
Days Gone: Do 60 fps-ów i dynamiczne 4K na PS5

Gdy pojawiły się pierwsze recenzje, wydawało się, że dzieło Bend Studio okaże się niewypałem. Sporo produkcji cieszyłoby się ze średniej ocen w okolicach 70/100, ale mowa była przecież o najważniejszej premierze Sony wiosny zeszłego roku. Szybko okazało się jednak, że gracze Days Gone pokochali*, a sam tytuł stał się w wielu krajach bestsellerem.
Twórcy mają teraz co prawda na głowie kolejny projekt, lecz znaleźli czas, by dostosować swoją grę do potrzeb nowej generacji. W Days Gone zagramy na PlayStation 5 w nawet 60 klatkach na sekundę i dynamicznym 4K. Brzmi to odrobinę zachowawczo, ale miejmy nadzieję, że fps-y będą się raczej trzymać górnej granicy. Na „piątkę” przeniesiemy również dotychczasowe save’y.
If you’re taking a ride on the Broken Road for the first time, or finishing up NG+, here’s what you can expect when you boot up #DaysGone on the #PS5:
— Bend Studio #DaysGone (@BendStudio) November 3, 2020
Up to 60FPS w/ Dynamic 4K
Save Transfers from PS4 to PS5 pic.twitter.com/qP2ugQO4hc
Zaznaczmy, że Days Gone wejdzie w skład PlayStation Plus Collection, ergo zagrać w nie będzie mógł każdy posiadacz PS5 opłacający abonament Sony.
*Choć warto pamiętać, że wersja recenzencka zawierała chorą liczbę bugów poprawionych w patchu na premierę.

Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “Days Gone: Do 60 fps-ów i dynamiczne 4K na PS5”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
To już wiemy, w co będzie za kilka tygodni grać Ninho.
Ta gra to straszny crap
„Dynamiczne 4k” to nowe „stabilne 30 fps” 🙂
A tam, gra miała kilka wad, ale niektóre elementy były zrobione tak dobrze, że nie musiałem zwracać uwagi na słabostki. Na prawdę mega mi podpasowała i nie było dnia, żebym nie tłuk w nią kilka godzin, bo albo byłem zaciekawiony co wydarzy się dalej, albo byłem zaskakiwany czymś nowym podczas rozgrywki. Świetny klimat, interesująca i bardzo rozbudowana opowieść z dosyć dobrze napisanymi postaciami, walki z ogromnymi hordami wywołujące opad kopary, wzorowy soundtrack, dobra jazda + większość elementów…
chociaż solidna. Z wad wymienialnym słaba optymalizację na bazowym PS4, bugi, pewna powtarzalność, klika słabszych momentów fabularnych, słabo wykorzystana kuszę i może sama gra była trochę zbyt długa. A co do tematu newsa, to na darmowy upgrade z PS4 nie ma co liczyć? Bo pamiętając zawiechy na bazówce, gra w 60 fpsach wygląda bardzo kusząco. :p
Kalis troluje każdy post jednozdaniowymi kiepskimi „baitami”.
@gamingman21,|Może troll, jednak bardziej mi wygląda na zwykłego „nienawistnika”.
„do” 60fps czyli 30 też się łapie do tej definicji a „dynamiczne” 4K może oznaczać 1080 przez większość czasu :))) Kiepska ta nowa generacja skoro nawet gier z poprzedniej nie potrafi odpalić w 4K/60.
@johan|Prędzej do 1440p, ale nie przejmuj się – ten sam problem dotyczy przynajmniej 95% pecetów, również tych kosztujących 2x tyle co te konsole.
@johan,|Może i nowa generacja konsol tego nie potrafi, ale stara generacja, jak pisze Shaddon, kart graficznych na PC też tego nie potrafi. Wszystkie karty z serii 20xx, włącznie z 2080 Ti, która kosztowała kosmiczne pieniądze, również nie ma wydajności na poziomie stałych 60 FPSów w wielu grach. Powiedzmy sobie szczerze, UHD to jeszcze melodia przyszłości, a nie obowiązujący standard. Nawet wchodząca generacja kart jest, moim zdaniem, bardziej pod 1440p niż 2160p.
@Xellar Wszystko prawda. Jedno mnie tylko bawi. Na początku wszystkie gry na PS5 miały śmigać w 4k 60fps, PC do gnoju, konsole dogoniły PC itd. itp. Teraz nie ma tygodnia bez newsa, że ta cała konsolka i jej 4K60 to niby tak, ale jednak nie do końca. I jeszcze ten slogan Sony na tę generację: „Play has no limits”
@Sasquatch,|Bajki dla naiwnych i marketingowy bełkot. Każdy średnio zorientowany w temacie wiedział, że 4K60 jest marzeniem ściętej głowy, jeśli mówimy o urządzonkach za 500 dolarów. Układ graficzny, który może taką wydajność zagwarantować jest sam droższy od całej konsoli. Jeśli ktoś uwierzył w te bajki z mchu i paproci, może teraz iść do lustra i popukać się w czoło w stronę własnego odbicia.
Z jednej strony 4k60fps to nie jest standard nawet na PC w dzisiejszych czasach, z drugiej strony ten sprzęt zostanie z nami na kolejne 8 lat…
@Windcaller Zależy, kto jak użytkuje. PCty mogą zostać z nami latami a dalej możemy grać w to, co wychodzi na konsolce. Moja 2-letnia 1070tka odtwarza wszystko jak leci, i nie trzeba mi zbędnych bajerów typu Ray Tracing. Cyberpunka nie odpalę na ultra ani pewnie na wysokich, raczej średnio wysokich, co i tak będzie wyglądało tak samo dobrze jak na konsolce. Mojego PS4 używam już wyłącznie jako odtwarzacz filmów Bluray, 2 exclusivy i bye bye. A jeszcze inni ogrywają starego CoH1 Blitzkrieg Mod, i mi starczy.
Dla mnie liczy się treść, fabuła. Wszystkie online odpadają, bo strzelać lubiłem w czasach szkolnych. Teraz chcę gier jak Wiedźminy, Cyberpunk77, Gothic1&2+NK, Baldur’s Gate 1&2, Original Sin 2, Skyrim, Fallout:NV. Mam jedynie wielki sentyment do niektórych strategii, przede wszystkim Company of Heroes z modem Blitzkrieg + Historical Addon. W RTS’a nie pogram na konsoli. Także jak ktoś zmienia sprzęt z roku na rok to jego sprawa, całej rzeszy… tzn. całej masie ludzi Komp starczyć może i 10 jak i 20 lat.