rek
rek
17.06.2021
Często komentowane 32 Komentarze

Elex II otrzyma pełną polską lokalizację

Elex II otrzyma pełną polską lokalizację
Ale znając szacunek, jakim cieszy się w naszym kraju Piranha Bytes, niczego innego nie oczekiwaliśmy.

Pierwszy Elex sławie Gothica nie dorównał (chyba że pod względem bugów), ale fani studia przyjęli go z wystarczającym entuzjazmem, by zasłużył na sequel. Zapowiedź „dwójki” usłyszeliśmy przedwczoraj i na razie podsumować można ją krótko: jeżeli podobała wam się pierwsza część, przy drugiej też będziecie bawić się dobrze.

Rodzimych graczy ucieszy więc szybkie potwierdzenie, że Elex II doczeka się pełnego polskiego dubbingu (wersja z napisami też będzie dostępna). Poinformował o tym lokalny oddziały wydawcy, Koch Media.

W bonusie zacytuję oficjalny opis fabuły:

Kilka lat po pokonaniu Hybrydy na niebie pojawiło się nowe zagrożenie. Groźny mroczny Elex może zniszczyć życie na całej planecie. Chcąc bronić pokoju na Magalanie i bezpieczeństwa swojej rodziny, bohater musi przekonać frakcje do zjednoczenia się przeciwko najeźdźcom oraz odnaleźć swojego syna, Dexa… Przeczesuj ogromny, misternie zaprojektowany, zróżnicowany i całkowicie unikalny świat, pełen licznych frakcji i osadzony w postapokaliptycznym, fantastycznonaukowym uniwersum.

Elex II ukaże się na pecetach, PS4, PS5, Xboksie One i Xboksie Series X/S. Daty premiery jeszcze nie zdradzono. Dziś ruszy też możliwość składania zamówień przedpremierowych.

rek

32 odpowiedzi do “Elex II otrzyma pełną polską lokalizację”

  1. Ale znając szacunek, jakim cieszy się w naszym kraju Pyranha Bi

  2. Znając zamiłowanie Polaków do topornych RPG i nijakich dubbingów to z biznesowego punktu widzenia strzał w dziesiątkę.

  3. @Nezi23 jako fan gier piranii, twój post zasługuje na gniewny upvote. Nostalgia zwiazsna z Gothic jest silna, więc gra piranii musi być toporna i ze „specyficznym” dubbingiem, inaczej nie ma tego uroku

  4. @Nezi23 Jako osoba lubująca się w grach Pirani, w pełni się z Tobą zgadzam.

  5. Oby było lepiej niż w pierwszej częsci. Tłumaczenie tam było okropne, ale i angielskie tez było złe więc i tak źle i tak niedobrze xd.

  6. Jako osoba uwielbiająca pierwsze części Gothica, wolałbym gry godne 2021 roku. Piranha nie próbuje jakoś specjalnie zrobić kroku do przodu. Szanuję ich za pierwsze gry, ale trudno mi nazwać ich „dobrymi developerami”.

  7. Życie fana Gothica. Od jednej do kolejnej premiery gry PB. A po drodze ponowne przechodzenie Gothica i Risena 🙂 Czekam najmocniej

  8. sa jakies konkretne mody do 1nki?

  9. Oby tylko dopracowali tę polonizację bardziej niż tę z jedynki… Sami aktorzy głosowi pełna profeska, ale niektóre teksty, które mieli do przeczytania były tak bez sensu… Jeszcze niektóre opcje dialogowe w ogóle nie pokrywały się z tym, co postać faktycznie wypowiadała.

  10. @tronk oni robią co mogą z budżetem jaki mają, i moim zdaniem wychodzą, może i toporne ale bardzo dobre gry, natomiast taki Ubisoft który kasy ma wystarczająco też stoi w miejscu od x lat, przy czym robi nudne i średnie gry.

  11. Ja nie wiem, ludzie marudzą na „Elexa”, który bije na przykład każdą produkcją bugthesdy ze wszystkim. I serio nie kumam tego tekstu „drewniana walka”, mnie bardzo się podobało, wystarczyło się nauczyć grać.

  12. @TheFrediPL ja bym w sumie wolał żeby nieco bardziej mierzyli siły na zamiary, bo po Elexie czuć było że skala trochę ich przerosła

  13. @Osioł Piranie robią właśnie taki tryb walki, w którym jeśli nauczysz się zachowań każdego mobka, jesteś w stanie pokonać go od poczatku gry (z dużym zaparciem). Sam pamiętam jak w drugim rozdziale G2 Noc Kruka wyczyściłem dokładnie całe Khorinis z wszystkich mobów (z czarnym trollem włącznie) a do górniczej doliny wchodziłem obozem orków. W elexie jest podobnie. Niestety ludzie oczekują teraz od walki modelu skyrimowskiego tzn. cios -> blok -> mocny cios -> każdy przeciwnik leży.

