
DualShock 4 i nowe PlayStation 4 Eye ? zdjęcia i specyfikacja. Logowanie do profilu poprzez rozpoznawanie twarzy!

Nowy pad wygląda podobnie do DualShocka 3, ale „czucie” związane z korzystaniem z niego jest zupełnie inne, o wiele bardziej prezycyjne. Przyciski Start i Select zostały połączone w jeden – o nazwie Options, dodatkowo pojawił się przycisk Share, dający dostęp do społecznościowych funkcji konsoli. Kontroler wzbogacił się o wejście słuchawkowe, wbudowany głośnik, panel dotykowy, służący jako dodatkowy rodzaj interakcji oraz belkę świecącą w jednym z trzech kolorów, która współdziała z kamerką PlayStation Eye dodawaną do każdej konsoli PS4. W połączeniu z nią DualShock 4 ma działać niczym PlayStation Move. Jednocześnie, dzięki wbudowanym czterem mikrofonom kierunkowym kamerka PlayStation Eye będzie potrafiła rozpoznać graczy stojących przed konsolą i ich pozycję, ma więc działać podobnie do Kinecta. Nową, potwierdzoną funkcją ma być możliwość automatycznego logowania się do swojego profilu poprzez rozpoznawanie twarzy użytkownika.
Specyfikacje? Proszę bardzo:
Dual Shock 4
Wymiary: 162mm x 52mm x 98mm
Waga: 210 g
Przyciski: PS, SHARE, OPTIONS, strzałki kierunkowe, przyciski akcji (trójkąt, kółko, krzyżyk, kwadrat), R1/L1/R2/L2/L3/R3, gałki analogowe, panel dotykowy (pojemnościowy), żyroskop, akcelerator, Light Bar, wibracje, wbudowany głośnik mono, wejście USB (Micro B), wejście słuchawkowe
Komunikacja: Bluetooth Ver2.1+EDR
Bateria: ładowalna Lithium-ion (1000mAh)
PlayStation 4 Eye
Wymiary: 186mm x 27mm x 27mm
Waga: 183g
Rozdzielczość: 1280 x 800 x 2
Frame Rate: 1280×800 @ 60fps, 640×400 @ 120fps, 320×192 @ 240fps
Obsługiwane formaty: RAW, YUV
Pole widzenia: od 30cm?do ∞, 85°
Mikrofon: 4 kanałowy
Długość kabla: 2m
Zdjęcia? TUTAJ.

Czytaj dalej
73 odpowiedzi do “DualShock 4 i nowe PlayStation 4 Eye ? zdjęcia i specyfikacja. Logowanie do profilu poprzez rozpoznawanie twarzy!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ci, którzy liczyli na to, że na prezentacji PlayStation 4 rzeczywiście zobaczą nową konsolę, mogli się czuć nieco zawiedzeni – pokazano nam, do czego będzie zdolna, ale sam sprzęt pozostał ukryty. Zamiast tego, zobaczyliśmy nowego pada PlayStation – DualShock 4 – oraz współpracujący z nim sensor PlayStation 4 Eye. Są już oficjalne zdjęcia tych sprzętów i pierwsze specyfikacje.
Wiem, że nie ma co się wypowiadać zanim się pada nie weźmie w łapy, ale mam wrażenie że panowie z SONY nic nie zrobili z triggerami. Spusty wyglądają niemalże tak samo jak w poprzedniku – czy będzie się je tak samo śmiesznie używać? Czemu nie zrobili porządnych „masywnych” jak w padzie od Xboxa?
@luczador|ja tam na spusty w PS nigdy nie narzekałem, moim zdaniem, nie ma potrzeby, żeby je zmieniać.
Ciekawe ile trzeba będzie wydać na taką zabawkę
@luczador – Przecież triggery są całkiem inne niż w DS3 ;_;
Mnie tylko interesuje gdzie znajdują się przyciski L3 i R3 wymieniane powyżej, bo ja ich tam nie widzę.
