rek
rek
14.06.2013
Często komentowane 62 Komentarze

E3 2013: Battlefield 4 – Wersja PC bez wsparcia dla modów

E3 2013: Battlefield 4 – Wersja PC bez wsparcia dla modów
Battlefield 3 nie miało wsparcia dla modów. Jak będzie w przypadku „czwórki”? Niestety, co było do przewidzenia, podobnie, o czym poinformowali przedstawiciele DICE w jednym z niedawnych wywiadów.

W rozmowie z serwisem Eurogamer Karl-Magnus Troedsson wyjawił, że wersja PC Battlefielda 4 nie będzie posiadała wsparcia dla modów, choć zdaje sobie sprawę z tego, że fani bardzo tego chcą. Jak mówi:

Również chcielibyśmy zobaczyć więcej zawartości stworzonej przez graczy, ale nigdy nie udostępnimy takiej opcji, jeśli będziemy czuć, że nie możemy jej zrobić w stu procentach dobrze. To oznacza, że musimy mieć odpowiednie narzędzia, musimy zadbać o bezpieczeństwo w związku z elementami silnika, które moglibyśmy udostępnić. W przypadku Battlefielda 4 nie planujemy więc wsparcia dla modów.

Troedsson nie wyklucza jednak, że taka opcja pojawi się w przyszłych odsłonach cyklu.

rek

62 odpowiedzi do “E3 2013: Battlefield 4 – Wersja PC bez wsparcia dla modów”

  1. Battlefield 3 nie miało wsparcia dla modów. Jak będzie w przypadku „czwórki”. Niestety, co było do przewidzenia, podobnie, o czym poinformowali przedstawiciele DICE w jednym z niedawnych wywiadów.

  2. Gotta sell them DLC!

  3. TruthDefender 14 czerwca 2013 o 10:03

    @down_all Hejterowski bełkot. BF2 miał i mody i dodatki takie jak DLC i jakos dalo sie i w jedno i drugie grac i dodatki sie sprzedawaly. Zreszta niewiele modow bylo naprawde dobrych bo ciezko jest to zrobic. Tym bardziej jestem w stanie uwierzyc w to ze Frostbite jest trudny w obsludze lub ciezko jest udostepnic odpowiednie narzedzia bez upublicznania zbyt duzo kodu zrodlowego ktory przeciez jest bezcenny. A w przyszlosci moze w koncu te narzedzia wydadza. Poza tym te DLC sa warte zakupu nieraz.

  4. @TruthDefender|Udostępniając narzędzia nie udostępnia się kodu, bo narzędzia są innym programem. Dlaczeg więc DICE tego nie zrobi? Ano tak jak napisali koledzy niżej jest to spowodowane tym, że sprzedawałoby się mniej DLC – obecnie jest wymóg kupienia ich jak chcesz normalnie grać bez bycia wywalanym za nieposiadanie mapki, z modami wymogu typowego by nie było.

  5. @HSR – No ale słuchaj. Faktem jest, że rezygnacja z modów ma na celu sprzedanie więcej DLC. Jasne, że sporo devów może sobie pozwolić na wydawanie DLC przy zachowaniu wsparcia dla moderów (Kunos z AC czy Bethesda ze Skyrim), ale to wyjątki. Do tego gadka o „trudności” silnika to brednia. Crytek nie ma z tym problemu. Co do wydania narzędzi w przyszłości. Tak jak w BC2 i BF3? lolnope

  6. TruthDefender 14 czerwca 2013 o 10:14

    Nadal sądzę, że skoro Frostbite jest flagowym silnikiem to oni po prostu wolą dmuchac na zimne i chronic przed wyciekiem informacji ktory pewnie przez devkit bylby prostszy. Ja tam ich nie winie, to ich silnik i maja do tego prawo. Pamietacie co zrobili Chinczycy z WoT? No wlasnie. Jak znajda sposob by to bylo bezpieczne i proste w obsludze narzedzie to pewnie to wydadza. Miejmy nadzieje, ze juz w kolejnej czesci. Wiecznie unikac tematu przeciez nie moga.

  7. @TruthDefender|Nie mając pełnych źródeł, czy narzędzi, których używa DICE i tak nikt nie zrobi własnej gry. No i licencje. Po co chinczykom byłby silnik gry, z którego nic by nie mogli sprzedawać?

