
Dragon Age: Inquisition – Grywalni qunari? Podjęto już ostateczną decyzję. Plus… pierwszy gameplay! [WIDEO]
![Dragon Age: Inquisition – Grywalni qunari? Podjęto już ostateczną decyzję. Plus… pierwszy gameplay! [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/4b425647-d30c-4d4e-a737-8275d5794aa1.jpeg)
W trakcie panelu dyskusyjnego poświęconego Dragon Age: Inquisition na PAX Prime przedstawiciele BioWare’u poinformowali, że qunari będą czwartą grywalną rasą w grze, co powinno zadowolić miłośników tych małomównych, dzikich osobników.
Fani „jedynki” powinni cieszyć się również z tego, że zarówno w wersji PC, jak i konsolowej powróci tryb taktyczny. Pozwoli on dowodzić drużyną w rzucie izometrycznym, choć oczywiście będzie można przełączyć się też na widok zza pleców bohatera. Mark Darrah, producent wykonawczy Dragon Age: Inquisition, chwali się też, że nowa gra BioWare’u będzie największym projektem w historii studia.
Na koniec sprawa najważniejsza – w sieci pojawiły się dwa gameplaye z gry, które zostały pokazane na PAX Prime. Niestety zostały one nagrane kamerką, ale i tak warto je zobaczyć.
#1:
#2:

Czytaj dalej
54 odpowiedzi do “Dragon Age: Inquisition – Grywalni qunari? Podjęto już ostateczną decyzję. Plus… pierwszy gameplay! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kiedy na początku sierpnia w magazynie Game Informer pojawiły się pierwsze konkretne informacje o Dragon Age: Inquisition ujawniono, że obok trzech grywalnych ras – ludzi, krasnoludów i elfów – BioWare rozważa dodanie jeszcze czwartej: qunari. Na trwającym PAX Prime developerzy zdradzili, że ostateczna decyzja w tej kwestii już zapadła.
Pierwszy gameplay z gry Dragon Age: Inquisition http:www.dragon-age.pl/dragon-age-3/1666-dragon-age-inkwizycja-mamy-pierwszy-gameplay.html Na obecną chwilę wygląda ładnie, poczekamy zobaczymy.
Zapowiada się naprawdę MIOOODNIE
Mam nadzieję że sensownie wytłumaczą obecność qunari na tak wysokim stanowisku.
Wolę bohatera narzuconego z góry niż bohatera niemego. Ciekawe czy wybór rasy w części trzeciej będzie się z tym wiązał.
@Pewker Bohater w nowym Dragon Age będzie podatny na zmiany względem wyglądu, rasy, głosu etc. ale ma mieć pełne udźwiękowienie także w dialogach. Wydaje mi się że jest to widać nawet na tym wideo które wyciekło z pokazu.
A co tu wyjaśniać? Prawda, Qunari(Ludność Qun w dosłownym tłumaczeniu) to nazwa rogatej rasy, ale chyba jeszcze mocniej odnosi się do filozofii Qun. Qunari może zostać elf, człowieka, a nawet krasnolud przez przyjęcie Qun. Ci spośród rogatej rasy, którzy porzucają Qun zostają Tal-Vashoth.
szkoda tylko że to już nie jest dragon age…
Wiedzmin i tak lepszy.
@Celdur właściwie porzucający Qun to Vashoth, Tal-Vashoth to bandyci.
miodziooooooooooo
Czyżby pojedynki ze smokami bardziej epickie niż w skajrimie?
Cóż to za generic action RPG? Bo DA to na pewno nie jest.
Jak patrzę, to widzę że Bioware zaczerpnęło trochę pomysłów z wieśka. A sama gra wygląda dobrze, ale zbyt mi przypomina slasher, zwłaszcza to przyciągnięcie wroga a la scorpion.
Dragon Age wygląda jakby nie miał zielonego pojęcia czym chce być…
Trzeba kupić. Koniecznie.
2014 będzie rokiem RPG
@krzys6e ja bym powiedzial pojedynkiem RPG-ow ;] Wiedzmin 3, Dragon Age Inquisition i Dark Souls 2
Graficznie – wow, sama rozgrywka – strasznie ociężała… Wiedźmin jak narazie robi dużo lepsze wrażenie.
QUNARIIII TAAAAKKKK 😀 Czuję, że to będzie świetna gra. Czekam z niecierpliwością.
Świetnie to wygląda i słuchając twórców, wydaje się że maja sporo fajnych pomysłów. Wiedźmin i Dragon Age, rpgów nie zabraknie w 2014 🙂
W machaniu mieczem to temu panu do gracji wieśka daleko…
z classic cRPG do action RPG widać droga nie daleka. Wolałem orgin z pauzą i rzutem izometrycznym.
