
gamescom ´13: CryEngine – Crytek prezentuje nową wersję silnika [UPDATE – jest tech demo] [WIDEO]
![gamescom ´13: CryEngine – Crytek prezentuje nową wersję silnika [UPDATE – jest tech demo] [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/ad1ae9cc-1d8e-4684-abb1-1ed27c31e255.jpeg)
W przeciwieństwie do poprzednich edycji technologii, najnowsza zwać się będzie po prostu CryEngine. Konkretnych szczegółów brak, ale Carl Jones z Cryteku przekonuje, że od premiery „trójki” w 2009 roku developerzy wprowadzili do silnika tyle drastycznych zmian i nowych funkcji, że obecnie jest to zupełnie inny kawałek kodu niż cztery lata temu. Dlatego też zrezygnowano z numeracji w nazwie, ponieważ całość ciągle ewoluuje, nie ma więc sensu robić rozróżnień na osobne edycje i wydania.
Przedstawiciele Cryteku połączyli też swoje zespół odpowiedzialny za udzielanie licencji na CryEngine z działem badań i rozwoju. Pozwoli to znacząco polepszyć jakość wsparcia dla developerów korzystających z silnika Niemców.
Nowa wersja technologii ma działać zarówno na obecnych konsolach (X360, PS3), jak i next-genach (Xbox One, PlayStation 4) oraz PC i Wii U. Developerzy zaznaczają, że silnik kompatybilny będzie też z przyszłymi platformami sprzętowymi.
[UPDATE]
Jest i demo technologiczne silnika:

Czytaj dalej
50 odpowiedzi do “gamescom ´13: CryEngine – Crytek prezentuje nową wersję silnika [UPDATE – jest tech demo] [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
CryEngine od Cryteka nie jest może tak popularny, jak Unreal Engine, ale opiera się na nim pokaźna liczba gier. Trzecia inkarnacja technologii ujrzała światło dzienne w 2009 roku wraz z premierą Crysisa 2 i napędzała też „trójkę”. W obliczu nadchodzących next-genów kwestią czasu była zapowiedź kolejnej wersji silnika. I jest – na gamescomie niemieccy developerzy zaprezentowali… CryEngine. Bez numerka.
Iluminaci ;D
A potem jak nazwą kolejny?|THE CryEngine?|CryEngineer?|CryEngine Balboa?
„Developerzy zaznaczają, że silnik kompatybilny będzie też z przyszłymi platformami sprzętowymi.” DREAMCAST 2 CONFIRMED! + demo robi wrażenie
@Sparkster – czytanie ze zrozumieniem się kłania – „zrezygnowano z numeracji w nazwie, ponieważ całość ciągle ewoluuje, nie ma więc sensu robić rozróżnień na osobne edycje i wydania”. Te zdanie chyba dość jasno mówi, że Crytek rezygnuje z jakiegokolwiek nazewnictwa silnika, innego niż zwyczajne „CryEngine”.
Crysis 2 miał premierę w 2011 roku, a nie w 2009 😉
To chyba to: http:www.youtube.com/watch?v=bOv69mtnAeU Od 2:17 można pomylić z prawdziwością :O
całośc nawet ładnie wygląda, ale musza popracowac nad fizyką, tam jest jeszcze na niskim poziomie, oraz nad symulacją wody i jej interakcją z pojazdami wodnymi.
Cuda panie, cuda…
Wii U jest next-genem, zabrakło miejsca w nawiasie obok PS4 i O One, że zostało wsadzone na sam koniec” -_-
Wysychająca kałuża zamiotła mnie pod dywan. Choć szczerze zastanawiam się, po co tym wszystkim engine’om taki zapas możliwości, skoro gry z tego nie korzystają. Raz, że tak szczegółowe modelowanie postaci i otoczenia zajmuje mnóstwo czasu, dwa – jaki sprzęt uciągnąłby kilkanaście tak wyglądających npców w różnie szczegółowym środowisku? To bardziej do filmów by się nadawało, ale jakoś na razie nikt się nie kwapił by wykorzystać do tego włąśnie CE (mimo, że jakieś tam narzędzia do tego są).
Obejrzalem filmik i szczena mi opadla
Dopiero miasto ukazało jak dla mnie prawdziwy pokaz możliwości. To jest po prostu piękne 🙂
Pfff Fox Engine od Hideo Kojimy i jego ekipy hula na PS3 i wygląda wcale nie gorzej. Wersja na next-geny jeszcze nie pokazali.
Przy takim engine mozna by zrobic pierwszy interaktywny film, i to my mozemy ogladac konkretna scene z wybranego miejsca… po prostu miodzio. Unreal 4 engine wymieka przy tym.