  8. Tak czy owak ciekawe jakie mody mieli by Ci moderzy zrobić do BF4? Że nowe mapy? Bit…. please, robienie map miało sens kiedyś bo mapy były bardzo proste pod każdym względem, a na obecną chwilę jak ktoś się weźmie za takie rzeczy to robią „szkic” czyli pusty model terenu z kilkoma drogami i na tym kończy się modowanie na obecnych zaawansowanych SDK’ach. Nawet mody do Crysis’a to były takie zabawy niżeli sensowna zawartość. Może gdyby był edytor map pokroju tego z FC3… może.. ale nie ma wielkie WHATEVER.

  9. @TruthDefender co do BF2 to wtedy tego twoje DLC były traktowane jako normalne dodatki(bo dało się kupić je w pudełku). Wtedy mało kto słyszał(może nawet w ogóle) takie określenie jak DLC. Krótko mówiąc, DLC i mody mogą współistnieć tylko niech twórcy udostępnią odpowiednie do tego narzędzia. Wydanie narzędzi moderskich nie jest równoznaczne z udostępnieniem całego kodu silnika, więc tutaj nie muszą się bać, że zostanie skradziony. Tutaj jak niżej pisali chodzi głównie o dojenie z DLC.

  10. TruthDefender 14 czerwca 2013 o 10:48

    No własnie… whateverXD SDK moze i sa ciekawe, ale chyba nie daja realnie nic interesujacego na dluzsza mete dla ogolnej spolecznosci graczy BF. Wiem jak było w BF2. Modow w ktore realnie grala normalna liczba graczy bylo mniej niz normalnych, dopracowanych dodatkach.

  11. @lubro|Tia koleś tylko że wsparcie modó w RPG’u, a w FPS’ie to dwie różne rzeczy. RPG w DLC oferuje ogromny kawał zawartości, coś czego mody raczej nigdy nie zastąpią, a DLC do FPS’ów jest łatwo zastąpić moda’mi. Reasumując to że producent RPG’ów wspiera mody nie jest wymierne do tego co może producent FPS’ów zrobić bo jednemu i drugiemu takie zagranie się inaczej kalkuluje i producent RPG może sobie pozwolić na mody, a producent FPS’ów już nie jeżeli chce zarobić.

  12. TruthDefender 14 czerwca 2013 o 10:51

    @boggoo Chcialbym by ktos kto naprawde siedzi w marketingu elektronicznej rozrywki i jest graczem to potwierdzil. Bo na razie to jest dla mnei slowo przeciwko slowu. Oni twierdza jedno a wy drugie. Im zalezy na kasie a wam na tym by ja zatrzymac w portfelu. Klasyczny konflikt interesow gdzie tylko osoba znajaca dobrze obydwa realia i bezstronna mogla by powiedziec gdzie lezy prawda.

  13. @TruthDefender|Yep, wątpię aby ktokolwiek był w stanie zrobić mapy na poziomie , które były by lepsze niż to co robi Dice obecnie. To nie to co kiedyś… machnij płaski teren, dodaj kilka budynków, kilka skrzynek i mów że mapę do MP zrobiłeś. Od kilku lat nikt nie robił do żadnej gry sensownych map pod MP i nic się w tym aspekcie nie zmieni. Jeżeli mam płacić 5zł od mapy to wolę to niżeli liczyć na kaprys jakiegoś domorosłego „dewelopera” rofl

  14. Nie chodzi tylko o mapy… Ale o modyfikacje, które mogą zmieniać grę w dobry sposób. Promod do CoD4, Project Reality do BF2, DayZ do ARMY.

  15. Taaaa… W przyszłych produkcjach… Good Joke:) Przecież wiadomo, że nie udostepnią, bo gracze zrobiliby więcej map i lepszą destrukcję i sprzedaż dlc nie miałaby sensu, a dlc to dodatkową kasa, prawie to samo co sprzedać 2 kopie gier…

  16. TruthDefender 14 czerwca 2013 o 11:18

    @Jakobeks W sumie do BF2 tylko Project Reality Forgotten Hope i Battlefield: Pirates byly sensowne. W Pirates sporo gralem mimo iz malo bylo chetnych do gry. Ale Wake Island 1742 to było dopiero cos!:D

  17. @KewL, jak mogą coś sensownego zrobić, jak nie mają gdzie… Przypomnij color mod do bf3… A co do map, nie chciał byś mapy wielkości caspian border, całej zabudowanej np. 3 piętrowymi domkami jak w BC2, które można całkowicie zburzyć?

