
Elex: Prawie 20 minut z wersji alfa [WIDEO]
![Elex: Prawie 20 minut z wersji alfa [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/1936c27f-7ab7-43a8-8092-4e8542068361.jpeg)
Nagranie pokazuje obecny stan produkcji i... cóż, należy uzbroić się w cierpliwość, bo przed twórcami wciąż ogrom pracy.
Redakcja PC Gamera miała okazję zapoznać się z aktualnym buildem nowej gry twórców serii Gothic i Risen, a że nagranie z prezentacji trafiło do sieci, również Wy macie taką możliwość. Pamiętajcie jednak, że to wersja alfa i do premiery (przewidzianej na ten rok) bardzo wiele się zmieni. Musi…

Czytaj dalej
49 odpowiedzi do “Elex: Prawie 20 minut z wersji alfa [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Grafika,roslinnosc mocno przypomina Gothica 3.
My eyes!
Aktualny build? T wersję można było ogrywać już na PGA w październiku. Ale prawda, muszą wiele poprawić.
Jestem pewny że nawet jakby ta gra wyglądała tak jak teraz to i tak by wciągała jak nie jedna gra… Co by nie było kupuje w premierę 😛
*niejedna
Drewniane ruchy, toporna walka. Stary dobry Gothic w konwencji postapo. CHCĘ!
tak jak ponizej pomimo topornosci i sredniej grafiki jednak chce to dla fabuły. tak jakos nie mam zdania na temat swiata zreszta jak od poczatku ale licze na nich i ze w nagrode za poswiecenie dostaniemy gothica znowu
Wie ktoś, czy to nadal ten sam badziewny silnik co w Risen 2/3? Jeśli tak, to mam nadzieję, że po tylu latach optymalizacja będzie lepsza…
Drewno, drewno i jeszcze raz drewno. A i jeszcze trochę drewna.
Troszkę to wygląda g…(kiczowato)! Chyba wykreślę tę grę z listy must have:-( Ta gra bardziej przypomina indyka niż nowoczesną produkcję.
Ostatnio ogrywałem Gothica 2: Noc Kruka i mam wrażenia, że tam animacje były trochę płynniejsze.
@Kirrin, skąd wiesz że tę wersję? To że coś jest nadal alfą nie znaczy że stoi w miejscu.
Wygląda na silnik Risen 3. Czyli nic dobrego z tego nie wyjdzie. Może będzie średniak, ale futurystyczne uniwersum stawia przed twórcami wiele wyzwań, jak pogodzić ze sobą stare i nowe elementy…
Trudno oglądało mi się ten gameplay, przez dłuży czas miałem ochotę go wyłączyć (zmuszałem się) Mam wrażenie, że piranha bytes od dawna nie robi progresu. Ostatnią w miarę dobrą grą był Risen 1, niestety też nie przypada mi do gustu to uniwersum, łączenie postapo z czystą fantastyką wydaje się strasznie wymuszone. Na przestrzeni kilku lat dość sporo wyszło gier w apokaliptycznym klimacie, tu też mam wrażenie, że właśnie dlatego PB postawiło na taki a nie inny krajobraz.
Czas swoje robi, chyba za bardzo wybredny się stałem. Co do całego filmu – widząc jak porusza się bohater odnoszę wrażenie jak by miał kupę w gaciach! albo jakieś dziwną przypadłość kontuzji dysku/kręgosłupa, typ biega tak dziwnie, jakby miał bez kitu zaraz walnąć kloca 😛 a z innej beczki, zauważyłem też takie rzeczy jak ziela lecznicze, których k****! nie powinno tam być to w końcu inne uniwersum, czas ruszyć mózgownicą i zrobić coś ciekawszego, na chama wrzucają do każdej swojej gry te same rzeczy.
To samo tyczy się niektórych potworków.. proszę znowu troll! Wszystko jak na chwilę obecną wygląda jak wymuszona gra, prawdę powiedziawszy powinni w końcu darować sobie tworzenie kalko podobnych gier i skupić się na czymś świeżym, nowym, totalna zmiana. Wszystkie ich gry są takie same pomijając aspekt fabularny i lekką zmianę otoczenia.
