
Epic kupił twórców Fall Guys

Mediatonic swoim Fall Guys rozbiło bank, czego nikt nie mógł się właściwie spodziewać. Jasne, „imprezowe battle royale” zapowiadało się całkiem sympatycznie, ale przecież twórcy nawet w najśmielszych snach nie marzyli chyba o 10 milionach sprzedanych kopii na samych pecetach. A przecież grę udostępniono na premierę także w PS Plusie, gdzie dorobiła się tytułu najczęściej pobieranej produkcji w historii tej usługi.
Przy Fall Guys spędza jednak dziś swój czas dziesięć razy mniej ludzi niż w momencie premiery (na podstawie danych ze Steama), dlatego studio musi myśleć o przyszłości. Tę zaś można już raczej uznać za zabezpieczoną. Mediatonic ogłosiło bowiem, że zostało zakupione przez Epic Games.
Nie wpłynie to jednak na razie na samo Fall Guys. Gra wciąż będzie dostępna na konsolach (na razie tylko PlayStation, niedługo Xbox i Switch) i – według obietnic twórców – dalej kupimy ją na Steamie. Współpraca z Epic Games ma też pomóc w przygotowaniu crossplayu, systemu kont, nowych trybów itp. itd.
Pojawiła się też kwestia przejścia na model F2P, ale twórcy (zaznaczmy: we własnym FAQ) odpowiedzieli, że na razie nie mają niczego do ogłoszenia. Mając jednak na uwadze casus Rocket League, które jakiś czas po przejęciu Psyonix przez Epic stało się darmowe i zniknęło ze Steama, wcale by nas takie rozwiązanie nie zaskoczyło.
Szczegółów transakcji nie poznaliśmy.

Czytaj dalej
23 odpowiedzi do “Epic kupił twórców Fall Guys”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Za jakiś czas usłyszymy, że dostaniemy ją tylko na Epicu, jak było to już z Rocket Leaugue.
Czyli nie ma szans na kostium Kubusia Puchatka? Szkoda.
@Kugger a jaka inna firma by to zrobiła? Po drugie Tim wypisywał na Twitterze że nigdy by nie zbanował osoby w taki sposób jaki to Blizz zrobił z graczem z HongKongu
@Refty|Tak samo jak CDP powiedziało, że CP działa spoko na starej generacji?
@goliat Hmm, zupełnie jakbym czytał o CS 1.6. Niby grało się w 1.4 ot, tak bez zbędnych bloatware, a tu nagle: CS 1.6 only on Steam.
@dowm XDDDDD
W tym przypadku nie jest tak jak z RL gdzie twórcy za wszystko odpowiadali. Fall Guys było wydane przez Devolver Digital i pewnie dzięki temu gra pozostanie na steamie (bo oni też na tej grze zarabiają). Szkoda tylko, że epic to kupa z darmówkami i prochińskimi zapędami i nic więcej, a tim to łagodnie mówiąc k.etyn i kłamca.
@zadymek Bo w 2000 roku na 100% chodziło o monopolistyczne zapędy i ekskluziwy 😉
@Grimuald A o co chodziło w 2000?
@zadymek – Oczywiście, że chodziło o zachęcenie do korzystania ze Steama, ale w przypadku CS jest to o tyle zrozumiałe, że jest to gra stworzona przez Valve (które jest również odpowiedzialne za Steama). Problemem nie jest to, że gry stworzone przez Epic są dostępne tylko na Epic Store. Problemem jest ograniczanie przez Epic dostępności gier, poprzez tworzenie eskluzywnego dostępu do jakichkolwiek gier, także tych nienależących do Epica.
@zadymek – Pomijam przy tym to, że z Epic Storem jest więcej problemów aniżeli tylko ekskluzywy.
@down CS nie został stworzony przez Valve, ale studio włączyło się bardzo szybko do Valve które nabyło do nich prawa. Poza tym był to mod na silniku gry Valve, ale zadymka steam boli i przysłania jakiekolwiek myślenie
@Holy.Death Ile gier EGS ma na wyłączność?
@down około 75 gier (razem z czasową) gdzie epic zapłacił wydawcy/deweloperom za ekskluzywność. Pewnie twój następy komentarz to że cała masa gier jest tylko na steam, ale steam nikomu nie płaci za ekskluzywność i praktycznie każdy może dodać swoją grę do sklepu (np epic ocenia szanse na zyski)
@w1ntermu7e|1. Nie popadaj w absoluty jeśli nie jesteś wszystkowiedzący. To, że się tym Valve nie chwali, nie oznacza, że żadnych takich umów nie podpisało – skoro już przy dawnych czasach jesteśmy wspomnę choćby o Darwinii.|2. Mimo wszystko pytałem o gry na wyłączność EGS, nie wg twojej, prywatnej definicji, czy twoich osobistych, całkowicie subiektywnych przewidywań.
