
gamescom ´13: Twórcy War Thunder – „PS4 jest potężniejsze od XBO”

W wywiadzie opublikowanym na stronie internetowej magazynu Edge, Anton i Kiril Yudintsevowie z Gaijin Entertainment wyjawili, że głównym powodem, dla którego War Thunder nie pojawi się na XBO, jest fakt, iż w przeciwieństwie do Sony Microsoft nie gwarantuje odpowiedniego wsparcia sieciowego.
Producenci PlayStation 4 pozwalają na wspólną zabawę posiadaczom PC-tów i konsol. Podobnie ma się sprawa z aktualizacjami, które będą pojawiać się w tym samym czasie na komputerach i PS4. Natomiast gigant z Redmond ponoć jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji co do gier opartych na modelu F2P i kwestii indyków. Poza tym, Xbox One nie umożliwia rozgrywki z właścicielami innych platform.
Yudintsevowie podkreślają, że co prawda moc poszczególnych konsol nie była istotna w podejmowaniu decyzji o wydaniu War Thunder tylko na PS4, ale mają wrażenie, że urządzenie Sony jest potężniejsze od XBO. Jak bardzo? Jak mówi Anton:
Karta graficzna jest o około 40% mocniejsza. Pamięć DDR5 jest o połowę potężniejsza od DDR3, ale pojemność jest większa na Xboksie One, więc wszystko zależy od tego, co aktualnie robisz.
Pytanie tylko czy rzeczywiście te różnice będą miały jakiś wpływ na kształt gier.

Czytaj dalej
46 odpowiedzi do “gamescom ´13: Twórcy War Thunder – „PS4 jest potężniejsze od XBO””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Zwolennicy Sony dostali do ręki kolejny argument, który mogą wykorzystać w rozpoczynającej się na nowo „wojence” pomiędzy fanami Xboksa, a PlayStation. A to za sprawą przedstawicieli studia Gaijin Entertainment, którzy wyjaśniając, dlaczego War Thunder nie pojawi się na Xboksie One stwierdzili, że konsola jest znacznie słabsza od PS4.
A PC najmocniejsze
Alceadias – kup pc mocniejsze od PS4 za tyle ile Ps4 kosztuje…
Będą miały wpływ, ale optymalizacja zrobi swoje. Pozatym tylko patrzeć jak po DX 11.2 bedzie 11.3 i 11.4 które dalej zoptymalizuja DX aby było bardziej Hardware friendly tak jak OpenGL czyli Historia zatacza koło i wraca do punktu wyjścia OpenGL i DX bedą jak „jeden mąż” niebawem najpóźniej za rok dwa
Fanboje gaijin zaczynają fapować za 3…2…1…
@orzel286 3…2…1… naradzie żadnych takich komentarzy nie ma 🙂
In4 the hat… Meh Orzeł286 mnie wyprzedził…
Chociaż jest jakieś info o grze War Thunder.
A pecety jak zwykle w plecy i dobrze im tak buahahah lol?
Jak wywnioskowales ze pc sa gorsze? 😀
@Szkarad|PC, który będzie tak samo wydajny da się złożyć za 2000-2500 zł, ale wyjdzie on taniej, bo za konsole placisz 1700 zł i za 5 gier 1300 zł co daje nam 3000 zł . Za PC płacimy około 2300 zł oraz 550 zł za 5 gier co daje nam 2850 zł. Prosty rachunek.
Pieniądze przy wyborze konsoli czy PC to raczej mało istotna sprawa, przynajmniej z mojego punktu widzenia, liczy się to czego właściwie oczekuj się od danej platformy, jakie gatunki gier nas interesują. Dla mnie PC to bardziej uniwersalne urządzenie i gatunki które na nim brylują bardziej mnie ciekawią, dlatego zawsze stawiam na pierwszym miejscu zakup blaszaka, ale jak uda mi się zebrać kasę to kupują konsolę bez zastanowienia.
@Alceadias|Tylko że PC trzeba co jakiś czas modernizować (jeśli chcesz grać na zadowalającym poziomie), na konsoli nic nie ruszasz, a gry będą ciągle polepszać żeby wykorzystywać 100% mocy konsoli.
@Alceadias|Nie wiem czemu wziąłeś ceny gier w dniu premiery na konsole i jakieś gry które zostały przecenione na steamie.
