam że przynajmniej dostał.
Bo tylko tyle dostał xD
$10000 to kupa hajsu. Można za to kupić dwie karty graficzne.
albo PS5
Albo waciki 😉
@steelin – AŻ dwie? Gdzie tak niskie ceny są?
Nie jestem w temacie zarobków w takim gigancie jak R*, ale czy ta kwota nie jest bardzo niska, w porównaniu do tego, ile przypuszczalnie dostałby za wprowadzenie dokładnie tych samych zmian specjalista? |A co do kwoty, to ma za to całe pół dnia pobytu w amerykańskim szpitalu!
@taz159357: Albo jeden przejazd karetką.
R* jest spk (poza crunchem, ale w branży takiej jak ta ciężko tego uniknąć). Szkoda, że ich wydawcą jest take-two, modderzy ich nienawidzą xD
A co do malkontentów, że 10k to mało. R* nie musiało nic mu dawać, a tu proszę, miłe zaskoczenie.
Dziwne że go nie pozwali o DMCA…
Chodziło mi w poprzednim komentarzu że mogli mu nic nie dawać.
No proszę, jednak się dało, szok, niedowierzanie. Szkoda tylko, że zrobił to wkurzony gracz po 6 latach, a nie sam R*. Ale wiadomo, ważniejsze było dodawanie latających motocykli z rakietami. Kto wie, może za kolejne 6 lat uda się zrobić coś z cheaterami.
Jacek112,|Może. |Jak już jakiś fan wpadnie na to, jak to zrobić…
No i fajnie – wszyscy zyskują. Porządna firma.
To ja też poproszę to samo tylko w RDRO 🙂
Naprawdę niektórzy tu uważają, że 10k USD nagrody za tak drastyczne poprawienie jakości gry, która rozeszła się w ponad 140mln kopii to jest dobra kasa? Lol.
O_o
@Naars – Dokładnie, to absurdalne jak duża ilość osób robi laske rockstarowi xD To tak jak by typ przyszedł mi do domu, naprawił zlew, pomalował ściany i naprawił pralke, a ja bym mu 10 groszy dał xD
@LordPoland Oni mu wypłacili maksymalną stawkę według programu BugBounty, mimo że normalnie ten program nie uwzględnia takiego błędu (tam jest o błędach bezpieczeństwa, itd.). Jakoś to muszą wpisać w koszty, a charytatywnie raczej kasy nie rozdają bez powodu. Jak na korporację i tak dobrze że mu coś sypnęli, choć wiadomo że proporcjonalnie to trochę mało.
O kurcze, no tego się nie spodziewałem
Gdyby R* obsypał tego gościa złotem to co mieliby czuć pracownicy tej firmy, którzy na taką kwotę pracowali by kilka miesięcy. Może i któryś z nich znalazł by na to sposób, ale jest przydzielony do innych zadań, niż grzebania w 8 letniej grze. Tu raczej nie chodzi o to, że Rockstar nie mógł sobie poradzić z tym problemem, tylko nie chciał go rozwiązać i docenił fakt, ze komuś się chciało.
Czekaj co? Przez 8 lat Rockstar zarobiło kupę kasy a nie potrafili naprawiać loadingów?
Miło że sypnęli kasą, ale bądźmy sczerzy: Biorąc pod uwagę wpływy z GTAV, i fakt, że przez osiem lat cały dział sieciowy Rockstara nie mógł(nie chciał) poradzić sobie z problemem, który rozwiązał jeden koleś, 10 kafli – to grosze.