
Fallout 3: Fani przenoszą grę na silnik „czwórki” [WIDEO]
![Fallout 3: Fani przenoszą grę na silnik „czwórki” [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/088a97db-574e-4bf2-b016-1b6d39756bcd.jpeg)
Wojna jednak się zmienia (a w każdym razie: unowocześnia).
Ekipa Road to Liberty ma spore doświadczenie w modowaniu gier Bethesdy (profile członków grupy znajdziecie pod tym adresem). Projekt, którego się podjęła, budzi uznanie skalą – modderzy chcą przenieść Fallouta 3 (bez DLC) na technologię nowszej odsłony, przeszczepiając lokacje, przedmioty, enpeców i questy… a zarazem rezygnując z mechanizmów „czwórki” związanych z budową osad (i słusznie, słusznie).
Pierwsze efekty ich prac zdradza materiał skupiony na eksploracji stacji metra.
Więcej o modyfikacji dowiecie się z jej oficjalnej strony. Przypomnijmy, że inna grupa fanów równolegle pracuje nad projektem o znamiennej nazwie Fallout 4: New Vegas.

Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “Fallout 3: Fani przenoszą grę na silnik „czwórki” [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Fani przenoszą grę na silnik „czwórki””|.|To da się to zrobić w 3 osoby?! ;].
To miłe, ale chciałbym najpierw otrzymać normalnie działającego Morrowinda, Obliviona, wspomniane wcześniej New Vegas – trójkę dopiero na końcu. Jeśli którakolwiek z tych produkcji ujrzy kiedykolwiek światło dzienne to będzie spory sukces. A polityka Bethesdy (zarobić jak najwięcej najmniejszym kosztem) jest beznadziejna – wypuszczają „remaster” Skyrima, czyli relatywnie najnowszej ich gry, podczas gdy te wszystkie tytuły z poprzedniej generacji czekają na odświeżenie, ba, ludzie za darmo chcą im to zrobić.
Trochę nie kumam tego typu akcji. Aktualnie ogrywam New Vegas i grafika jest naprawdę znośna i gra się w to przyjemnie. Lepiej chyba byłoby zająć się Falloutem 1 lub 2?
Za każdym razem gdy wychodzi nowy Fallout lub TES ktos przenosi stare czesci do nowego silnika. I jakos nigdy sie to nie udaje. Wiec nie jestem optymistycznie do tego nastawiony.
Podobają mi się te projekty, mam nadzieję że za jakieś 2 albo 3 lata będziemy mieli wysyp remasterów gier Beth(Oblivion, Fallout 3, Fallout:New Vegas, Morrowind).
Swoją drogą, moglibyście kiedyś stworzyć artykuł o takich przedsięwzięciach – czy to się udaje i jaka jest jakość ostatecznego produktu. Pamiętam że kiedyś były próby zrobienia baldura 2 na silniku pierwszego Dragon Age’a, ciekawe czy cokolwiek z tego wyszło. Ja sam omijam takie produkcje szerokim łukiem, bo zdaje mi się niemożliwe żeby mały zespół zrobił produkt bez setek bugów. Może jednak się mylę?
@panslonce Cóż, dobrym przykładem jest „The tale of Two Wastelands”. Jest to mod który łączy ze sobą Fallouta 3 i New Vegas. Sam mod jest właściwie skończony, nie ma aż tak dużo bugów ale też autorzy mieli trochę łatwiej ze względu na to że portowali Fallouta 3 na silnik Fallouta New Vegas(odświerzona wersja Gamebryo, więc chyba nie musieli stwarzać assetów od nowa). Z tego co czytałem autorzy Fallout 4: New Vegas jak na razie skupiają się na broni i udostępniają ją na Nexusie(Caravan Shotgun, Bozar).
Jeśli dobrze kojarzę udostępnili także mod który zmienia sposób levelowania w Fallout 4 z systemu perków na system Skille+Perki. Sam mod jest dość interesujący i dzięki niemu wróciłem do gry(nie cierpię systemu perków, jest dla mnie za mało RPG’owy).
Ach te nieszczęsne metro w Fallout 3,jak dla mnie była to droga przez męke.Zdecydowanie najgorsza lokacja w grze.
Moglibyście też wspomnieć od dwóch innych projektach. New Vegas i innym całkiem nowym, który będzie miał swoją własną historię i lokację.
Nie ma to jak przenieść grę z mega ch**owego silnika, na „tylko” ch**owy. Tylko tak dalej ludzie 😉
Baldur’s Gate 2 przenoszony na Dragon Age – tylko lochy Irenicusa, projekt martwy.|Baldur’s Gate przenoszony na NWN2 – całość, działa|Morrowind przenoszony na Obliviona – całość, działa|Morrowind przenoszony na Skyrima – prace trwają|Oblivion przenoszony na Skyrima – prace trwają|No i wspomniane w artykule Fallouty 3 i NV przenoszone na FO4.|Poza tym z trochę starszych rzeczy – World of Baldur’s Gate, czyli przeniesienie Baldura 1 + 2, Icewind Dale 1+2 na silnik drugiego Baldura i połączenie tego w całość
Kurde pogralbym w takeij zayeabistej oprawie z checia bo na starym silniku to kaszana.
Trochę nie rozumiem sensu tego przedsięwzięcia. Polepszenie grafiki – OK, ale czy ogólnie jest to warte zachodu?
To ma sens tylko z mechaniką przeniesioną z trójki. Bo inaczej to już nie będzie to samo co oryginał. A ciekawe jak wyjdzie z rozbudowanymi dialogami?