
Elex 2 zapowiedziany. Podobno żadna inna gra Piranha Bytes nie miała tak rozbudowanej fabuły [WIDEO]
![Elex 2 zapowiedziany. Podobno żadna inna gra Piranha Bytes nie miała tak rozbudowanej fabuły [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/83609838-1374-4d1f-9a89-cab0fe3c532e.jpeg)
Gothic cieszy się w naszym kraju szczególnym szacunkiem, będąc jedną z ulubionych serii wielu polskich graczy. Nie zraziły nas dziesiątki błędów, przedziwne sterowanie czy grubo ciosana rozgrywka – dzieło Piranha Bytes miało wyjątkową atmosferę, jaką oferowała mało która gra przed nim. Kilkanaście lat później studio próbowało powtórzyć ten sukces, tworząc Elex, oryginalnego erpega science fantasy – tym razem jednak ostateczny efekt nie był tak zachwycający.
Swoich fanów mimo to znalazł, stąd decyzja o przygotowaniu kontynuacji nikogo nie dziwi. To, że „dwójka” powstanie, zdradził niemiecki magazyn GameStar – podobnie zresztą było w przypadku pierwszej części.
Głównym bohaterem ponownie będzie Jax, ale postać z jakiegoś powodu straci swoje umiejętności (tak jak w drugim Gothicu) i znów zacznie od zera. Naszym celem będzie przekonanie frakcji (tym razem więcej niż trzech) o prawdziwości zagrożenia wiszącego nad światem i zjednoczenie ich przeciwko niemu. Tytuł ma starczyć na ok. 60 godzin i będzie największą produkcją studia pod względem scenariusza.
Sam świat jest większy, choć znajdą się w nim też rejony z „jedynki” (acz niekoniecznie przypominające to, co pamiętamy, bo przez te wszystkie lata sporo się zmieniło). Plecak odrzutowy – jeden z bardziej rozpoznawalnych elementów Eleksa – został poprawiony – pozwoli na bardziej swobodne latanie, a twórcy pokusili się nawet o wprowadzenie potyczek w powietrzu. Zmieniono też system moralności: tym razem balansować będziemy między zniszczeniem i tworzeniem (oczywiście będzie to miało również wpływ na relacje z frakcjami, do których możemy dołączyć.)
GameStar miał okazję zobaczyć Elex 2 w akcji i podobno różnice w grafice są całkiem spore – oprawie wciąż jednak daleko do poziomu największych studiów.
Elex 2 ukaże się na pecetach, PS4, PS5, Xboksie One i Xboksie Series X/S.
[AKTUALIZACJA]
A to i oficjalny zwiastun:
Z oficjalnego opisu:
Gra pozwoli ci między innymi: Na odkrywanie planety Magalan z bezprecedensową swobodą, dzięki plecakowi odrzutowemu, który pozwala przemierzać mapę, a nawet latać! Wchodzić w interakcję z żyjącym światem, pełnym unikalnych postaci, które zapamiętają, co zrobiłeś i odpowiednio zareagują, dołączą lub opuszczą twoją grupę w zależności od tego jak się zachowujesz, mogą zginąć, co będzie miało wpływ na fabułę. Walczyć w zwarciu i na odległość dzięki znacznie ulepszonemu systemowi sterowania. Przeżyć historię, w której twoje działania mają konsekwencje, zanurzając cię w świecie moralnych decyzji.