Walka przypomina troche g3/risen, czyli beznadziejnie…
@Rychu111111, no to jest 'urok’ gier od nich. Z jakiegoś powodu albo ich silniki tego nie umożliwiają albo ich animatorzy nie potrafią osiągnąć animacji postaci która nie wygląda jak w grach sprzed 10+ lat (bo w sumie w jakości animacji to się za wiele chyba od Gothica nie zmieniło a jak się zmieniło to nie dużo).
Jezu, kocham serię Gothic ale nie mogę pojąć czemu Piranie ciągle robią gry tak siermiężne i drętwe że aż oczy łzawią od patrzenia na gameplay i animacje. W poprzedniej dekadzie było to dość normalne i nie odstawało od reszty gier ale po Risenie 2/3 i Elexie widać to dobitnie jak bardzo ich gry są zacofane pod względem technicznym. Ich gry trafiają w niszę więc tym bardziej śmieszy fakt jak mocno ignorują negatywne opinie na temat beznadziejnego systemu walki który non stop klepią od Gothica 3.
@korinogaro|To był urok za czasów Gothiców. Teraz to jest po prostu brak umiejętności i talentu osób odpowiedzialnych za te elementy gry. Przecież niejeden indyk tworzony przez jedną/dwie osoby jest nieraz bardziej zaawansowany niż ostatnie gry Piranii. Piranie przypominają podstarzałe i przyblakłe gwiazdy sprzed lat próbujące ciągle zabłysnąć swoim hitem sprzed lat. Gothic był i już go nie będzie. Po prostu nie wypada dziś tworzyć gier opartych na tak nieświeżym schemacie. Kończ waść wstydu oszczędź.
Zresztą nie widzę tu nawet najmniejszego progresu. System walki jest wręcz gorszy i bardziej drętwy niż w Gothicu 3 który na community patchu z nowym AI był nawet sensowny i dość strategiczny.
DWIE WAŻNE SPRAWY! 1. W aktualnym składzie Piranha Bytes są 2 może 3 osoby, które brały udział w tworzeniu oryginalnego Gothica. Reszta Gothic Teamu jest teraz w Piranha Bytes RED i tworzy nowego eRPeGa science-ficiton. 2. Nie wiem czego oczekujecie od małego, 20-osobowego studia. Budżet jest potwornie niski w porównaniu do takiego Wiedźmina 3. ELEX i tak wygląda lepiej niż wiele chwalonych gier indie.
@arisa321 – Masz racje, skład PB jest mały a ich budżet potwornie niski, gdzieś o tym pisali, ale skoro mają niski budżet to nie rozumiem po co pchać się z nową grą na rynek? Skoro finansowo nie są w stanie sprostać dzisiejszym standardom to po co tworzą gry? dla funu, później się dziwić, że wypuszczają takiego dziwoląga! Poza tym dziś są tak rozwinięte media społecznościowe, że wystarczy zrobić dobrą reklamę aby dostać dofinansowanie na produkcje.
A przy takiej marce jak Piranha Bytes to na kickstarterze z pewnością mogliby coś uzbierać, istnieją też inne stronki tego typu jak ktoś chcę to i wystarczającą kwotę uzbiera.
Prawde mowiac odzyskuje wiare w tych gosci i ich nowa gre.. Wyglada to i dziala na pierwszy rzut oka dobrze… Jesli nie zwala niczego to dostaniemy solidnego rpg’a ale wolalbym dostac cos w stylu gothica\risena niz technomancera…
To takie małe info, piranie nie zajmują się animacjami, zlecają to innemu studio. Było mówione przy jakimś wywiadzie 🙂
@EastClintwood – system walki z g3 sensowny i strategiczny? Taaa, spamowanie cały czas prawego przecisku ew lewego. Dodając że jeżeli nie jesteś na równym terenie to masz przerypane i wróg ciebie zaspamuje ciosami. Co jak co, ale jedynym sensownym (w miare) systemem walki był ten z G2. Bloki które trzeba było użyć by przeżyć, odpowiedni timing na różne style i zaawansowania walki mieczem, oraz inny na potwory odpowiednio. Ew czasem pomocne wymijanie na boki. I bez żadnych głupich fikołków jak w innych grach
Najlepszy system walki w historii PB był w Risen 1. Podobno musieli go kilka razy przeprojektować, bo ciągle coś nie pasowało wydawcy. W przypadku ELEX, Nordic Games dało im wolną rękę. A trochę szkoda, bo taki porządny bat, by się przydał Bjornowi w niektórych kwestiach. Wcześniej ekipę ogarniał Mike Hoge, ale teraz już go nie ma, założył PB RED. Coś czuję, że Spacetime pozamiata ELEXa, tak, że nie będzie co zbierać.
