
Dark Souls: Zremasterowana „jedynka” na PC, PS4, XBO i Switcha [AKTUALIZACJA] [WIDEO]
![Dark Souls: Zremasterowana „jedynka” na PC, PS4, XBO i Switcha [AKTUALIZACJA] [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/74821a7a-5bf0-4e92-8e2d-439176648b71.jpeg)
Jak donosi serwis Kotaku, najbliższe Nintendo Direct Mini (stream, podczas którego japoński gigant podzieli się informacjami o nadchodzących tytułach) zwieńczone będzie zapowiedzią zremasterowanej wersji Dark Souls na Switcha. Bedzie to pierwsza mobilna odsłona serii. Branżowy insider wspomina przy okazji, że to wcale nie switchowa wersja narzędzia tortur autorstwa FromSoftware będzie największą bombą nadchodzącego Directa.
Kilka godzin po streamie Nintendo gruchnie ponoć kolejna wieść – Dark Souls Remastered trafić ma również na pozostałe platformy, czyli PC, PS4 oraz Xboksa One. Tymi wersjami zajmie się inny wykonawca, a system oświetlenia i efekty specjalne podebrane zostaną z Darks Souls 3. Podniesiona ma także zostać maksymalna liczba jednoczesnych graczy w multi – do sześciu.
Dark Souls Remastered podobno ma sie ukazać w maju. Powołując się na swoje źródła, Kotaku wspomina rownież, że posiadacze Switcha prędzej czy później otrzymają wszystkie trzy odsłony serii.
[AKTUALIZACJA]
Informacja na temat switchowego remastera potwierdziła się. Nintendo podało datę premiery – 25 maja – i dodało, że gra zawierać będzie DLC Artorias of the Abyss, działać w wyższej rozdzielczości i oferować wyższy framerate. Opublikowano również zwiastun:
[AKTUALIZACJA 2]
Wersje na PC, PS4 i XBO też zostały już oficjalnie zapowiedziane. Podobnie jak ta na Switcha, ukażą się 25 maja, a wpakiecie dostaniemy DLC Artorias of the Abyss. Remaster zaoferuje następujące rozdzielczości:
- tryb TV: 1080p, 30 fps-ów
- tryb przenośny: 720p, 30 fps-ów

Czytaj dalej
62 odpowiedzi do “Dark Souls: Zremasterowana „jedynka” na PC, PS4, XBO i Switcha [AKTUALIZACJA] [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kurde a niedawno ograłem DS 1 😛
Posiadacze DS1 dostaną remaster za free (tak jak było z dark siders i skyrimem)czy będzie trzeba kupić?
xerwies, obstawiam jakąś obniżkę, jak w przypadku DkSII:SotFS.
A na PC jak zwykle nie poprawią sterowania 😀
A jeśli na tym Nintendo Direct Mini pojawi się zapowiedź Cyberpunka 2077 i to z tego powodu było beep?
TomcioM, a co mają poprawiać? Gra jest zaprojektowana pod kontroler i nie ma z nim żadnych problemów.
@Hextor Nah, gdy modem się naprawiało absolutnie popsute sterowanie myszką to K+M też bardzo dobrze się gra.
Gra będzie również na PC: http:steamcommunity.com/games/211420/announcements/detail/1605964209075257581
Nareszcie ! Moja ulubiona część DS będę ogrywał na PS 4 🙂 Praise the Sun ! I po raz kolejny zaliczę morderczy taniec z Ornsteinem.
W końcu się doczekałem. Ciekawe tylko, czy na PC w Blighttown dalej będzie 20 klatek na sekundę
Dla posiadaczy oryginalnej wersji na PC mogliby zrobić prezent w postaci aktualizacji do poprawionej wersji. 😉
Nie mogłem nigdy się zabrać za Soulsy więc będzie okazja.
Niech jeszcze wydadzą pakiet trylogii, genialnie będzie to wyglądać na półce.
Szkoda, że to nie totalny remake… I tak to kupię jak dostanę zniżkę za posiadanie Prepare to Die. Co się dzieje, remaster remastera.
Mam oryginał więc nie widzę sensu kupować remastera, wzięliby się za bloodborne 2
Dobrze. Może w końcu wersja na PC w końcu będzie grywalna… I tak, wiem że są mody poprawiające grę ale to nie zmienia faktu że port Dark Souls 1 na PC jest tragiczny.
*Może w końcu wersja na PC będzie grywalna. Ehh… Przydałaby się możliwość edycji komentarzy.