Frostbite 3… mój staruszek ledwo sobie radzi z Frostbite 2, a co dopiero z 3… już sobie pograłem 😛 Ale generalnie podoba mi się.
Pożyjemy zobaczymy. Na pewno nie będę się pchał do pre- orderów.
muszę ją mieć 😀
@valvetekk, następnym razem proponuje oprócz oglądania filmików też poczytać „Fani „jedynki” powinni cieszyć się również z tego, że zarówno w wersji PC, jak i konsolowej powróci tryb taktyczny. Pozwoli on dowodzić drużyną w rzucie izometrycznym…”, a przykład aktywnej pauzy miałeś w gameplayu, więc nie wiem o co Ci chodzi. Jak dla mnie, gra wygląda wspaniale i jeśli polski dubbing będzie tak dobry jak w Origins, to mamy tu do czynienia z poważną konkurencją dla Wieśka.
Meh…
@AaronBlake | |Półprawdę rzeczesz. Wyznawcy Qun obwołują zdrajców Vashoth (qunlat: szarzy), jednak sami zainteresowani obwołują się Tal-Vashoth (prawdziwymi szarymi). I choć zdarza się, że ci co porzucają nauki Qun zostają bandytkami, to jednak chyba częściej wkraczają na ścieżkę najemnictwa (w sumie niewielka różnica, ale jednak), choć zdarzają się i żołnierze (Jervy, Tennant) czy kupcy. The Qun is a lie!
a ja powiem że wygląda jak kreskówka : D od technicznej strony zacnie ale nie ma to za wiele wspólnego z rzeczywistością. jestem pewien że w 2014 wiedźmin zmiecie da. nie ciągnie mnie do rpga dla nastolatków który wygląda jak kreskówka o superbohaterze i jest promowany tym że mozna w nim zakładać homoseksualne związki xd ale pewnie przejde… z nudów czy coś.
Wiedźmin 3 wygra na pewno te pojedynek. Choćby ze względu na klimat czy fabułę. ale to nie zmienia faktu, ze DA3 zapowiada się bardzo smakowicie 🙂 Cieszy mnie powrót do korzeni serii. Mam nadzieję, że nie skopią tej części.
Bez przesady kreskówka to nie jest po prostu to typowy RPG Fantasy z baśniową krainą a Wiedźmin jest odziany w mitologię słowiańską i inne szarobure realia – dwie różne gry…
Jak bedzie PORZADNY tryb taktyczny, to ma szanse z Wiedzminem u tych, ktorzy nie lubia action i siepania biednego gryzonia/pada. Ale czy Bioware sie uda to zrealizowac, to dopiero zobaczymy.
Szczerze ? Po tym co zobaczyłem mam wrażenie że Wiedźmin ma zwycięstwo w kieszeni. Gra wcale nie wygląda okazale. Rzucili się na tego frostbita a walka nadal robi za sieczkę…postacie znowu karykaturalne.
Co jak co, ale walka wygląda strasznie słabo. Jakby sprowadzała się do mashowania przycisku, jak np. w Arcanii.
Skąd EA bierze tych klakierów na każdej konferencji to doprawdy pojęcia nie mam -_-’
@onizuka81 chodzi mi o to że to wygląda jak shrek albo gdzie jest nemo xD wszystko jest jakieś takie plastikowe… gładkie i bez detalu. ale skoro tak wyglądają concept arty to ja się nie dziwie xD :|http:www.gram.pl/upl/galerie/5842/201309010741311.jpg|http:www.gram.pl/galeria_obrazki.asp?id=5842&i=54|http:www.gram.pl/galeria_obrazki.asp?id=5842&i=53|będzie się fajnie grało, ale nie wierzę że bioware stworzy coś naprawdę niesamowitego… bardziej spoglądam w kierunku wieśka
…. po DA2 i ME3 patrzę na nowe dzieła bioware’u bardzo sceptycznie. ale chciałbym się mylić… zobaczymy
@widzeczolgi wiem o co chodzi ale wg mnie z Wiedźminem nie można Dragon Age porównywać… zapominamy o Dark Souls II, która może obie gry zaskoczyć 😀
Jeszcze obie gry nie wyszły, a wy już obstawiacie kto wygra, a kto okaże się grą nie godną. Jakby w Wieśku nie było żywych kolorów we Flotsam i Vergen a DA było w kolorze sepii, jakby w Wieśku i pierwszym DA nie mashowano przycisków pada/klawisza myszki + od czasu do czasu rzucenie znaku/czaru. Teraz w obu grach stawia się na taktyczną walkę, a różni wrogowie mają różne ruchy i do każdego trzeba podejść inaczej. Obie gry mają żywe i ostre barwy. Obie gry mają widok TPP + w DA powraca widok taktyczny.