@KirkiArch |Na PC przyjąłem cenę gier premierowych 110 zł|@RejzerTyle, ze możliwość modernizacji PC to jedna z jego najważniejszych zalet. Jej koszty wyrównają się, bo gry na PC kosztują polowe mniej niż na konsolę.
@KirkiArch Właściwie 110 zł to cena typowej gry w czasie premiery ( Nie licząc edycji kolekcjonerskich i gier typu Gulid Wars 2/Diablo III które kosztują 150+ w MM )
@KirkiArch Według ciebie 110zł za gre na pc to „po przecenie”? W jakim świecie żyjesz 😀 ?
@Alceadias|Wiadomo PC jest uniwersalny, może być kinem domowym, TV, radiem, sprzętem do gier itp. Ale i tak się kupuje Telewizję, radia, kina domowe i konsole 😉 Poto aby móc mieć to czego akurat brakuje na PC np.konsole aby mieć gry które nie występują na PC.
@Rejzer|I w drugą stronę. Na PC są gry, których nie ma na konsoli, albo zwyczajnie są ładniejsze i gra się w nie wygodniej (FPS).
No i tu jest haczyk bo obie konsole są dobre mój kolega ma xbox a ja mam PS on chciał xbox ja PS |ale grałem w War Thunder i grafika jest tam bardzo ładna cienie oraz światło które odbija się od samolotów to tyle na mój temat.
@Alceadias |Raczej każdy ma PCta więc kupują konsole dla szerszego grona gier. Wątpię żeby było odwrotnie, że ktoś ma konsole a niema PC ;p Co do ładności to myślę że w tej generacji konsol grafika może być bardzo zbliżona do tej z PC(wszystko wyjdzie w praniu), ale za to z optymalizacją nie powinno być problemów na konsolach.
Czy ktoś właśnie powiedział, że komputery trzeba stale ulepszać? Jak nie umiesz dobrać sobie części, albo kupiłeś gotowca w Media Markt to może… Ja mam od 5 lat ten sam sprzęt i BF3 chodził na maksymalnych ustawieniach. Owszem włożyłem w ten komputer 4500pln, ale warto było. Myślę, że jeszcze pochodzi jakiś czas. Zobaczymy jak będzie wyglądała sprawa z BF4 i GTAV. Jeśli faktycznie będzie coś zacinać to pomyślę o modernizacji. nieźle jak na zwykłe Core 2 Duo co?
@Foxfire, jak kupiłeś kompa 5 lat temu….to w epoce Radeona serii HD4xxx! :O Chcesz mi powiedzieć, że nawet najdroższy HD4890 uciągnie BF3 w FullHD + Ultra + wszelkie AA? Nie sądzę. Na dodatek mówisz, że masz CORE 2 DUO? Tym bardziej nie uwierzę, bo BF3 nie ma szans odpalić na ustawieniach wyższych niż med/high na jakimkolwiek dwurdzeniowcu [chyba, że dokręciłeś go do 4-4,5 GHz].
@tomecki, ale gry na konsole są nieporównywalnie droższe [minimum 200 zł?], gdzie na PC kupujesz edycję cyfrową takiego BF4 za 100 zł! Ah, nie wspomnę o starszych tytułach i okazjach jak ostatnie Humble Origin Bundle, gdzie obecnego BF3 z masą innych gier dostajesz za 20 zł. 🙂 W ogólnym rozrachunku konsola jest o wiele droższa. Coś o tym wiem bo miałem nie cały rok PS3, i prawie 2 lata X360.
@k4cz0r Mam Intel® Core™2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz wykręconego, ale nie wiem na ile. Nie mam teraz dostępu do kompa bo jestem nie mieszkaniu, a nie w domu rodzinnym. Do tego 8BG RAM, a kartę mam na pewno GeForcea bo Radeonami generalnie gardzę. Nie powiem jaką dokładnie. Nie musisz mi wierzyć. Prawdę mówiąc niespecjalnie mi na tym zależy. My point is – Jeśli umiesz sobie zrobić dobry config to wcale nie musisz w niego inwestować co rok kolejnego tysiąca złotych, żeby ci wszystko chodziło. To głupi mit.
@Foxfire|5 lat temu kompa składałeś i ci BF4 na full ustawieniach chodzi i to do tego z core 2 duo? weź takich bajek nie wciskaj. Ja też kompa składam nie kupuję gotowców ( jak chcesz to możesz zobaczyć w profilu co tam mam) i teraz w 2014 znowu planuję go ulepszać żeby gry ładnie latały na nim.