W sumie to wszystko zależy od tego jak bardzo schrzaniona będzie optymalizacja i jak wiele bugów wyląduje w grze w dniu premiery. Ten oldschoolowy, Gothicowy klimat może się podobać, ale jeśli gra będzie po prostu technicznie niegrywalna, to prawdopodobnie nie kupię jej nawet na przecenie 95% off.
To pierwsza część może w kolejnej pokażą gameplay z innych terenów, bo ten gameplay nie różni się prawie wcale od tego z gamescomu.
Pierwsze sekundy….tiaaaa to znowu Risen tylko w innym świecie ;D Animacja bohatera tylko ciut lepsza niż w Risenach,ale i tak sztywna. Jeśli balans będzie dobry, to i tak zagram. Bo jeśli to będzie na poziomie Risena to będzie spoko:) Ale to Alfa … więc tego…mogliby jednak trochę rzeczy zmienić 😉
@EastClintwood Że co? W Gothicu 3 Sensowna i strategiczna walka? Ekhm …Mój brat ogrywa Gothica 3…i walka polega na ciągłym klikaniu jednego klawisza ;D Atakujesz jednego non stop, reszta cię nawet nie chce atakować…. Gothic 3 ogólnie jest beznadziejny. Jedyny plus to w sumie świat i w miarę dobra fabuła, ale zadania są beznadziejne, walka jest beznadziejna (gdybym w to grał w dzień premiery, to może i bym dał radę w to grać) Gothic 1 i2 wciągał od razu, a Gothic 3 ani trochę.
@toyminator Mnie G3 wciągnął na tyle, że przeszedłem go wieeele razy. Da się? Da się. Jak dla mnie ta gra jest warta wybaczania jej błędów. Po prostu jest tego warta.
Mam duże nadzieje co do tego Elexa ale już parę rzeczy mi się nie podoba. (Tak, wiem że to alfa) Mogli zadbać jak w Gothicu o takie małe cieszące i nawet nie potrzebne rzeczy jak np. Miecz u pasa a na plecach łuk (czy tam karabin jak tutaj) a nie że wyciąga go sobie nie wiadomo skąd. Moim zdaniem wyglądało by to lepiej.
Szczerze mówiąc wole klasyczne fantasy w ich wydaniu. Jakoś takim fallloutem 3 zajeżdża
Jaki ogrom pracy? Przecież każdy kto zna Piranie i ich stosunek do swoich produkcji wie, że ta gra wyjdzie w takim stanie do sprzedaży xD
No wygląda całkiem spoko ten Elex, na pewno potrzebuje dopracowania, ale nie jest tak źle. Co do animacji, to jeśli przy sterowaniu będą ok, to przejdzie. W Gothicach sterowało się spoko, w Risen 1 również, a w jak odpaliłem dwójkę, to było jakoś inaczej imo 😛 Ale dało się ogarnąć. Dobra fabuła i wiarygodny świat wynagrodzą, mam nadzieję, niedoróbki techniczne.|@ZurekKun @toyminator Czytajcie lepiej – sensowna i strategiczna walka na community patch i lepszym AI, to faktycznie poprawiło i utrudniło walkę.