(pad wyposażony w) „akcelerator”? W ile do setki? Czy może mówimy o akceleratorze 3D? : D Prawidłowo: akcelerometr. @luczador, triggery są teraz wklęsłe, to zmienia wszystko. Mimo to ja byłem jednym z członków tej elity hipsterstwa, której triggery ds3 w sumie podchodziły. Do ścigałek się nie nadawały, ale fajnie można było pociagnąć palcem i rzucić granat czy coś (acz to marnotrawienie analogowości, z drugiej DS3 miał prawie wszystko analogowe).
@smiglo96 – Analogowe gałki możesz wcisnąć. Żadna nowość.
śmigło, l3 i r3 to wciskane analogi.
Mówiąc jednym słowem: piękny… 🙂
„Skanowanie twarzy w toku… Alarm! Wykryto Predatora!” Fuuuuuu…
Haha, fajna rozdzielczosc
Co jak co, ale i tak nic nie zastąpi porządnej myszki i klawiatury.
hmm pad bardzo ładny. nie to co te olbrzymie cegły od x-pudła ale ja i tak wole pc…
Wreszcie krok naprzód z padem, podobają mi się zwłaszcza wklęsłe analogi.|@luczador – Przecież zmienili, teraz są choć trochę wystające do przodu, a nie tak jak przedtem „do tyłu”.
Poprzedni pad mi nie wadził ;D
a ja jestem ciekaw czy te urządzenia będą wykrywać osoby na wózkach albo z innymi z chorzeniami bo wiem że kinekt ma z tym problem za to move nie ma wiem bo sam używam a jestem osobą niepełnosprawną 🙂 i działa normalnie 🙂 a chce to kupić martwi mnie jeszcze jedna sprawa nas internet jest słaby streamowe gra u nas ma sens ?? nie wiem co wy o tym sądzicie
@wojtekb03 – tez tak myslalem, ze pad do xboxa to cegla, dopoki nie wzialem go do reki. Lezy idealnie, czego nie mozna powiedziec o padzie do PS3, zwlaszcza jesli masz duze dlonie. Ja osobiscie nie wyobrazam sobie dwoch rzeczy: |1. sluchawek podpietych do pada – nawet jesli nie bedzie to polaczenie kablem, zawsze dolaczyc trzeba bedzie jakis dzyndzel, ktory bedzie przeszkadzal.|2. wymachiwania padem w charakterze move’a. Teoretycznie dualshock3 tez mogl sluzyc w charakterze move’a.
Swiatla nie mial, ale i tak nie wykorzystywal wbudowanego (dosc precyzyjnego zreszta) zyroskopu. Dla mnie ta funkcja dodana jest strasznie na sile.
Spodziewałem się czegoś innego. Logowanie po przez rozpoznawanie twarzy… Moim zdaniem zbędny bajer i będzie to kłopotliwe. Coś mi się wydaje że będzie w tej konsoli mnóstwo zbędnych rzeczy, które raczej będą utrudniały granie niż zachęcały do grania. Teraz czekam co pokaże microsfot, mam nadzieje że bardziej coś przyziemnego.
@SabaruPL – Logowanie przez twarz to opcja, którą pewnie tylko najbardziej leniwi i ciekawscy będą włączali, reszta ustawi „zapamiętaj hasło/loguj automatycznie” jak na PS3.|@paankracyk – Funkcja jest dobra, tylko mało który deweloper ma na nią pomysł, co dziwi, zwłaszcza w dobie smartfonów i Wii.
Te specyfikacje PSEye to dla tej kamerki czy dla konsoli?
