rek
rek
02.07.2021
Często komentowane 26 Komentarze

Elex II: Gameplay prezentuje się znajomo [WIDEO]

Elex II: Gameplay prezentuje się znajomo [WIDEO]
Nie spodziewajcie się fundamentalnych zmian.

Nie muszę przekonywać nikogo, że Piranha Bytes jest studiem bliskim polskim sercom. Niemieccy developerzy zasłużyli na to przede wszystkim serią Gothic, choć i późniejsze Riseny przypadły nam chyba do gustu. Ich najnowsze dzieło, Elex, kultowego statusu się nie doczekał, a charakterystycznej dla twórców siermiężności w 2017 nie dało się już tak łatwo ignorować.

Daleko mu było jednak do porażki, dlatego Piranha zdecydowała się kontynuować historię rozpoczętą w „jedynce”. Elex II został zapowiedziany przed kilkoma tygodniami, studio z góry zaś zapowiedziało, że miast rewolucji powinniśmy spodziewać się przemyślanego rozwoju. Weźcie sobie te słowa do serca, bo dzięki temu nie będzie rozczarowani poniższym gameplayem:

Pozwolę sobie zacytować kolegę Barnabę – Wygląda jak mod do „jedynki” albo chińskie MMO. Ale fani byli chyba na to przygotowani.

Elex 2 ukaże się na pecetach, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksie Series X/S. Gra nie ma jeszcze daty premiery.

rek

26 odpowiedzi do “Elex II: Gameplay prezentuje się znajomo [WIDEO]”

  1. Marudzenie, marudzenie i jeszcze raz marudzenie. A tymczasem ja wyczekuję gry z niecierpliwością. Gameplay obejrzałem z samego rana i spodobała mi się mnogość usprawnień, choćby w systemie walki czy w korzystaniu z jetpacka (choć moim zdaniem latanie na dużych dystansach w pozycji rodem z Iron Mana to już lekka przesada, totalnie odpada na tym etapie pewna część eksploracji, skoro umożliwia się graczowi przefrunięcie nad całym regionem. Z drugiej strony to ulepszenie możemy uzyskać dopiero po jakimś czasie)

  2. Myślę, że faktycznie może wyjść z tego coś, czym Gothic 2 jest dla 1 – więcej, lepiej, ładniej.

  3. @DarZ|Słuchaj, to dobrze, że ktoś robi grę, na którą czekasz. Każdy z nas chciałby mieć takie szczęście. Niemniej, naprawdę nie ma sensu udawać, że Piranie nagle nauczyły się fachu, a Elex II nie jest drewnopodobną powtórką z rozrywki. Zgodzę się natomiast, że wiele elementów zostanie wykonanych nieco (acz tylko „nieco”) lepiej.

  4. Ta walka w powietrzu wygląda tak nieporadnie, że aż pociesznie. Taki trochę Anthem po roku w rosji.

  5. Chyba każdy kto zna produkcje PB wie jak one wyglądają. I albo się je lubi albo nie. Mnie tam Elex się podobał, grało się fajnie. Z tego co widzę nie różni się to graficznie mocno. Może jeszcze mój PC pociągnie. Tylko muzyka w trakcie walki wydaje się taka sama jak w jedynce. Na potrzeby dema czy raczej ten rozwój nie będzie w strefie muzyki?

  6. Krzysiek547 2 lipca 2021 o 13:46

    Zagram na pewno, ale jak złapię gdzieś w promocji… „Jedynka” była dośc ciekawym doświadczeniem, moim zdaniem kulał balans (przez pierwsze 15h unikałem walki i uciekałem przed byle szczurem), fabuła była pretekstowa, system moralności to żart (przez całą grę robisz co chcesz, a potem pół godziny przed napisami końcowymi masz zablokowane wybory), ale i tak czuć było w tym ducha Gothiców i grało się całkiem przyjemnie.

  7. Jeśli tak wygląda obecnie to pytanie co robili przez te 4 lata… Gothic II powstał w kilkanaście miesięcy po premierze pierwszej części. Tutaj mamy podobną sytuację: ten sam silnik, mechanika lekko zmieniona, część świata z pierwszej części. Dłubią przy tym dość długo, jak na grę w dużej mierze wykorzystującą zasoby poprzedniczki i tak by to wyglądało obecnie? Liczę, że to jakiś stary film z wersji alpha, a nie stan obecny. Pierwszy ELEX na pierwszym gameplayu też nie zachwycał, a finalnie wyglądał lepiej.

  8. Widać, że gameplay z bardzo wczesnej wersji i mnóstwo rzeczy muszą doszlifować, ale i tak czekam z niecierpliwością.|@Shaddon Tak, Piranie robią gry toporne, w swoim „stylu” i co z tego? W najgorszym wypadku kiedyś się przejadą, wyjdą na minus i będą musieli zmienić swoje zwyczaje, póki co nie zapowiada się żeby ten czas nadchodził.

  9. breakingartixz 2 lipca 2021 o 14:16

    Ja tez czekam 🙂 Znam sie z Piraniami od dawna i nie przeszkadza mi toporna grafika czy animacje. Fabula ich gier, eksploracja i interakcja ze swiatem zawsze mi sie podobala.

