
Dragon Age III: Inquisition – „Jest powalająco piękny”. To zasługa Frostbite 2

Jak mówi Thompson:
„Dragon Age i Dragon Age 2 powstały na bazie silnika Eclipse opracowanego przez BioWare i mówiąc szczerze zaczął on już lekko skrzypieć przy Dragon Age 2. Inquisition bazuje na Frostbite 2, a to naprawdę technologia o potężnej mocy. Graficy pracujący przy Dragon Age od zawsze byli lekko zawiedzeni tym, jak ich praca jest wizualizowana w silniku Eclipse, ale z Frostbite są w stanie wreszcie zrealizować swoje wizje. Był taki okres w czasie preprodukcji, gdzie co tydzień oglądałem szkice nowych lokacji i środowisk i byłem dosłownie powalony tym, co mi pokazywano. To było powalająco piękne. Kiedy ludzie zobaczą screenshoty, na pewno nie będą zawiedzeni. Naszym celem zawsze było znalezienie innego sposobu na pokazanie realiów fantasy. Z Dragon Age 3: Inquisition osiągnęliśmy coś naprawdę wyjątkowego”.

Czytaj dalej
69 odpowiedzi do “Dragon Age III: Inquisition – „Jest powalająco piękny”. To zasługa Frostbite 2”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Neil Thompson ze studia BioWare udzielił wywiadu magazynowi Official Xbox Magazine, w którym opowiada (niestety dość oględnie) o postępach prac nad grą Dragon Age III: Inquisition.
Znaczy się – homo RPG tym razem w HD? Czytaj „grafice przyciętej do możliwości słabiutkich konsol?”
Bardziej bym się cieszył gdyby napisali że będzie powalająco grywalny, epicki itd. Bo pod względem grafiki i tak pewnie mu będzie daleko do Crysisa / GW 2
@Prometheus To co najbardziej jak dla mnie kala oczy na konsolach to kiepskiej jakości tekstury. Taka Fifa to na konsolach tragedia. Chociaż są wyjątki, w grach wyścigowych i np. takim Heavy Rain grafika potrafi trzymać przyzwoity poziom (no chyba że się podchodzi blisko do telewizora i ogląda dokładnie). Killzone też wygląda dość dobrze, ale to już chyba kwestia filtrów i innych kosmetycznych pierdół.
A ja tam wolę, by zamiast przepychu graficznego gra oferowała linię fabularną przynajmniej na poziomie jedynki. Od wyciskających gałki z oczodołów „świecidełek” aż roi się obecnie na rynku, więc dla odmiany może coś z głębszą treścią?
Ech. Szkoda gadać. Już po tytule newsa wiedzałem zę w komentarzach się będą stękać. Na prawe zorobiło wam coś to bioware? Mamę wam skrzywdzilo? To chyba dobrze że gra będzię ładna co nie? No ale cóż polaczki (tak specjalnie użyłem tego nielubianego slowa ale w tej sytuacji pasuje idealnie) zawsze muszą sie czepiać…
Nie no, znowu frosbite 2, znowu będę miał problemy z graniem -.-
W tym gatunku liczy się mechanika, gameplay, szczegółowość świata itp. itd. Jakoś grafika w DA1 i dodtaku mi nie przeszkadzała, pomimo spłycenia rozgrywki w DA2 grafika też nie przeszkadzała. Zobaczymy za parę miesięcy czy jeszcze na coś stać BW, czy już jest to martwy wyrobnik. Ciekawie czy będzie można fireballem lub deszczem meteorytów niszczyć otocznie.
@lunatyx – zrobiło DA2, zakończenie mass effect 3 i calutki swtor. Chyba nie muszę więcej mówić skąd obawy przed skopaniem po raz kolejny znakomitego RPG-a?
@mastersky – Gadanie glupot. Zakonczenie ME3 bylo odpowiednie. Nikt nie narzekal na nic nie znaczace wybory i zakonczenia w Human Revolution, nikt nie skamla na temat tragicznych finalow w FC3. Ciekawe dlaczego…
@lunatyx|Dużo przyjemniej czyta się marudzenie na gry, niż marudzenia na marudzenie. Właśnie udowodniłeś, że zaliczasz się do grona 'polaczków’.|Co do newsa – ciekaw jestem jak to będzie wyglądać w rzeczywistości, bo szkice (prawie) zawsze wyglądają lepiej niż ostateczna wersja gry.
@mastersky|Lubiłem zakończenie Mass Effect 3…. [beeep] me right?
@DarthKoza Różnica jest taka że Far Cry 3 to tylko „strzelanka” a Deus Exa nikt nie reklamował jako your choices matters, SERIOUSLY!, już nawet nie licząc faktu że zakończenia były satysfakcjonujące.|Zresztą zakończenie w ME3 to nie jedyna rzecz która była kiepska.
