rek
rek

Cyberpunk 2077: Nowa łatka na PC i konsolach

Cyberpunk 2077: Nowa łatka na PC i konsolach
Pecetowcy już nie muszą drżeć o swoje pliki zapisu gry.

Mamy dobrą wiadomość dla fanów Cyberpunka 2077. Zarówno na PC, jak i konsolach pojawiła się nowa łatka. Wprawdzie aktualizacja 1.06 nie wprowadza wielu zmian, ale i tak należy przyjąć ją z otwartymi ramionami. Szczególnie pecetowcy mogą być zadowoleni, bo nowa poprawka rozwiązuje problem uszkodzonych plików zapisu gry. Programiści CD Projekt Red usunęli limit rozmiaru save’a.

Wcześniej, gdy plik zapisu ważył więcej niż 8 MB, to stawał się bezużyteczny. Tym sposobem całkiem spora grupa osób straciła swoje postępy w kampanii. Ściślej rzecz ujmując, problem dotyczył graczy, którzy m.in. gromadzili dużą ilość materiałów do craftingu (w takiej sytuacji save rozrastał się do dużych rozmiarów).

Na posiadaczy konsolowych wersji Cyberpunka 2077 czekają natomiast kolejne poprawki stabilności:

Hotfix 1.06 jest już dostępny na konsolach i PC! Poniżej lista zmian: Zadania Dum Dum nie będzie już nieobecny przy wejściu do Totentanz w zadaniu Second Conflict. Konsole Poprawiono zarządzanie pamięcią i stabilność, dzięki czemu gra będzie się mniej zawieszać. PC Limit rozmiaru plików zapisu 8MB został usunięty. Uwaga: zmiana ta nie naprawia plików zapisu uszkodzonych przed aktualizacją.

Hotfix 1.06 is available on PC and consoles!Here is the full list of changes: https://t.co/z7vI1cCQri pic.twitter.com/TYFqC7Kv4d— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 23, 2020

rek

37 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Nowa łatka na PC i konsolach”

  1. Ehhh… Znów łatka… Nie mogę uwierzyć że taką grę zrobili z bugami przez 7 lat

  2. @Maniek123404 Po co te łatki, mogliby nie łatać, no nie? Gra była we właściwej produkcji znacznie krócej niż 7 lat. Według wywiadów, bardzo długo trwało pisanie fabuły, projektowanie miasta, lore itd.

  3. @Maniek123404|O nie, tylko nie łatka!

  4. „Limit rozmiaru plików zapisu 8MB został usunięty. Uwaga: zmiana ta nie naprawia plików zapisu uszkodzonych przed aktualizacją.” – jak to możliwe?! Przecież Krzyżowcy Uwielbienia CDPR mówili, że to g**** prawda i ich zapiski mają nawet po 40 MB i wszystko im działa. To tylko podsumowuje tę całą internetową wojenkę psychofanów z hejterami.

  5. @kondiq91 „Po co te łatki, mogliby nie łatać, no nie?”|Po co te łatki, mogliby od razu wypuścić działającą grę, no nie? 🙂

  6. Maniek – Gwoli ścisłości, to, że grę ujawniono w 2012 nie oznacza, że od tego czasu była w produkcji.

  7. @Ninho|Kto ma monopol na tę prawdę? Produkcja to nie tylko kodzenie.

  8. Co za różnica kiedy zaczęli tworzyć grę jeśli regularnie wywalali gotowe elementy gry do kosza.

  9. Kasa, kasa, kasa, kasa, kasa – https:www.youtube.com/watch?v=qJ-0OyvrQUU

  10. Jako PCtowiec jestem bardzo niezadowolony. ~30h gry i nie miałem żadnych problemów. Po wczorajszym updatecie nie mogę wczytać żadnego save x(

  11. @jackBronson Tajemnicą poliszynela jest, że realna praca nad CP2077 (wyjąwszy prace koncepcyjne) zaczęła się po zakończeniu prac nad Wiedźminem 3.|A jeszcze w kwestii save’ów – warto przypomnieć, że w toku normalnej gry nie można dobić do 8MB. Ja po blisko 90h gry i zrobieniu prawie każdego side questa mam save wielkości ok. 4MB. Ten limit 8MB był przebijany, gdy ktoś stosował pewien exploit związany z systemem craftingu. Więc owszem, to jest niedopatrzenie ze strony CDPR, ale niewielkie.

  12. @DaeL Mylisz się. Wystarczy chcieć zrobić sobie np. legendarną kurteczkę Samuraia z puszek (bo to one są najlepszym źródłem komponentów) – i tak jak epica powinno sie dać na luzie (wzrośnie o około 1.2-1.5MB, wartości różniły się między testującymi znajomymi), tak przy legendarce juz jest ryzyko przekroczenia 8MB. A to dopiero jeden wymaksowany slot w ekwipunku. Nie trzeba żadnego exploitu – po każdym crafcie do sejwa dodawana jest notka z ID przedmiotu, którą w żaden sposób nie da sie usunąć.

