rek
rek
05.03.2013
Często komentowane 47 Komentarze

Dead Space: „Czwórki” nie będzie, Visceral Games częściowo zamknięte?

Dead Space: „Czwórki” nie będzie, Visceral Games częściowo zamknięte?
Zakończenie Dead Space’a 3 sugerowało, że ujrzymy ciąg dalszy tej produkcji. Całkiem możliwe jednak, że „czwórki” nie będzie. Według nowych plotek gra została ponoć anulowana ze względu na słabą sprzedaż trzeciej części. Mało tego – zamknięte zostało rzekomo także studio Visceral Games.

Serwis VideoGamer donosi, powołując się na anonimowego informatora, że prace nad czwartą częścią Dead Space’a już się rozpoczęły – do projektu oddelegowano małą ekipę z Visceral Games, która miała zająć się opracowywaniem prototypów gry.

Produkcja nie zostanie jednak najprawdopodobniej ukończona — po słabszej niż oczekiwano sprzedaży „trójki” Electronic Arts postanowiło ponoć wyrzucić projekt do kosza. W ubiegłym miesiącu twórców przygód Isaaca Clarke’a mieli rzekomo odwiedzić przedstawiciele „Elektroników”, którzy poinformowali developerów o podjętej decyzji. Zarządzono restrukturyzację całej grupy Visceral Games, w ramach której zamknięto ponoć studio w Montrealu (pozostały jednak  oddziały w Szanghaju oraz „baza główna” w Redwood Shores).

Informator twierdzi, że mało brakowało, a również Dead Space 3 zostałby anulowany. Ostatecznie wycięto z gry pewne elementy, by obniżyć koszty produkcji gry. Aby dotrzeć z nią do większej grupy odbiorców. „Elektronicy” mieli zalecić twórcom, by skupili się w większym stopniu na elementach akcji niż horroru. W trakcie prac nad projektem zdecydowano się też przenieść amunicję związaną z konkretną bronią do zbiorów ogólnych, co miało ułatwić implementację mikrotransakcji.

rek

47 odpowiedzi do “Dead Space: „Czwórki” nie będzie, Visceral Games częściowo zamknięte?”

  1. EA w pełnej okazałości. 😛

  2. Usuwa się to, co było sukcesem pierwsze części? Dodaje mikropłatności(nie ważnie czy ułatwiają bardziej czy mniej)? I ŚIĘ JESZCZE DZIWICIE? NO PROSZĘ WAS NIE DOBIJAJCIE MNIE! NIE MÓWCIE ŻE JESTEŚCIE ZDZIWIENI! hahahah! Należało się im.

  3. HeadShootRulez 5 marca 2013 o 12:44

    !!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!!!!!UWAGA SPOJLER!!!!|”Zakończenie Dead Space’a 3 sugerowało, że ujrzymy ciąg dalszy tej produkcji.” Wg mnie to zakończenie wyglądało jak definitywne zakończenie. W końcu nekromorfy zostały ostatecznie zniszczone, zresztą nie tylko one poległy… Także nie widzę potrzeby robienie czwórki. Gra może przejść na zasłużoną emeryturę:)

  4. Antimasterplan 5 marca 2013 o 12:49

    Najpierw dają dyrektywy, aby z horroru zrobić Call of Duty, a potem jęczą że nie sprzedało się w „oczekiwanej” ilości egzemplarzy, i zamykają utalentowane studio…nie no, brawo, brawo.

  5. Skutki dmuchania budżetów.

  6. Dead Space RIP, Medal of Honor RIP, co nastepne?

  7. jeśli to prawda to szkoda|@HeadShootRulez zakończenie było jak najbardziej otwarte, można było spokojnie kontynuować serie bo pojawiły się nowe wątki

  8. HeadShootRulez 5 marca 2013 o 13:12

    @Prometheus Bystrzaku;) Myślałem, że to oczywiste;) Nie muszę się ukrywać prawda? Czy ktoś wyznaczył nagrodę za moją głowę?:D BTW. A propos mojego ukrywania się domniemanego. Widziałem co zrobiliście z Kombustorem;) Dostał bana, bo niby był mną. Szkoda, że był niewinny, bo tak jak powiedziałem, ja nie muszę się ukrywać i udawać kogoś kim nie jestem:) Ach ślepa ta nagonka:) Pozdrawiam serdecznie, uciekam stąd na uczelnię:) Jakby co postaram się być grzeczniejszy. Ale liczę na to samo z waszej strony;)

  9. paintball_X 5 marca 2013 o 13:22

    Tak się kończy „docieranie do szerokiego grona odbiorców” i mikrotransakcje. Że o Origin nie wspomnę. Co gra to niewypał. EA niszczy kolejne tytuły i studia swoją pazernością.