Zakończenie ME3 było na tyle kiepskie, że samo BioWare się za nie pokalało. Uważam, że zakończenia FC3 były genialne, tylko trzeba było zrozumieć przesłanie płynące z gry. Zresztą pomijając nawet pozostałe tytuły BioWare to patrząc jedynie na DA2 można mieć uzasadnione obawy, że DA3 również zostanie skopany.
W zasadzie o polepszeniu się grafiki ME3 też mówili, a takowych zmian, jako nie zauważyłam… ale cóż, zobaczymy 🙂 I rzeczywiście – tak jak, niektórzy z Was – wolałabym usłyszeć o powalająco pięknej fabule, niż grafice, bo w sumie już z jedynki byłam zadowolona… No i bardziej, niż to cieszy mnie informacja, iż otoczenie DAIII ma być bardziej rozwinięte, otwarte, niż w przypadku ciemnego, zamkniętego DAII, gdzie można było nabawić się klaustrofobii 😛
@zoldator: Mi też się podobały zakończenia ME3, ale te oryginalne, przed wydaniem extended cut, które zrobiło z zakończenia hollywoodzkie żyganie tęczą… ale przecież właśnie na takie zakończenie liczyli wszyscy malkontenci.
@mastersky tyle że w far cry 3 nie ma nic do zrozumienia. Fabuła jest tak płytka że tylko ślepy nie by zauważył tego pretensjonalnego „przesłania”
@VoidORO to źle świadczy o ME3, że tak płytka fabuła FC3 i tak zawiera głębsze przesłanie od ME3 xD
Czemu w ogóle wracamy do tematu zakończeń ME3? Wyszedł Extended Cut, po robocie. BioWare zrobiło tonę świetnych RPG. TOR może nie wyszedł, nie wiem. Jeśli o mnie chodzi to WoW też nie wyszedł, zabijcie mnie czy coś. O DA3 nie wiadomo jeszcze nic oprócz engine’u, więc odrobinę jakiejkolwiek wiary może?
Screens or didn’t happen.
@zoldator właśnie o wiarę chodzi. Trzymaliśmy kciuki za DA2 – rozczarowanie, ME3 – (i to subiektywna ocena) rozczarowanie, SWTOR – ogromne rozczarowanie i poczucie zmarnowanych 8 miesięcy abonamentu. I to właśnie dlatego wolałbym usłyszeć konkrety, a nie „ooo dobry silnik, gra będzie ładnie wyglądać”.
Mi tam SWTOR się bardzo podoba, ale w inne mmo nie grywam, więc może się nie znam. Zdanie jest jak [beeep] – każdy ma swoje i cudzego boi się dotknąć.
ME3 to nawet nie średniak. Gameplayowo i fabularnie ta gra leży. Nie zachwyca absolutnie niczym. Zakończenie jest akurat najmniejszym problemem. Już w trakcie akcji na Palavenie miałem serdecznie dosyć, ten nudny, schematyczny, do bólu powtarzalny gameplay i elementy erpegowe w zaniku. No, rewelacja. Finał ostatecznie przejrzałem na tubie. W DA2 co prawda nie grałem (jedynkę mam za produkcję przeciętną), ale nie wierzę by był gorszy od trzeciego ME. Bioware nie potrafi już nic, DA3 to ostatnie podrygi trupa
@mastersky|A ja zmarnowałem 3 godziny w WoW’ie farmiąc guźce w lesie, po czym go wyłączyłem i odinstalowałem. Jakoś za to nie jeżdżę po Blizzardzie i nie piszę jaka to zła będzie ich następna gra, chociaż jeszcze nic o niej nie wiadomo. I zanim ktoś coś powie, grałem grubo ponad 1000 godzin w Guild Wars, więc coś o MMO wiem.
Zaliczyłem jedynkę i dwójkę więc i trójka to must have. Nie rozumiem tego hejtu na Bioware, Mass Effect trzyma wysoki poziom wcześniejszych części IMO fabularnie jest lepiej od kapitalnej dwójki. DA2 zaś też nie był zły nie licząc małego obszaru działań, stylistyka, fabuła, postacie, to wszystko było świetne.
@eustachy80: Zakładam, że jesteś harkorowym fanboyem oldskulowych erpegów? Ja np. kocham Fallouty, czy Arcanum i wracam do nich b. często, ale elektroniczna rozgrywka idzie do przodu i gry się zmieniają. Mi też nie podoba się uproszczona mechanika Mass Effectów, czy DA2, ale ich filmowość (zwłaszcza w ME) oraz wysokiej jakości dialogi, ścieżka dźwiękowa i widowiskowość to atuty, za które zasługują na pochwałę. Nazywanie ME3 średniakiem – z tym się nie mogę zgodzić 🙂
@eustachy80 Ty trolujesz czy serio to piszesz? DA:O średnika ME crap? To czego ty od gier oczekujesz? Akurat mass effect 3 jeśli chodzi o gameplay był genialny. Tak satysfakcjonującej i dynamicznej walki w RPG (tak mass effect to jest rpg nie ważne co powiecie) ze ze świecą szukać. A dragon age 1 to również popis geniuszu bioware nie wiem co możesz jej zarzućci.
