
Ghost of a Tale: Gra od twórców „Rybek z ferajny” inspirowana Dark Souls, Zeldą i Gothikiem [WIDEO]
![Ghost of a Tale: Gra od twórców „Rybek z ferajny” inspirowana Dark Souls, Zeldą i Gothikiem [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/8ddd1edb-b9d6-4420-8484-98167bde6198.jpeg)
Ghost of a Tale to produkcja, w której gracze wcielą się w mysz ruszającą na przygodę w średniowiecznym świecie zamieszkanym przez zwierzęta. Gra przeniesie nas na opuszczoną wyspę Periclave, która niegdyś była bazą armii szczurów. Legendy mówią, że w tutejszej wieży ukryto skarb – jego zdobycie to ogromne wyzwanie, z którym nie radzą sobie nawet potężni wojownicy. A takim na pewno nie jest nasza mysz, która podejmuje się takiego zadania, przy okazji odkrywając sekrety wyspy.
Produkcja będzie przygodową grą akcji z domieszką elementów RPG – rozgrywka koncentrować się będzie na eksploracji, skakaniu, bieganiu, czytania dzienników, odnajdywaniu wskazówek oraz walce na bliski i daleki dystans. Wśród inspiracji Gallat wymienia Robin Hooda, Kubusia Puchatka, pierwsze gry z cyklu Zelda, Ico, Dark Souls oraz serię Gothic. Zaznacza przy tym, że nie ma zamiaru rywalizować z powyższymi produkcjami – chce zrobić małą grę z lokacjami budzącymi skojarzenia z filmami animowanymi, chce odtworzyć uczucie odkrywania wirtualnej rozrywki z lat 80. i 90. ubiegłego wieku.
Prace nad Ghost of a Tale trwają na pełnych obrotach od roku i gra znajduje się obecnie w fazie alfa – na takiej wersji oparty jest pierwszy zwiastun produkcji. Nie jest to może poziom Crysisa, ale warto podkreślić, że nad projektem pracuje tylko Gallat, który to, co widzimy na poniższym filmie w dwa miesiące (wcześniej męczył się z innymi silnikami, aż w końcu przeskoczył na Unity).
Premiera zaplanowana jest na początek lub koniec 2014 roku, ale w grudniu 2013 ma wystartować zamknięta beta. Tytuł ukaże się na pecetach z Windowsem, niewykluczone są też wersje na Maki i Linuksa. Na realizację projektu Gallat nie ma jednak wystarczających funduszy, dlatego ruszył ze zbiórką w serwisie IndieGoGo – potrzebuje co najmniej 45 tysięcy euro. Możecie go wesprzeć TUTAJ, w zamian otrzymacie kilka bonusów, w tym darmową kopię gry.
Na deser – trailer:

Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “Ghost of a Tale: Gra od twórców „Rybek z ferajny” inspirowana Dark Souls, Zeldą i Gothikiem [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ty chyba jakiś spóźniony żart…
Dark Souls i Gothic’kiem? hehehe
Gostek na początku Dark Souls zamiast iść po schodach w górę poszedł tymi na dół i tak długo walczysz ze szkieletami, że zaczął widzieć białe myszki. Nie jarajcie zioła jak gracie drogie dzieci.
Artystycznie – fantastyczne
Czy tylko mnie to nudzi ? Większość newsów teraz jest o jakichś nowatorskich grach/remake’ach. Wiadomości o sequelach zagubiły się pod toną projektów wymagających pomocy kickstartera 😛
No gothica to akurat przypomina, chociazby ten szkielet strzelajacy z kuszy i to jak widac jak pocisk leci to praktycznie jak zywcem z gothica wyjete, a i uciekanie przed przeciwnikami gothica przypomina (w sensie fakt ze musisz uciekac bo sa za silni)
Widać wyraźną inspiracje Gothic’em: i nie chodzi tu o walkę tylko o eksploracje terenu, znajdywanie przedmiotów i szukanie niekonwencjonalnych rozwiązań. Mimo to mysz walcząca ze szkieletami (szczurzymi) wygląda trochę niepoważnie.
Przypominam ze to alpha i wszystko można jeże poprawić.
Mi się podoba! 😉 |Czuć tutaj nutę „baśni” z lat 90′ czyli mojego dziecintwa ;]|Nawet jak nic nie poprawi od wersji którą tu widać…i tak mnie już ma 😉
Mnie ta gra już kupiła. 🙂
@JanFortepian |Masz obsolutną rację i jeszcze te uderzanie bronią, dosłownie gothic.|A co do samej gry to podoba mi się, kupie chyba pre-ordera nawet kiedy będzie można 🙂
Ciekawe, trochę bajkowe ale ciekawe. Z chęcią zamienił bym ten kaptur na hełm wikinga czy coś ale i tak mnie to urzekło.
Lionel G. to świetny chłopak 🙂 Miałem już okazję wesprzeć ten projekt via paypal, dzięki czemu dostałem oficjalną zgodę autora jako pierwszy Let’s Player na zrobienie zeń materiału 🙂
o_O Jaram się jak mała mysz 😀 Dark Souls+Zelda+Gothic to już mówi samo za siebie, a gameplay faktycznie w bardzo fajny sposób kojarzy się z tymi produkcjami. Genialne.
najbardziej co się rzuca w oczy to ciekawy , nie co smutny , a zarazem i piękny klimat , gier które swm czasie rządziły , jeżeli chodzi o otaczający ich świat . Mam tylko nadzieję , ze wyspa , na której mysiak się pojawił będzie na tyle duży i zróźnicowany , aby co dzień mieć chęć odkrywać jego zakamarki
Fajne to, to. Najbardziej jednak podoba mi się pomysł przedstawienia postaci jako zwierząt, było tyle różnych wierszy i baśni ze zwierzęcymi bohaterami, dobrze więc ,że ktoś wpadł na pomysł by przenieść to do gier.
kurcze taka fajna gierka … szkoda że pewnie nie zostanie ufundowana… tylko 3tys euro z 45 tys ;/
o_O Ten klimat…