rek
rek

E-sport jest wart 1,5 mld dolarów!

E-sport jest wart 1,5 mld dolarów!
Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej (głównie za sprawą Overwatcha i PlayerUnknown's Battlegrounds).

Jak donoszą analitycy Superdata, e-sport osiągnął w 2017 roku wartość 1,5 mld dolarów. Na imponujący rezultat w głównej mierze składają się środki inwestorów (50%) oraz reklamy i sponsoring (35%).


(Kliknij, aby powiększyć)

Autorzy raportu optymistycznie „witają e-sport w mainstreamie”. Zwracają tym samym uwagę, że choć początkowo rozgrywki były popularne głównie na rynkach azjatyckich (w rodzaju Korei czy Chin), ich ekspansja na Zachód znacznie w ostatnich latach przyspieszyła. Superdata punktuje sukces crowdfundingu w e-sporcie, ale – jak twierdzą badacze – prawdziwe pieniądze przynoszą opłaty franczyzowe, sponsoring i sprzedaż gadżetów.

Według Superdata wzrost będzie się utrzymywał (do 2022 roku wpływy wzrosną do poziomu 2,3 mld!), co skłoni kolejne firmy, również niezwiązane dotychczas z elektroniczną rozrywką, do intensywnych inwestycji. Wszystko za sprawą rosnącej liczby widzów (tych powinno przybywać w tempie 12% w skali roku).


(Kliknij, aby powiększyć)

Analitycy przewidują, że szczególnie dużo może w nadchodzących latach ugrać Overwatch League (pomysł, by uczestniczące w zawodach zespoły były zlokalizowane w określonych miastach, ponoć „łata lukę między e-sportem a tradycyjnym sportem”)…


(Kliknij, aby powiększyć)

…oraz PlayerUnknown’s Battlegrounds (w siedem miesięcy po debiucie we wczesnym dostępie gra osiągnęła wynik 200 milionów widzów. Słowem: widownia śledząca PUBG-owe rozgrywki jest 20-krotnie większa od liczby uczestniczących w nich graczy).


(Kliknij, aby powiększyć)

Jeśli idzie o kanał, za pośrednictwem którego ludzie śledzą e-sportowe zawody, Twitch wciąż wygrywa z YouTube’em, ale jego przewaga nie jest znacząca, a większość obywateli USA korzysta z obu.

rek

9 odpowiedzi do “E-sport jest wart 1,5 mld dolarów!”

  1. Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej (głównie za sprawą Overwatcha i PUBG-a).

  2. E-Sporty to był błąd.

  3. A w mediach i tak ci powiedzą, że to rozrywka dla dzieci, zachęcająca do zabijania…

  4. 1,5 mld dolarów? Cały? LOL. Porównując to do wartości giełdowej firm zajmujących się produkcją gier to są żałosne wręcz grosze. Taki np. CDProjekt jest na GPW wyceniay na 9 mld pln (nawiasem mówiąc przez ostatnie afery i tak potaniał o 27%). A to tylko jedna spółka. Przy okazji – niedawno czytałem u was newsa, w którym oszacowano wartość sportu na gruuuubo ponad 100 mld usd. Przy tej kwocie tzw. esport i jego 1,5 mld to wartość po prostu śmieszna. Nie ma się czym chwalić, przeciwnie, esport może się schować

  5. EastClintwood 13 grudnia 2017 o 07:43

    Haha to się jest czym chwalić. Raczej pokazuje to że esporty są i jeszcze długo będą w cieniu prawdziwego sportu.

  6. Niech rosną jak najszybciej, chętnie zobaczę go w telewizji obok starszego brata, który nie ma nic ciekawego do pokazania.

  7. @gimemoa |Jak to nie ? za kulisami dzieję sie naprawdę wiele, afery dopingowe oraz inne przekręty :p Jednak ja dalej wolę sport w klasycznym wydaniu, ten PAWDZIWY sport. Mam nadzieję że eSPORT na szeroką skalę to pieśń odległej przyszłości, może dla wnuków albo prawnuków.

  8. @gimemoa|Już były transmisje w TV.

  9. @Dijkstra2013 czy jesteś upośledzony? Pytam bo osoba z pracującym mózgiem raczej by nie porównywała wartości firmy do wartości e sportu. To można równie dobrze powiedzieć, że CDR jest żałosny bo w porównaniu z takim Bilem Gatesem to się może schować.

Dodaj komentarz