Uwielbiam wypowiedzi typu „a na co to komu”, „zbedny bajer”, „nikt z tego nie bedzie korzystac”. Nie ma to jak krytykowac postep. Jozef Pilsudzki tez kiedys powiedzial, ze cale to nagrywanie glosu to jakas niepotrzebna nikomu nowomodna fanaberia. Skad mogl wiedziec, ze w nastepnych dziesiecioleciach przemysl muzyczny i technologia audio-video tak sie rozwinie, ze pojawia sie kasety, plyty CD, walkmany, odtwarzacze mp3, ze siedzac w domu bedzie mozna na zywo ogladac np. streaming z prezentacji PS4…
@PEEPer Zgadnij
Gdy w polowie lat 90-tych, za czasow dominacji systemu DOS i dyskietek, kupilem sobie do kompa dysk twardy o pojemnosci 400MB, to niektorzy z moich znajomych pytali sie, po co mi tyle miejsca, przeciez tego nie da sie wykorzystac. Dzis moja komorka czy aparat fotograficzny maja kilkadziesiat razy wieksza pojemnosc niz tamten dysk, ktorego wielkosc tez miala byc zbednym bajerem…
@Tesu: dziwne przykłady wybrałeś. Dlaczego nie odniesiesz się do komend głosowych, które miały być przyszłością? A jak pojawiło się wybieranie głosowe w komórkach to już w ogóle był na to straszny hype. W historii konsol też: od śmiesznego kasku od konami do nesa po kinecta. I co, wprowadziło to jakąś rewolucję? Tak samo będzie z tym rozpoznawaniem twarzy przy logowaniu. Bo niby jak to ma ułatwić coś, co obecnie ogranicza się do wciśnięcia guzika?
Dyskietki nadal mają swoje lata świetności w niektórych kręgach – wielbicieli starych komputerów czy producentów muzycznych korzystających ze starych samplerów Akai ;PStreaming gier na żywo w Polsce miałby sens, gdyby serwery stały u nas w kraju. Niestety, Sony raczej w to nie zainwestuje w Europie wschodniej, podczas, gdy USA i zachód bulą już sporo kaski, takie jest moje zdanie.
@HarryCallahan – I jesteś w stanie stwierdzić już teraz, co wypali za dwa, trzy lata? Co się przyjmie, a co nie? Nie możesz, dlatego niektóre pomysły po prostu okazują się porażkami. Mamy więc do wyboru ryzykować wprowadzanie bajerów albo zostanie przy dyskietkach i DOSie.
Promotheus, Tesu – nie chodzi mi o to, ze sterowanie ruchem jest zbednym bajerem, przeczytajcie dokladnie moje wypowiedzi na temat premiery samej konsoli a dopiero potem wylewajcie tony hate’u 🙂 . Poza standardowym zyroskopem dodano jeszcze obsluge move’a do samego pada. Co oznacza, ze chcieli zwiekszyc precyzje badania polozenia i wykorzystac go faktycznie w charakterze pelnoprawnego kontrolera ruchowego, anie jedynie obsluzyc obsluge gestow i badanie katow (wychylenia). Ponownie pytam: po co?
Po co umieszczac taka funkcjonalnosc w padzie? Z racji tego w jaki sposob mozna ten kontroler wygodnie trzymac (w obu dloniach, przed soba) jako kontroler ruchowy poza obsluga prostych gestow sie po prostu nie nadaje. Z drugiej strony na konferencji Sony jasno pokazalo, ze nadal bedzie obslugiwany Move… Tyle tylko, ze nie wspominano o nim jako standardowy kontroler dodawany do konsoli (rozumiem, ze ma byc tylko pad plus kamerka). Tak jak mowili analitycy przed sama konferencja (nie wiem czy ogladaliscie
@paankracyk – Po co? Chociażby po to, żeby bez kupna Move można było korzystać z jego funkcjonalności w grach. Zamiast dwóch urządzeń dostajesz jedno, w zestawie z konsolą, które ma dodatkowo kilka innych funkcji.|Poza tym, nie wiem gdzie Ty hate tu widzisz.
stream z gametrailers.com) jesli Sony nie dolaczy move’a do konsoli to zabije te technologie. Ten dualizm to zle podejscie do traktowania ruchu w grach, bo developerzy stana w rozkroku – albo ograniczyc ruch do pada, albo robic gre pod ludzi, ktorzy maja move’a (a sprzedaz move’a dla ps3 nie byla zbyt dobra…). I znowu bedzie jak w przypadku PS3… Nie jestem wrogiem innowacji w technologii, przeciwnie, przy okazji innego watku podkreslalem, ze liczylem na cos wiecej, moze nawet helm VR? Czemu nie?