Dostaliśmy także krótki opis fabuły:
Kilka lat po tym, jak Jax pokonał Hybrydę, z nieba nadciąga nowe zagrożenie, uwalniając niebezpieczne moce mrocznego Elexu i zagrażając całemu życiu na planecie. Aby bronić pokoju na Magalan i bezpieczeństwa własnej rodziny, Jax wyrusza z misją przekonania frakcji do zjednoczenia się przeciwko najeźdźcom, a także z osobistą misją odnalezienia Dexa, syna który się od niego oddzielił …

Czytaj dalej
51 odpowiedzi do “Elex 2 zapowiedziany. Podobno żadna inna gra Piranha Bytes nie miała tak rozbudowanej fabuły [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jax – jeden z najbardziej nieinteresujących protagonistów w dziejach RPG. Jakże się „stęskniłem”… Nie wierzę i nie uwierzę, że Piranie są w stanie stworzyć grę przystającą do dzisiejszych standardów, albo choć znacząco mniej „drewnianą” od pierwszego Elexa. No, ale pewnie i tak zagram, bo ich twórczość to dla mnie taka wstydliwa „guilty pleasure”. :/
Świetna wiadomość. Ciekawe czy fabuła będzie dotyczyć inwazji kosmitów, którzy póścili na Ziemię meteoryt, czy też wydarzenia będą odbywać się już po tym (np. zdewastowany wojną świat w odbudowie, lub świat pod niewolą kosmitów). Dziwię się też ludziom, którzy narzekali na system moralności, idealnie wpasowywał się w fabułe byłego Alba i sprawiał wrażenie, że to całokształt naszych działań wpływa na dostępne zakończenie, a nie opcja dialogowa, którą sobie na końcu sami wybierzemy.
na co to komu.. chyba tylko dla stricte fanow piranhy, ktorzy nie akceptuja RPGow innych producentow. dialogi, mechanika gry (w tym poruszanie postaci) w Elex 1 byly totalnie dretwe. ostatni ich tytul, ktory rzeczywiscie mi sie podobal, to Risen 3 (pomijajac zakonczenie, ktore bylo z czapy). jak dla mnie mechanika, szkielet gry u piranhy od gothica 1 sie totalnie nie zmienila. w/w tryb poprostu sie nie nadaje na otwarte swiaty jak G3, Elex. nawet nie sprobuje siegnac. z gory wiem, ze to bedzie badziew.
Ostatnia dobra ich gra to Gothic 2 reszta to śmiecie.
przyszedłem tu tylko po to, żeby pocałować Gomeza w dupę
eee tam, narzekando. Gothic 3 jest git, posiniaczone to wszystko jak na upuszczone dziecko przystało, ale już pierwszy Gothic był zacofany technologicznie, a jednak jest jedną z tych gier, która przez kogoś wspomniana zostanie przez kogoś innego zainstalowana (ponownie).
A ja się bawiłem dobrze przy 3 Gothicach, wszystkich częściach Risena i Elexie.. I chętnie zagram w kolejną część z tych wymienionych. Widzę ich wady, ale co poradzę, że mi się dobrze gra 🙂
Elex był tak drewniany, z nielogicznymi mechanikami i głupimi dialogami, że po 4h grania nie mogę się zmusić by kontynuować. Po takiej zapowiedzi spodziewam się jedynie podwójnej dawki misji kurierskich „przynieś 5 marchewek”
Gothic 1 i 2 czysta epickosc. 3 wiadomo jak bylo ale i tak milo wspominam. risen byl naprawde spoko, czulem ze piranie wrocily. risen2 juz czylem spadek ale nadal warty zagrania. 3 nie przeszedlem a elex wylaczylem po 30min. nie wiem zycze im jak najlepiej tym bardziej ze produkuja gierki niedaleko odemnie ale powinni doskoczyc do innych chociazby w oprawie graficznej, jakosci scenariusza i gry aktorskiej. gejmingowy swiat sie nie zatrzymuje sie dla nikogo. zycze im doskoku jak ze stalkerem 2
@bali09 Ja tak samo. Kupując grę Pirani nie nastawiam się na hit AAA pokroju Wiedźmina 3 tylko na dużo drewna, 3 gildie, średnią grafikę, kilka bugów i niedoróbek, średnią fabułę, ale rasowego erpega z dobrze zrobionym poczuciem rozwoju postaci i światem w którym byle ścierwojad na początku skopie mi tyłek. Pod tym względem Piranie nigdy nie zawodzą. Może tak dobrze się bawię w ich grach bo nie zakładam z góry cudów, tylko oczekuje tego samego co zawsze szablonu.
