rek
rek

Cyberpunk 2077: Udostępniono nową łatkę i zmieniono zasady przyznawania premii twórcom gry

Cyberpunk 2077: Udostępniono nową łatkę i zmieniono zasady przyznawania premii twórcom gry
„Pracownicy studia zrobili wszystko, co w ich mocy, aby stworzyć ambitną, wyjątkową grę” - przekonuje szef CD Projekt Red.

Rynkowy debiut wyczekiwanego Cyberpunka 2077 ma dla CD Projektu słodko-gorzki smak. Dobre wyniki finansowe kontrastują z krytycznymi opiniami graczy. Tych drugich jest naprawdę sporo, bo rodzimy erpeg zmaga się z problemami natury technicznej. Gra, szczególnie na PS4 i XBO, uraczy nas niezbyt dobrą wydajnością. Do tego dochodzą jeszcze glitche, które niestety pojawiają się w każdej wersji Cyberpunka 2077.

Najnowsza łatka (1.04) ma wyeliminować przynajmniej część frustrujących niedoróbek. Zaliczamy do nich błędy krytyczne z niektórych zadań i różnorakie glitche graficzne. Developer poprawił również wydajność oraz stabilność gry na wszystkich platformach.

New hotfix to #Cyberpunk2077 is now live on PlayStation consoles and PC. For Xbox systems, we are working to have the update out as soon as possible. Here is the list of changes: https://t.co/k11sRdeI6g pic.twitter.com/RYDG2pMNRM— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 11, 2020

Warto pamiętać, że pecetowa wersja gry zebrała sporo pozytywnych ocen. Niestety, recenzenci rzadko ogrywają Cyberpunka 2077 na starszych konsolach. A jeśli już to robią, wtedy nie pieją z zachwytu. Pojawiają się stwierdzenia, że posiadacze PS4 i XBO powinni poczekać na kolejne poprawki lub też uruchomić polskiego erpega na sprzęcie nowej generacji, aby cieszyć się lepszą wydajnością. Gdy warstwa techniczna konsolowych wersji gry zostanie dopieszczona, wtedy zwiększy się komfort zabawy i będziemy mogli docenić owoce trudu utalentowanych scenarzystów.

Co ciekawe, kierownictwo CD Projektu wzięło na siebie odpowiedzialność za jakość premierowego buildu gry. Adam Badowski, szef warszawskiego studia i dyrektor kreatywny Cyberpunka 2077, zauważa, że niewłaściwie oceniono złożoność procesu tworzenia omawianego tytułu. To nie wina developerów – oni „zrobili wszystko, co w ich mocy, aby stworzyć ambitną, wyjątkową grę”. Dlatego też według nowych wytycznych Redzi otrzymają pełne premie bez względu na to, jak gra zostanie przyjęta przez recenzentów.

Jason Schreier, dziennikarz agencji prasowej Bloomberg, przedstawia całą sprawę w następujący sposób:

System premiowy CD Projektu, z którego korzystali deweloperzy pracujący nad Cyberpunkiem 2077, był skomplikowany. Według trzech obecnych i byłych pracowników, każdego miesiąca kierownictwo firmy rozdawało żetony stylizowane na logo studia, czerwonego ptaka, członkom swojego zespołu, którzy w danym momencie zasługiwali na wyróżnienie. Te tokeny zostałyby następnie przekształcone w bonusy, gdyby gra spełniała określone kryteria, takie jak uznanie recenzentów [średnia ocen gry nie mogła spaść poniżej 90% – dop. red] i terminowe wydanie. W nowym systemie te wypłaty będą gwarantowane, mimo że premiera Cyberpunka 2077 została opóźniona, a oceny były mieszane. Ta premia za wyniki jest uzupełnieniem regularnych rocznych wypłat z tytułu udziału w zyskach. Chociaż przedstawiona struktura wynagrodzi finansowo niektórych pracowników, pojawiły się obawy, że jednocześnie zmusi ich do dłuższej pracy. We wrześniu Bloomberg poinformował, że już od 2018 roku programiści CD Projektu często pracowali po godzinach lub zmagali się z crunchem. Firma poprosiła wszystkich swoich pracowników o akceptację sześciodniowych tygodni pracy w miesiącach poprzedzających premierę gry. Deweloperzy, którzy byli krytycznie nastawieni do systemu premiowego, powiedzieli, że zachęca on pracowników do poświęcenia nocy i weekendów, a co za tym idzie pokazania, że pracują najciężej.

rek

52 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Udostępniono nową łatkę i zmieniono zasady przyznawania premii twórcom gry”

  1. Teraz czekać tylko na patch 20.77 heh |A po łatce u mnie zdecydowanie płynniej zaczęło działać na PC więc taki plusik

  2. Mam pytanie do osób grających na ps4. Czy tylko ja tak mam żeby aby odpalić grę z płyty muszę wpierw bezpośrednio po instalacji ściągnąć aktualizację? Dodam tylko, że mam bardzo, ale to BARDZO wolne łącze.