@paankracyk – Hełm VR od Sony został wydany w zeszłym roku. look it up.
Microsoft ma ilumiroom, ktory prezentuje sie swietnie, Sony ma na rynku okulary 3d (ale nie jest to helm VR w doslownym tego slowa rozumieniu), zglaszalo patenty na VR w ostatnich latach i… nic z tego nie wyszlo niestety. Pilka jest po stronie Microsoftu i sorry panowie – Kinect 2.0 w zestawie, illumiroom jako opcja, przy tych samych bebechach jest dobrym i lepszym podejsciem moim zdaniem. Sam mam obecnie PS 3 i jakos nigdy nie przepadalem za produktami M, ale to co zaprezentowalo sony mnie nie zacheca.
Sergi – to NIE JEST helm VR. To okulary 3d ze stereofonicznym dzwiekiem, dzieki ktorym masz wrazenie ogladania obrazu na duzym ekranie. Ale urzadzenie nie rejestruje Twoich ruchow a ten sam obraz masz caly czas przed soba. W dodatku technologia (w przeciwienstwie do np. oculus rift, ktory jest projektem VR) jest koszmarnie droga. Popraw wiec swoje „fakty”.
@paankracyk – Ani Oculus Rift, ani Illumiroom, ani Kinect 2.0 jeszcze nie wyszły, nie ma więc tu mowy o „faktach”, czy o porównywaniu.
@Sergi: ja piszę tylko o wykrywaniu twarzy, które z założenia ma być jedynie gadżetem. Wymyśl jakieś sensowne zastosowanie tego na konsoli a dostaniesz nobla. Co innego żyroskop i wykorzystanie technologii jaką przyniósł move. Tutaj jest tak jak piszesz, czas pokaże czy to dobry ruch czy nie. Jednak wykrywanie twarzy jest tak samo „przydatne” jak poruszanie się po menu ruchami łap w kinectcie, które tylko doprowadza do obłędu…
@Sergi – chodzi o to, ze mylisz Personal 3d Viewer z VR, te fakty musisz sobie poprawic. Illumiroom zostal juz oficjalnie zapowiedziany przez M i choc nie ma jeszcze specyfikacji to mysle, ze moge sie wypowiadac na ten temat na tej samej zasadzie, co inni na temat PS4, ktora tez dopiero zostala zapowiedziana (bez pokazania faktycznej konsoli, pelnej specyfikacji, itd.). Taki to juz „hipotetyczny” watek.
@HarryCallahan – To ma tylko na celu przyspieszenie i ułatwienie logowania. Powiedzmy że przychodzisz do kolegi, żeby pograć na splitscreen i nie musisz wpisywać loginu, hasła, zakładać konta lokalnego, tylko konsola porównuje Twoją twarz z bazą i od razu podłącza Twój profil. Niektóre technologie robią tylko tyle, i aż tyle.|@paankracyk – Wiem, o co chodzi, co nie zmienia faktu, że na rynku nie ma obecnie takiego sprzętu, dopiero OR ma szanse coś zmienić w tej kwestii.
@HarryCallahan|Zastosowanie wykrywania twarzy? Wyobraz sobie kilka dzieciakow w domu, kilka profili na PS4 i tylko jedna konsole w salonie. Po co maja wpisywac hasla, skoro konsola sama moze rozpoznac, ktore z nich chce pograc? 😛
Tytuł gdzie wiele emocji przykładamy do „logowania do profilu przez rozpoznawanie twarzy”, jest śmieszny. Nie jest to nowa technologia, przecież np. od wielu lat można w ten sposób odblokowywać telefony komórkowe.
A ja jestem ciekaw ile taki pad będzie kosztował osobno? Z tymi cudami ( touch pad, i ten niby move zintegrowany ) Żeby nie było problemu jak komuś pieprznie na ziemie i trzeba będzie kupić drugi.
