rek
rek

Dirt 4: Testy wydajności wersji PC

Dirt 4: Testy wydajności wersji PC
Wygląda na to, że poziom detali ultra faktycznie jest ultra.

Testy wydajności przeprowadził serwis GameGPU i nie wygląda to niestety najlepiej – przynajmniej o ile chcesz grać na maksymalnym poziomie detali, a do tego jeszcze cieszyć się z 60 fps-ów. Nawet w rozdzielczości Full HD poradzi sobie z tym tylko jedna spośród dostępnych obecnie kart graficznych – GeForce GTX 1080 Ti (do 30 fps-ów wystarczy jednak – i to nadal na poziomie detali ultra – GeForce GTX 970/1060 lub Radeon R9 380X/470):

Dirt-4-GPU-FHD_178sq.png

W rozdzielczości QHD, czyli 2560 x 1440, jest oczywiście jeszcze gorzej, bo do 30 fps-ów potrzebny jest GeForce GTX 980/1070 lub Radeon R9 290/470 (a więc model – przynajmniej teoretycznie – znacznie słabszy niż w przypadku Nvidii):

Dirt-4-GPU-QHD_178sq.png

Na koniec zostaje 4K, ale w tej sytuacji na 30 klatek mogą liczyć tylko posiadacze GeForce’ów GTX 1080 lub 1080 Ti:

Dirt-4-GPU-4K_178sq.png

Bardzo wysokie wymagania odnośnie do karty graficznej (w każdym razie po wybraniu poziomu detali ultra, ale póki co nie ma jeszcze testów wydajności przy niższych) nie oznaczają na szczęście, że dodatkowo trzeba jeszcze mieć bardzo mocny procesor. Jest wręcz przeciwnie, bo do GeForce’a GTX 1070 (a tym bardziej słabszych kart) wystarczy w zasadzie dowolny CPU, minimalna liczba klatek i tak będzie taka sama – choć warto mieć na uwadze, że najsłabsze modele AMD wpływają jednak w widoczny sposób na średnią liczbę fps-ów (czego w przypadku Inteli nie widać nawet przy dwurdzeniowych Core i3):

Dirt-4-CPU-1070_178sq.png

Wnioski:

  • poziom detali ultra jest ultra, przynajmniej jeśli chodzi o wymagania co do kart graficznych, które są kosmiczne,
  • póki co brak testów wydajności przy niższym poziomie detali, jednak już samo wyłączenie tłumów i lusterek wystarcza, by płynność była znacznie lepsza (i to przy pozostawieniu wszystkich innych ustawień na ultra),
  • Radeony radzą sobie w tej grze znacznie lepiej niż porównywalne cenowo układy Nvidii,
  • ale jeśli chcesz grać w ultra przy 60 fps-ach w rozdzielczości QHD, i tak zostaje obecnie tylko GeForce GTX 1080 Ti,
  • za to procesor może być dowolny: w przypadku Inteli nawet dwurdzeniowy Core i3 zapewnia (w połączeniu z GTX-em 1070) taką samą średnią liczbę klatek co najmocniejszy Core i7. Nieco gorzej jest w przypadku starszych układów AMD, ale nawet one zapewniają taką samą minimalną liczbę fps-ów co Core i7.
  • rek

    12 odpowiedzi do “Dirt 4: Testy wydajności wersji PC”

    1. Czuję sięjak na loteri wybierając fh3 niż tego gniota

    2. GTX 1050 TI,16GB RAM,AMD FX8320 ustawienia średnie,1920×1080,MSAAX4 i stałe 60fps.Ale Dirt Rally latał na tym sprzęcie na ultra.Progres w grafice ledwo zauważalny a wydajność woła o pomste do nieba.Niedługo bez core i7 i gtx1080ti nie pograsz w nic i to tylko w full hd-skandal.Chyba pieprzę granie bo to mija się z celem.Komputer w cenie samochodu żeby płynnie pograć.Podziękował.

    3. Na i7 4790k i gtx 1070 na ultra nie zeszło poniżej 40 FPS. Dużo zależy od trasy i pogody. W niektórych kombinacjach mam nawet ok. 90-100. Najgorsze wyniki mam w słoneczne dni na trasach z drzewami rzucającymi cieniami.

    4. @exadmin no widzisz-tobie 40fps wystarcza.U mnie jest ten problem że mam włączony vsync bo inaczej nie potrafię grać.Widzę każde najdrobniejsze przycięcie obrazu.Coraz więcej gier nie potrafi utrzymać tych stałych 60fps na żadnych ustawieniach.Sprzęt mam jaki mam i nie wymagam 60fps na ultra ale od tego są ustawienia żeby móc grać płynnie a to staje się ostatnio nie możliwe.

    5. Optymalizacja wręcz cudowna. Jedziesz, wszystko pięknie, 60 klatek, a tu nagle połowa tego 😀

    6. @brylas1973 dlatego mam gsync 🙂 i nawet z 40fps i nie ma przycięć i bólu jak coś spada. Wszystko jest płynne. A dodam gram 1440p ultra.

    7. @exadmin masz rację.Musze pomyśleć o nowym monitorku.

    8. Monitor z g-sync nie zapewni płynności przy 40 fps. On eliminuje efekt tearing-u a 40 fps to dalej 40 fps.

    9. Jakość cieni niewiedzieć czemu mocno zbija klatki. i5-3470 z kręconym GTX 970, wszystko na Ultra poza właśnie jakością cieni (Wysokie), oraz MSAA x2 w 1080p – niemal stałe 60 klatek.

    10. @k4cz0r Wystarczy poczytać jak tworzone są dynamiczne cienie. Zazwyczaj korzysta się z shadow mapping i im wyższa rozdzielczość cienia, tym więcej pikseli musi zostać sprawdzone pod kątem przesłonienia przez jakieś obiekty, które mogą blokować dostęp światła do obserwowanej powierzchni. Mniejsza rozdzielczość to sprawdzanie większych kwadratów („pikseli”), stąd schodki w cieniach. Najlepiej (bo obrazowo) wyjaśniają to niektóre filmiki na youtube.

    11. Jakie wy piszecie brednie. Do 2560×1440 wystarczy GTX 980Ti. Piszecie takie bzdury jakbyście chcieli specjalnie zawyżyć wymagania i dać do zrozumienia, że prawie żadna karta graficzna nie pozwoli na płynną grę na maksymalnych ustawieniach.

    12. Mam gtx 1060, i5 4590, 16 gb ram i win 10. Z cieniami na ultra nie da się grać. Doszedłem już do porozumienia z grą mam średnie cienie resztę na ultra i msaa x4 w fhd. Wszędzie mam juz 60 fps

    Dodaj komentarz