
Football Manager 2018: Czym jest system „dynamics”? [WIDEO]
![Football Manager 2018: Czym jest system „dynamics”? [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/c691078f-a3fb-448d-952e-e0b03665bc71.jpeg)
Pierwsze informacje poznaliśmy przed ponad tygodniem i właśnie tam po raz pierwszy pojawiło się hasło „dynamics”, które nie zostało w żaden sposób wyjaśnione. Rąbka tajemnicy uchyliły jedynie screeny pokazane na końcu nagrania. Pierwsze plansze z najnowszej odsłony serii, wraz ze wszystkimi informacjami, jakie poznaliśmy do tej pory, możecie zobaczyć TUTAJ.
Teraz zostało potwierdzone to, czego mogliśmy po zrzutach ekranu tylko się domyślać. „Dynamics” wprowadza do Football Managera zgranie drużyny także poza boiskiem. To, jak dobrze znają się i jak blisko trzymają nasi zawodnicy, będzie miało przełożenie na ich postawę na murawie. Jak działa to w praktyce? Rozpoczynając przygodę z nowym klubem, poza standardowymi wiadomościami od szefostwa i sztabu szkoleniowego otrzymamy również szczegółowy e-mail wyjaśniający stosunki panujące w drużynie. Później będziemy dostawać comiesięczne raporty na temat tego, jak zmieniają się relacje między piłkarzami.
„Dynamics” otrzyma osobną zakładkę w menu bocznym, gdzie będziemy mogli sprawdzić, np. w jakim stopniu zawodnicy tworzą na boisku jedność. Wysoka wartość będzie wpływać na atrybuty piłkarzy, choćby na wizję u pomocników, co pozwoli zagrywać im lepsze prostopadłe piłki.
Dodatkowo otrzymamy ciągły wgląd w panującą w szatni atmosferę, która może być w porządku, ale zawsze znajdą się jakieś problemy (jak choćby fakt, że niewielu piłkarzy łączą zażyłe relacje). Dobre stosunki w drużynie mogą pomóc w aklimatyzacji nowym zawodnikom, niewykluczone jednak, że sprowadzona gwiazda rozbije dobrze funkcjonującą ekipę. Każda szatnia ma swoją hierarchię, w której można wymienić liderów, graczy bardzo wpływowych i wpływowych oraz zwykłych zawodników. Pierwszą grupę, tworzoną najczęściej przez długoletnich kopaczy lub też piłkarzy z dużymi zdolnościami przywódczymi, należy utrzymywać w jak najlepszym nastroju. Niezadowolony lider może zwrócić przeciwko menadżerowi całą szatnię.
W najnowszej odsłonie serii pojawiają się rownież grupy towarzyskie, do których dołączać będą zawodnicy. To, do której z grup należą gracze, zależy od wielu czynników, takich jak ich poziom profesjonalizmu, wiek czy znane języki. To oczywiste, że kilku piłkarzy tej samej narodowości będzie trzymać się razem, a dwudziestolatkowie chętniej będą spędzać czas we własnym gronie niż z doświadczonymi zawodnikami zbliżającymi się do końca kariery. Ponownie – wystarczy jeden zagniewany członek grupy (szczególnie jeśli mówimy o wpływowym piłkarzu), by reszta również patrzyła na menadżera nieprzychylnym okiem.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, każdy zawodnik ma poziom zadowolenia, tym razem jednak jest on zależny od zdecydowanie większej liczby czynników, także życia prywatnego. Wszystkie powyższe składowe systemu „dynamics” będą prowadziły do zmian naszych relacji z zespołem, od których zależeć będzie, jak chętnie piłkarze staną za nami murem, gdy coś nie pójdzie po naszej myśli i zarząd zacznie w nas powątpiewać.
Football Manager 2018 ukaże się już za miesiąc – 10 listopada.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Football Manager 2018: Czym jest system „dynamics”? [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Najpierw niech ogarną te kontuzje, ktore psują grę w 17
Spoko pomysł. Oby tylko nie było to zbyt przerysowane.
@mrhipnotyczny z kontuzjami jest wszystko ok, ich ilosc jest zgodna z tym, co dzieje się w rzeczywistości. Teraz pytanie jest tylko takie, czy nastąpią jeszcze jakieś znaczące zmiany, czy ”dynamics” będzie jedyną istotną zmianą.
Może być i jedyną zmianą…to pierwsza tak duża rzecz od lat wpływająca tak mocno na cały gameplay. I co ważniejsze, wprowadza jeszcze większą losowość w rozgrywce.
@ChodzNaGrzyby|No nie wydaje mi się żeby w rzeczywistości w co drugim klubie był szpital
@k4cz0r losowość jest w tej grze znikoma
@mrhipnotyczny Szpital masz tylko na własne życzenie ze względu na braki specjalistów w sztabie, ewentualnie zawalony trening. W innym wypadku masz zazwyczaj nie więcej niż 2-3 kontuzje na cały skład. Nawet w środku sezonu zdarza się mieć skład zdrowy w 100% dzięki poprawnemu prowadzeniu.
@Flogiston Fajnie, że wiesz jak prowadzę drużynę, tez chciałbym byc takim jasnowidzem
Gdzie Miles Jacobson ? Na filmiku nie zachwala tylko książę Harry. Raczej to jedyne zmiany. Ograniczą się w tej edycji do dynamics i oprawy graficznej silnika meczowego.
@ChodzNaGrzyby „@k4cz0r losowość jest w tej grze znikoma” – przecież FM często porównuje się do RPG futbolu. Druga sprawa że słaby klub nie wygra z najlepszym w lidze. Droga do zwycięstwa jest losowa. Tylko słaba drużyna ma mniej szczęścia na korzystny wynik niż najlepsza drużyna. Tej przychodzi łatwiej.
@mrhipnotyczny Przed najbliższą kolejką ligową we Włoszech co najmniej czterech kontuzjowanych ma 9 z 20 drużyn. To się naprawdę zdarza – w ubiegłych sezonach Juve miewało często 6 kontuzji (szeroka kadra na to pozwalała), a prawdziwe szpitale miało choćby Lazio czy Sassuolo.
@mrhipnotyczny Jeśli narzekasz na szpital to nie trzeba być jasnowidzem, aby stwierdzić, że popełniasz błędy. Najbanalniejsze rozwiązanie w tym wypadku to przerzucić trening oraz zatrudnianie sztabu na współpracowników, powinno pomóc.
Cały trening przeprowadza asystent więc nie wiem do czego pijesz