
Death Stranding na pecetach poradziło sobie bardzo dobrze

Najnowsze dzieło Hideo Kojimy podzieliło graczy i recenzentów jak rzadko która produkcja. Dla wszystkich jest to jednak dowód na to, do czego zdolny jest słynny developer, gdy zabraknie nad nim bata wielkiego wydawcy – z tą różnicą, że dla jednych Death Stranding jest przykładem geniuszu, dla innych zaś przerostu formy nad treścią (acz patrząc na oceny na Steamie, w tym momencie szalę przeważają te pierwsze opinie).
Niewątpliwie jednak tytuł ten był jedną z większych premier 2019… i jak się okazuje również 2020. Jak wynika z raportu finansowego Digital Bros (do spółki należy wydawca 505 Games), wypuszczony po niecałym roku pecetowy port poradził sobie bowiem na rynku bardzo dobrze.
Do końca grudnia (premiera miała miejsce 14 lipca) Death Stranding na PC wygenerowało przychód w wysokości 23,19 milionów euro (ok. 106 milionów złotych). Niestety nie wiemy, jak przekłada się na to liczbę sprzedanych egzemplarzy. Nie dysponujemy też niestety podobnymi danymi ze strony Sony.
Dla porównania rok wcześniej Control w podobnym czasie przyniósł 23,91 miliona euro (w 2020 wynik ten poprawiono dzięki m.in. debiutowi na Steamie o kolejne 16,04 miliona euro). Kolejnymi produkcjami wydawcy były Assetto Corsa (8,97 miliona euro) i Ghostrunner (6,9 miliona euro). Segment gier premium łącznie przyniósł Digital Bros blisko 75 milionów euro, co jest wzrostem o ponad 28% względem 2019.

Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Death Stranding na pecetach poradziło sobie bardzo dobrze”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Szkoda że tematyka gry strasznie ograniczyła gameplay. Gdyby Kojima zrobił coś podobnego do universum MGSA, to był by murowany hit i nikt by nie narzekał że przerost formy nad treścią. No i dalej twierdzę że jednak w nic podobnego nie grałem. Sama zabawa narzędziami zrealizowano na prawdę super, szkoda ze jednak zajmuje sporo czasu dotarcie do co ciekawszych zabawek.
Niezły wynik. Pogratulować.
Niedawno kupilem i poki co mam 33h wbite i gra sie ciekawie, fabula nie az tak dobra jak w mgsach moim zdaniem, ale jest dobrze. Dla mnie Fox engine jest jednym z lepszych o ile nie najelpszym silnikiem do gier obecnie, swietne mechaniki, fizyka i przy tym dobra grafika.
@HeklusDwa Ale wiesz, że Death Stranding napędza Decima, prawda?
Silnik z Horizon Zero Dawn napędza Death Stranding. Fox engine został użyty w MgS5 plus do renderowania filmików w maszynie paczinko z mgs3. Konami robi wszystko aby ich nienawidzić.
No skusiłem sie i nie żałuje, jedynie fabuła zakręcona za mocno i to azjatyckie zabarwienie tego wszystkiego opór mi nie siedziało. Gameplayowo – sztosik
Mnie pozytywnie zaskoczyły wyniki Assetto Corsa. Strasznie cieszy, ze 'hardcorowy’ symulator radzi sobie tak dobrze na rynku gier. Na pohybel Slightly Mad Studios za Project Cars 3 – oby im się ta gra czkawka odbijała do końca ich istnienia za tak duży zwrot i odejście od tego co stworzyli w częściach 1 i 2.