Promotheus – thanks captain obvious. Rozumiem wszystko napisales, ale uwazam, ze jest to beznadziejny model biznesowy. Kinect w pierwszej wersji jest zabawka z uwagi na trzy rzeczy:|1. brak chipu sterujacego kinectem w samym urzadzeniu. Cala obsluga dosc skomplikowanych obliczen jest zrzucana na konsole, przez co ciezko bylo robic gry AAA dysponujac lekko zmniejszona wydajnoscia.|2. Lag. Spowodawana jest tez m. in. przez punkt pierwszy, ale nie tylko.
3. Brak dodawania kinecta w samym zestawie. To kolejny powod nie wydawania lepszych tytulow na kinecta. Gra AAA MUSI trafic do jak najszerszej liczby odbiorcow z uwagi na to, ze produkcja takich tytulow jest obecnie bardzo droga. A gra pod kinecta, ktorego ma znikomy procent ludzi nie ma sensu. To zreszta samonapedzajace sie kolo – nie kupujesz kinecta, bo nie ma dobrych tytulow. Nie ma dobrych tytulow bo ludzie nie kupuja kinecta. To pulapka, w ktora mialem nadzieje, ze sony nie wpadnie ponownie przy okazj
ha ha grzmijcie dzieciaki nie wejdziecie już na pornuchy ,gdy modry wam kamera nie zidentyfikuje
i PS 4. Niestety sie mylilem. Ale wracajac do bledow kinecta. Punkt pierwszy i 3 zostal jest juz wyeliminowany, bo wiadomo, ze kinect 2.0 bedzie dodawany od razu do konsoli i ze bedzie posiadal wlasny chip (takie bylo zreszta zalozenie projektowe o czym wspominano juz dawno temu). Co do laga coz… mam nadzieje, ze i to uda sie wyeliminowac, w koncu jest to jak najbardziej technologicznie mozliwe (technicznie to nawet nie jest „lag” bo nie bierze sie z opoznien komunikacji). Jednym slowem chip w urzadzaeniu
powinien zalatwic sprawe.
@Tesu, Sergi: serio wierzycie w to, że zeskanowanie twarzy i dopasowanie jej do którejś z bazy będzie szybsze niż wklepanie hasła? Optymiści 😀 No, ale pożyjemy, zobaczymy. Pamiętam już wiele takich „genialnych uproszczeń”, żeby być nastawionym co najwyżej sceptycznie.
Jeszcze co do rozpoznawania twarzy – sprawdzcie sobie na necie historie z wykrywaniem twarzy ludzi o ciemnej karnacji, lub przedstawicielami innych ras niz kaukaska a bedziecie wiedziec, ze z ta technologia moze byc roznie. Podzielam wiec umiarkowany optymizm Harry’ego 🙂
Poza tym przy moim „modelu” zarostu, czyli zapuszczaniu brody i goleniu jej do zera w momencie kiedy zaczynam wyglądać jak żul, rodzą się kolejne problemy 🙂
@HarryCallahan – Przecież są już telefony, które tak się odblokowuje i działa to błyskawicznie. Oczywiście, po sieci będzie nieco wolniej ale i tak szybciej niż wpisanie adresu e-mail i hasła na klawiaturze ekranowej.|Poza tym, to jest tylko jedna z wielu funkcji, do tego raczej drugoplanowa, nie ma co oczekiwać, że będzie tym, co sprzeda PS4 i zdefiniuje całą generację.
@Sergi: Nie no jasne. Dlatego napisałem, że to jedynie gadżet i nie ma co się nim specjalnie podniecać. Nie widzę w tym po prostu niczego rewolucyjnego, a zostało to przedstawione jako jedna z wielu super nowości. W ciągu liku miesięcy sony wyłoży resztę kart na stół i wtedy będzie można poważniej podyskutować o ps4. Na razie choć kilka rzeczy mi się podoba, to całość nie rzuciła mnie specjalnie na kolana.
@HarryCallahan|Akurat zarost nie ma nic do geometrii twarzy, a dokładniej czaszki człowieka bo to jej geometria, a nie ogólny wygląd twarzy jest brany pod uwagę przy rozpoznawaniu twarzy człowieka przez komputery.