  14. @Osioł|OK, ale co konkretnie tak cię w tym Elexie urzekło? Historia? Dialogi? Postaci? Questy? Świat? Oprawa graficzna? Muzyka? System walki? A może polski dubbing?

  15. @taz159357 Zachowań? Wrogowie w G2 mieli zachowania? Chyba chodzi ci o timing uniku czy coś.

  16. Proszę, niech tylko combat będzie gruntownie zmieniony, bo machało się tu brońkami jak cepem.

  17. @Shaddon, co mi się spodobało? Zadania, które mogły mieć kilka zakończeń, zależy od tego co zrobiliśmy, wybór frakcji, wątki towarzyszy, klimat, który był super miksem Gothica z Sci-fi, nie napotkałem na ŻADEN błąd, który uniemożliwił mi ukończenia gry, a firmy jak bugthesda czy teraz Redzi nie potrafią do dziś zreperować wielu rzeczy we swoich grach, a 30 osoba ekipa zrobiła grę, którą się po prostu gra.

  18. Ciekawe rzeczy słyszę. Plot jak plot, co kto lubi, świat ok, jetpack był nice bo zawsze usprawnia podróż – ale walka? Balas w tej grze był tak fajny, że gdybym nie znalazł jakiegoś karabinu Albów który powalał w obszarze to bym się zesrał. Walka na najwyższym poziomie trudności w tej grze była jak Skyrim na levelu 50+ – walenie cepem w siano. Zgodzę się z opinią że jak na taki budżet, to robią dobre gry (w które da się grać). Ale też nie ukrywam że akurat Elex chcą kontynuować – mam nadzieję że mają plan.

  19. @taz jesli urzeka cie kilkadziesiat godzin bicia tych samych mobkow w oparciu o ich utarty drewniany skrypt poczawszy od 2001 (gothic 1), az do dzis, to nie win swiata, ze chce byc postepowy albo wdrazac cos nowego. tak jak przyznales sam w poprzednim newsie od gier piranhy nie oczekujesz niczego postepowego tylko 20-letniego drewna i dlatego bawisz sie dobrze. twoja brocha. tylko realia sa takie, ze srubowanie drewna przez 20 lat jest poprostu nudne, a gracze to slawiacy sa poprostu bez gustu i nudni.

  20. c.d. taka realizacja poziomu trudnosci jest archaiczna i malo rozwojowa jesli chodzi o doswiadczenie wlasne wyciagane z gier. te wspomniane wybory mozna wsadzic do kosza, bo dialogi ponownie – sa dretwe, nudne, nie chce sie ich sluchac, ani czytac; gorzej niz w h’n’s, czy mmo.. co do grafiki, czy zawezajac, modeli postaci – mam wrazenie, ze kazda postac ma zremodelowana twarz bjorna pankratza. jak komus sie podoba jego sprawa. tylko nie robcie krucjat, ze to jest obiektywnie dobre, bo nie jest. zwykly chlam

  21. @Hajsu|Każdy ma prawo uważać, że dowolna gra jest „arcydziełem”, to wszystko jest kwestią czysto subiektywną. Jeśli ktoś zapytałby mnie, czy dobrze się bawiłem grając w Elex, musiałbym stanowczo zaprzeczyć, bo uważam, że kilka nieźle zrealizowanych aspektów nie jest w stanie przysłonić ogólnej toporności całej reszty, ale to dobrze, że Pirania trafia w czyjeś specyficzne gusta. Nie jestem natomiast w stanie uwierzyć, że ktokolwiek uznał te dialogi za niezłe, bo to poziom niemalże „ruskich tłoków” z bazaru.

  22. @Hajsu Wolę model walki w którym by zwyciężyć muszę nauczyć się każdego jednego rodzaju mobka z własnych obserwacji, a nie tłuc wszystko jak leci kobminacja blok-> mocny atak -> 90% przeciwników leży, nie ważne czy to bandyta, czarodziej, wampir, falmer, żołnierz legionu/cesarstwa, zabójca, wilk, wilkołak, draugr, dwemerskie maszyny, deadry, szkielety, justykarze talmoru, renegaci, morsy itd. Za to w Risenie 1 musiałem się uczyć jak z byle dzikiem walczyć bo miał swoje unikalne bolące ataki.

  23. @taz159357|OK, ale zauważ, że odnosisz się do modelu walki z gry sprzed 10 lat. Wiele się od tego czasu zmieniło, popatrz choćby na wydanego ostatnio Biomutanta.