Jak poniżej… Nie musicie mi wierzyć. Naprawdę mi to zwisa i powiewa. Raczej nie chodziło mi o to, żeby się pochwalić tylko staram się obalić pewien mit konsolowców, którzy to na siłę wmawiają ludziom ile to nie trzeba inwestować w PC, żeby wszystko ładnie chodziło.
Ok ok… Dobra. Muszę Was przeprosić. Przekłamałem rzeczywistość. Teraz sobie przypomniałem, że mam wymienioną kartę graficzną bo się spaliła jakiś czas temu. Teraz z mojego profilu Beta testera na Battlenecie ściągnąłem dane. Mam Intel® Core™2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz, 8GB RAM, NVIDIA GeForce GT 630 4GB. Mea Culpa. Za wcześniej się pochwaliłem.
Buah….sory, to już lepsza była alternatywa najlepszej karty HD4xxx niż GT 630. 😉 Masz nas za durni? I posiadasz Core 2 QUAD, nie Core 2 DUO – na nim prędzej uwierzę, że pójdzie na full, jednak i tak to stary technologicznie procesor, i przede wszystkim za wolny. To ja kupiłem za 1000 zł Geforce GTX 760 i na Full zdarza się spadek do 40 fps, a Ty chcesz mi powiedzieć, że na karcie za grosze idzie Ci na FULL? Może masz na myśli full detale lecz rozdzielczość 1024×768? Ale i tak nie ma szans…
@Rejzer, na co Ty chcesz wymieni GTX 660 żeby Ci gry lepiej latały? 😛 Chyba na GTX780 lub Titana, inaczej za wielkiej różnicy nie odczujesz. 😉
I co do Foxfire jeszcze – jak chcesz obalić mit, skoro gadasz totalne bzdury? Ja właśnie kilka tygodni temu zainwestowałem w swoją jednostkę samą prawie 3000 zł, i jestem cholernie ciekaw ile potrzyma. Jak BF4 pójdzie mi niemal na FULL [czyli rozdz. FullHd + Ultra ustawienia, AA już odpuszczę] to będę skakał z radości. Zaś jak za 2-3 lata odpalę kolejne gry w FullHD + powiedzmy med/high, to powiem, że warto było kupić PC a nie konsolę. Bo miałem chrapkę odstawić te pieniądze na PS4…
@Foxfire Wybacz stary ale teraz mało kto na PC gra poważnie w innej rozdzielczości niż 1920×1080. I twój config to co najwyżej nadaje się do odpalenia windowsa 🙂 Jak będziesz grał w tej rozdzielczości przy stałych okolicach 60 FPS w ustawieniach „HIGH” to wtedy pogadamy. A tak to twoje wpisy proponuję pominąć milczeniem bo przypomina to sterowanie rakietą na księżyc za pomocą kalkulatora.
No i dorzuciłem sobie do pieca. Teraz przeczytałem to co napisałem… Okazuje się, że na moim profilu w Battlenet mam wymienione bebechy komputera, który mam u siebie w mieszkaniu i z którego teraz pisze. Dell Optiplex 780 pożyczony z firmy z wymienionym RAMem i kartą graficzną. W Domu rodzinnym mam coś zupełnie innego. Dobra… Ch*j nie odzywam się już >_<
Yup, lepiej się nie odzywaj. : ]
@k4cz0r Ja też jestem ciekaw jak wytrzymają nowe karty przy grach Watch Dogs, Destiny itp. Bo patrząc jak chodzi Metro, Crysis 3 to jakoś nie widzę tego w różowych barwach. Ponadto wydaje mi się że większe blockbustery na konsolach nadal będą chodzić w 720p ale zyskają więcej FPS. Tak więc cała nowa moc pójdzie na grafikę przy tej samej rozdzielczości. Tę całą moc PC będzie musiało pociągnąć w Full HD a już nie wyrabia względem obecnych gier.