Gothic wiecznie żywy 🙂 Chętnie sprawdzę, ale na tą chwilę to machanie mieszam jak kosą wygląda śmiesznie…
Czekam bo to w sumie pirania. No, ale ten hud jest ohydny xd
@toyminator dorzuć bratu jeszcze patcha do Gothic 3 to szybko zmieni zdanie. Nie pamiętam jak się ten patch nazywał, ale teraz w każdej wersji cyfrowej jest on razem z grą i zwiększa poziom trudności w takim sensie, że przeciwnicy atakują wszyscy na raz, a do tego potrafią blokować i to skutecznie i wykonują uniki. Wtedy naprawdę walki są bardzo taktyczne i trzeba myśleć, jak załatwić przeciwnika silniejszego od ciebie (najlepiej nauczyć się jego ciosów i blokować i unikać w odpowiednim momencie)
Jestem sceptycznie nastawiony do tej gry ale to może i lepiej, przynajmniej będę miło zaskoczony jak okaże się lepsza niż obecnie jest. Ogółem ten świat jest jakiś taki mało przemawiający, nie lubię takich mieszanek.
@EastClintwood: system walki w Gothicu 3 polegał na przygwożdżeniu przeciwnika do ściany i spamowaniu lpm. Tak jak pisze @arisa321 jedyny sensowny system walki jaki wyszedł PB to ten z pierwszego Risena – prosty, bez szaleństw, ale sensowny i uczciwy w stosunku do gracza. Niestety oni zawsze muszą robić wszystko inaczej, więc R2 i 3 zostały ponownie skopane. Sam Elex wygląda natomiast słabo, do tego dalej nie trafia do mnie to uniwersum.
I tak, grałem z community patchem – trochę lepiej, ale dalej nie miało to nic wspólnego ze strategicznym podejściem.
Community patch plus najwyższy poziom trudności. Nikt mi nie wmówi że G3 jest wtedy prosty bo zwyczajnie nie jest. Nie jest idealnie ale to co wtedy trójka prezentuje bije Elexa na głowę.
Czy tylko mi te drewniane animacje nie przeszkadzają? lol??????????
Problem Piranii polega na tym, ze od 15 lat robia ta sama gre, tylko z lepsza grafika. W ostatnich dwoch Risenach do tego skopali system walki. Poza tym stoja w miejscu i chyba licza, ze beda sie slizgac na swojej ,,niesmiertelnej” formule. A sam Elex to jeden wielki konglomerat cholera wie czego. ,,Robimy godnego nastepce Gothica, na ktorego czekaja fani? Nie, beda go porownywac do Wieska i wiadomo, ze przegramy. No to niech kazdy wrzuci cos od siebie i tak powstanie Elex”.
@HarryCallahan Co do systemu walki z pierwszego Risena – swiete slowa. Prosty, uczciwy, taktyczny i wciagajacy. Do tego mozliwosc rozbudowania go o nowe i szybsze ciosy czyni go jednym z lepszych systemow walki bronia biala z jakim sie spotkalem.@konio52 Mi tez piraniowe drewienko nigdy nie przeszkadzalo. Ale mechanika strzelania obnazy do reszty owe drewno i wtedy zacznie nam ono przeszkadzac.
@mustang2009 – G3 przechodziłem 3-4 razy, zawsze na najwyższym community patchu oraz z tym AI. Dalej nie widzę strategiczności i sensowności, przechodziłem spamując PPM oraz czasem LPM… :). A jak biłem się na grupę to po prostu liczyłem że ja z dwóch mieczy zaspamuje ich niż oni mnie. W większości się sprawdzało o ile teren mi sprzyjał (jak wspominałem, jak najbardziej płaski). Super co nie!
Chętnie widziałbym walkę z Risen 1. Najlepszy system z najlepszym jej rozwojem, dającym nie tylko szybsze ale i inaczej animowane ciosy, a także w ostatecznym rozrachunku możliwość walki bronią 2H w jednym ręku. Póki co to wygląda jak poziom R3. Czyli dużo lepiej niż mashowanie z R2 ale jednak bez porównania do R1. Drewniane animacje mi nie przeszkadzają. Najważniejsza jest dla mnie właśnie walka i ciekawy świat z zabawnymi, jak zwykle, dialogami. Jeśli to będzie na poziomie, to resztę przełknę.