
Granie mobilne najważniejsze na rynku już w…

Juniper Research, jedna z kilku firm analitycznych zajmujących się branżą gier opublikowała raport, w której dowodzi, że całkiem niedługo największym rynkiem dla interaktywnej rozrywki staną się urządzenia mobilne. Kiedy dokładnie?
Zgodnie z raportem Juniper Research już w 2016 roku gracze globalnie wydadzą na zabawę na urządzeniach mobilnych aż 3,03 miliarda dolarów. Zdaniem firmy Juniper do tej pory rynek wzrośnie dziesięciokrotnie – obecnie gracze wydają mobilnie nieco ponad… 300 milionów dolarów. Najszybciej zmiana ta dokona się w Azji, później w Północnej Ameryce – to te rynki przyniosą aż 86% wspomnianych wyżej 3 miliardów dolarów.
Głównym powodem takiej ekspansji urządzeń mobilnych będą tablety – przede wszystkim fakt, że pojawiają się na nich gry F2P oraz że są one usieciowione niezależnie od wifi (za sprawą 3G i 4G).

Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “Granie mobilne najważniejsze na rynku już w…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Juniper Research, jedna z kilku firm analitycznych zajmujących się branżą gier opublikowała raport, w której dowodzi, że całkiem niedługo największym rynkiem dla interaktywnej rozrywki staną się urządzenia mobilne. Kiedy dokładnie?
O ile granie na tabletach (i smartfonach) jest przyjemne, to wątpie żeby przebiło grę na konsoli, czy PC :I|Jedynym plusem takiego mobilnego grania są ceny gier, przez co żeby dobrze się bawić jadąc autobusem do chorwacji nie trzeba zapłacić 100-150zł (patrząc że tablet już mamy) tylko 3-20zł.
Ja nie dołożę się do tych 3 miliardów. Granie stacjonarne rządzi!
Posiadam jedynie smartfona, od czasu do czasu w coś zagram ale na dłuższą metę robi się to dla mnie nudne i nie wydałbym kasy na grę na smartfona. Gdybym posiadał dobrego tableta to dopiero wtedy mógłbym o tym pomyśleć.
Kurde, co za granie na telefonie. Jak już grać mobilnie to tylko PSP lub ewentualnie PSV.
Moim zdaniem na tak małe ekrany to się nadają co najwyżej mini-gierki. Rynek gier mobilnych jest mocno rozłożony bo konkurencji jest multum a więc tak naprawdę kasy liczonej na pojedyncze studio raczej jest tam mniej… Jakbyśmy mieli rynek warty 3 miliardy rozkładający się na 3 miliardy twórców, to by każdy zarobił po jednym $ a więc mimo swej wysokiej wartości taki rynek byłby bezwartościowy… Moim zdaniem to wszystko nie będzie miało wielkiego wpływu na standardowe granie.
Ojjj coś czuję, że kolejna wojna gracz vs gracz wisi w powietrzu. Pamiętacie jak kilka lat temu rozgorzała wojna co jest lepsze do grania – konsola czy komputer ? Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że już niedługo konsolowcy i pecetowcy zjednoczą się pod jednym sztandarem grania stacjonarnego i ruszą w bój przeciwko fanom grania mobilnego ;D I znowu będzie „O wyższości tableta na konsolą/PC” 😀 Wspomnicie moje słowa xD
@underground666 myslisz ze nikt jeszcze o tym nie pomyslal?
Myślę, że granie mobilne może stać się ważniejsze, ale raczej na PSP/PSV albo na jakimś DSie. Jak ma się dobre tytuł na te platformy, to nie ma mowy o nudzie w podróży. Ale tablet? Toż tam z gier to tylko jakieś popierdółki na parę minut. A nawet jeśli to zmienią, to grania na takim tablecie jest zwyczajnie niewygodne.
A laptop to nie jest mobilny…
@PEEPerNie wiem, czy ktoś o tym pomyślał, czy nie. W każdym razie nie widziałem, żeby ktoś napisał o czymś takim w komentarzach poniżej.
@Duplo65 Casuali to nie obchodzi czy jest wygodne czy nie, ich obchodzi tylko czy cos jest trendy czy przestarzale. 😉
@Waco91Teoretycznie jest mobilny, bo bierzesz go pod pachę i idziesz, zagrać na upartego też idzie ;D Śmiechy, chichy, ale założę się, że gdyby powiedziano, że tak jest modnie to nagle ujrzelibyśmy tysiące ludzi śmigających po ulicy z laptopem na ręku 😀
Ech… Jezu, mi bicie piany o tym ze tablety są be przypomina mi czasy wprowadzania konsol do CDA…|Też takie uj wie co. Dla mnie każdy gracz jest graczem. Różni nas jednynie platforma. Co do tabletów, w gry FPS to chybiony pomysł. Bardzo ciężko jest zrobić sensowne sterowanie. Ale w gry wyścigowe takie jak Real Racing gra się bardzo fajnie, na mój gust nie ma porównania do pada czy klawiatury. Myślę że gry strategiczne mogły by być sensowne na tabletach, ale nie trafiłem na nic godnego uwagi.
Ale inną, moim zdaniem największą wadą są ceny mikropłatności. Za takie kwoty często można kupić dobre gry.|Poza tym każda platforma jest dobra do innego typu gier. FPS i Strategie to domena PC, Zręcznościowe Mordobicia, platformówki i gry kinetyczne to królestwo konsol. Być może pojawi się jakiś gatunek który będzie namiętnie grywany na tabletach? Co do przenośnych konsol, one są skazane na porażkę. Ceny gier, brak gier F2P ograniczone zastosowania zmniejszają sens ich zakupu.
Jest też prawdopodobieństwo, że dzięki konsolce OUYA pojawią się gierki korzystające z fizycznych przycisków, co daje szansę na maszynki z przyciskami (vide Xperia Play) i obsługę padów w androidzie. Poza tym liczba całkiem zacnych gier free to play jest spora. To koniec mojego nudnawego i pełnego byków wywodu.
@Duplo65: niestety, dane wskazują co innego. PSV i 3DS sprzedają się znacznie gorzej, niż ich poprzednicy. To głównie kwestia finansów: po co wydawać kasę na dedykowany sprzęt do grania i drogie gry, skoro na komórkę, którą ma prawie każdy, jest tyle darmowych (lub bardzo tanich) tytułów? O ile Nintendo spokojnie wyjdzie na swoje, gdy wydadzą nowe Pokemony, to dla Vity z powodu ceny i braku dobrych gier nie ma już nadziei.
Szpagin to co piszesz mnie śmieszy. Powiem dwa słowa odnośnie gier na telefonów : LOW BATTERY
@KiwiWojtas: a czy ja napisałem, że mnie taki stan rzeczy cieszy? Nie. Wręcz ubolewam nad tym, że PSV i 3DS nie mogą znaleźć swojej niszy na rynku. Zamiast coraz bardziej złożonych gier mamy niestety zalew prostych produkcji logiczno-zręcznościowych na komórki. Nigdy sprzęt, w którym gry są jedną z drugorzędnych funkcji nie pobije urządzenia dedykowanego do gier. Problem w tym, że wiele osób tego po prostu nie widzi.