Czyżby w końcu gra gdzie można swobodnie latać a nie tylko robić wspomagane skoki z plecakiem odrzutowym?
Teaser wygląda jak parodia trailerów gier z lat 2000.
@taz159357|Bo chyba dlatego ludzie kupują gry Piranii. Musi być hardcorowo, topornie i ogólnie siermiężnie.Dlatego taki Risen 2 i 3 średnio mi podpasowały bo były ogólnie za łatwe. Przeszedłem bez problemu na V. Hard i jakoś mega satysfakcji nie czułem. ELEX zaś był trochę jak pierwszy Gothic. W pierwszej części gry zadań od cholery a później praktycznie tylko wątek główny. Poza tym był też trudny i to BARDZO. Czekam na 2kę. Jak będzie to robię pre-order i na pewno się nie zawiodę. Po prostu to wiem
@Dyzio19 Grałeś 4h i oceniasz całość, jakie to profesjonalne… Elex miał dużo ciekawsze questy i ich konsekwencje niż taki Outer world, gdzie praktycznie co byś nie zrobił to wątek prowadził tak samo, w ogóle w OW na trudnym po 5hgry miałem wymaksowane wszystkie skillsy pod rozmowy itp, takze wszystko przechodziłem od razy z sukcesem. W Elxie było ciekawiej, niby zrobiło się questa, niby dobrze ale potem się okazywało, że konsekwencje były opłakane.
@MrRadzio|Elex trudny? 😛 Chyba tylko wówczas gdy ktoś upierał się przy machaniu cepem… tzn. mieczem, ale równie dobrze można też utrudnić sobie grę np. nie używając żadnej zbroi. Z plazmowym karabinem w łapie walka robi się tak banalna, że aż nudna (tzn. jeszcze nudniejsza).
@Darku22|Popraw mnie jeśli się mylę, ale jaki sens miały te wszystkie „wybory i ich konsekwencje”, skoro przedstawiciele każdej z frakcji byli jednakowo płascy i irytujący, a towarzysze niczym jeden mąż doskonale nijacy? Wątpię też by szukanie przewagi jednego budżetowego średniaka nad drugim miało jakiś wielki sens. Z drugiej strony, jeśli się już przy tym upierać, to najsłabszy dialog z The Outer Worlds wypada lepiej od najlepszego z Elexa. Scenarzysta Piranii albo trollował, albo aż tak brak mu talentu.
@Shaddon The Outer Worlds, dialogi miał przeciętne, często nielogiczne, gdzie np w pierwszym rozdziale, gdy jesteśmy przeciwko miastu i zabieramy im dostęp do energii, wracając do ich przywódcy, ten okrzyczy nas w dwóch linijakach, a potem znowu traktuje nas jak kumpla. W Elxie,towarzysze potrafili wejsc dosłownie wszędzie, w OW na początku, na poziomie super nova lecieli na pałę na wrógów gineli i nie dało sie ich wskrzeszać, potem troche to poprawili w patchach, ale w sumie postaci tam były podobnie nudne
@Shaddon Zapewne grałeś na łatwym poziomie trudności. Już przy normalu był problem, z ubiciem jednego średniej klasy wroga, nie mówiąc już o 3 na raz. A na hardzie strach było chodzić po pustyni, żeby cię pająk na odległość splunięceim jadu nie zabił 😀
Elex był okej, ale Riseny lepsze. Pamiętam jak miałem komus pomóc odnaleźć kumpla na pustyni, a tam pełno tych modliszek czy czegoś. Jetpack mnie ratował.
Znając PB to sobie za dobrze nie poradzą. Wielki świat pełen blędów i problemów. Może być tragicznie pod względem wykonania.
