
Game Developers Choice Awards: Poznaliśmy nominacje

Organizatorzy ogłosili oficjalną listę nominowanych do osiemnastej edycji Game Developers Choice Awards. Kandydaci powalczą o zwycięstwo w dziesięciu podstawowych kategoriach, między innymi o tytuł gry roku oraz produkcji z najlepszą grafiką bądź fabułą. Nagrody są o tyle interesujące, że o ich przyznaniu decydują deweloperzy, którzy siłą rzeczy patrzą na branżę pod innym kątem niż gracze czy dziennikarze. Uroczysta gala odbędzie się 21 marca, więc minie jeszcze sporo czasu, nim poznamy laureatów, ale wiemy już, kto stanie w szranki.
Największymi wygranymi nominacji są Horizon Zero Dawn (PS4) i The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch, Wii U), które zostały doceniona po sześć razy i zetrą się ze sobą w wielu ważnych kategoriach (m.in. gra roku, najlepszy projekt, najlepsza technologia). GDCA doceniło również – w każdym przypadku trzema nominacjami – Hellblade: Senua’s Sacrifice (m.in. za fabułę i technologię), PUBG-a (m.in. gra roku i najlepszy projekt), Nier: Automata (m.in. gra roku i najlepszy projekt) i Night in the Woods (m.in. za najlepszy debiut i fabułę). Z nominacji w kategorii VR cieszą się Polacy z Superhot Team. Niedocenione może się natomiast czuć Divinity: Original Sin II, które nie doczekało się żadnej nominacji.
Nominacje GDC Awards 2018
Gra roku
Wyróżnienia: Cuphead (StudioMDHR), What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow / Annapurna Interactive), Persona 5 (P-Studio / Atlus), Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory), Gorogoa (Jason Roberts / Buried Signal / Annapurna Interactive), Divinity: Original Sin II (Larian Studios), Night in the Woods (Infinite Fall / Finji)
Nalepszy projekt gry
Wyróżnienia: Cuphead (StudioMDHR), Gorogoa (Jason Roberts / Buried Signal / Annapurna Interactive), What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow / Annapurna Interactive), Divinity: Original Sin II (Larian Studios), Getting Over It with Bennett Foddy (Bennett Foddy), Prey (Arkane Studios / Bethesda Softworks)
Najlepszy debiut
Wyróżnienia: Game Grumps (Dream Daddy: A Dad Dating Simulator), Terrible Toybox (Thimbleweed Park), Team Salvato (Doki Doki Literature Club!), Lizardcube (Wonder Boy: The Dragon’s Trap)
Najlepsza fabuła
Wyróżnienia: Nier: Automata (PlatinumGames / Square Enix), Tacoma (Fullbright), Persona 5 (P-Studio / Atlus), The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo), Divinity: Original Sin II (Larian Studios), Uncharted: The Lost Legacy (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza oprawa graficzna
Wyróżnienia: Gorogoa (Jason Roberts / Buried Signal / Annapurna Interactive), Star Wars Battlefront II (EA DICE / Electronic Arts), Assassin’s Creed Origins (Ubisoft Montreal / Ubisoft), Destiny 2 (Bungie / Activision), Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory), Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)
Najlepsza oprawa dżwiękowa
Wyróżnienia: Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo), Star Wars Battlefront II (EA DICE / Electronic Arts), Resident Evil 7: Biohazard (Capcom), Destiny 2 (Bungie / Activision), Persona 5 (P-Studio / Atlus), Night in the Woods (Infinite Fall / Finji)
Największa innowacja
Wyróżnienia: Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory), Cuphead (StudioMDHR), Nier: Automata (PlatinumGames / Square Enix), Horizon Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment), Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo), Tacoma (Fullbright), Pyre (Supergiant Games)
Najlepsza technologia
Wyróżnienia: Star Wars Battlefront II (EA DICE / Electronic Arts), Wolfenstein II: The New Colossus (MachineGames / Bethesda Softworks), Uncharted: The Lost Legacy (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment), Nier: Automata (PlatinumGames / Square Enix), Resident Evil 7: Biohazard (Capcom)
Najlepsza gra mobilna
Wyróżnienia: Animal Crossing: Pocket Camp (Nintendo EPD / Nintendo), Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems and Nintendo EPD / Nintendo), Old Man’s Journey (Broken Rules), Flipflop Solitaire (Zach Gage), Gnog (KO_OP / Double Fine Productions)
Najlepsza gra VR/AR
Wyróżnienia: Farpoint (Impulse Gear / Sony Interactive Entertainment), Rick and Morty: Virtual Rick-ality (Owlchemy Labs / Adult Swim Games), Luna (Funomena), Robo Recall (Epic Games), Gnog (KO_OP/ Double Fine Productions), Doom VFR (id Software / Bethesda Softworks)
eśli chcecie przypomnieć sobie laureatów poprzedniej edycji, zapraszam TUTAJ.

Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Game Developers Choice Awards: Poznaliśmy nominacje”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wskazane gry powalczą o zwycięstwo w 10 różnych kategoriach.
Liczę na Automatę, choć znając życie: devsy, ludzie – i tak nie dostanie nic :\
MagickStalker gdyby chodziło tylko o ps4 to pewnie by coś ugrała…ale biorąc pod uwagę wszystkie platformy to wątpie by poza Horizon coś z 4 wskoczyło. Największa innowacja tutaj jeden wielki pytajnik… bo nic z tego mi na innowacje nie wyląda.
Fabula najwieksza czy raczej najlepsza? 😉
Znowu Skyrim…
Zamiast Night in the Woods chętnie zobaczyłbym w tym miejscu AC: Origins. Jest coś w tych Lawrence-z-Arabskich pustyniach. Słaby rok dla pecetowców. Nagroda za najlepszą technologię powinna wpaść w ręce autorów Horizona albo Zeldy za to, że się im udało tak wyglądające gry wcisnąć do przecież nie najmocniejszych konsoli.
Dla mnie Zelda to gra roku 2017 (zaraz za nia Wolf) i jedna z najlepszych jakie gralem ale do cholery niech mi ktos wytlumaczy co tam jest innowacyjne? Ze zrobili gre do konca i prawie nie miala bagow?? To przeciez norma a nie innowacja.
Pubg więcej nominacji niż Persona mogę to chyba tylko podsumować krótkim XD
A gdzie Divinity Original Sin 2? Przegapiłem coś? Jakieś głosowania?