Przydałoby się odnowione Demons Souls z usprawnioną mechaniką i szóstym obszarem
@trex nawet z modami to jest totalne gowno pod wzgledem sterowania jakby robili to idioci bez zielonego pojecia
Te Direct Mini było bardzo słabe, a myślałem, że to będzie normalny Direct. Jeszcze jak usłyszałem, że DS Remastered to nie ex to już wgl straciłem cały hype jaki był wczoraj budowany…ale hej! Mario Tennis!
No i port Hyrule Warriors. Tylko te dwie gry podtrzymują jeszcze moją rozczarowaną duszę ;_;
Demon’s Souls. Na PC. Proszę.
Już ja widzę Blighttown w grywalnych FPSach. Jak robi ta ekipa co robiła Dark Souls 2 na PC, to cudów nie wróżę. Chłopakom udało się zrobić tak, że poza błędem co powodował 2x szybsze niszczenie ekwipunku, przez lata input z myszki i klawiatury się nie dawał połączyć (kombosy typu atak z wyskoku, czy bicie zza trzymanej tarczy – możliwe tylko, jeżeli kombinacja ograniczała się do samych klawiszy klawiatury lub przycisków myszki). Szło to obejść, ale port trąba.
Jakby jeszcze zmienili ten fatalny system walki i włozyli sobie ten pasek staminy w D… 🙂
@deanambrose GIT GUD
@deanambrose|Ale… Co proszę? Jeżeli coś w Dark Soulsach jest dobre, to właśnie system walki. Usunięcie tego systemu byłoby równoznaczne z zamordowaniem tej gry.
Mam nadzieję, że oprócz wizualnych poprawek uwzględnią też Lost Izalith i kilka innych.
@deanambrose Od razu niech zrobią z tego DMC. Po co stamina jak można klepać przeciwników w powietrzu przez 30 sekund. GIT GUD.
@marcin6120 – Jak mnie śmieszą takie komentarze 😀 Synku jak ja przechodziłem Contrę czy inne Metal Slugi to Ty na chleb „pyp” jeszcze wołałes. 😉 Lepiej Ty GIT GUD z komentarzami, bo dwa słowa to nie komentarz. |@P4V3L – OK, może się to podobać masochistom, ale niech trzymają się z dala od innych gier, bo przez to, że takim ludziom to się podoba jak Ty to ja nie mogę grać w Nioha czy Code Vein, bo i tam narzucili ten chłam. |@CzłowiekKukurydza – dokładnie tak! Albo intuicyjny z Wieśka 3 😉
Trylogiowe Wydanie Kolekcjonerskie: https:pbs.twimg.com/media/DTRI3OkUQAA4ROg.jpg
@Deanambrose Mam nadzieję że ten tekst z Wieśkiem 3 to taki żart tylko ;). Masz pełne prawo do nielubienia systemu walki w DS, sam miałem z nim spore problemy na początku, jednak nie ma osoby która opanowała walkę i zdała całą grę chciałaby go zmienić. Umiejętne zarządzanie staminą jest podstawą każdej walk i daje ogromną satysfakcję w szczególności podczas walk z bardziej wymagającymi przeciwnikami. Jeżeli taka walka jest dla Ciebie „fatalna” to po prostu musisz szukać innych gatunków gier do ogrania.
@Nezi23 problemem w DS nie jest system walki, tylko sterowanie, szczególnie w wersji PC gdzie bez dsfixa grać się nie da. Przypominam, że twórcy olali ten port na PC całkowicie wtedy i zajęli się DS2
Ale dlaczego kolekcjonerka trylogii jest dostępna tylko w Japonii, a do tego tylko na PS4? Kupiłbym nawet mimo ceny
Czytam komentarze i kompletnie nie wiem w czym ludzie mają problem. Jak dla mnie cała seria DS ma genialne sterowanie i jeden z najlepszych systemów walki. O ile ktoś nie tłucze na klawiaturze lub na chłamowatych padach. Ja grałem na padach od xboxa(dwa połamałem na tej grze) i grało się bardzo przyjemnie.
A wiadomo, czy na PC będzie obsługa myszki i klawiatury, czy tylko klawiatury i znowu będzie trzeba instalować DSfix-a??
I czy na PC w menu będą ikonki klawiszy z klawiatury czy przycisków z pada??