  13. Mój Save ma 5,5 MB a craftowanie mam na 18 poziomie. Crafting jest niezbalansowany bo możesz sobie z ulepszeniami craftować w nieskończoność i wystarczy do tego ciutka zasobów na start. Da się tak w tej grze craftować że materiałów będzie ci przybywać a nie ubywać. Muszą to naprawić.

  14. Brawo wy !

  15. @DeMola a może to ficzer a nie błąd?

  16. A tam narzekacie wszyscy. Redom zajęło trzy gry żeby stworzyć porządnego Wiedźmina, a tu każdy marudzi, bo Cyberpunk jest nie taki jak każdy sobie wymarzył. Ja gram od premiery i owszem, są bugi i błędy, ale szczerze to więcej mnie takich spotkało ogrywając RDR2 albo Death Stranding a o tym nikt nie mówił.|Myślę, że większość ludzi miała wybujałe oczekiwania, które w porównaniu z rzeczywistością i nieodpowiednim sprzętem spowodowały nagły atak wylewu żółci.|Mi gra sie podoba, chociaż to może nie hit roku

  17. @kwiatekhenryk – Święta góra obroniona, gratuluje panu. Za tydzień prezydent wręczy panu medal.

  18. @DeMola nie wiem czy to takie niezbalansowane, niby można dzięki temu mieć komponenty za darmo, ale ile się trzeba naklikać żeby mieć ich wystarczająco dużo do wycraftowania czegokolwiek. Brzmi op na papierze, ale działa tak mozolnie że nie warto.

  19. @LordPoland Może on po prostu nie zachowuje się jak niektórzy, czyli jak (tu wstaw ulubione określenie Butchera z The Boys).

  20. Wzburzony – Rejestracja: Sobota o 9:50.|Typowe konto do hejtingu.

  21. Kolejny patch kolejne bugi. Dzisiaj z tym patchem dali mi godmode. Ale przeciwnikom też. Spoko, strzelaliśmy w siebie tak z parę minut. Questy dalej nie zalicza po ich wykonaniu. Tekstury trochę lepiej się ładują, ale przycięcia podczas jazdy zostały, zwłaszcza jak gra autosavuje. To wszystko co wyłapałem po 3o minutach „grania” w cybera. Odpuszczam. Za rok może znowu spróbuję.

  22. Czyli generalnie potwierdzasz, że typowe konto do hejtingu.

  23. Ah, pamiętam ci ja moje problemy z Borderlands 3. Błędy, crash’e, manipulacje drop rate, …mdłą kampanię, przymusowy event na Halloween, zacięcia z stacji NewU, długie czasy ładowania ekwipunku, i wiele, wiele innych. Ech, było minęło: podobno Gbx naprawili większość problemów i nawet legendy wypadają jak szalone…|niemniej moje popremierowe doświadczenia z B3 to piekło i nigdy im tego nie zapomnę.|P******** Gearbox!|Ale jestem pewien, że fani CDP Red nie pójdą w moje ślady 😉

  24. @gimemoa – Nah, on broni Wielkiej Polskiej Gry wydanej przez Wielką Polską Firmę. Gwarantuje, że jak by jakakolwiek inna, zagraniczna firma wydała tytuł identyczny, te same osoby mu były pierwsze do ciśnięcia beki. Trzeba przyznać że co jak co, ale PR’owców redzi zatrudniają genialnych, mam nadzieje że dla nich wiekszosc premii idzie.

  25. @Ogoorek1 Nie, to raczej nie craftowanie legendarnych przedmiotów tak powiększa save’a (wiem co mówię, sam gram teraz drugim buildem i craftuję legendarne przedmioty), tylko proces pozyskania części – czyli zbieranie setek tysięcy komponentów z puszek, craftowanie prostych rzeczy (np. komponentów do broni) z wykorzystaniem tego myku, że mogą mieć losowo wyższy „level”, a potem rozkładanie ich na komponenty. To ta sztuczka zwiększała objętość save’a.

  26. @Wzburzony: Tak, teraz zasadną krytykę nazywa się hejtem, żeby zdyskredytować krytykującego. A błędy w grach zawsze ma tylko „mały odsetek graczy”. Taki ciekawy PR.

  27. @DaeL o tym właśnie mówię – craftowanie rzeczy, a w tym przypadku zielonych i wyżej komponentów z białych po puszkach bloatuje sejwy. Proces robienia fioletowej kurtki z puszek (czyli wielokrotne ulepszanie komponentów) zajmuje 1.2-1.5MB.