A wersji na next-geny jeszcze nawet nie pokazali.*
Jedyne zastrzeżenie to brak fizycznych kolizji w wodzie , brak rozstępujących się fal przed statkami itd. … a poza tym to jak na razie najlepszy silnik 🙂
czyli crysis 3 hulał już na cryengine 3,975??
Bardzo ładne. Teraz czekamy na Crysisa 4. A nie, przepraszam, po prostu Crysisa.
Nie będzie Crysisa 4, no chyba że Cepidzi znow najadą ziemię 🙂
Szału nie robi, [beeep] nie urywa.
filmik wyglada jak np Gladiator The Game based on CryEngine4 🙂
Do rozwoju technologii to Crytek pierwszy, a gry na następna generację opiera o mechanikę sprzed dziesięciu lat
Bardzo ładne, szczególnie mechanizm z kałuży (szkoda tylko, że kable nad ulicą to wciąż te stare, cholernie brzydkie kable, które zamiast przenosić siły równomiernie, czyli całe się zginać i wyginać to nadal bardziej zachowują się jak ciąg połączonych ze sobą rurek, które ruszają się tylko w miejscach łączeń…), bardziej zastanawia mnie, czy znajdzie się gra, która da spokojnie podziwiać świat, bo w FPS-ach większość tych cud-technologii nawet nie zauważam, bo biegnę i strzelam…
@AoS No jednak w serii Crysis jest wiele „spokojnych” momentów gdzie można spędzić nawet dłuższy czas na „podziwianiu” świata gry.
I tak właśnie powinna wyglądać nowa generacja…
No no…. bawiłem się free SDK CryEngine 3 (jedyny tak naprawdę minus freeSDK to brak możliwości pisania własnych shaderów) i skok jest całkiem niezły. Oczywiście nie pokazali czy zmiany zajdą w samym edytorze, ale wygląda oke.|@Indywidualizator|To nie wina CryEngine`u, aczkolwiek jak se sam zaimplementujesz to będzie.|@AoS|Oczywiście możesz zagęścić Rope’a tak, że nie będzie widać łączeń, ale CryEngine za dużo rzeczy oblicza na żywca – domena CryEngine’u – żeby się bawić w super zagęszczone linki.
Pytanie stare jak świat: Po co ? Żeby uciągnąć to wszystko na full max duperelach potrzebny będzie komp którego przeciętny gracz na oczy nie zobaczy. Wszystkie studia rozwijają tą grafikę byleby dojść do totalnego fotorealizmu. Tyle że według mnie to jest nie potrzebne bo primo – to co wyżej, sprzęt, a duo obecna generacja i tak już pozwala na podziwianie widoków których zresztą jak napisał AoS często nie ma czasu podziwiać.
Według mnie powinni zacząć pompować w Oculusowe rzeczy i wreszcie w…jak to się nazywa…kurde no nie wiem ale w wirtualną rzeczywistość 😀 Jak ktoś oglądał Sword Art Online albo Matrixa to wie o co mi chodzi, a jak nie oglądał to: zakładasz sobie na łepetynę kask który magicznie podłącza się do twojego mózgu i „przenosi” cię do wirtualnej rzeczywistości gdzie masz pełną kontrolę nad swoim awatarem. Dżizas, jak ja bym chciał dożyć czasów gdy to wreszcie wynajdą
@KafarPL|I pomyśleć, że skoro to już jest wykonalne (pomijając czas, który by coś takiego zajęło), to co będzie za 10 lat…
@KafarPL engine powstał teraz, pierwsze gry z jego wykorzystaniem za dwa lata – do tego czasu większość graczy będzie miała sprzęt, który pociągnie takie tech-demo.|Też czekam na rozwój spraw z Oculus Rift, ale raczej się nie doczekamy, że wejdzie do mainstreamu. A co do magicznego podłączenia bezpośrednio z mózgiem – nie do zrobienia za naszego życia. Chyba, że trafi się jakiś przełom w nauce. Powiedzmy, że stało się to dzisiaj. Pierwszy komputer: 1939r. Komputery domowe – lata 80. Tak samo z tym…
Ten efekt z kałużą jest super. 🙂
@fuchi7410 – patrząc na dzisiejszą technologie (kontrolowanie za pomocą fal mózgowych jest już możliwe, bez super zaawansowanych komputerów), to myślę, że za 15-30 lat połączenie z mózgiem może być już szeroko dostępne (chociaż wydaje mi się, że to poprostu SCI-FI :<
