
Cyberpunk 2077: Twórcy umożliwią przenoszenie zapisów gry pomiędzy konsolami

Jak już wiadomo, Cyberpunka 2077 odpalimy zarówno na PS5, jak i Xboksie Series X/S. Wszystko dzięki kompatybilności wstecznej. Dodatkowo studio CD Projekt RED udostępni funkcję cross-save, Chodzi o przenoszenie zapisanych postępów gry pomiędzy platformami. Przed wami garść oficjalnych szczegółów:
Jeśli zaczniesz grać w Cyberpunka 2077 na PlayStation 4 lub Xbox One, będziesz mógł kontynuować grę na odpowiedniej konsoli nowej generacji. Oto jak korzystać z funkcji cross-save: Konsole PlayStation Istnieją trzy różne opcje: Połącz się ze swoim kontem PlayStation Plus i prześlij zapisane gry do chmury. Przenieś dane za pomocą kabla sieciowego LAN lub połączenia bezprzewodowego (WiFi). Użyj kompatybilnego urządzenia pamięci masowej USB, aby skopiować i przenieść save’y na to samo konto PSN na PlayStation 5. Konsole Xbox Funkcja Smart Delivery umożliwia kontynuowanie gry na Xbox Series X/S od miejsca, w którym została przerwana na Xboksie One. Upewnij się, że masz połączenie z Internetem, aby zapisane postępy gry zostały przesłane do chmury lub podłącz Xbox One i Xbox Series X/S do tej samej sieci i użyj opcji przenoszenia plików.
Wbrew pozorom możliwość przenoszenia zapisanych stanów gry z PS4 na PS5 nie jest powszechnym standardem. Wystarczy wspomnieć przysadek nowej Yakuzy – tej o podtytule Like a Dragon. I tak save’y z przygód Ichibana Kasugi w wersji na PS4 nie mogą zostać przeniesione do środowiska next-gena Sony. Co ciekawe, podobne ograniczenie nie dotyczy już konsol Microsoftu. Wprowadzenie funkcji cross-save należy po prostu do opcjonalnych zadań developera.
Cyberpunk 2077 ukaże się 10 grudnia na PC, PS4, Xboksie One, PS5 i Xboksie Series X/S.

Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Twórcy umożliwią przenoszenie zapisów gry pomiędzy konsolami”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Fajna opcja, ale osobiście wolę zagrać od razu na ps5 🙂
Fajna opcja, ale to nic nowego, Steam od dekady synchronizuje zapisy automatycznie między komputerami. 🙂
@jaolek, niektórzy chcieli by pograć zaraz po premierze, a nie zastanawiać się, kiedy będą mogli kupić nową konsolę
@SerwusX Steam syncuje save’y w obsługiwanych grach i to o ile developer nie spieprzy roboty, bo wiele gier robi to źle, albo trzeba manualnie to włączyć albo nie pilnuje settingsów gry itp. Ma to garstka gier, ~1/3 mojej biblioteki gdzie mam ponad tysiąc pozycji.XBox One za to syncuje savey we wszystkich grach, wraz z ustawieniami, syncuje tez ustawienia samej konsoli, że logując się na swoje konto gdzie indziej, od razu wchodzą wszystkie configi.
Co do XBoxa jeszcze – save z XSeries będzie też działać z powrotem na XOne, też automatycznie (bo to po prostu te same pliki). Dla PS nie wiadomo czy da się wrócić z grą na starszą konsolę.
@ja0lek Jeszcze w ramach wstecznej kompatybilności, czy w przyszłym roku z patchem z ray tracingiem i innymi bajerami dla nowych konsol, żeby dorównały wersji PC?
@SerwusX |I od 10 lat Steam robi to źle. Grałem w Wolfensteina, po iluś misjach przerwałem, save się zsynchornizował, usunąłem grę i po jakimś czasie pobrałem ponownie. I peszek, bo save’a nie ma, nie pobrał razem z grą i prawdopodobnie nadpisał nowym pustym save’em… Brawo Steam. Brak możliwości manualnego zapisu w chmurze, brak informacji jakie pliki są wysyłane, brak podglądu tych plików, z kiedy są sejwy… Nic. Nawet nie wiesz, że się pobrały. Rozwiązanie Sony jest perfekcyjne.
@devalion|Ale to nie wina Steama, lol. Developer widocznie nie zakodził poprawnie.|Terraria działa np wyśmienicie pod tym względem.
@devalion – to nie rozwiązanie Sony, tylko REDów.
Czyli będę mógł przenieść zapis z PC na PC2? Super. PCMR!A tak seryjnie, ciekawe jakby można przerzucać sejwy pomiędzy xbox i PS…