  3. @ckm100 – ja tak miałem, ale dużo nie zajmowała – ok. 6 gb. Ale to było w dniu premiery.|Myślę, żeby albo szybko przejść główną kampanię (kumpel mówił, że niecałe 20h) albo od razu przed świętami póki najwięcej warte zamienić na jakiegoś innego exclusive’a, którego jeszcze nie obadałem.|A z CP2077 zapoznać się po upgradzie kompa, bo na konsole to jakoś nie warto za bardzo. Słabe celowanie na padzie, gorsza wydajność itp.

  4. Jaka piękna (wizerunkowa) katastrofa 🙂

  5. @ckm100, rozumiem, że pierwszy raz grasz z w grę z płyty na PS4? Przy każdej (albo prawie każdej) grze odpalonej z płyty zanim zaczniesz grać musisz pobrać aktualizacje.

  6. Nie grałem w tę grę i raczej nie będę, ale przejście takiej gry w 20 godzin to przejście na „odwal się”. Co do błędów – zawsze trzeba poczekać trochę więcej niż mniej czasu, bo obecnie nie ma dużych gier, które wychodzą bez błędów. Jednak oceny ponad 90% w przypadku gier pełnych błędów to dla mnie zwykła farsa, a tacy recenzenci powinni oberwać po głowie (napisałbym to dosadniej, ale staram się być bardziej kulturalny).

  7. @barrator |Co? Jak masz grę na płycie to nie musisz pobierać aktualizacji. Możesz, ale nie musisz. Możesz grać normalnie z płyty.

  8. @barrator Mam grube kilkadziesiąt tytułów na ps4, w których nie było takiej potrzeby. Cyberpunk 2077 jest pierwszym takim przypadkiem, nie licząc gier stricte multi, z którym się spotkałem.

  9. @alistair80 Napisałeś, o przejściu gry, której nawet na oczy nie widziałeś (i nie zobaczysz), w 20h, że to „na odwal się”. Niżej już upaść nie możesz 😉

  10. Wiesiek 3 też był zabugowany strasznie jak wyszedł, po pierwszym patchu ludzie zaczęli mi znikać i pojawiać się znikąd jak na nich przypadkiem wpadłem. Poczekałem koło miesiąca zanim na dobre zacząłem grać, kiedy już ten błąd naprawili i to była chyba najlepsza gra w moim życiu.|Teraz też jeśli będzie źle (na razie widziałem cztery glitche chodząc po mieście i obserwując przechodniów) po prostu zaczekam. |Chłopaków z REDa czeka teraz bardzo gorący miesiąc albo dwa, nie zazdroszczę.

  11. Ehhh… Jak ja uwielbiam gdy ktoś obiera opinie pierwszych lepszych randomów z neta za pewnik. Jakby nie było wiadome, że ludzie to idioci (nie tylko gracze) i zamiast wystawić obiektywną ocenę x/10 za ogół gry to będą srać jedynkami za jeden, nie tak bardzo znaczący, element jakim są bugi. Tak samo było z TLOU2. Nie podoba ci się fabuła? OK, zabierz 2 punkty z oceny a nie wszystkie.

  12. @alistair80 no właśnie słowo klucz nie grałeś a sapiesz jak byś musiał wydać grube miliony na tą grę uwielbiam takich ludzi. Ja gram jestem na po 8h poziom bardzo trudny, mam 2% gry jeżeli byś grał tylko i wyłącznie główny wątek na easy to pewnie by się te 20h uzbierało, co do błędów gram na PC są babole, ale nic czego bym wcześniej nie widział w innych grach. Jak na razie bawię się bardzo dobrze

  13. @xertix,|To prawda. Ale to działa w obie strony. Zawsze znajdzie się też sporo 10, wybaczcie mój francuski, z d**y. Nie zapominajmy o tym.

  14. niech im te premie w gardłach staną za wersje na ps4 i xboxie.

  15. Teraz rozumiem dlaczego zaznaczali ten zabieg z zapowiadaniem dodatków do gry dopiero po premierze, inaczej mieliby suszenie głowy, że zajmują się nie tym czym powinni czyli łataniem. CDP spodziewał się masy błędów na premierę już dawno temu.