  28. Też tak mieliście, że na PC pobrało Wam od nowa całą grę i ta waży teraz mniej, niż poprzednio?

  29. Tyle dała ta łatka że aż zawiesi się gra i potrafi wyłączyć konsole

  30. @Poganin Jedną rzeczą jest krytyka na forum producenta, a inną rzeczą jest założenie konta o nazwie „Wzburzony” które służy do wyrażania swojego 'wzburzenia’ na zaściankowej stronie o grach i pisanie tej samej śpiewki pod każdym postem o tej jednej konkretnej grze na którą jest się 'wzburzonym’. Z resztą dorzućmy do kociołka, że gość ma bul pośladkuw o to, że nie dostał jeszcze zwrotu, który wg. informacji wysłanej mu przez cdpr, ma otrzymać po nowym roku. Taki zestaw ciężko to nazwać konstruktywną krytyką.

  31. @Marcus93,|Trafiłeś w sedno. |Jestem szczególnie wyczulony na komentarze z kont, które powstały tylko po to, żeby: |a) krytykować|b) wielbić|jakiś produkt w internecie. |Jeśli aktywność takiego konta ogranicza się tylko do jednej czynności, nie ma żadnej historii i zazwyczaj aktywność zamiera zaraz po ustaniu burzy wokół danego tematu, to zapala mi się czerwona lampka. Częste zjawisko na metacritiku, dlatego coraz trudniej traktować mi ten serwis poważnie.

  32. @Xellar Niestety, witamy w internecie. Każdy może pisać to, co ślina przyniesie na klawiaturę. A czy jest to zgodne z prawdą, merytoryczne? Pali licho. Grunt, żeby było głośno, kontrowersyjnie. I wiele osób to łyka bez popity, bez głębszej refleksji, bez zastanowienia, czy ma to jakiekolwiek pokrycie w rzeczywistości. I weź to filtruj na bieżąco, odsiewaj stek bzdur od faktów. Ciężkie czasy nastały. Po ograniu przez 45 h Cyberpunka na PC stwierdzam, że gra się wybornie. I co z tego? Każdy ma swoją prawdę.

  33. Hmm dziwne ale po zainstalowaniu patcha mam wrażenie, że przybyło błędów a przynajmniej jakoś częściej mi się trafiają. Wczoraj podczas jazdy samochodem nagle bez powodu wyrzuciło mnie kilka metrów w powietrze i dwa razy miałem problem z zapisaniem gry bo po wejściu w panel nie wyskakiwały ani zapisy gry ani możliwość utworzenia nowego. No i mogli by coś też zrobić z inteligencją przeciwników bo walka zupełnie traci swój urok gdy załatwia się gościa, który zblokował się za osłoną.

  34. @Wzburzony,|Twój komentarz z innego wątku o CP2077: „Mam nadzieje, ze CD Projekt poniesie pelne konsekwencje swoich czynow i jego UPADEK bedzie przestroga” |Jesteś klasycznym przykładem hejtera. Pewnie gdy sprzedawca rąbnie Cię na 2 złote w sklepie, to pózniej przez 2 tygodnie karmisz się nadzieją, że jego matka „zdechnie” na raka.

  35. @Wzburzony,|Po pierwszę, nie bronię CP ani CDP. Swoją krytykę już wyraziłem. Wybacz, że nie będę grzał się w komentarzach pod każdym artykułem prasowym. Nie każdy ma obsesję jak Ty. Nasza rozmowa dotyczy zupełnie czego innego, co Ty usilnie starasz się ignorować i walisz retorykę „Ty – krytyk CP, ja – jego obrońca” |Po drugie, nie kupiłem CP i na razie nie zamierzam. To Ty preorderowałeś go, więc może uświadom sobie, że z nas dwóch, to właśnie Ty jesteś nawiniakiem, który naciął się na przehajpowany tytuł.

  36. I bóldupi gdzie może, bo 260 zł – największa inwestycja życia – okazała się strzałem w płot. Współczuje, kiedyś się odkujesz.

  37. @Wzburzony Czasy są jakie są. Komuś się śni że pozwami popartymi hejtem wyszabruje jakąś kasę od CDP. Ktoś zawiódł się na CP2077 bo gra nie jest taka jaką chciałby mieć: że za dużo bugów, za mało jednorożców, że nie taka lub siaka. Albo że nie da się odpalić na PS3 (a co, da się?!) Oczywiście wszyscy pozują na korposzczurki, ale – no wiecie spłata rat za Maybacha – więc nie mogą odżałować że wydali 199 zł jakie na grę która im się już nie podoba. Normalnie emocje jak w przedszkolu.

Dodaj komentarz