
DayZ: Gdzie jest samodzielna wersja gry?

Dean Hall, twórca DayZ, wyjaśnia we wpisie, co spowodowało przesunięcie. Okazuje się, że zapowiedziany przez niego termin mógł zostać dotrzymany, ale wtedy dostalibyśmy zaledwie nieco poprawioną, połataną wersję oryginalnego moda. Tymczasem pojawiła się możliwość stworzenia na nowo silnika gry, a co za tym idzie uzyskanie jeszcze lepszego efektu, który Hall nazywa „grą, w wersji, o jakiej zawsze marzyliśmy”.
Jednocześnie z tą informacją Hall ujawnił plany na przyszłość. Wkrótce wystartują zamknięte testy wersji alfa, w których udział weźmie do 1000 osób. Te testy mają przede wszystkim sprawdzić architekturę sieciową przed otwartymi testami, które nastąpią później. Ich uczestnicy będą mogli przekonać się, co jeszcze w grze się zmieniło.
Hall zapowiada m.in. zupełnie nowy, „przełomowy” system ekwipunku – pozwala on między innymi na wprowadzenie do gry modułowych przedmiotów (np. baterii do latarek, modyfikacji do broni itd.), a także na funkcje, jakich jeszcze w grach nie widzieliśmy, np. możliwość zarażania przedmiotów zarazkami, które potem przenoszą się wraz z nimi lub opcję, decydującą o tym, czy np. trafiając innego gracza w głowę, nie uszkodzimy przy tym jego noktowizora. Zmienił się również interfejs, inspirowany „łatwością obsługi znaną z Minecrafta”. Pojawią się nowe tekstury, które zmienią szczególnie wygląd budynków. Ciekawie brzmi zapowiedź modyfikacji, jakie pojawią się w mapie Chernarusi, które bazują na uwagach przesyłanych przez Ivana Buchtę z greckiego więzienia, gdzie wciąż siedzi uwięziony pod zarzutem szpiegostwa.
Dużo prawda? Niestety – w tym wszystkim brakuje najważniejszego: nowej daty premiery.

Czytaj dalej
41 odpowiedzi do “DayZ: Gdzie jest samodzielna wersja gry?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Twórca moda DayZ zarzekał się, że samodzielna, pełna wersja modyfikacji pojawi się jeszcze w 2012 roku, ale… słowa nie dotrzymał. Na oficjalnej stronie gry pojawił się natomiast wpis zatytułowany po prostu „Where is the Standalone Release?” czyli „Gdzie jest wersja samodzielna?”. No właśnie – gdzie?
Klasycznie, dużo tekstu mało informacji ( do tych co trzeba pisać prosto chodzi mi o twórce gry)
Aha, Halla poniosła przesadna twórcza wena, czyli coś co notorycznie od czasów kiedy ziemia zaczęła się kręcić ciągnie na dno projekty gier i tym podobne rzeczy. Twórcy gry zaczynają wymyślać coraz więcej „nowatorskich” elementów swojej gry i w końcu nie są w stanie sprostać zadaniom, które sobie wyznaczyli. Ehh, kiedy wreszcie ludzie nauczą się robić gry bazując na mniej więcej prostym planie, a potem, kiedy gra już powstanie zaczną ją rozwijać tak jak im się to marzyło.
Może dojść do tego że te „nowatorskie” pomysły nic pozytywnego nie wniosą, albo tylko zirytują graczy i okaże się ze ta cała zwłoka było bezsensowną stratą czasu.
W takim razie – samodzielny DayZ będzie hulał na silniku Arma II czy Arma III ?
Jak na razie radochę daje mi granie na modzie, więc na grę nie czekam, choć nie ukrywam, że gdyby były questy, DayZ zyskałoby bardzo dużo na grywalności, zwłaszcza, jeśli ktoś nie ma z kim grać.
Lepiej poczekać na dopracowaną gre niż dostać następny syf a la WarZ.
Stworzenie silnika od podstaw to wyzwanie pogłębiające znacznie umiejętności developera a nie „nadmierna wena”.
KewL -> Jakie nowatorskie pomysły? Zmieniają silnik po prostu…
Czyli termin to wakacje.
po co podawać źródłado niczego ta wasza strona
Według mnie DayZ już stanowczo przegrało z WarZ, mam na uwadze jednak że gdyby nie to pierwsze, to drugie by nie powstało.