Taka sama gadka jak przy DA II że kolejny krok w ewolucji RPG ble ble ble i tak nie zamierzam kupować 3 dopóki nie znajdzie się w jakiejś tańszej serii ( sorry Bioware ale za dużo razy mnie zawiedliście). Jedyne c-rpg w klimatach fantasy na jakie czekam to Project Eternity
„…przy Dragon Age 2. Inquisition bazuje… ” to 2 czy 3 ? ^ ^ @Hut poprawisz?
Kazda czesc ME jest po prostu epicka, moze trojka nie miala klimatu (ja go nie odczulem) ale dla mnie zakonczenie bylo najlepszym jakie widzialem, EC troche zniszczylo uczucie tego dziwnego zakonczenia, trudno. Co do DAIII… Uwazam ze sama wiadomosc z Frostbite 2 jest ok, kiedy widze artwork ktory jest w newsie wyobraznia podpowiada mi ze bedzie to naprawde klimatyczna gra, dodac dobra fabule, malo bugow, fajne zakonczenie i wyjdzie z tego jakis hicior 😛
@ lukasbig08 Tam jest kropka między 2 i Inquisition nie bez powodu.
Może nareszcie zaczną pojawiać się jakieś informacje o tej grze.
@Jedrekpvpdk co do ME 3 to najgorsze w tej produkcji wcale nie jest zakończenie (to już kwestia kto co lubi) ,mnie Bioware zawiodło tym że obiecywali epickość na masowa skale a co dostaliśmy ?. Pustki , o ile w ME 2 można to było jakoś wytłumaczyć to w 3 zastąpienie masowych walk filmikami było żenujące.
lukasbig08-Pomiędzy Dragon age 2 a Inquisition jest „.”-.-
@lunatyx no cóż, wolę być wiecznie pesymistycznie nastawionym „polaczkiem” niż bezmyślną „dojną krówką” lub inną „świnką-skarbonką”, którą otworzyć można hasłami o pięknej grafice i tuzinie całkowicie zbędnych (lub będących aktualnie standardem) efektów specjalnych.
@Dexter666 wiesz co chyba jednak nie bedą już „dojną krówką” od dziś gry będe tylko sciągał (żeby na mnie złe korporacje nie zarobiły) a gry będę odpalał w 800×600 albo niżej i na najniszczych możliwych ostawieniach grafiki żeby wygląd nie odciągał mnie od całej reszty…
@SinMoon tyż fakt -_*
Twoja wola, rób jak Ci wygodnie. Ja po prostu uważam, że w czasach gdy piękna grafika z wodotryskami jest standardem w niemal każdej większej produkcji, lepiej było by napisać coś na temat innowacji i elementów gameplayu nowej gry. Wychwalanie jaką to „cudną grafikę stworzyli” (a którą za rok czy góra półtora i tak jakaś gra zostawi w tyle) moim zdaniem jest jak łowienie ryb na świecący haczyk.
@Dexter666 Co to znaczy słowo „polaczek”?
@rak474|Coś jak „gimbaza”. Modne słówko internetu.
Z tym pytaniem proszę do kolegi lunatyxa, bo to właśnie do jego postu się odnosiłem. Ale w kwestii wyjaśnienia jest to raczej negatywne okreslenie, którym postanowił uraczyć osoby bardziej od siebie krytyczne 😛
BW może uczy się na błędach; zamiast zapowiadać wspaniałe zakończenie trylogii, oferujące różne niuanse (by po paru dniach pokazać 10minut rozwalające podwaliny całej serii), teraz chwali się możliwościami graficznymi silnika. Ja bym jednak wolał określone deklaracje co do rozgrywki, fabuły etc bo to wg mnie w grze rpg jest najważniejsze. ME3 pokazało, że „fantazja” pisarzy potrafi zaprzeczyć opowiadanej przez 5 lat historii – ciekaw jestem jak ta fantazja będzie wyglądać w DA3 -w końcu inny team
Polaczek, to taka mała zakompleksiona gnida, co myśli, że Apple jest złe, wszystko za co trzeba płacić w internecie to zdzierstwo, pieniądze są tylko na zachodzie, a w kraju rządzą obce siły. 😉 Główne oznaki polaczkastwa to: Kompleksy narodowe (którym zaprzecza), mocne przekonania polityczne, brak pieniędzy, fanatyzm sprzętowy.