To ma być Dragon Age na silniku Frostbite 3? Styl, animacje i cała reszta wyglądają zupełnie jak lekko podrasowany DA2…
No i obie mogą mieć zarówno boską jak i beznadziejną fabułę. Oby tylko konsekwencje były lepsze w obu grach, bo przenoszenie save-ów i dokonywane wybory – tak na prawdę nie wiele zmieniały w kolejnych rozgrywkach. Ja trzymam kciuki za obie gry.
Dlaczego oni to robią ?! Jeżeli chcieli stworzyć action rpg powinni zostawić Dragon Age w spokoju. Nie da się zrobić action rpg’a i klasycznego rpg’a w jednym. Wystarczy spojrzeć na 2 przyciągnięcia prawie, że pod rząd w 2.39 i 2.47. W bezmyślnej sieczce to by przeszło ale nie w Dragon Age jakiego pamiętam.
@Malva|Wrażenie porażki DA:I niosą ze sobą jakieś takie dziwne animacje oraz moce wojownika wyciągnięte prosto z bajek o chłopcach z pięciometrowymi mieczami. Daje to negatywne wrażenie gdyż została pokazana głównie walka. BioWare dalej korzysta ze swojego patentu na konwersację, który pewnie znów przyniesie zbytnie uproszczenie rozmów. (Uwaga! Dalej występuje czepialstwo) Do tego brak jakiejś kolizji z wrogiem lub tarczą i nieistnienie pochew na broń.
olać że nakręcone kamerką! Mój dzień właśnie stał się lepszy bo usłyszałem genialny soundtrack z jedynki! A co do gry – no to wiadomo, majstersztyk, esencja epickości i geniusz w jednym. Nic dodać, nic ująć 😀
@iHS DA2 był lepszy fabularnie od W2? Are you kidding me?
@Wookie3e|Jeśli twoim zdaniem to jest podrasowana dwójka, to widać czas odwiedzić okulistę albo przestać trollować. Są tylko dwie opcje, stojące za twoim komentarzem.|DA3 zapowiada się bardzo dobrze, póki co. Jeśli połączą klimat jedynki, ze świetną fabułą z dwójki i dorzucą otwarty świat. To wyjdzie naprawdę dobry tytuł.
Pierwszy filmik , czas 0:27 i po prawej – Varrick ze swoją kuszą?
@Idanraell|Chyba nie sądzisz, że są to finalne animacje i opcje rozmowy? Do premiery jeszcze rok pracy. Wiedźmin też jest fikcją, a jego „moce” też występują w bajkach dla pięciolatków – a realistyczna grafika nie decyduje o samej rozgrywce. Wiele gier zapowiadało się beznadziejnie takimi pokazami, a w praniu działało to świetnie – i na odwrót. Zanim zaczniesz nienawidzić – zagraj.
Czy tylko mi wydaje się że gra wygląda za ładnie jak na konsole starej generacji ? Oczywiście nie uważam tego za minus 🙂
Jak dla mnie tak powinno wyglądać DA2 nie DA:I. Grafika jest piękna, ale animacje i interfejs są ciągle z ostatniej części. Nie bardzo widzę to połączenie najlepszych części z DA:O i DA 2, to jest po prostu dopracowane DA:2. No cóż trudno, zobaczymy jak to będzie iść dalej, bo może coś jeszcze zmienią. Liczę bardzo na toolset i możliwość tworzenia przygód jak i modów.
DA2 miał dobrą fabułę? To był jeden z powodów dla których rozstałem się z tą grą mniej więcej w jej połowie (a tak przynajmniej mi się wydaje). Nie wiem, może się nie znam, ale ja przy DA2 dosłownie zdychałem z nudów…
Zrobili piękną grafę i pochwalili się nią w trailerze, czyli prawidłowo jak na 2013 rok w tak dużym tytule. Najzabawniejsze jest, że zawsze znajdą się ludzie, którzy na taką grafikę będą psioczyć coś w stylu „Ja bym wolał rzut izometryczny z grafą z przed 10 lat, mi wystarczy” A potem się dziwić, że mamy zastój lub uwstecznienie graficzno-technologiczne. xD
Grywalna rasa Quanari? Na pewno bedą mieli zdolność specjalna – „bileciki do kontroli”:)