@Enigmato Pod Jakim niby względem ? Jakieś argumenty ? IMO WarZ przez nieudolność „producentów” ( Pan Titov m.in. ) coraz bardziej się pogrąża.
@master777 Dayz bedzie chodzilo na silniku Take On Helicopters.
@ Enigmato|Hahahahahahahha….kolejny który mi humor poprawia 😀 War Z to marna podróbka i zrzynka DayZ która nigdy w żadnym aspekcie nie potrafiła przebić „tylko Moda”. War Z to gniot „zrobiony” przez bardzo perfidnych ludzi którzy nieodwracalnie narazili się społeczności graczy. Niedlugo ta gra przejdzie na F2P a potem upadnie….i to już całkiem niedługo 😉 |P.S: Coś mi się wydaje że to kolejna prowokacja bo trzeba być kompletnym kretynem żeby tak pisać…
Fajnie, każdy inny silnik niż ten szrot z Army II to dobra wiadomość.
czy kolega Enigmato w ogóle grał z oba tytuły? Czy wyłącznie w ten darmowy? i ze względu na to, iż jest darmowy popiera go?
@FloMeisster SIEMASZ Flo! Widzę, że dalej się strasznie bulwersujesz, kiedy ktoś kręci nosem na te twoje DejZi. Ah ah ah, kiedy Ty dorośniesz człowieku? Strasznie agresywny jesteś. ;* @Enigmato Właśnie, w czym konkretnie DayZ przegrało z WarZ? Jak na razie WorZi to fail za failem. Niestety. Chociaż swoje zarobiło. ;p Ale to kolejne Call Of Duty story.
@ Subaru |Damn it ;p ….Coś przeczuwałem że mój koment wywoła Ciebie ale przynajmniej trochę rozrywki jest 😀 Widzę że tylko czekasz cukiereczku żeby się ze mną pokłócić ale nie dzisiaj, wybacz 😉 Kiedy Ty w końcu zaczniesz odróżniać „straszny bulwers” od wyszydzenia kogoś za durny komentarz? 😉 Zresztą….to marna prowokacja więc nie wprowadzam jakiegoś super hejtu ;p
Coś mało tych płaczków od warz, taki crap ze nawet nie maja kontrargumentów, no ale dobrze niech kupią sobie siekierkę za prawdziwe pieniądze w końcu o to chodzi w survivalowej grze xD ahhah
@FloMeisster – Widzisz? Pojawiam się i znikam, na twe zawołanie. Nie chcę się kłócić, jestem owocem hipisowskiego związku. Po prostu się cieszę, że widzę dawnego przyjaciela, dalej aktywnego, dalej ze swymi przekonaniami i wartościami, który walczy o to co kocha. Aż chce mi się żyć dalej! 😉
@Subaru|Nawet nie wiesz jak miło w końcu spotkać kogoś kto z taką wprawą posługuje się ironią i sarkazmem 😉 .. żeby nie było offtopu to też chce się dowiedzieć na jakiej płaszczyźnie DayZ rzekomo już przegrało z WorZiem ;_;
Ciekawe jest to, jak się zachowują ludzie, którzy polubili dany tytuł, podczas gdy konkurencja wypuściła za jakiś czas swoje dzieło. Od razu obrzucanie gnojem, wyszydzanie, wbijanie szpil, silenie się na mistrzów ironii. FIFA vs PES, BF vs CoD, DayZ vs WarZ itd. Chyba jednak wojnę mamy we krwi. Znamienne jest także to, że kobiety tego w ten sposób nie odbierają. I mówię o damach siedzących w temacie albo w branży, a nie o casualowych twarzyczkach. BTW pomysł z zarazkami ciekawy.
Mam nadzieje że DayZ na nowym silniku nie straci na swej hardkorowości(chodzi mi tu głównie o system strzelania), czekam też aż „otworzą” więcej budynków ^^
System strzelania ?…nie dalej jak wczoraj, stojąc od zombie w odległości, z której nawet imperialny szturmowiec by nie spudłował, ochoczo wbiłem w niego trzy bełty (z czego jeden zakrawał na headshot’a), po czym uciekałem z braku amunicji przed rozpędzonymi zwłokami jeszcze dobre 20 sekund, nim te zwaliły się na glebę…ehh, dobrze by też było odzyskać bełt z truchła, no ale wszystkiego mieć nie można; uwielbiam ten mod ’-)
@Antimasterplan|Bugi, bugi, bugi – naprawić, nie zmieniać 😉 |Chodziło mi raczej o to żeby nie zmienili modelu strzelania na coś w stylu CoD gdzie przeciwnika z pół kilometra trafisz bez większego problemu, dayZ może jest to wszystko trochę „toporne” ale wg mnie to buduje urok tej gry 😉
@Zwanek w DayZ z bizona dało radę ustrzelić z 500 metrów 😀
@Ralven|Ale jeszcze trzeba trafić ^^
No i po co się twórcy WarZ tak spieszyli z premierą ? 🙂 Jak dla mnie, szkoda wielka. Nie mam odpowiedniej wersji Army 2 do instalacji moda ( mam wersję z CDA ) więc liczyłem na pełną grę.. Mówi się trudno, wraca się do Dark Souls.