  16. Teraz śmiało można mówić PC Master Race bo na razie tylko tam jest ok.

  17. @DETHKARZ,|Można też śmiało do lamusa odłożyć takie stwierdzenia jak: „Granie na PC umiera…” czy „Na PC są sami piraci”. Wyniki sprzedażowe CP2077 (zamówienia przedpremierowe + z pierwszych 24 godzin od premiery” pokazują, że rynek PC w niczym nie ustępuje konsolowemu. 4,8 mln kopii sprzedano na PC, w porównaniu do 3,3 mln na konsole. PC ma się dobrze. Być może nawet jak nigdy dotąd. Gry generalnie tanie, nawet ludziom już za bardzo bawić w piracenie się nie chce.

  18. @down na serio ludzie uważają ze PC idzie do lamusa? Bo szczerze się nigdy z tym nie spotkałem (nie pytam na zasadzie, że chce coś wytknąć, zazwyczaj jestem tylko świadkiem wojen konsolowych)|@qua sam mam 22h (czyli pewnie z 20 w samej grze) i też mam jeszcze od cholery do roboty. Dużo wątków podobnych jest mega ciekawych, fajnie poznaje się postacie dookoła nas. Sama historia też jest fajna, ale mam wrażenie że serio cała masa osób chce zrobić na szybo i w sumie nic ich głębiej nie interesuje :<

  19. Gram na Stadii i kurde! Mam totalny odlot jeśli chodzi o ten tytuł. Gra jest płynna i grywalna, bugi owszem a i są, ale nie takie psujące grę, a takie typowo wiedźmińskie, ot lewitujace szklanki, samochody renderujące się gdzieś w powietrzu no ogólnie redzi pod tym względem trzymają hehe „poziom”. Ale gra mi robi robotę, polski dubbing jest super, uwielbiam V!, fabularnie też jest miodzio, no i te setki przedmiotów do dropienia, dla mnie bomba! Jedynie Żebrowski w roli Jacusia Srebrnarączka mi nie leży.

  20. Jeszcze raz mamy dowód ze gry singleplayer nie umarly, oraz PC ma sie swetnie 🙂 a konsolowy plebs niech sie meczy na swoich zlomach

  21. @aoetje Myślę, że to tak nie działa. Przykład z PC, rekomendowane ustawienia do gry na high na PC od redów, są tak skopane, że na takim sprzęcie jak próbujesz odpalić to w mieście masz dropy do 27fps, na najniższych ustawieniach na niskiej rozdzielczości. Według Redów powinno się na tym dać opalić na high.

  22. v1.0.4 naprawia pół gry XD Troche wstyd nowa gra od razu update 4 XD BRAWO CD Projekt Red… gre robili 7 lat

  23. @down robili po wiedźminie

  24. Ja osobiście jestem zaskoczony, że ludzie nie poszli pod Redów z pochodniami, mnóstwo bugów/gliczy, optymalizacja leży no ale powiedźmy, że to da się naprawić w patchach. Ale kurde nie ma z 80% czego zapowiadali już na samym początku słynna customizacja postaci, już 10lat temu były bardziej rozbudowane edytory, genitalia? masz 2 rodzaje penisa albo brak no mega rozbudowane. Nawet nie ma palety kolorów tylko pare z góry narzucone, żadnych suwaków itp, pamiętacie edytor w Fallout4? gdzie ludzie robili…

  25. …wszystkie znane postacie z filmy, bajek itp? Świat wielki albo pusty, nie wiem, czy można rozpocząć interakcje chociaż z 10% postaciami jakie są w nightcity. Dialogi i ubogie grając drugi raz w zasadzie nie ma innych opcji niż te co bierzemy. Zazwyczaj odpowiedź nr 1 jest kluczowa i wszystkie inne prowadzą właśnie do niej. Pochodzenie? Pamiętacie Dragon Age:O gdzie poznawaliśmy losy wybranego klanu/rasy/profesji prawie 1,5h? i to wpływało na fabułe? tutaj czy Nomad czy korpo wszystko praktycznie 1:1

  26. …Sama rozgrywka to nie jakaś „Wow nowość” tylko taki DeuusEx na sterydach, miała nie być fedexowych questów, 5 questy z rzędu jakie robiłem(side questy) to, że jakaś grupa bandytów stała zabijasz ich lub się zakradasz hakujesz komputer koniec, aż się zniechęciłem. Dużo zadań mocno oskryptowanych. Ja rozumiem, gra jest stowrzona pod casualowych graczy, nie ma być skomplikowana ale to trochę mało. Mimo wszystko ludzie nie nadają na redów, a pamiętacie co się działa z Mass effect andromeda, gdzie kilka…

  27. …postaci miało „drewniane twarze”? ludzie chcieli ich za to zlinczować, co ciekawe EA naprawiło/poprawiło to w 3 dni po premierze, a mimo wszystko setki memów i ścieków spadło. gra nie jest zła ale jest co najwyżej dobra, a to co w nią wpakowali marketingu itp niestety nie odzwierciedla się w grze nawet w połowie. Szkoda, naprawdę szkoda.