@Antipaladin – Co kto lubi. Ja nie lubię, nie dla mnie to. Sterowanie jest strasznie drewniane, beznadziejnie toporne, okropnie ociężałe, a przez szalejące zaznaczanie wrogów ginąłem nie raz. Żałuję tych 4 dyszek, już bym wolał przepić 😀 Bardzo bym chciał tą serię polubić, no ale się nie daje. Co jakiś czas wracam do niej ale nie na długo.
Cóż, jedynka do tej pory jest niegrywalna na PC a patche fanowskie jako tako to poprawiają ale czasem działają jak im się podoba…a i tak nie szlifują wszystkiego tak jakby zrobił to kompetentny deweloper. Szczerze mówiąc po tym jak olali sprawę spartanej optymalizacji to ten remaster na PC powinien być za free dla każdego kto posiada jedynkę
Zakładając oczywiście że PC’towy remaster nie będzie po prostu podbitą podstawką bo wtedy będzie takim samym technicznym crapem -_-
Fanem wielkim nie jestem, ale o co chodzi z tym „niegrywalna na PC”? Jak sprawdzałem rok temu, to normalnie się ją przechodziło, co prawda jej nie skończyłem ale nie z powodu jakiś technicznych problemów.
@KafarPL |Patch był w sumie tylko do obsługi mysz+klawa. Reszta działała spoko.
@KafarPL|Baje pan pleciesz. Jedyne co zainstalowałem to DSFix i wszystko działało bezproblemowo. Wiem, bo przeszedłem.
Mimo +500 godzin na PC chętnie spędzę drugie tyle w wersji na PS4 😀
@hexenisalive – skopaną optymalizację nie nazwałbym spoko xd. Gra która wyglądała ledwo „w miarę” chodzi czasem jak crap na dobrym sprzęcie. Szczególnie ta cała miejscówka pod ziemią z tą zatruwającą wodą. Wiem do czego był patch bo sam go używałem (oprócz tego chyba jeszcze odblokowywał normalne wyższe rozdziałki z tego co pamiętam) ale nie zmienia to faktu że nie poprawiał on stuffu tak dobrze jak zrobiłby to deweloper od podstaw. Grać się dało ale to było męczące
@mapokl – jedynka została wydana w złym stanie technicznym na PC, optymalizacja została zrobiona na zlecenie przez jakieś inne studio a From generalnie olał sprawę że gra działała jak crap totalny i miał gdzieś wydawanie poprawek. Zajeło się tym community ale i tak nie byli w stanie poprawić wszystkiego jak samej optymalizacji gry która po prostu działała bardzo biednie. Teraz to może wygląda inaczej na tych wszystkich nowych kartach ale na moim 970/i5-4690k/8gb RAM często muliła i to na niskich detalach
@KafarPL co ty ca bajki gadasz!? Ja 2 miesiące temu ogrywałem DS 1 z modami na lapku LenovoY50-70 i7 4720HQ, 8 Gb RAM i GTX960m 4 Gb i wszystko było płynnie nawet w Blighttown 😛
@Artur777 – tak, zmyśliłem to sobie xd A google nie ma żadnej odpowiedzi na zapytanie „Dark Souls bad PC port” xd
Ja ma swoim lapsie nie dalo sie grać, ścinki jak choelra podczas walki z bossem. Ale chetnie ogram na XBO 🙂
A no i ofc minusiki w starej recce CDA „Żenująca jakość konwersji”, „Zero zainteresowania naprawieniem problemów”, „Wymaga pada tylko dlatego, że nikomu nie chciało się dobrze zrobić portu” też są zmyślone xd. Ta gra to był jeden z najgorszych portów ever na PC
@deanambrose: watch out, we got a badass over here. Po prostu nie rozumiesz idei tej gry i jej systemu walki, nic tu po tobie pseudo alfo i omego. Też XX lat temu ogrywąłem Contrę czy Metal Sluga, czy to coś zmienia? Nie sądzę, jak widać z wiekiem nie stałeś się mądrzejszy. Nie wiem po co ignoranci tacy jak ty produkują się na temat gry, która po prostu nie jest dla nich i nigdy nie będzie. Idź graj swojego Wiedźmina z „intuicyjnym systemem walki” i truj innym dupy.