Wiem, to był taki żart odnośnie problemów z wykrywaniem twarzy murz… czarnoskórych 🙂
Pokazali gry, pokazali pada i nowe PS Eye, ale konsoli to już nie pokazali 🙂
Może jeszcze nie mają do końca ustalonego designu? Same bebechy mogli nawet luzem położyć. Poza tym będzie co pokazać za jakiś, żeby wzbudzić podobne zainteresowanie co podczas wczorajszego ps meeting.
opcja rozpoznawania twarzy cool. zarejestruje się jak będę ogolony i zobaczymy po ilu dniach bez golenia mnie nie zaloguje 😛
bebechy nowe czy nie założę się że i tak cod wyjdzie nadal na starym silniku :DDDD
Rozdzielczość: 1280 x 800 x 2 – 3D?
Myślałem, że zawiodę się nowym padem od Sony, jednak po obejrzeniu tego zdjęcia sądzę, że wygląda lepiej od starszych wersji. 🙂
Pad ważący 210 g? Trochę ciężki, jak na pada…
@anok98 uh, wot? DS3 waży tylko 20g mniej. A ta cegła od x360 waży 300g.
Ciekaw jestem na jaki czas będzie starczała bateria. Dualshock 3 ma akumulator o pojemności 300mA a DS4 1000mA. Na surowo to ok 3 razy dłużej powinien działać, ale doszedł ten cały panel dotykowy, głośniczek i jeszcze light bar. Czarno to widzę.
Boję się troche nad jakością pada waga 210g to troche mało nawet mniej od Dualshocka 3.
Pad robi świetne wrażenie, naprawdę.
Dualshock 3 był taki klockowaty i nie nastrajał ani pozytywnie, ani negatywnie. Po prostu był 😉 Nowa wersja wygląda moim zdaniem rewelacyjnie. Widać, że starali się wyeliminować niedoskonałości poprzednika. Ergonomiczny kształt, wklęsłe gałki, poprawione przyciski R2 i L2 (chociaż tutaj wciąż XBOX wydaje się mieć lepsze rozwiązanie) no i ta odmienna faktura plastiku (gumy?) na spodniej części. Dla mnie wypas!:)
Coś czuję że PS4 może jednak nie uratować Sony. Ale pad i tak robi dobre wrażenie.
Dopóki nie będzie mozliwości podłączenia peryferiów z PC do konsol (klawiatura + mysz lub chociaż mysz) to nigdy granie na konsolach nie bedzie wyzszym poziomem grania. To zawsze bedzie kalectwo, masochizm i ogólne utrudnianie sobie życia grając w jakikolwiek FPS
Możliwość podłączenia klawiatury i myszy teoretycznie spowodowałaby obniżenie szans użytkowników pada w FPS’ach, dlatego też pewnie nie ma takiej opcji. Prostym rozwiązaniem byłoby jednak wprowadzenie podziału w grach na ludzi z klawiaturą i myszą oraz dla tych z padami. Sam dziwię się, że czegoś takiego nie zrobili, bo gra byłaby o wiele przyjemniejsza 😉 Mi Battlefield 3 nawet na padzie daje przyjemność, jednak to nie ta sama precyzja i szybkość.
@ Ziemas – wyższy poziom grania? Ty wierzysz w to co piszesz? 🙂 ) Po pierwsze primo na konsole jest wiele ciekawszych gier niż FPS’y więc trudno mi sobie wyobrazić aby ktoś kupował konsolę do grania w FPS’y. Po drugie primo każdy gra na czym mu wygodnie więc nie czuj sie jakimś specjalnie lepszym gatunkiem bo grasz na myszce i klawiaturze. Niektórzy w FPSy grają nawet na smartphonach i co im zrobisz?
@Ziemas Jest już coś takiego pod USB, narazie z tego co pamiętam kompatybilne tylko z ps3, ale jest widziałem na własne oczy. Dodam, że prezentowali to na tegorocznym PGA 🙂
Urządzenie pozwalające podłączyć myszkę i klawiaturę pod xbox’a 360 nazywa się eagle eye
Taki nawet w miarę. X360 Rulez!