  18. @KewL|Kolego, czy ty w ogole jestes zorientowany co ludzie sa w stanie zrobic ? Z tego co widze to NIE!. Jest na prawde tyle modow ktore sama vanille niszcza do zera, przykladem takiej gry jest np. Battlefield 2 wyszly w sumie takie dlc i co daja, cos tam dodaja ale nie wiele, a mod Eod, Forgotten hope, czy PR zmieniaja gre nie do poznania i to robiona przez ludzi w swoich domach ! Takze ludzie potrafia zrobic lepiej niz sam producent i taka jest prawda.

  19. Glupota jest nie dawac narzedzi moderskich, gdzie bethesda je udostepnila do Skyrim i ludzie robia takie rzeczy ze sie w glowie nie miesci. Pamietam przed premiera BF 3 DICE twierdzilo ze ludzie nie poradza sobie z Frosbite 2, a [beeep] prawda bo poradza sobie ze wszystkim nie wazne jak bardzo skomplikowane by to bylo !

  20. @ScorpioLT|Nie, nie chciałbym bo mnie zawsze irytowała późna gra na mapach typu Oasis gdzie wszystko leżało w gruzach…. o ile Oasis zabudowana miała sens jeżeli chodzi o taktyczną rozgrywkę to już bieganie po zgliszczach było nudne do potęgi entej. Dlatego m.in. podoba mi się że na mapach BF3 można spowodować zawalenie się tylko niektórych budynku, a inne zachowują szkielet co daje w późnych grach to czego w BC2 nie było czyli sensowne pole walki zamiast płaskiego terenu i masy kamperów.

  21. ja gdy zobaczylem Forgotten hope do BF 2 odrazu pobieglem do sklepu go kupic zeby grac tylko w tego moda, pozniej znalazlem tez inne, ale mody tak na prawde zachecaja do grania, a wiadomo bez podstawki w tym wypadku Battlefield’a nie zagrasz a wiec automatycznie producent dzieki modom sprzedaje kolejny egzemplarz gry, Jest to w stanie nadrobic sprzedaz DLC gdyby mody byly tak samo promowane tak DLC.

  22. @Olimps|A co ma Bethesda z grami RPG do Dice które robi FPS’y…. gdyby mody do gier Bethesdy zagrażały sprzedaży DLC to też nie wspieraliby modowania, a po drugie Skyrim był grą tak zabugowaną że wręcz Bethesda musiała wspierać modowanie aby ludzie sami sobie ponaprawiali większość błędów. CO do modów do starszych gier to chyba nie pojmujesz różnicy między budową map kiedyś a dzisiaj. Widziałem masę projektów na obecnych SDK’ach np: pod CryEngine i co i jajco żaden nie doszedł do skutku bo ludzie wymiękają

  23. @KewL Bo akurat oasis na CQ to dość płaska mapa, ale i tak po 100 było gdzie się schować, no i gruzy domu też całkowicie nie znikały… Ale przypomnij np. z B2 mapę Dragon Valley 64 graczy, tam już na tym dużym pagurku od strony portu zmiesciłoby się ze wioski jak ta główna na oasis… Aha, i nie zauważyłeś, że mapy w BF3 są zbyt płaskie niż w takim BF2 ?

  24. Wsparcie dla modów będzie w DLC…

  25. @ScorpioLT|A niby inne mapy poza Oasis nie były płaskie? 😀 Powiedz mi które nie są płaskie czyli mają coś czego te np: z BF3 nie mają? Sęk w tym że ludzie tutaj chcą przeszmuglować pomysł jakoby nasranie gęsto domków na wielkiej mapie gdzie można byłoby wszystko rozwalić do samej podłogi miałoby być czymś dobrym… otóż nie jest to dobry pomysł i nigdy nie będzie. Ludzie, którzy są zieloni w sprawach tworzenia map zawsze myślą że jak czegoś nawalisz pełno na mapie co można rozwalić jest dobre dla rozgrywki

  26. Wsparcie dla modów nie opłaca się w grze, z której można nabijać kasę DLC. Nie dziwi mnie to posunięcie.

  27. @KewL, ty mylisz bf2 z bc2… Bo mówiłem w bf2 mapy w większości nie są płaskie, uruchom Battlefield 2 i mapę np. Fushe Pass, i powiec dlaczego czegoś takiego nie ma w Bf3 ?