@KafarPL: „na moim 970/i5-4690k/8gb RAM często muliła i to na niskich detalach” bzdura. Ze 2,5 roku temu odpaliłem testowo na podobnej konfiguracji po zakupie 970-tki, grałem w fhd i nic nie cięło. Port był oczywiście tragiczny ale tyczyło się to sprzętu dostępnego (realnie) w momencie premiery. Ja miałem wtedy 8800 GTX i 15fps w Blightown przy zmniejszonej rozdzielczości. Na współczesnych kompach działa prawidłowo (oczywiście z wgranym fixem). Nie bawiłem się też z odblokowywaniem 60 fps po gra została
zaprojektowana do gry w 30 klatkach (jakieś problemy z drabinami i animacjami). Oczywiście w dalszym ciągu gra wygląda jak g* ale to mulenie na 970-tce to zwykła bujda.
Swoją drogą jakoś bez większych problemów przeszedłem tę pierwszą część Dark Souls (i to dwukrotnie, bo jeszcze NG+) na startym sprzęcie i w wybitnie niesprzyjających warunkach a dwójki (uważanej powszechnie za łatwiejszą) nie mogę zmęczyć. Może źle poszedłem z rozwojem postaci (dexterity, endurance, dual welding i generalnie jak najmniej ciężaru na sobie) ale mam problemy z Demonem Kuźni i Przegniłym. Wiadomo git gud i jakoś pójdzie ale jakoś nie mam tyle samo zaparcia co przy jedynce. Jak nie wychodzi to
porzucam grę na kila tygodni (miesięcy) a DS1 pamiętam jak tłukłem Ornsteina i Smougha przez jakiś tydzień 😀 aż w końcu ich zmęczyłem. W ogóle jedynka wydaje mi się lepiej zaprojektowana i z lepszym klimatem. Choć jest też brzydsza i pełna błędów – pomijając optymalizację to np. walka z Hydrą (jedną i drugą) to koszmar właśnie przez bugi i ciągłe wpadanie pod wodę. Droga do pewnej ukrytej miejscówki w głąb pnia drzewa i nasza postać blokująca się na każdej nierówności to samo.
Widzisz, dla ciebie to bzdura a dla mnie doświadczenie które miałem z tą grą na tym sprzęcie ¯\_(ツ)_/¯
Swoją drogą, co to niby ma znaczyć „Port był oczywiście tragiczny ale tyczyło się to sprzętu dostępnego (realnie) w momencie premiery” ? xd. To że pojawił się nowy sprzęt znacznie mocniejszy nie zmienia faktu że gra wciąż ma tragiczną optymalizację. To tak nie działa że zrobisz szrota który powinien działać miodzio a nie chce i po kilku latach odlepiasz łatkę „nagrody dla koszmarnej optymalizacji” tylko dlatego że pojawił się po latach sprzęt który wciągnie nosem tą grę bez żadnych poprawek wydajności 😀
No to może przyczyny należy szukać gdzie indziej? Syf w systemie, sterowniki, czy nawet taka głupota jak złe chłodzenie? Gra jest le zoptymalizowana ale nie aż tak, żeby muliła na GTX 970. Oczywiście z wgranym fixem.
Ja się zgadzam, że optymalizacja jest tragiczna i nie odlepiam żadnej łatki. Po prostu na ten moment (i dzisiejszy sprzęt ze średniej półki)gra jest całkowicie grywalna. W żaden sposób nie usprawiedliwia to twórców. Niestety są też gry, które mają ładnych parę lat i mulą w dalszym ciągu (jeśli nie bardziej). Przykład to chociażby Crisis który nie radzi sobie z wielordzeniowymi procesorami.
Mi tam gra działała spoko na GTX470 i dopiero potem przesiadłem się na GTX970, ale co ja tam wiem.
„Syf w systemie, sterowniki, czy nawet taka głupota jak złe chłodzenie?” – nie u mnie. Ja nie mówię że ona była niegrywalna (po łataniu fanowskimi patchami). Grać się dało ale co to było za granie…To że powiedziałem że muliła nie znaczy że chodziła tak przez 100% czasu xd. Nie, po prostu zależnie od lokacji lub działała w miarę dobrze albo po prostu crapowato
Git Gud. Po premierze DkS sprzedanych switchy zwiększa się (albo samych padów) xD
@KafarPL|Jeśli DS to taki słaby port, to port MGS 2 musi być… czymś co nigdy nie powstało (łolaboga, 3 lata temu na GPU AMD próbowałem w to grać. Gra świetna, ale brak obsługi nowych Shader Model zabija wygląd grafiki). Używasz GPU AMD?|Sterownik Radeon nie potrafi utrzymać taktowania GPU przy tej grze. Takty VRAM i GPU na max trzeba ustawić.