Jak dla mnie to standalone może się pokazać „When it is done”. Nie czuje żadnego ciśnienia. Sam mod daje tyle frajdy, ze czas do premiery upłynie niepostrzeżenie. A z drugiej strony mam pewne obawy, ze samodzielna wersja wprowadzi tyle zmian, ze graczom przyzwyczajonym do obecnej wersji, może być trudno się przestawić. Pewna toporność i przaśność silnika Army ma dla mnie mnóstwo uroku.
W sumie nie można im mieć za złe, ponieważ czym dłużej gra będzie pod skrzydłami tym lepsze będą jej efekty.
I git, niech pracują.
WarZ nie posiada Voip’u i wielu innych rzeczy, a faktyczny obszar na, którym można grać jest może w połowie tak duży jak deklaruje producent gry. Jest wiele niemiłych niespodzianek w WarZ, które sprawiają że wolę grać w DayZ niżeli w produkcję konkurencji. Co do DayZ to owszem można ten mod przerobić na oddzielną grę z własnym silnikiem i porządną oprawą/mechaniką, aczkolwiek wątpię czy skupianie się na fanaberiach w stylu „zarazki” czy „dodatkowe uszkodzenia sprzętu” wyjdą im na zdrowie.
@Spagin sorry ale nie masz racji dayz było pierwsze puzniej powstalo WarZ i wybili się na dayz.Każda gra ma bugi sorry nie chce kupować gry i jeszcze mieć mikropłatnosci oraz nie chce hakerów :)a na silniku WarZ nie ma zabezpieczeń i łatwo haki robić a ostatnio hakerzy zatakowali serwery.
@Spaqin I tutaj właśnie wychodzi jak Polaczki są mądre i słuchają wszystkiego co się mówi w mediach i nie sprawdzając tego samemu. Otóż sam pracownik tej firmy od WarZ przyznał, że oni pracowali nad WarINK a nad WarZ zaczęli pracę dopiero w czerwcu czyli po pierwszych wersjach moda „DayZ” btw ten pracownik został zwolniony. Przy okazji skoro jesteś właścicielem jednej kopii WarZ to za co twoinm zdaniem dostałeś mail w którym Sergiej Ktośtam przepraszał wszystkich?
@Spaqin|A ja na spokojnie i kulturalnie zadam jedno inteligentne pytanie….Jak DayZ mogło kopiować War Z jeżeli to własnie Day Z wyszło pierwsze a z Gniot Z nie było ANI JEDNEGO screena i filmiku? Jak można skopiować coś co w tamtym czasie nawet nie ujrzało światła dziennego? Reszta Twojego posta jest równie żenująca co sam początek więc po prostu wyjdź i odetnij internet, bo aż żal dupe ściska jak czytam takie „wypociny”
Każdy kto przynajmniej średnio interesuje się DayZ (i czyta informacje ze zrozumieniem) wie że DayZ jest pierwowzorem pomysłu na, którym operuje WarZ 😀
Spagin to troll który nawet nie znajac tematu wypowiada sie o nim jak ekspert…ot dzieciak pewnie 15 lat może mniej.|Co do DayZ wolałbym gdyby szybko wydali wersje standalone i potem prowadzili ,jak zreszta zapowiedzieli, polityke typu minecraft. Czyli wydajesz bete i ją ciągle wspierasz,dodajesz coś itp itd.|No ale silnik sam sie nie zrobi a wiadomo że nieraz są małe bugi w DayZ ot z plecakiem lub po prostu same niedoskonałości silnika przez co gra wczytuje sie przez wieki.|Czekam i obserwuje.
@Spaqin|NOT SURE IF TROLLING, OR JUST STUPID
Tylko jak oni to połączą z modem?
DayZ Standalone to oddzielna gra. Nie ma potrzeby łączenia jej z modem