@sal371 Przez chwilę myślałem, że piszesz o CP2077 😛
@Shaddon Racja z tym karabinem plazmowym, tak samo z zaklęciem ostatni bastion dla zakonu, jednak nim dostałem jedną z tych dwoch rzeczy minęło 3/4 gry, i właśnie przez to najtrudniejsze 3/4 gry trzeba było „machać cepem” i spieprzać przed wszystkim co silniejsze. |@witorr98 Ucieczka przed bagiennymi pająkami przez pierwszą połowę gry przypominała najlepsze czasy spieprzania przed wargami obok Khorinis 😀
@Darku22|Daj pan spokój, towarzysze w The Outer Worlds byli tak „użyteczni”, że łaziłbym sam z perkiem „samotny wilk”, gdyby nie fakt, że czasem mieli coś sensownego do powiedzenia. Obsidian nie potrafił i nadal nie potrafi poradzić sobie z AI. Wyłączając jednak ich zerową wartość bojową, jako postaci byli całkiem ciekawi i w większości sympatyczni. Parvati nie zapomnę, tych z Elexa dziś już nie kojarzę wcale.
@Darku22 Też pasuje 😀
Shaddon A pamiętałbyś Parvatti, gdyby nie była aseksualną lesbijką?
@Pimpeusz|A co ma orientacja postaci do jej charakteru?
Shaddon A co ma mieć? Wszędzie szukasz problemów? Zadałem proste pytanie z ciekawości, czemu musisz od razu atakować? Masz jakieś uprzedzenia?
Shaddon Również z ciekawości spróbuje odpowiedzieć na Twoje pytanie, powołując się na obserwacje. Orientacja ma to do charakteru, że osoby homo, zwykle mają fajny charakter, są przyjazne, tolerancyjne i nie oceniają innych po wyglądzie, oraz mają większą wrażliwość. Ale od czego to zależy to nie powiem, bo nie wiem 😉
@Pimpeusz|Ojej, poczułeś się zaatakowany? Dałem ci jedynie do zrozumienia, że, owszem, pamiętałbym tę postać, bo to nie preferencje seksualne były w niej interesujące. Nie musisz od razu stroszyć kolców. 🙂
Shaddon ojoj, to ty się obsrałeś, bo zadałem pytanie, a Ty już szukasz powiązań za które mógłbyś się na kimś wyżyć i potwierdzić swoje teorie ;p śmiesznie 🙂
@Pimpeusz To zupełnie tak jak moi hetero znajomi… 😉
Elex jedynka był taki sobie może dwójka będzie lepsza GDZIE GOTHIC!!
xD Shaddon taki atakujący, jedyne co zrobił to zadał proste pytanie. dziękuję, za zabawną treść czacie!
Kolejna część gothica…
@Pimpeusz|Przepraszam? 🙁
Zapomnieli wspomnieć o wszechobecnym „drewnie”. Zdaję sobie sprawę, że premiera jeszcze daleko ale dam sobie rękę uciąć za to że ta gra będzie drewnem jak każda pozostała gra od Piranha Bytes.
Pierwszy Elex był jak seks bez finiszu 🙂 Czyli całkiem spoko ale mimo wszystko nie warty zachodu :p|Tutaj widzę znowu mamy to samo co piranha robi od lat. Frakcje,frakcje i frakcje! Nuda
O fuj! Elex! Błe! Najohydniejsza gra, w jaką w życiu grałem! Sama myśl o niej sprawia, że czuję się taki… zbrukany… Brrr!
@Shaddon|A na jakim stopniu trudności grałeś co? Skoro wspomniałem o Risenie 2 i 3 że bez problemu na V.H przeszedłem to i wiadomo że ELEXa na maxie cisnąłem. Gra na początku daje takiego kopa w d. że ciężko ogarnąć „co się dzieje” a i później wcale aż tak prosto nie jest.
Zwiastun pasuje do rpga jak pięść do nosa.
