
Elex: Frakcja kleryków na nowym zwiastunie [WIDEO]
![Elex: Frakcja kleryków na nowym zwiastunie [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/1de3028f-cd0c-49db-b21c-ed6d675ccf43.jpeg)
Idealny wybór dla fanów nowoczesnych technologii.
Piranha Bytes opublikowało materiał promujący kolejne stronnictwo, do której będzie mógł dołączyć bohater gry. Klerycy to tutejszy odpowiednik gothicowych paladynów. Są zdecydowanie przeciwni zażywaniu eleksu, ponieważ uważają go za przyczynę mutacji i zniewolenia ludzkości. Swoich racji zamierzają bronić za pomocą nowoczesnych technologii, w tym broni energetycznej i dronów. Swą siedzibę założyli w kraterze utworzonym w wyniku uderzenia meteoru, który setki lat temu doprowadził świat do kompletnej ruiny.
Zwolennicy nieskrępowanej wolności jednostki powinni zainteresować się banitami, natomiast marzący o pełnym wykorzystaniu potencjału eleksu to idealni kandydaci na berserkerów.

Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Elex: Frakcja kleryków na nowym zwiastunie [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Idealny wybór dla fanów nowoczesnych technologii.
System walki z Risen 3…
@wielki0fan0gier Pragnę zwrócić uwagę, że to ten sam silnik 😉 Po prostu cały czas w nim grzebią.
Ta frakcja najbardziej mnie przekonuje. Starają się przywrócić światu ład i porządek, w przeciwieństwie do Bersekerów, którym marzy się powrót do średniowiecza i odrzucenie wszystkich odkryć dokonanych przed uderzeniem komety, czy bandytów pasożytujących na pozostałościach starego świata.
@DarZ – Pragnę zwrócić uwagę, że silnik nie ma nic do systemu walki. Oooo a Borderlands 2 nie ma takich koslawych animacji co Unreal 1 a jest na tym samym silniku oooooo, dlaczego oni uzywaja jeszcze Unreala?
Z tego co wiem to pokazywali juz wszystkie frakcje:)
@talon, właśnie nie magia, a technologia. Od magii są Berserkerzy.
@lukaszsa czyli uważasz, ze borderlands jest na UE1? :D|Masz jeszcze trochę tego towaru?
@lukaszsa Silnik, z którego Piranie korzystają nie jest skonstruowany tak „uniwersalnie” jak przytoczony przez Ciebie Unreal. Oni robią go pod siebie i tworzone przez siebie gry. Zauważ na przykład, że strzelanie z tych karabinów plazmowych (?) w Elex wygląda na tylko lekko zmienioną mechanikę strzelania z muszkietów z Risen 2. Graficznie jest podobnie – nie widać, by w ciągu tych kilku lat cokolwiek się zmieniło. Efekty graficzne nadal te same, fizyka również.
@Fafiq – 🙂 ubawiłeś mnie:) Nie no chyba się domyślasz, że piszę o tym, że jak firma ma swój silnik i nie pisze wszędzie, że jadą na XYZ engine to nie muszą też pisać, że to silnik z numerkiem 1, 2 ,3 lub choćby 2.5(jak w przypadku kilku gier na Unreal). To był sarkazm czy zwykła złośliwość dla znafcóf silników. I tak @DarZ – zdaję sobie sprawę, że silnik jest pod siebie i obstawiam, że są tam zrobione narzędzia pod siebie do robienia animacji a że korzystają ze zrobionych już przez siebie to inna sprawa:)
NIe rozumiem jak ludzie nie widzą różnicy w grafice gier Piranha Bytes. Zdecydowanie różnia jest widoczna, silnik jest lepszy niż był za czasów Risen-a (wystarczy spojrzeć na oświetlenie). A to że wydajność pozwala im na tyle, bądź graficy nie są w stanie więcej osiągnąć (być moze przez ich ilość), sprawia ze wygląda to jak wygląda. Myślicie że na UE4 zrobiliby lepszą grę? Wątpie :P|@DarZ zmian nie widzi ten kto ich nie chce widzieć. Potencjalny nabywca głownie widzi jakość modeli.
Jeżeli poczytać to różnice są chociażby takie zę silnik w Elex uzywa Forward+. Co oznacza że nie siedzą już w oświetleniu odroczonym, tylko obliczenia dokonuje się jak w starych silnikach (jeżeli chodzi o etap dokonywania obliczeń związanych z oświetleniem), z tą różnicą że ekran dzielą na kwadraty, którym przypisują listę świateł. A to czy umią t technikę dobrze wykorzystać (główną zaletą jest niezłe oświetlenie na obiekty półprzezroczyste, wydajność raczej lepiej w Tile-Based Deferred, uzywany np…
UE4). Jeżeli chodzi o animacje, czy sposób strzelania, jest to prawdopodonie spowodowane tym, że Piranha-ie to są Ci sami ludzie, umią zrobić to w ten sposób (bo robili to w każdej poprzedniej grze) i zamiast próbować zrobić to inaczej, programują to w identyczny sposób. Co świadczy albo o tym że są słabi i boją się próbowac czegoś nowego, albo brak im czasu na zajęcie się tym. Ale fakt faktem, że ze starego silnika została prawdopodobnie tylko nazwa.
@Mergul – przywracasz mi wiarę w graczy, że chociaż część poszerza swoją wiedzę co do aspektów technicznych gier.
Jeśli system walki będzie przypominał ten w Risen 2 i 3 to mogą mnie pocałować… xD
@lukaszsa programiści też mogą być graczami 😀 Po prostu siedze w tym od lat.