No i gderanie. Oczywiście.
Że też się doczekałem czasu w którym jacyś Polacy (gimbusi) nazywają innych Polaków „polaczkami”… No to się po prostu nie mieści mi w głowie.
Zapomniałeś dodać, że „polaczki” rozpoczeły swój żywot wraz z nadejsciem internetu.
Gildor, kliknąłbym „lubię to” pod twoim postem, gdybym mógł.
Czyli zobaczył lepsze szkice mu pokazali i go powaliło.
Czyli zobaczył lepsze szkice i go powaliło.*
Jestem pewien, że każdy pracownik każdego studia, które w ciągu ostatnich, powiedzmy, 3 lat tworzyło jakąkolwiek grę był „powalony” pięknem szkiców stworzonych przez swoje studio. Jak zareagują na nie gracze to zupełnie inna historia. Nie mówię jednak, że BioWare nie może zrobić czegoś pięknego. Przeciwnie. Mam nadzieję, że im się uda.
Thoooomsoooon, screeeenyyy!!!
Frostbite 2 – jak dla mnie bardziej antyreklama.
Tia, poczekam, zobaczę, na razie jest to zachwyt marketingowy.
@ Somi88- a może chciałeś same filmiki na silniku w RT żeby ci zarznęło kompa bo za mało ramu miałeś?
Ale przyznaje ze ten news jest bez sensu bo już raz się ekscytowali tym silnikiem. Wolę wiedzieć czy wróci widok z lotu ptaka. Oraz czy powiedzą wreszcie czyim synem jest alistair.
Martwię się że póki co to wszystko o czym wiemy o grze to grafika która owszem jest ważną częścią gry, ale jest tylko dodatkiem, na tylko dobrej grafice żadna gra jeszcze daleko nie ujechała. Dlaczego nie chwalą się rewolucyjnym gameplayem, nowymi rozwiązaniami, epicką fabułą, ciekawymi głębokimi postaciami. Obawiam się DA III do zaoferowania będzie miało tylko piękną grafikę.
O, widzę, że w górach Elburs dorysowali zamek 😉
I w dniu premiery znowu będą biliony bugów.
Pics or didn’t happened.
Fszystko z frosbitem dwa
Czy ja wiem, czy chwalenie się silnikiem, który prócz oświetlenia nie ma niczego specjalnego do zaoferowania czego by nie miała konkurencja. Śmiem nawet twierdzić, że wizualnie gra może się prezentować gorzej niż Wiedźmin, bądź Skyrim z modami. EA ma zabawkę, którą pcha do każdej gry, nie mam im tego za złe, ale ta rzekoma „rewolucja” graficzna w wykonaniu FB2 chyba przeszła obok bo ja takowej nie zauważyłem. Jeśli głównym atutem gry RPG ma być grafika to albo z branżą jest coś nie tak, albo ja się starzeje
Jak narazie wszystkie znaki o grze wykazują że gra idzie w złym kierunku, a może mam w pamięci drugą część i już spisałem na straty tą?? Nie wiem??
Ja powiem tak – liczę że to będzie albo dobry slasher, albo dobra gra taktyczna, a nie jakieś pomysły z [beeep]
Dobra to niech teraz zrobią na nowo Skyrim’a na porządnym silniku z zoptymalizowanym sensownie kodem i porządną oprawą, skoro BioWare potrafi to i Bethesda też powinna . . . coś potrafić 😀
„jak to pięknie wygląda na szkicu” co on jest upośledzony ? szkic zawsze pięknie wygląda, gorzej z możliwościami grafiki silnika w kompie, i tak zrypią gre bo co się odgrzewa xx razy to już smakuje twardawo i inaczej
Pamiętam jak to poprawili grafikę DA2. Więc silnik może być dobry a oprawę i tak mogą zrobić z [beeep]. Swoją droga jak można z 1 na 2 część pogorszyć grafikę. A ze słów tego typa można wnioskować, że zwyczajowo nie widzą żadnych błędów w swoim podejściu do produkcji. Powalające szkice… równie powalająca jest cała wypowiedź.
Bla bla bla, a patrząc na obecne trendy, w nowej części Dragon Age będzie można romansować ze swoim psem lub kotem a język gry zostanie dostosowany do wymagań feministycznej grupy nacisku. W drużynie będzie można mieć maga albo magę, wojownika albo wojownikę lub łucznika i łucznikę (bo -czka brzmi zbyt dziecinnie). Dragon Age, ale tez wiele innych gier, stało się ofiarami zideologizowania i na pewno do tytułu się nie zbliżę.
czyli juz na pewno niekupie bo gra na pewno na xp niedzie chodzic a system zmieniac nierzamierzam
Matko bosko, jak można używać xp ?! Racja był świetnym windowsem, ale bez jaj 7 jest najlepsza.