Poza tym czekam na ELEXa 2 meeega. Gry Piranii są trudne i toporne ale sprawiedliwe. Jak się nauczy grać to się robią proste. Pamiętam że przez masę wolnego czasu związanego z pandemią ukończyłem Gothic 2 Noc Kruka dając PN tylko pod umiejętności. Wszelkie atrybuty uczone były z mikstur czy tabliczek. I dało się zrobić fajną [choć raczej średnią] postać. I ukończyć grę. Tak naprawdę ze wszystkich gier PB w jakie grałem tylko G3 mi nie zażarł. Zmuszałem się do ukończenia a chyba nie o to chodzi w grach
Ciekawe czy naprawią ten durny ekosystem z jedynki gdzie wilki i cybermutanty żyły sobie na środku pustyni razem z pająkami. Co tu dużo mówić – od Gothica 2 zaczęła się w Piranha Bytes tendencja spadkowa. Risen 1 jeszcze dawał jakąś tam nadzieję, potem już było za bardzo 'B klasa’ w większości elementów gry.
zwiastun dopiero teraz obejrzalem. jest zenujacy. plus ta muzyka w tle.. nawet trudno okreslic jaka jest grupa docelowa odbiorcow po takim zwiastunie. na moje dla tych, ktorzy patrza na produkty piranha przez rozowe okulary.
Cóż, znając „talent” Piranii, jedyne co za rok o tej porze świat będzie z ELEX 2 pamiętał, to utwór pot. ELEX śpiewany przez wokalistę Korn’a ;)|Mógłbym dodać, że chciałbym się mylić, ale od czasu rozczarowania pt. Gothic 3 los tak twqórców, jak i ich „wyrobów” mi powiewa. Może choć pewien remake nie zawiedzie…
No i gitara.
Dobre wieści, „Elex” był zarąbisty!
Gwoli sprostowania napiszę tylko, że po Gothicu 2 Piranha zaczęła lecieć w dół z poziomem. Gothic 2 + Noc Kruka to jedna z najlepszych gier w jakie grałem.|@Osioł W którym miejscu dokładnie?
Piranie obiecują mniej więcej to samo, co kiedy obiecywali przed premierą Elexa. Czyli, że wszystkiego będzie więcej. Największy jak dotąd świat od nich, największy scenariusz, a jednocześnie wszystko w duchu Gothica. Teoretycznie obietnice spełniono, ale mimo to Elex nie wypadł jakoś znakomicie, robił wrażenie na siłę rozciągniętego. Dlatego niepokoją podawane jeszcze raz te same zapowiedzi w kontekście „dwójki”.
Ale jazda!
@CzlowiekKukurydza O nie, jak ktoś śmie mieć inne zdanie :O Riseny nadal są bardzo dobrą serią ze sporym gronem fanów (zwłaszcza część pierwsza). |Sam ukończyłem Elexa pięciokrotnie, za każdym razem czerpiąc z gry coś nowego, w tym – uwaga – przyjemność. |Walka toporna, ale do ogarnięcia (jak to u Piranii). Broń dystansowa jest wręcz OP. Graficznie gra nie powala, ale jest ładna, a wiele lokacji wręcz robi wrażenie. Mnóstwo ciekawych postaci, których losy nie były mi obojętne.
W przypadku pierwszego Elexa czuć, że Piranie porwały się na znacznie większy rozmach, niż faktycznie mogli sobie pozwolić. Podobny przykład z ostatniego czasu to CDP i ich CP2077. Mimo wszystko obie te firmy w znacznym zakresie poradziły ze swoimi zadaniami i jakoś dały radę.|Przy opisywanych w artykule założeniach jest szansa, że Elex 2 będzie dla jedynki tym samym, czym Gothic 2 był dla swojego poprzednika – „więcej i zdecydowanie lepiej”.|Z niecierpliwością wyczekuję dalszych informacji 🙂