rek
rek

Football Manager 2018: Znamy pierwsze szczegóły [WIDEO] [GALERIA]

Football Manager 2018: Znamy pierwsze szczegóły [WIDEO] [GALERIA]
Słowo klucz to "dynamics".

Sports Interactive rozpoczęło kampanię promocyjną najnowszej odsłony swojego piłkarskiego menadżera od nietypowego materiału z omówieniem nowości. Został on zrealizowany w postaci serwisu newsowego, w którym prezenterka łączy się z reporterem, który zbiera informacje w terenie, by na końcu zweryfikować je w krótkiej rozmowie z szefem studia odpowiedzialnego za Football Managera, Milesem Jacobsonem.

Z czterominutowego nagrania dowiadujemy się, że studio stworzyło nowy silnik meczowy, na potrzeby którego przeprowadzono zupełnie nowe sesje motion capture. Lepiej ma wyglądać nie tylko boisko, ale i trybuny stadionów. Usprawnieniu ma ulec sztuczna inteligencja przeciwników – tak na murawie, jak i poza nim. Pojawią się nowe taktyki meczowe, jak i role, w jakich możemy wystawiać piłkarzy.


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

Dodatkowo w najnowszym FM-ie skauci w końcu mają zachowywać się jak ich prawdziwi odpowiednicy – ma to wprowadzić niezbędny realizm do poszukiwania nowych piłkarzy do drużyny. Szczegółów w tej kwestii jeszcze nie znamy, ale po screenach zauważamy, że chodzi np. o nowe raporty z obserwacji zawodników czy rozbudowane wyznaczanie skautom celów. Czy będzie szła za tym głębia? Zobaczymy.


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

Kluczową nowością w Football Managerze 2018 ma być nieco tajemnicza innowacja o nazwie „dynamics”. Wprawdzie Jacobson na powyższym nagraniu nie chciał zdradzić szczegółów, ale w ostatnich sekundach wideo pojawiło się kilka screenów z gry, które pozwalają na domysły, czym rzeczone „dynamics” być może. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z rozbudowaniem tego, jaki wpływ na postawę drużyny ma jednostka. Do tej pory mieliśmy zgranie i znajomość poszczególnych taktyk, ale teraz Sports Interactive wprowadza role zawodników – każda drużyna będzie miała liderów, wpływowych zawodników i zwykłych piłkarzy. Najpewniej bardzo istotne będzie, by w naszej szatni nie brakowało tych dwóch pierwszych typów, których zadowolenie lub wręcz przeciwnie, będzie miało wymierny wpływ na całą drużynę. 


(Kliknij, aby powiększyć)

Dodatkowo w edycji 2018 istotna będzie socjalizacja piłkarzy i w końcu bardzo dokładnie zostanie rozpisana aklimatyzacja. Zawodnicy tworzą grupy – na podstawie zżycia, ale także pod względem narodowości i języka. Możemy domniemywać, że bardzo rozdrobniona drużyna ze sporą liczbą outsiderów nie będzie funkcjonowała najlepiej.


(Kliknij, aby powiększyć)

Kolejne informacje będą pojawiać się z biegiem czasu. Do premiery Football Managera 2018 pozostał ponad miesiąc – gra ukaże się 10 listopada.

rek

9 odpowiedzi do “Football Manager 2018: Znamy pierwsze szczegóły [WIDEO] [GALERIA]”

  1. Czyli pełno obietnic ulepszenia już istniejących elementów i kilka mało przydatnych nowości. Szkoda tych 200 stów, jednak zostanę przy 2016.

  2. 2 stów znaczy 🙂

  3. @Kalystos w styczniu do 100zł zejdzie, polecam wtedy kupować.

  4. @lachoc – „w styczniu do 100zł zejdzie” – FM 2017 zaczął tanieć dopiero jak złamali zabezpieczenia gry i była wersja do pobrania. Szkoda że Sports Interactive zaczyna myśleć dopiero wtedy o obniżce. Podobno zabezpieczenia gwarantują lepszą sprzedaż ale już ceny niższej po pewnym czasie już nie. Mam wrażenie żeby nie było pirackich gier to gry by nie taniały. Jedno nie wyklucza drugiego i na tym mogą skorzystać obie strony w tym gracze kupujący legalne oryginalne gry.

  5. FM2017 przez pierwsze miesiące od premiery był niegrywalny, dopiero po wielu patchach dało sie normalnie w niego grać. Kupowanie kolejnej odsłony w dniu premiery, albo jej okolicach, jest raczej nierozsądne. Lepiej poczekać te kilka tygodni na opinie graczy.

  6. @Xellar „Lepiej poczekać te kilka tygodni na opinie graczy.” – tylko opinie były w większości negatywne. Głownie przez chińczyków bo FM 2017 nie miał ich rodzimej wersji językowej.

  7. @Cali,|Wiadomo, sporo negatywów pochodziło od rozeźlonych Chińczyków i dotyczyło braku wersji językowej dla Chin, jednak upłycanie problemu FM17 do braku wersji językowej dla Chińczyków jest sporym przekłamaniem. Gra miała potężne problemy z mechaniką, co sprawiało, że była niegrywalna przez dobre kilka miesięcy.3 razy do niej podchodziłem, i dopiero na początku 2017 granie było satysfakcjonujące. Ze 3 miechy od premiery. Pełno komentarzy było na steamie w języku angielskim, więc nie wiem do czego pijesz…

  8. @Xellar „Pełno komentarzy było na steamie w języku angielskim” – FM 2017 wystartował wcześniej w Early Access – więc spora część komentarzy mogła być właśnie tej wersji. Chociaż każda gra po premierze jest nie ukończona w pełni. Duże gry mają konkretny termin wydania a duże zmiany grze tego typu powodują duże konsekwencje. W FM 2017 zostało wprowadzonych około 1200 poprawek. Usprawniających rozgrywkę ale nie stabilność czy optymalizację.

  9. @Cali, |Cali, czy Ty czytasz, co ktoś pisze? Ja tę grę nabyłem.Zaraz po premierze.Piszę w oparciu o własne doświadczenia. Podchodziłem do niej dwa razy. Raz w trakcie premiery, przez około tydzień. Była niegrywalna. Drugi raz po około 1,5 miesiąca od wydania. Dalej była niegrywalna. Dopiero na początku 2017 wróciłem (luty) i problemy zostały rozwiązane. Nie tylko ja miałem takie problemy, fora były pełne tego. Pisałem Ci krótkimi zdaniami, bo widać masz problem z przyswajaniem informacji.

Dodaj komentarz