  10. MannyCalavera 5 marca 2013 o 13:31

    @ HSR|Nice try, HeadShootRulez / HeadShootRocks / Kombustor.|Moja rada? Admin strony powinien skontaktować się z twoim dostawcą internetu i blokując odpowiednie porty raz na zawsze rozwiązać problem natarczywego forumowego odpadu.

  11. @HSR |Dziwne, żadnego Kombustora w „Baniakach” nie widzę…

  12. @HSR Jakim trzeba być baranem, aby ujawnić się na jednym koncie i zaprzeczać drugiemu. Czekam z niecierpliwością nbana dla tego i każdego innego konta, zmykaj reklamować gdzie indziej 😉

  13. JarringMist 5 marca 2013 o 13:49

    EA broni tylko tytułu najgorszej firmy roku w Ameryce 😉

  14. @Ganjalf Ja po cichu zgłosiłem kombustora jako drugie konto naszego marketera, widocznie pozbyli się go tak samo jak pięciu poprzednich.

  15. Drodzy Państwo – sugeruję kontynuować dyskusję na temat gry. Kolegę HSR traktujcie – no cóż – traktujcie jakby go tu nie było 😉

  16. Była sobie bardzo dobra część pierwsza, była sobie w miarę dobra część druga i była padaka część trzecia. Jak się trzeci raz robi to samo bez większych urozmaiceń a wręcz robi się krok wstecz, to co innego mogło się stać. SP poleciało bo musieli na siłę wepchać CO-OP + dostosować mechanike do mikropłatności. MOH, ME, DA, NFS, DS, BF3(z pewnych względów) – w każdym przypadku sequel był gorszy niż pierwsza część. Ciekawie czy w EA zauważą zależność? Chyba jest to dla nich za trudne.

  17. EA upadnie

  18. o tym bylo wiadomo na rok przed premiera|kazdy wiedzial co sie stanei jak ea chcialo 5mln sprzedanych kopji i wprowadzilo co-op|zreszta po ogromnej fali krytyki i hejtu na e3 w zeszlym roku mogli od razu anulowac projekt

  19. EA dosłownie wyrżnął wszystko co się da z Dead Space, uprościł grę do minimum z trudnością i klimatem i jak to w swoich zwyczaju ma, wykopał grę do kosza. A pamiętam jeszcze jak się chwalili, że zamiast robić n-tego NFS’a czy Simsy, wypuszczają nową markę jaką jest Dead Space.

  20. Błędne koło. EA zamyka studia, które robią kiepskie gry. Studia robią kiepskie gry, bo EA im przeszkadza na każdym kroku. Był Black Box, teraz Visceral. Wkrótce niechybnie Bioware czy Criterion. Szkoda trochę.

  21. EA dobija serie gier które spieprzyli bo zalemy im tylko na szybkich zyskach, nic nowego.|Który to już raz? Straciłem rachube.

  22. paintball_X 5 marca 2013 o 15:36

    No tak! Zupełnie zapomniałem o tych przechwałkach z mikro płatnościami! 😀

  23. Szkoda, naprawdę szkoda. Widocznie tak EA załatwia swoje problemy, a Dead Space 1 … był jak dla mnie co najmniej bardzo dobry.

  24. I bardzo dobrze! Mam nadzieję, że każda seria, która wprowadzi mikropłatności do już płatnych tytułów, szczeznie w ten sposób.

  25. Modus Operandi EA: Kup studio, wyssij wszystkie soki, nie dbaj o jakość gier, zniszcz niszę, zamknij studio.

  26. NBlastMax, najgorsze jest to że z blizzardem activision tak robi…

  27. MannyCalavera 5 marca 2013 o 17:10

    Ze wszystkich ofiar EA najbardziej szkoda mi chyba Pandemic Studios. Od początku istnienia (1998 rok) wydali kilka niezłych gier, takich jak Full Spectrum Warrior, SW: Battlefrond 1-2, czy LotR: Conquest, kończąc swoją działalność na bardzo dobrym, acz trochę niedocenionym Saboteur. Niestety w 2007 roku studio zostało przejęte prze EA, a 2 lata później pracownicy Pandemic wylądowali na bruku.

  28. PrimeroVorianAtreides 5 marca 2013 o 17:13

    @lubro A co zajefanego Black Box zrobil? Serie dresiarskich Need for Speed? Jedyne gry ktore im sie udaly to Skate i Hot Pursuit 2(wersja na PS2).

