rek
rek
22.03.2018
11 Komentarze

Epic prezentuje potęgę ray tracingu w imponującym starwarsowym demie [WIDEO]

Epic prezentuje potęgę ray tracingu w imponującym starwarsowym demie [WIDEO]
Krok bliżej do fotorealizmu.

Na trwającej właśnie konferencji Game Developers Conference 2018 studio Epic Games pochwaliło się nowym materiałem na silniku Unreal Engine 4, prezentującym piękno ray tracingu wykonywanego w czasie rzeczywistym. Piorunujący efekt został osiągnięty dzięki technologii Nvidia RTX (opartej na architekturze Nvidia Volta), integrującej wykorzystywane od lat algorytmy cieniowania i oświetlenia, m.in. doskonale znane graczom area shadows, glossy reflections czy ambient occlusion.

Poniższe demo technologiczne „Reflections”, przedstawiającą zabawną scenkę ze świata Gwiezdnych Wojen, jest wyświetlane w rozdzielczości 1080p i 24 klatkach na sekundę, a zostało wyrenderowane dzięki zestawowi z czterema kartami graficznymi Tesla V100 na pokładzie. Całe przedsięwzięcie kosztowało 122 tysięcy dolarów, czyli ok. 420 tysięcy złotych.


Poniżej zobaczycie z kolei demo stworzone przez Remedy Entertainment. Inne prezentacje znajdziecie pod tym linkiem.

rek

11 odpowiedzi do “Epic prezentuje potęgę ray tracingu w imponującym starwarsowym demie [WIDEO]”

  1. Krok bliżej do fotorealizmu.

  2. Jaki jest sens robić takie filmiki skoro wymaga to 4 kart graficznych? Przeciętny kowalski z GTX2070 za 2000zł nie będzie mógł nawet pomarzyć o takiej prostej scence z paroma odblaskami a co dopiero dynamicznej scenie pełnej wybuchów i refleksów. Tym samym cały efekt zostanie tak zoptymalizowany, że nie będzie dawał praktycznie żadnej różnicy poza zżeraniem 20fpsów jak nie więcej.

  3. Moze taki, ze to pokaz mozliwosci? Lata temu rozne tech dema takze wykraczaly swoim zapotrzebowaniem na moc karty graficznej poza mozliwosci tego, co przecietny Kowalski mial u siebie w domu, a teraz to standard obslugiwany przez pojedyncze karty graficzne, ktore kazdy gracz ma u siebie w domu.

  4. aleksdraven 22 marca 2018 o 14:10

    1080p i 24 fpsy?? A dotego wymaga rdzeni tensorowych wiec tylko dla Nvidia Volta?? Nie wiem po co bawić się w ray tracing skoro już mamy całkiem niezłe technologie globalnej iluminacji.

  5. Ostatnio byl art ze udalo sie zaimplmentowac ray tracing do gier z normalna optymalizacja i pierwsza gra z ta technologia ma byc nowe metro…ile w tym prawdy nie wiem, ale to video raczej tego nie potwierdza chyba.

  6. Aż mi się przypomniało reklamowanie Batmana i technologii PhysX. Jak to cudownie się dym porusza i reaguje na ruch. Albo targane wiatrem włosy Lary Croft dzięki Hairworks. Bądź też cudowna animacja twarzy sprzed kilku lat. Wszystko to jest cudowne, tylko albo twórców nie stać na te technologie, albo im się nie chce w to bawić, bo nie ma po co, albo też wymagają naprawdę dużej mocy obliczeniowej. I tak dziś chyba większe wrażenie robią szybkie matryce o dużej rozdzielczości z HDR.

  7. Na razie wygląda na to, że raczej w branży filmowej się przyda. Widać z resztą po demie od Remedy, gdzie klatki czasem delikatnie lecą w dół, a na pewno odpalono to na potężnej maszynie

  8. Vithar W braznzy filmowej to jest od dawna teraz wlasnie ma to wejsc do gier podobno

  9. Ale fabuła jest świetna, lepsze niż epizod siódmy 🙂

  10. @ rumbur|To akurat łatwe. Wystarczy narysować dwie kreski na kartce papieru i to już będzie ciekawsze niż 7 i 8 epizod SW razem wzięte :p

  11. @le_Fey True 😀

Dodaj komentarz