  28. Kozak gierka, co tu dużo mówić

  29. A ja myślałem, że to Dragon Age: Inkwizycja na PS3 wyglądało fatalnie.

  30. Nie rozumiem skąd ten cały hejt na CP. Nie wiem jak u innych, ale u mnie po wgraniu łatki, granie stało się przyjemnością. Jestem po jakiś 6 h grania z czego 2-3 to swobodna jazda i jestem zadowolony. Fakt, graficznie nie powala-rzekłbym jest po prostu średniawo – ale ogólnie gra się przyjemnie i co najważniejsze – gra przykuwa do tv i konsoli. „klasyczne, jeszcze pół godzinki, jeszcze jeden quest” a to mówi moim zdaniem więcej niż niejedna recenzja. Ja gram, zachwycam się i jestem zadowolony. Mimo błędów.

  31. GhostX51,|Na Steamie zdecydowana większość zachwala grafikę, a większość krytyki dotyczy błędów (które zostaną na pewno poprawione), strony technicznej i optymalizacji (która już została poprawiona ostatnim patchem) lub faktu, że CP2077 nie jest RPGiem. Nicek pisał o grafice odnośnie konsolowej wersji CP, więc może zwyczajnie rozdzwięk pomiędzy tymi wersjami jest tak duży. |Ludzie nakręcili się na mesjasza gier (tak, CP jest trochę winny nakręcaniu tej spirali hajpu), a dostali po prostu bardzo dobrą grę

  32. LazyBishopNef 13 grudnia 2020 o 09:53

    Kupiłem, odpaliłem.. odłożyłem. To nie jest to czego szukam. Ale najlepiej samemu się przekonać, bo tutaj kazdy ma rację..a swojsza racja to ta najważniejsza racja.

  33. i szambo niespełnionych oczekiwań wybiło. Co nie powinno dziwić, bo społeczność graczy od dawna cierpi na dwubiegunową chorobę afektywną i albo gra jest na 100/10, albo 0/10. Ghost, nie piję tutaj do Ciebie, żeby nie było.

  34. CDP RED jest winny nie CP*

  35. Cóż, ja wiedziałem że tak będzie… Niestety. Na grę nie czekałem, bo nie moje klimaty, ale CDPR no to kiedyś spróbuję, może jak wydadzą goty/complete, jak z ostatnim wiedźminem. Czekam również na jakieś sensowne porównania fps o grafiki z ps4p, bo będę musiał rozważyć czy na tym czy na PC z gtx 1060…

  36. Mi i znajomym po wgraniu łatki tekstury zaczęły ładować się wolniej. Także no, nadal czekam na wyjście gry z alfy, bo jej aktualny stan to absolutna komedia i katastrofa wizerunkowa cedepów.

  37. Po 25 godzinach mam wrażenie, że gra powstawała w odcięciu od jakiegokolwiek świata zewnętrznego – w grze nie ma absolutnie żadnych ficzerów obecnych w większości współczesnych gier, które znacznie umilają rozgrywkę – np. minigierki czy kastomizacja czegokolwiek poza założeniem tłumika na pistolet. Soundtrack pomimo dobrej jakości składa się z 20 piosenek na krzyż, tak bardzo hajpowany Braindance to kilka oskryptowanych questów, z kolei bycie „Techie” sprowadza się do rzucania granatami.

  38. Nie mówiąc już o fundamentalnych błędach pokroju tego, że Street Cred zyskujemy za mordowanie gangów, pomaganie policji i korpo w questach (?). Wielu z tych rzeczy już się nie da naprawić niestety. Rzeczy, które powinny być dodane w DLCkach zaczyna być więcej niż tych obecnie dostępnych w grze.

  39. @GhostX51|Grafika to nie wszystko 🙂 moim zdaniem klimat jest mega. I mówię to ja. Gościu, który odbił się od deus exa jak piłeczka pingpongowa od rakietki. Wydaje mi się, że z CP jest jak z pierwszym Crysisem. Ci co spodziewali się WIELKIEJ rewolucji, zawiedli się. Ja spodziewałem się kolejnej dobrej gry od REDów i taką grę otrzymałem. W tym roku na święta miałem do wyboru CP lub kolejne Call of Duty. Padło na CP i na razie jestem zadowolony. Ale fakt – sytuację mocno podratowała wczorajsza łatka.