Nie, to nie jest sci-fi 😉 Wystarczy jakaś ciecz lub maszyna, która będzie trzymała nasze ramiona, ręce, nogi i resztę naszego ciała, aby np. gracz rzeczywiście poczuł, że musi włożyć ciężar w uniesienie przedmiotu lub nie wiem czy to możliwe, wysyłanie impulsów do mózgu, które będą oszukiwać go, że coś czujemy itp. tyle, że to jest niebezpieczne, bo kontrola umysłu można zostać źle wykorzystana. A resztę już mamy, aby zbudować świat taki jak Matrix, czyli, te Oculus Rift, później pełno sensorów Kinecta …
…, aby coś mogło śledzić nasze ruchy, następnie zablokowanie dostępu do naszej pamięci, aby stracić świadomość, że jesteśmy w grze, następnie odczytywanie dodatkowe(niewymagane, ale o wiele lepsze efekty można byłoby osiągnąć) z fal mózgowych, następnie wysyłanie sygnałów symulujących zapach i takie tam. Jednym słowem, trzeba byłoby odciąć dostęp organizmowi do naszego mózgu, a mózgom odciąć dostęp z kolei do pamięci lub wprowadzić filtr, które przesiewałby istotne dane i mamy przepis na Matrix’a 😀
Jednym słowem, nie wiadomo czy warto się bawić w tego typu rzeczy 😉 Zresztą nawet może to doprowadzić do obłędu i dużo ludzi nie odróżni rzeczywistości od świata wykreowanego przez grę :/ W cale nie oznacza, że ludzie popełniający samobójstwa będą idiotami, bo oczywiste, że życie, w którym żyjemy jest realne, ale jakby prześledzić cały proces naszej rzeczywistości można dojść do wniosku czy aby nie żyjemy w grze, wydaje się to na pierwszy rzut głupie, ale przy przyjrzeniu się dogłębnym oczywiste …
… przestaje być już takie oczywiste, pewni być nie możemy, że właśnie my żyjemy w wirtualnym świecie i to są właśnie założenia filmu Matrix 😉 Czy to co się dzieje nie jest czymś więcej ;p Ale trzeba myśleć, że aktualne życie jest czymś rzeczywistym, bo nie każdy jest w stanie żyć z taką wiedzą, że żyje w symulatorze ;]
@Xenox93|Zajadasz się kabanem?
Robi wrażenie.
Ładnie to wygląda, nie ma co.
Ogólnie wszystko super ładnie tylko to wiaderko na koniec i liście wydawały mi się nie naturalnie zachowywać. Tzn wiaderko za szybko się toczyło w porównaniu do otoczenia: kable, drzewa mało co się ruszały. A liście też dziwnie latały. Może to ja mam coś z głową, ale jak dla mnie fizyka troszeczkę zawalona.
nienaturalnie* PS Mógłby ktoś zrobić możliwość edytowania komentarzy ?
Przecież to jest nadal to samo (tyle, że z większą ilością poligonów)… Łaaał, tryb dnia i nocy, ale innowacja…
Faktycznie CryEngine nie jest tak popularny, co Unreal i trochę nad tym boleję, bo silnik wygląda genialnie. Wydaje mi się, że jest trudniejszy w programowaniu (ocena subiektywna) stąd mniejsze nim zainteresowanie. Jak osiągnąć taką grafikę to wiedzą chyba tylko panowie z Crytek’a. Szkoda, że twórcom Sniper Ghost Warrior 2 nie udało się osiągnąć podobnego efektu. Niby poprzednia wersja, ale gra mogłaby być ładniejsza…
@skayte1996 prosimy o to od wieeeelu lat… jak dotąd nieskutecznie. Chodzi pewnie o to, żebyśmy MYŚLELI klecąc nasze wypowiedzi. Że jak w życiu: nie cofniesz tego, co powiedziałeś. Tym nie mniej, chciałbym opcję edycji ^^
WOW, naprawdę dobra grafika. Jak dla mnie to tylko ogień mógłby być „głębszy”, ale rozumiem, że to trudne. I tak brawa dla Cryteku bo stworzył naprawdę świetny engine. Oczywiście to tylko demo, ale myślę, że gry na tym silniku będą wyglądać znacznie lepiej niż obecnie.
Efekty pogodowe wspaniałe, a reszta mnie jakoś nie zachwyciła.
No i tera zaczynamy zasypywanie rynku 'Nowościami’ amerykańska gimbaza i inne debile zaraz złapią się jak ryba na haczyk i polecą kupią konsolki i inne a koncerny tylko na kasie będą spać ;p. Przecież to wygląda [beeep] tak samo jak crysis 3 jeszcze jak by dało się rozwalić każdy budynek albo coś. Ale to wciąż to samo tylko inne ułożenie shaderów
Taaa niech zrobią taką grafikę na xboxa 360 to pogadamy… crysis 3 zachwycał wyłącznie na pc na xbox 360 miał po prostu dobrą grafikę.
Najśmieszniejsze w tych wszystkich grafikach jest to, że podczas gry nie ma za bardzo czasu na gapienie się w każdą napotkaną kałuże. Takie pierdoły ładne są tylko na trailerach.