  28. marcusfenix345 14 czerwca 2013 o 13:26

    Jakoś to nie jest wielkim problemem. A poza tym czy aby na pewno moderzy potrafiliby skorzystać z Frostbite 3, czy byliby jak małpa w samolocie?

  29. @marcusfenix345, z tysiąca moderów, 800 byłoby jak powiadasz małpy w samolocie, 180 coś tam kumałaby, a pozostałe 20 zrobiliby coś, że nawet panom z dice szczęka opadłaby…

  30. No jasne, że nie planują. Po co robić nieśmiertelną grę skoro za rok będzie następna?

  31. Mogliby ewentualnie wprowadzić ograniczenia na serverach z modami – server obsługujący jakiegoś moda automatycznie byłby serverem dla graczy premium, więc siłą rzeczy ludzie, którzy chcieliby zagrać na jakiejś mapie moderskiej musiałby kupić wpierw premium, czyli wszystkie DLC.

  32. Jednak wypuszczając narzędzia moderskie do Bf’a 4 mogłoby spowodować znikomą sprzedaż kolejnych części, no bo po co mam kupować np. Battlefielda 2143, jeśli mam już takiego moda w czwórce?

  33. wypuszczenie narzędzi moderskich*

  34. @ScorpioLT|A co niby jest takiego niesamowitego w Fushe Pass haha ot mapa jak mapa i też jest całkiem płaska xD Mało Ci wertepów w BF3? A takie mapy jak… Damavant Peak, Alborz Mountains, Death Valley to co płaskie jak deska? I skąd Ty bierzesz te całe 800 moderów lol ja nie widziałem 10 sensownych na SDK’u CryEnginu, którzy potrafiliby coś więcej zrobić niż bawić się zmianą światełek wybuchów :E Możesz marzyć ile chcesz o tych 20 bohaterach.. but sh.. won’t happen >:D

  35. Czasy się zmieniają. Jeśli ktoś dzisiaj wprowadzi obsługę modów, to pewnie każe je sobie za nie płacić.

  36. A znasz taką firmę, która tak robi? 😉 Teraz jak ktoś wprowadza wsparcie dla modów to robi to aby inny naprawili grę za nich… vide Bethesda is Skyrim >:D

  37. Fallschirmjager 14 czerwca 2013 o 15:59

    @Kewl – na swoim przykładzie i wielu innych, których znam osobiście – Skyrim zabugowny – to bajki. Podczas całej rozgwyki (ze 100 godzin) miałem może jeden CTD. Potem miałem ich coraz więcej – bo mody. Więc to mody bugują, nie odwrotnie, nie naprawiają, musisz zwracać uwagę na kompatybilność z innymi modami. Te nieoficjalne patche czasami więcej psuły niż naprawiały. Po ich instalacji miałem więcej problemów jak bez nich (czyli żadnych). Naczytałeś się wkurzonych graczy albo grałeś na intel+ A(ti)MD.

  38. @Fallschirmjager|”To bajki bo ja i moi kumple niczego takiego nie mieli.”|Brawo.

  39. @KewL Damavant Peak nawet nie wymieniaj, na conquest to tunelowy bubel w porownaniu z Fushe Pass…

  40. @Fallschirmjager|Nie chrzań bo sam doświadczyłem błędów tej gry, a poza tym Skyrim bez modów poprawiających wszystko od tenisówek naszego bohatera po śnieg na szczycie góry byłby koszmarnie wyglądających topornym RPG’iem, którego nigdy bym nie kupił, ale że mody robią z tej pokraki coś naprawdę ciekawego to warto zapłacić. Z takim Batkiem nie ma tego problemu więc żadne mody nie są potrzebne do tej gry.