  24. Biomutant? Tosz to combat system pratycznie gry action RPG, nastawiona na robienie combosów i mniej lub więcej fajnie wyglądających ataków. W grach które kreują się na pełnokrwiste RPG brakuje takiego systemu, który byłby pomiędzy, mocno taktyczny ale nie hardkorowy (np. wstawienie systemu for honor do remake G1 to już za dużo). G2 podobał mi się właśnie też dlatego, że system walki był do wyuczenia i nie szedł na skróty. Albo potrafisz się bić albo dostajesz wpiernicz.

  25. W połączeniu z brutalnym mrocznym gameplayem tworzy to świetny klimat gdzie nie jesteś jakimś uber wybawicielem który został stworzony jako doskonały wojownik, jesteś po prostu śmieciem który dostaje wpiernicz dopóki nie nauczy się żyć w danym świecie oraz nie podszkoli się. G2 robił to świetnie, Elex mniej ale dalej dobrze. TESy i podobne mu twory kompletnie w to nie potrafiły.

  26. @ZurekKun|No tak, ale Elex to przecież action RPG właśnie. Naprawdę nie obraziłbym się, gdyby Pirania czerpała wzorce z Valhalli, Fenyx Rising, czy Nioh. Zamiast tego mamy staroszkolne smaganie przeciwnika mieczem niczym cepem i kompletnie bezpłciowe „piu piu” laserkami. Jeśli gra polega przede wszystkim na wyścielaniu przemierzanej ścieżki trupami (a tak jest przecież i w Elexie i w niemal każdym współczesnym RPG), to oczekuję, że system walki będzie dawać satysfakcję.

  27. @zurekkun/taz w takim razie opiszcie mi swoimi oczami ten potencjal drewnianego SYSTEMU walki z gothica. kazdy jeden wrog to zwykly backstep i ciosy na bok i tak na przemian. wyuczenie sie pelnego combo nie ma totalnie sensu, bo za dlugi jest cooldown dla kazdej sekwencji w combo. risen byl spoko. elex to totalne drewno, zarowno w poruszaniu postaci jak i walce; taki gothic w 4K(mechaniką). taz, gry piranhy i bethesdy to nie sa jedyne TPP/FPP RPGi.

  28. @shaddon. masz racje, kazdy ma prawo do swojej opinii. jednak porownywanie gier z tego samego gatunku, czy wg tych samych parametrow jest juz bardzo obiektywne. choc nie jestem fanem nintendo i uwazam, ze ewolucja serii pokemonom nie idzie w parze z moimi oczekiwaniami, to jednak marki w nintendo stale sie rozwijaja z generacji na generacje. a co takiego zmienilo sie od 2006 do 2017r, czyli G3 i Elex?? dodanie jetpacka i regresja w poruszaniu sie?

  29. also porownanie z biomutantem bardzo trafne, asbtrahujac od tego, ze gra po godzinie, dwoch jest poprostu nudna. jednak dla dzieciakow mysle jak znalazl. system kreacji postaci > niz widoczny dingo w CP; walka na poziomie DMC, a moze nawet ciut lepsza?

  30. @Hajsu – zgodze się że postęp jest ważny, ale jak to ktoś zauważył: to trafia do konkretnej grupy ludzi. Ja lubię system walki w Gothic’u nie dlatego że możesz się wyuczyć ruchów przeciwników – ale dlatego że 1) jest to RPG i lepszy skill daje lepsze animacje walki, a nie tam +% czy tandetny skill na cd – TO jest nudne, i 2) musisz klikać w odpowiednich momentach i często „wydłużanie” combo jest dobre, bo czekasz na reakcje. Nie jest to może stare Rune czy Sword of Darkness, ale jest bardzo dobre.

  31. Do tego poniżanie innych że co, lubią Biomutant? Grając na speedhack’u którego używam w 90% gier teraz, nie wytrzymałem 1,5 godziny. Ale to nie znaczy że lubią to tylko dzieci. Co do Pokemon – one się nie rozwijają. One wyglądają inaczej, ale całość jest nadal taka sama. Czy to nie dokładnie to co Ci przeszkadza w Drewnie od Piranha Bytes? Powtarzalność? Elex jak dla mnie był 3/10 – ale mimo mojej nienawiści przelazłem tylko po to, żeby móc powiedzieć: nie lubię, ale też zrozumiem jak ktoś inny lubi.

  32. gdzie ponizylem kogos, bo lubi biomutant xDD? przeciez napisalem, ze ma spoko walke i kreator postaci, ale jest poprostu nudne po 1-2h. oczywiscie, ze pokemony sie rozwijaja, tylko ze nie idzie to w parze z moimi oczekiwaniami. seria staje sie coraz bardziej infantylna i coraz latwiejsza do przejscia. pokemon X ukonczylem tylko greninja na 100lv.

Dodaj komentarz