  10. CzlowiekKukurydza 2 lipca 2021 o 14:24

    Latanie oznacza jedną z dwóch opcji: 1. Pełno niewidzialnych ścian od których będziemy się odbijali dopóki fabuła nam nie pozwoli lecieć dalej. 2. Totalny brak wspomnianych ścian i to możliwości exploitów czy nawet nieświadomego glitchownia gry (jak w trzecim Gothicu). Tak czy inaczej nie skreślam tej gry mimo, że pierwszy Elex to wg mnie stoi kawałek za Risenami. Świat niby miał potencjał, ale rozmieszczenie potworów i niektóre lokacje nie miały sensu.

  11. Maniek123404 2 lipca 2021 o 14:48

    1 brakowało czegoś

  12. Jezu, ale to jest brzydkie xD

  13. GandalfCzarny 2 lipca 2021 o 15:10

    O matk… rzygać będę…

  14. Jedrekrulez 2 lipca 2021 o 15:52

    Ponoć Jetpack rozwija się z czasem, więc pewnie z początku nie można latać w nieskończoność. |Elex 2 zapowiada się jak G2 względem jedynki. Myślę, że będzie dobrze, a jak dla fana PB to nawet bardzo dobrze. Klimat i drewno będzie dostarczone 🙂 Głównie liczę na poprawę dialogów bo w Elexie były stosunkowo słabe w Polskiej wersji językowej. Do tego trochę ciekawsze postacie i mi nic więcej do szczęścia nie trzeba.

  15. Jedrekrulez 2 lipca 2021 o 15:54

    Btw ma być pięć frakcji. Nie znalazłem nigdzie dokładnego info jakie to mają być. Strzelam Berserkowie, Banici, Klerycy plus Albowie i ci z kolcami z pierwszych scen z filmiku?

  16. CzlowiekKukurydza 2 lipca 2021 o 15:57

    @Jedrekrulez Albo będzie coś w stylu Gothica gdzie Najemnicy i Magowie wody byli jakby dwoma poziomami jednej frakcji.

  17. Szczerze mówiąc, ogrywając pierwszą część czułem się nieco oszukany – myślałem że te reklamowane szeroko „przejścia” między epokami (średniowiecze, nowożytność, przyszłość) będą naprawdę przejściami, a nie jedną wspólną mapą. Co nie zmienia faktu, że mimo toporności bawiłem się całkiem nieźle.Ale to było kilka lat temu, a widzę, że to wygląda jak pierwsza część, tylko dodali bezsensowne walki w powietrzu (jeszcze bardziej drewniane). Średnio na razie.

  18. > Dziecko|> Eskorta|NO. NO. NO, GOD, NO!

  19. Niech to doszlifują, a na pewno zagram. Siermięga i wanderlust to mój gameplay loop. Minusuję za to combat w jedynce, który był w opłakanym stanie.

  20. Fallschirmjager 3 lipca 2021 o 12:53

    Jedynka mnie szybko znudziła, taka jakaś hybryda fantasy/scifi, i ani jedno ani drugie nie wychodziło tej grze zbyt dobrze. Walka i ogólnie gameplay drewniany, dialogi zresztą też. To nie Gothic (choć i tam były gdzieniegdzie drewniane dialogi); albo wyrośliśmy albo Pirania się pogorszyła, niestety, już Gothic 3 był tego dowodem. Może jeśli ta gra będzie miała towarzyszy, jeśli np. ta babka nią była, jak nie, to chyba sobie podaruję.

  21. gamingman21 3 lipca 2021 o 13:49

    Pirania zatrzymała się w rozwoju jakieś 15 lat temu, szkoda bo po gothicah powinni wyglądać jak branżowi „Prosi”. np cdpr wyglada jak branzowi prosi ale nie są :p.

  22. Maniek123404 3 lipca 2021 o 14:29

    Gdzieś tam błąka się klimat z Gothic. Grałem z przyjemnością

  23. Masterofbigos 3 lipca 2021 o 23:45

    Mam cichą nadzieję, że wróci do piranii Kai Rosenkrantz, który wrócił do tworzenia muzyki i zrobi ścieżkę do Elexa 2, bo muzyka z jedynki mocno odstawała od pozostałych gier studia, które miały przynajmniej znakomitą oprawę muzyczną.

  24. w skrocie – dalej drewno i w dialogach i w rozgrywce.

  25. Jestem fanem PB od czasów, gdy jako dzieciak grałem w Gothica i powiem tak – to ich drewno jest lepsze niż 80% rpgów. Nie jest to poziom arcydzieła, ale naprawdę solidna półka – wiem czego się spodziewam i się nie zawodzę.

  26. Drewno jest ekologiczne podbno czekam na Remake Gothic chetnie zagram w Risen 3 jak zagram w Wiedzmina 3 najpiew musze go zacząć ciekaw mnie o czym jest Elex 1 no i elex 2 wygląda świetnie

Dodaj komentarz