  41. @ScorpioLT|Fajnie ale nie samym CQ człowiek żyje, a poza tym z tych 29 map w BF3 i wielu trybach można znaleźć coś godnego uwagi na każdą okazję. Jakby tak producenci podchodzili to swoich map tak jak niektórzy gracze do tego podchodzą to nigdy byśmy nie mieli nic nowego tylko same powtórki aż rzygać by się chciało :S

  42. Po co wydawać narzędzia do modyfikacji skoro można wydać xxx DLC

  43. Z drugiej strony na obecne 29 map + kilkanaście trybów i tak już ludzie są porozrzucani po najróżniejszych serwerach że każdy chce grać w co inne w inną mapę inny tryb i ciężko znaleźć sensowny serwer. Dodaj do tego mapy od moderów i takie wałka znajdziesz dobre miejsce do gry bo przestaną istnieć skupiska graczy woku danej mapy/trybu, a zamiast tego będziemy mieli 10 tu 10 tam 5 jeszcze gdzieś indziej =.=” Dice oferuje ogromną ilość map za mała kasę jeżeli ktoś wie kiedy kupić i to wystarcza.

  44. Ech… Co zrobic gdy wydaje sie, ze gry sa coraz gorsze i coraz mniej ciesza… No, zobaczymy co ten bf4 zaoferuje…:)

  45. Fallschirmjager 14 czerwca 2013 o 17:45

    @KewL Mody nigdy z pokraki, jak to ująłeś, nie zrobią dobrej gry, jeśli jej założenie jest do [beeep]. A batek to fps, 10x prostszy w robieniu i w grafice się właściwie prześcigają, bo tylko tym mogą jeszcze graczy zachęcić (rzadkimi wyjątkami są nie te o wojnie jak Bioshock: infinite i Metro: LL, które stawiają na fabułę). I nie chrzanię, bugów nie uświadczyłem, prócz jednego CTD. A „tfurcy” z tym devkitem się Ci śmieją w oczy i Ty to łykasz, ale jak chcesz.|@zero1zero3|Zawstydzasz mnie ;Px5

  46. To już nie gadają, że byłoby to zbyt skomplikowane dla zwykłych użytkowników? NA F3 pracuje się łatwiej mimo większego rozbudowania?

  47. DICE nie jest studiem niezależnym. Tam o wszystkim związanym z finansami decyduje EA, więc co w tym dziwnego? DICE stara się tłumaczyć, że engine na to nie pozwala. Moim zdaniem EA im nie pozwala wydać dev kitów tylko dlatego, że chcą wydoić więcej kasy z DLC.

  48. Mody? Po co ktoś ma robić coś za darmo, skoro DICE może zrobić to samo i kazać sobie za to płacić?

  49. @Fallschirmjager|Ja nie mówiłem ogólnie tylko dokładnie o Skyrim’ie, który bez modów jest brzydki i toporny pod każdym względem. RPG’i nie są trudniejsze w tworzeniu, są po prostu bardziej czasochłonne… chociaż to zależy od RPG’a i załogi jaka nad nim pracuje. Reasumując tak samo FPS’y mogą być trudne w tworzeniu jak RPG’i. I dokładnie jak ja chce, płace za pewną jakość i nie mam zamiaru czekać na gwizdkę z nieba w postaci niepewnego tworu jakiegoś domorosłego dzieciaka.

  50. A że niektórzy są durni i płacą za dodatek z góry kiedy cena jest najwyższa a potem żalą się że ich ktoś okrada to już inna historia haha. Ja za swoje dlc do BF3 zapłaciłem 22zł… w okresie w jakim są wydawane DLC taka suma to drobne. Aż wstyd bierze że ludzie narzekają… typowe polaczki biedaczki ojojoj jak mi was żal >:D

  51. 22 od sztuki ofc. lol

  52. Wcale się tego nie spodziewałem.

  53. Fallschirmjager 15 czerwca 2013 o 00:20

    KewL Ech, po co te polaczki? A jak myślisz, czyja to wina? Nasza? Czy może rządu? To, że nie każdego stać nie znaczy, że trzeba od razu wyśmiewać. Dowartościowałeś się? Sam kupujesz po najniższej cenie, więc Twoje gadanie o „polaczkach biedaczkach” jest trochę śmieszne. Kiedyś to było normalne, że do każdej gry było załączone chociażby tak podstawowe narzędzie jak edytor map, żeby można było sobie samemu zrobić. „Domorosły dzieciak” natworzył by Ci w takim edytorze mapki zjadające na śniadanie od twórców.