@zadymek Praktycznie każdy większy tytuł wychodzący obecnie na Epica było podkupione i ma czasową wyłączność. Dużo wymieniać. Natomiast co do umów, to ciekawe, tyle czasu jest Steam ale to od nowego Epica wychodzą przecieki o takich umowach… i tylko u niego
@zadymek – 65 to są te, które są tylko dostępne na EGS. 50 to był ekskluzywy czasowe (są już dostępne na Steamie). 21 ekskluzywów jeszcze nie wydano. EGS ma 471 gier ogółem (do roku 2020). Samo Valve ma w swoim portfolio (jako twórca) 32 gry na 45 575 gier ogółem (licząc od 2004 do 2020). Nie słyszałem o jakichkolwiek eksluzywach Steam. Powiem więcej: nowa polityka Steama jest taka, że gry wydawane na Steamie nie mogą być ekskluzywami. To znaczy – muszą być dostępne wszędzie i w tym samym czasie.
@zadymek – Dla podsumowania dodam, że EGS nie dopuścił do sprzedaży u siebie gry DARQ, bo twórca chciał jednocześnie być na Steamie (EGS oferował mu 1 rok ekskluzywności). To jak to jest, że gra może być na EGS jeden rok i potem być na Steamie bez problemów (50 czasowych ekskluzywów z EGS jest na Steamie), ale nie może być wydana na EGS i na Steamie, i to EGS ma z tym problem?
@Holy.Death |”nowa polityka Steama jest taka, że gry wydawane na Steamie nie mogą być ekskluzywami.”|Pierwsze słyszę, że Valve troszczy się o interesy konkurencji -dotychczas 7/10 gier PC obecne było wyłącznie na Steam. Przykład: rzut gier Beth i Square na GOG ze stycznia 2020…najstarsze wydane w 2011, tylko na Steam. |Poproszę link to tej niespotykanej polityki.
@zadymek – https:www.gamebyte.com/new-steam-policy-could-mean-games-cant-become-exclusives-elsewhere/To nie jest „troska o interesy konkurencji”, tylko gwarancja, że gry wydawane na Steamie nie będą ekskluzywne (bo Steama nie obchodzi, gdzie ktoś wydaje gry, w przeciwieństwiedo EGS). To, że jacyś twórcy wydają gry tylko na Steama wynika po prostu z tego, że jest to najłatwiejsza metoda dotarcia do największej liczby odbiorców (a EGS nie każdemu oferuje swoje ekskluzywne warunki).
@Holy.Death Ah, TO.|Ten zapis jest już dość nienowy (istniał gdy Metro Exodus zdezerterowało i nie był egzekwowany). Nie eliminuje ekskluzywności gier, tylko w zabezpiecza interesy Valve przed nimi. „Nowa” klauzula wymaga, by gry mające stronę w sklepie Steam nie mogły zostać wydane u konkurencji wcześniej niż tam. A jeśli wchodzą na Steam po premierze nie można im stworzyć strony wcześniej niż miesiąc przed „premierą Steam” – ten skrócony czas na pre-odery to kara za „zbrodnię” przeciw prymatowi Valve.
@zadymek – Jeżeli gry na Steam nie mogą być ekskluzywne, to służy to graczom, bo mają do nich dostęp wszędzie (także na GOG). Ponadto to raczej uczciwe podejście, że Steam nie chce aby gracze, którzy chcieli kupić grę na Steamie nagle dowiadywali się, że gry nie kupią, bo to Epic ekskluzyw (czasowy albo stały), po miesiącach obecności na Steamie. Parodią jest, że aby podyskutować o ekskluzywach EGS wchodzi się na… dyskusje na Steam. Ja ze swojej strony kończę tę dyskusję, bo widzę, że nie ma to sensu.
@Holy.Death 1. Widzę, że nie zrozumiałeś tego co przeczytałeś. Valve powiewa czy gra trafi do konkurencji rok,10 lat po premierze Steam (historia prawdziwa) czy w ogóle. Byle to ich Steam grę dostał, na preferencyjnych warunkach.|2. Ty mówisz uczciwe, ja „elitystyczne”. |3. Jak ktoś jest głąb, to wchodzi na Steam. Kto ma głowę na karku używa forum/kanału discord gry. Równie dobrze można pisać na fejsie lub forum CD-Action: twórców nie obejdzie co ktoś wypisuje na platformie, gdzie ich gra nie wyszła.