
Demon’s Souls każe nam zdecydować: tryb 4K czy większa liczba klatek

Gdy Hidetaka Miyazaki tworzył swoje Demon’s Souls, nikt w studiu nie oczekiwał, że o grze będzie głośno. Mało spektakularna grafika, wymagająca rozgrywka i świat niechętnie dzielący się swoimi tajemnicami nie wróżyły zbyt dużej popularności. Ku zaskoczeniu From Software tytuł zaczął przynosić coraz większe pieniądze – i to także na Zachodzie (np. w USA sprzedaż trzykrotnie przekroczyła pierwotne szacunki). Produkcja znalazła ostatecznie ponad milion nabywców, umacniając pozycję Miyazakiego w firmie. Developer zajął się szybko tworzeniem duchowego następcy, Dark Souls… a resztę tej historii już dobrze znacie.
Sony postanowiło przypomnieć po latach, od czego zaczął się cały ten szał na soulslike’i (pamiętajmy, że pierwowzór był exclusive’em na PS3). Remake trafił pod skrzydła Bluepoint Games, a oficjalnie zaprezentowano go podczas czerwcowej konferencji PlayStation. Jego istnienie nie było co prawda większym zaskoczeniem, ponieważ plotkowano na jego temat od miesięcy, ale fani i tak nie posiadali się z radości. Szczególnie że teraz wiemy już, iż dostaniemy go na start nowej generacji.
Przed kilkoma dniami Digital Foundry przeanalizowało dostępne materiały i doszło do wniosku, że gra działała na nich w 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 1440p. Osoby, które marzyły o 4K jako standardzie w nowej generacji, mogły czuć się więc odrobinę rozczarowane. Spekulowano wtedy jednak, iż produkcja da nam być może możliwość wybrania opcji wyświetlania ładniejszej grafiki kosztem ciut gorszej wydajności.
Teraz Sony przyznało, że faktycznie tak będzie. Demon’s Souls obsługiwać ma:
Tryb 4K (odtwarzanie w rozdzielczości 4K) i tryb wysokiej liczby klatek (odtwarzanie z wyższą docelową liczbą klatek na sekundę).
Weterani zastanawiać się nad wyborem zbyt długo nie będą, ale jeżeli komuś zależy na ładniejszych widoczkach, również znajdzie tu coś dla siebie.
Demon’s Souls pojawi się na rynku wraz PlayStation 5, czyli 19 listopada w Polsce.

Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “Demon’s Souls każe nam zdecydować: tryb 4K czy większa liczba klatek”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Potwierdziły się więc doniesienia, że w 60 fps-ach zagramy w niższej rozdzielczości.
Jakby zrobili też na PCty, to nikt nic by nie musiał wybierać.|Ehh, ja nadal czekam na port Bloodborne’a bo dla jednej gry nie będę całej PS4 kupował.|Pewnie sobie jeszcze poczekam.
A mniejszą, ludzką cenę da się wybrać?
I od nowa Polska Ludowa. To samo było przecież przed premierą obecnej generacji. Najpierw szumne zapowiedzi jak to wspaniale nie będzie a za chwilę kompromisy. Ale Ludzie i tak łyknęli marketing jak pelikany i teraz przekrzykują się, która konsola jest najlepsza.
Dla mnie głównym argumentem jest. God of War.
@Arry, ja ps4 pro kupiłem właśnie jedynie dla Bloodborne, ale potem jeszcze wskoczyło Death Stranding (na początku miał to być exclusive) i The Last of Us Part 2. |Przy okazji ograłem Dark Souls 3, bo kompa już miałem wiekowego, a nie chciałem czekać dłużej. Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Naprawdę nie rozumiem, jak ktoś może przy tego typu wyborze świadomie obciąć sobie frejmrejt o połowę w zamian za więcej pikseli. Faktycznie ludzie mają tak duże telewizory (70″+), że rożnica w rozdzielczości jest tego warta? Albo siedzą metr od ekranu? Tym bardziej że upscaling na współczesnych telewizorach jest naprawdę dobry i u mnie na 50″ nawet 1080p wygląda bardzo dobrze.
Dziwne, byłem pewien że PS5 ma DirectML i gra powinna być na poziomie konsoli upscalowana do 4K.
Siedzę max 2m od TV, zawsze zalecanym dystansem od telewizora 4K jest 1-1,5 x jego przekątna, co przekłada się na kąt około 40 stopni, czyli tyle, ile w teorii powinno się mieć w kinie. Pewnie, jeśli masz takie upodobania to możesz sobie i na kolanach TV położyć, ale nie oszukujmy się – nikt nie ma tak urządzonego salonu, żeby siedzieć metr od telewizora. Ja się nie spieram, co jest lepsze (więcej pikseli nigdy nie zaszkodzi), tylko jakie to wszystko ma przełożenie na PRAKTYKĘ.
Czuć nextgen :d
No,odpicowaną 11 letnią grą chcą promowac next genową konsole.Troche słabo.Kto chciał to juz dawno ograł na PS3(gra nadal daje rade).Dodatkowo wybór albo gramy w swietniej oprawie(4K) z mała iloscią klatek albo gorszej oprawie z duzą iloscia klatek.Niby nowa konsola a juz ma problemy z wydajnoscią.Czyli zbyt duzego rozwoju nie ma sie co spodziewac po nadchodzącej generacji.
@GeDo, no ja znam wiele osób, które właśnie na ps3 nie ograło i chętnie ogra teraz. To jest remake, a nie remaster, więc trochę nie bardzo „odpicowana 11-letnia gra”, a raczej zrobiona na nowo.|Generalnie nie śpieszę się z zakupem ps5, bo wolę grać na kompie, ale w końcu na pewno kupię dla exclusive’ów i takie Demon’s Souls chętnie ogram.
@GeDo, co do 4k lub więcej FPSów, to śmieszy mnie, ze ludzie od sprzętu za ~2500zł oczekują osiagnieć high-endowego PC.
@GolecWTF|Problem u mnie jest taki, ze fizycznie nie mam gdzie postawić stacjonarnej konsoli – czy to PSki czy Xboxa. Stację dokującą od Switcha można podłączyć pod TV i postawić na kanapie, ale po graniu trza to zwinąć żeby później było na czym siedzieć, tak więc nie dla mnie ani PS ani Xbox.
@GolecWTF To że konsola jest sprzedawana za 2300 nie oznacza że jest tyle warta.
Sprzęt nie jest zrobić wszystkiego naraz – szok niedorwierzanie gorycz drama i cyniczni ludzie mowiacy jakie to oszukane konsole
Upscale’owane 4k i 30fps to parametry na jakie może sobie pozwolić PS4 Pro, więc trochę słabo.
Windcaller,|Spadki klatkażu poniżej 30F/s na PS4pro w ostatnich produkcjach były już mega odczuwalne. To że świeżutkie PS5 będzie właśnie taką jakość oferować już na starcie (a co dopiero kilka lat wgłąb generacji) jest faktycznie słaby. Odswiezona wersję, PS5pro, za jakieś 3 lata mamy jak w banku. Jeśli PS5 ma takie problemy, to co dopiero ponad 2 razy słabszy XSS? I nie ma znaczenie, że tamten będzie obsługiwał co najwyżej QHD. Ta generacji już na starcie jest technologicznie żartem.