  29. No powiedziałbym, że te dresiarskie NFSy do pierwszego MW miały nieco klimatu. Specyficznego i plastykowego, ale jednak klimatu.

  30. To, że DS3 i MOH: Warfailter zawiodły oczekiwania i nie spełniły kryteriów sprzedażowych EA jest bardzo prawdopodobne, ale może EA anuluje pewne serie żeby skupić się na nadejściu next gen? W sumie poza opcją numer 2 to standard, EA jest being EA.

  31. @PrimeroVorianAtreides|O ile od czasu ProSreet NFS’y od Black box leżały i kwiczały to te dresiarskie (bo każdy fan tuningu to dres) NFS’y w swoim czasie były po prostu modne. Nie podoba mi się długofalowy efekt jaki wywarły na serię (tona komentarzy „omygy nie ma tuningu to do kitu enefes”) ale to nie wina gier, że ludzie nie ogarniają istnienia gier z serii wydanych przed Underground. Same w sobie gry były świetne.

  32. PrimeroVorianAtreides 5 marca 2013 o 17:27

    @NBlastMax Najlepiej wspominam sountrack z Underground 1 i 2;) Midnight Club 3 i Midnight Club LA to byly gry:) Panowie z Rockstar: Prosze o nowego Midnight Club po GTA 5:)

  33. PrimeroVorianAtreides 5 marca 2013 o 17:29

    Pamietam czasy kiedy to Medal of Honor i Medal of Honor Underground wyszly. Muzyka, klimat…juz sie nie robi takich gier:/

  34. Medal of Honor Underground?

  35. PrimeroVorianAtreides 5 marca 2013 o 17:35

    @zoldator Tak Underground. Dwa pierwsze Medale wyszly na PSX i po dzis dzien sa uwazane za najlpesze 🙂

  36. Chętnie zagram w Medal of Honor Undeground. Przyda mi się neon pod karabinem czy coś.

  37. PrimeroVorianAtreides 5 marca 2013 o 17:40

    @zoldator 😉

  38. Dlaczego nie mogło być odwrotnie? Tzn. dlaczego zamiast Visceral nie zamknięto EA?

  39. Kolejna ofiara EA…

  40. I oczywiście EA nie zrozumie aluzji do miktotransakcji w grach 3A…

  41. iHS – o czym ty pierdzielisz? Co do tego ma piractwo i Cliffy? Co do tego ma jakiekolwiek glosowanie portfelem? Juz przed premiera DS3, CEO od EA zapowiedzial, ze gra powinna sprzedac przynajmniej 5mln kopii, zeby uzasadnic poniesione koszta. Ta gra nigdy by tyle nie sprzedala nawet, jesli piractwo nie istnialo. Tutaj tylko widac calkowicie oderwane od rzeczywistosci zarzadzanie ze strony EA, ktore nie jest w stanie kontrolowac kosztow w stopniu pozwalajacym na normalne funkcjonowanie ich deweloperow.

  42. I bardzo dobrze. Niech taki oto koniec spotka każdą grę płatną z mikropłatnościami.

  43. Fajnie że EA jadą za zwalnianie devów a Sony jakoś uchodzi to na sucho.

  44. @Islingr głupoty wypisujesz 😛

  45. Abyss, pobożne życzenia z tymi next genami… EA jest jak dziecko w sklepie, które non stop krzyczy i nie wie czego chce. Jeszcze pod sobą gałęzie podcinają ;p Tak to jest gdy wydawca a nie developer „robi” gry.

  46. DavidCopperhead 6 marca 2013 o 07:58

    Ostro w moich oczach stracili. Zaczynam się powoli bać o Battlefielda 4. Wczoraj wyszedł patch do BF3 i jak czytam listę poprawek, to się zastanawiam co się dzieje z kontrolą jakości w DICE i EA (nieistotne, która firma kontroluje produkty, bo w obu przypadkach wygląda to fatalnie). Kolejna sprawa to ceny. Sorry, ale jak oni sobie na Originie ubzdurali cenę prawie 150zł za grę, to mają problem. Chciałem DS3 kupić w dniu premiery, ale jak zobaczyłem cenę, to stwierdziłem, że za drogo…

  47. DavidCopperhead 6 marca 2013 o 08:05

    Mam nadzieję, że sprawa skończy się tak, że wyjdzie nowy DS4, będzie mieć znowu tego co-opa, bo to akurat głupi pomysł nie był, ale będzie bardziej horrorem, a nie grą p2w. I co najważniejsze, uniezależnią się od EA, a DS4 będzie finansowany z Kickstartera.

Dodaj komentarz