Owszem, o Watch Dogs też jestem cholernie ciekaw. Jednak cóż, trzeba patrzeć pod kątem, iż te gry są tworzone na obecnych kartach. Przecież developerzy nie mają w swoich roboczych PCtach prototypów od nVidii czy AMD. A nVidia do co najmniej końca tego roku nie ma w planach wydawać nowych kart, z pewnością high i mid endowych, także do wiosny przyszłego roku będzie kolejność TITAN>GTX 780>GTX 770> GTX 760. Co do gier które wymieniłeś – mi Crysis 3 śmiga na FULL nie schodząc poniżej 30 fps.
http:www.youtube.com/watch?v=p7fsEHWCQFIOd 2:40 jest porównanie w split screenie Ultra vs Low gdzie przy AMD 7850 jest to spadek FPS z 109 do 36 FPS. Ja się pytam na co ten spadek poszedł? To jest jakaś kpina? Tak ja właśnie widzę tę potęgę PC.
@Selekt, SSAO, AA, nieco pomniejsze tekstury i masa efektów cząsteczkowych – to różnice. Na tym filmiku ciężko dojrzeć w takiej ciemności i jakości filmu w 720p.
Wydajność: PC>PS4>XBO|Optymalizacja: PS4/XBO>PCTyle w temacie… 😉
@k4cz0r|Może i racja że nie warto zmieniać, ogólnie to poczekam i zobaczę jak Watch Dogs będzie hulał. Jeśli dobrze to zostawię a jeśli tak sobie to coś trzeba będzie zdziałać 😉 Swoją drogą ciekawe jak GTA V (jestem pewien że wyjdzie na PC, prędzej czy później) będzie chodził, mam nadzieję że dobrze i optymalizację ogarną ^^
@k4cz0r|Oczywiście zapomniałem o czymś napisać, jestem również cholernie ciekaw jak BF4 będzie chodził. Jak te 3 gry komp mi ogarnie to będę się cieszył 🙂
@Sonne, skąd Ty spadłeś? 😉 Optymalizacja to kwestia producenta, nie platformy. PCty mają setki możliwych konfiguracji, JEDNAKŻE nie bez powodu są te znaczki „AMD Gaming Evolved” lub „nVidia – It’s Way to…”, które oznaczają, iż dana firma zaopatruje producenta w swoje karty, aby jak najlepiej optymalizował grę pod nie + producent kart sam optymalizuje sterowniki pod daną grę. I najważniejsze – gry na konsolach nie używaja [lub rzadko] AA, do tego zwykle nie są w FullHD – więc gdzie tu porównanie?
Niezły trolling, Foxfire. Najpierw twierdzisz, że obalasz mit o tym, że peceta trzeba ciągle ulepszać, później piszesz, że na 5-letnim Core 2 Duo Battlefield 3 chodzi na full detalach (LOL), później jakimś cudem się okazuje, że masz Core 2 Quad, ale z wypasionym GeForcem 630, a teraz masz Della Optiplexa 780? Nie mogę 😀 . Przecież napisałeś wcześniej, że składasz kompy, a nie kupujesz gotowców? Jakieś rozdwojenie jaźni? Poza tym za przekleństwa dostaje się na tym forum ostrzeżenia.
@k4cz0r sam sobie odpowiedziałeś, że są setki możliwych konfiguracji PCta. Zatem kwestia optymalizacja jest na pewno w pewien sposób zależna od platformy, robienie gry pod jedną konkretną konfigurację sprzętową jest tańsze i szybsze. Pomimo tych znaczków, na PC może nie być tak różowo – masz różne OSy, |masę softu na PC, który może coś namieszać czy obniżyć wydajność.
nikt nie zwrócił uwagi na szyne służącą do komunikacji cpu z ramem… a przy określeniu poteżniejsza posłużyli sięspecyfikacjątechniczną:E więc takie stwierdzenie można urzyć co najwyżej w marketingu nie jest to zbyt godny zaufania wnioske… zobaczymy jak będą wyglądać te same gry na ps4 i xbox one… to odda czyj system działa sprawniej… bo może być tak że sony zpierniczyło robote przy sofcie i sterach a wtedy statystyka nic nieda(podkreślam tylko możę). tak czy siak dlamnie prawie to samo…te 3-4 fps
hehehehe… posikałem się ze śmiechu… rozumiem jakby taką argumentacją posłużył się np taki square enix, i napisał nie wydamy ff bo grafika jest mniej wydajna w xboxie(co jest oczywiście sytuacją teoretyczną, bo ffxv na xb wyjdzie)… ten zapas mocy którego i podobno brakuje zneutralizowała by technologia Tiled Resource Tier, bo zwłaszcza w tego typu grze wydaje mi się, że będzie to dawać największe skoki wydajności…