  54. Fallschirmjager 15 czerwca 2013 o 00:25

    prosty przykład to Company of Heroes – popatrz na mapki od modderów, chociażby Blitzkrieg Mod, Eastern Front czy NHC mod. Tamte mapki są dużo większe i zjadają na śniadanie developerskie swoją strukturą i złożonością. I spokojnie można w nie grać na multi. Wmówiono ludziom, że teraz mapki przez userów są be, i lepiej żeby tworzyli je twórcy, którzy za mapy każą płacić sobie i po 60 zł. Można czekać na obniżenie ceny, jak Ty, ale nie o to chodzi. Zabrano nawet edytor map. Czemu? Jak dla mnie tylko dla kasy.

  55. Fallschirmjager 15 czerwca 2013 o 00:30

    Olać można to, że moddować się nie da. Ale edytor map to co innego. Poza tym trochę dziwię się, że gra która dostała niemało nagród w momencie wydania była toporna i brzydka. Może była po prostu dla Ciebie, bo owszem narzekać można było na konsolowate menu, to że czasami zacinała się funkcja obracania głowy podczas tworzenia postaci (co naprawili twórcy, a nie modderzy, a postać tworzyłeś raz i grasz), ale poza tym była bez zarzutu. A że potem modderzy przyzwyczaili nas do wodotrysków to inna sprawa.

  56. Fallschirmjager 15 czerwca 2013 o 00:39

    Poza tym w momencie tworzenia moda, każdy jest pełen zapału, ale w międzyczasie mogą się tym ludziom pozmieniać priorytety życiowe, dochodzi praca, nikt nie płaci moderom za ich pracę, a jeszcze żona itd. A RPG jest bardziej skomplikowany, przez co jest, jak sam zauważyłeś, czasochłonny. Czasochłonność i skomplikowanie często idą w parze. Dużo wyborów, różne zachowania, reputacja, fauna, questy wpływające na świat bądź na inne questy. W Fps’ach masz poziom, idziesz po jak po sznurku i skrypty.

  57. Kasa kasa kasa. Nie damy graczom edytora, bo nie będą chcieli kupować pierdziliona DLC z mapkami przed, w trakcie i po premierze.

  58. @Fallschirmjager|A czy to wina rządu że większość ludzi nie potrafi sensownie zarządzać swoimi finansami? Czy to wina rządu że co roku ludzie wydają setki złotych na pierdoły, których nie potrzebują? Ja nie nabijam się z Polaków bo są biedni czy po prostu nie stać ich na coś tylko śmieje się z naszych krajan bo mają porytą mentalność żeby tylko się nachapać jak najwięcej za darmo i w d…. mają wszystko i wszystkich.

  59. Większość z tych, która tutaj narzeka na wysysanie kasy przez producentów gier roztrwania co tydzień kilka dych na używki czy inne pierdoły. Kto jest większym frajerem ten kto wydaje 40 dychy na kilka miechów na dlc do gry czy ten który wydaje 40 dychy tyg. na fajki i płacze że go nie stać na gry przy okazji trując się. Zamiast narzekać na dlc ludzie powinni patrzeć na siebie i na to na co wydają pieniądze bo ja sam przestałem palić 4 lata temu i mam kilka stów w kieszeni co miesiąc.

  60. Ofc. to jest tylko jeden z przykładów na to że jak się chce to można żyć bez narzekania jak typowy polaczek na wszystko i wszystkich ignorując samego siebie jako faktyczne źródło problemu. Poza tym jeżeli kogoś stać na PC’ta na którym można spokojnie grać w nowe tytuły czy nawet wymagające nadchodzące tytuły to niech nie pierdzieli że nie może raz na kwartał wyskrobać 30-40zł na jakiś dodatek.. ofc. nie mówiąc już o obniżkach cen i innych takich.

  61. @Fallschirmjager Nie zgodzę się z jednym. Projektowanie map w FPS’ach jest trudniejsze, mapy muszą być bardziej dopracowane, bo wszystko się kręci wokół balansu – bez tego mapa jest kompletnie niegrywalna, ale owszem, RPG jest trudniejsze. ;p

  62. @ KewL|Pochwal się może ile dostajesz kasy od EA za szerzenie propagandy na stronie CDA.EA robi kolejny skok na kasę, a Ty ich bronisz argumentami typu „bo może nie byłoby zdolnych modderów” albo „wydawajcie mniej kasy na fajki to będzie Was stać”. Podobna mentalność, jak tłumaczenie zgwałconej kobiecie, że na to zasłużyła, bo jest zbyt atrakcyjna.

Dodaj komentarz