  40. Odpaliłem to na moim lekko przykurzonym sprzęcie (i5 i 970). Mam na ultra i nawet to chodzi. Na razie krótki spacer i pierwsze zadania (z grubsza 1h w grze). No, szału ni ma. Grafika bywa fajna, ale wiele rzeczy wygląda tak sobie (np. plastikowe samochody). Tyle było szumu o generator penisów… a sorry, postaci 🙂 No i bieda, bieda. Chyba jeden z gorszych jakie widziałem w grach. Przez 15min nie udało mi się zrobić postaci, która nie byłaby antypatyczna.

  41. Nie wiem też po co ten kreator „golizny” skoro opcji jest mało. W zasadzie to są szczątkowe jeśli o to chodzi. Widok FPP mi tu nie pasuje. Lepiej bym się czuł z TPP. Pierwsze wrażenia – przypomina mi to stareńką polską grę z okolic 2000r. Jak jest tam było? Hmm. Pamięta ktoś? Latające auta, przyszłość, miasto, dużo czerni?

  42. @Draagnipur nie mówiąc już o tym, że tak bardzo hajpowane dostosowywanie penisa („modele stworzone na podstawie 200+ rzeczywistych członków”) gejmplejowo nie mają żadnego znaczenia. Ba, nawet się ich nie zobaczy wcale w trakcie gry poza momentami, gdy ciuchy się zbugują i znikną z postaci. Ale no, jest cała masa ficzerów, które pomimo hajpowania przed premierą albo nie zostały dostarczone, albo są rozczarowująco ubogie, albo nie mają znsczenia w grze. Dla mnie wygląda to jak steamowy early access.

  43. @Draagnipur,|Crime Cities od Techlandu.

  44. Gra nawet nie jest tak zła jak niektórzy ją malują, ale optymalizacja woła o pomstę do nieba. Mam peceta porównywalnego z wymaganiami rekomendowanymi (i oczywiście dyskiem SSD) i na ustawieniach z pogranicza medium/low nie ma nawet mowy o trzymaniu stabilnych 30 fps, szczególnie w trakcie jazdy pojazdami. Mogę sobie tylko wyobrażać jak tragicznie musi to działać na znacznie słabszych konsolach poprzedniej generacji.

  45. Lewakoprawako 13 grudnia 2020 o 16:00

    Na początku chciałem to oddać, ale po 4 godzinach podziwiania miasta i jego odlotowych mieszkańców, robienia pierwszych zadań – czuję, że to będzie jednak gra wybitna, serio. Tak wiem, jest sporo małych babolków i parę średnich, no i kreacja penisa rozczarowuje 😉 , ale to gigantyczne, piękne-tragiczne miasto, ten klimat, teksciory, muza itd. Po negatywnych opiniach i samym początku gry, myślałem, że to będzie wtopa roku, ale coraz bardziej opada mi szczena jak gram. Mogli to wydać za pół roku, byłoby lepie

  46. Lewakoprawako 13 grudnia 2020 o 16:01

    j dla gry. No cóż stało się i wydali nieco za szybko, ale jest dużo lepiej niż to przedstawiają co poniektórzy krytycy. Ja tam wracam znów do Night City nara

  47. 1. Nigdy nic nie kupuj w preorderze.|2. RPG-i kupuj co najmniej 1 miesiąc po premierze.

  48. @Tonnyhax Gra PC, a nie można zmienić konfiguracji klawiszy?

  49. @Tonnyhax, musze się zgodzić z niektórymi rzeczami, niedawno skończyłem wątek główny i parę wątków pobocznych, i jakbym miał porównać do czegoś tą gre to do mass effect andromedy jeśli chodzi o bugi. wątki poboczne są wg. mnie lepsze niż główny, brakuje mi swobody z gier bethesdy gdzie może nie ma jakichś szalonych wyborów, ale za to można wybrać sposób traktowania npc’tów a nie że V się wkurwia na postacie które osobiście uwielbiam. Dodatkowo zakończenie jest jak dla mnie za mało znaczące dla świata.

  50. @zadymek o, to wiem że mnie bardzo zdenerwowało na start, bo w ustawieniach nie znalazłem opcji żeby zamienić funkcjami klawisze 'F’ i 'E’, i z przyzwyczajenia próbowałem np. otwierać drzwi albo podnosić rzeczy na e

  51. @zielonyfenix Znowu to F na Interakcję.|Rak, rak zżera PC gaming!

  52. Cyberpunk to nie erpeg

Dodaj komentarz