
Cyberpunk 2077: Gra ma urzekać dopracowaną animacją twarzy [WIDEO]
![Cyberpunk 2077: Gra ma urzekać dopracowaną animacją twarzy [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/6914f37c-5511-4bf8-9e05-b3939ce9beca.jpeg)
Cyberpunk 2077 to bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Rodzima produkcja już szykuje się do rynkowego debiutu, zaś jej twórcy, studio CD Projekt Red, zajmują się promocją – ujawniając stopniowo kolejne informacje na temat ambitnego erpega. Ciekawych smaczków nie zabraknie choćby w poniższej prezentacji. To prawdziwa gratka dla wielbicieli technologicznych zagadnień.
I tak, Mateusz Popławski, główny dyrektor techniczny dla Cyberpunka 2077, omawia proces tworzenia wiarygodniej animacji twarzy. Specjalistyczne narzędzia autorstwa JALI Inc. oraz wiedza pracowników tej firmy pozwalają na osiąganie naprawdę dobrych efektów. Specjaliści z Toronto opracowali proceduralny, wysoce konfigurowalny sposób animowania twarzy. Cały proces uwzględnia aspekty, które często ignorujemy, gdy rozmawiamy z kimś innym – ruchy oczu, ruchy brwi, ruchy szyi i zmiany w mięśniach twarzy, kiedy mówimy. JALI uwzględnia również różne sposoby, w jakie ludzie wytwarzają dźwięki fonetyczne, tworząc profile idealnie pasujące do wybranej postaci. Co warte podkreślenia, wszystko jest realizowane bez kompleksowych sesji motion-capture.
W największym skrócie – postacie niezależne mają otrzymać realistyczne twarze. Developer wierzy, że dopracowana mimika, w tym odpowiednie synchronizowanie ruchu ust wpływa na szeroko pojętą immersję. Dopieszczone animacje to jeden z wielu elementów, które mają zadecydować o sukcesie Cyberpunka 2077.
Cyberpunk 2077 zawita na PC, PS4 i Xboksa One 19 listopada. Tytuł trafi też na konsole następnej generacji.

Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Gra ma urzekać dopracowaną animacją twarzy [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Robi wrażenie, w wiedźminie trochę tego brakowało. Fajnie że lipsync będzie działał we wszystkich językach, jednak ja będę przechodził tę grę po angielsku, bo ten jakoś bardziej pasuje mi do klimatu.
Też wersja angielska. Polskich wydawców uprzejmie proszę o nie wycinanie oryginalnej zawartości.|Jakakolwiek polonizacja gry to opcja nie przymus. Bardzo o to proszę.Zwłaszcza że polscy aktorzy podkładający głos albo nie biorą swojej roboty na poważnie albo są zwyczajnie bez talentu.
@morphisiusz Gra została napisana po polsku, więc nie pisz o wycinaniu jakiejś „oryginalnej zawartości” w kontekście „polskich wydawców”.Nauczony doświadczeniem podrzucam od razu źródło informacji: https:www.youtube.com/watch?v=tuBMvIi50M8&list=LL_KiRnRBOWxIs3VOATCQAVQ&index=26&t=929s
@morphisiusz oryginalna zawartość jest polska, wszystko jest pisane pod nią
Wydaje mi się, że lepszym podsumowaniem tego filmu byłoby zwrócenie uwagi na fakt, że cały lipcsync odbywa się automatycznie bez udziału człowieka. To ma duże znaczenie dla całej branży. Gdyby ta technologia była udostępniona i sprzedawana przez REDów, zwiększyłaby na pewno jakość jak i zmniejszyła koszt produkcji gier. Ciekawie byłoby zobaczyć jej zastosowanie w humanoidalnych robotach usługowych.
@NeonTheGreatTo nie jest takie proste jak się wydaje. Owszem, sztuczna inteligencja generuje ruch ust do wszystkich dialogów, ale później ktoś to musi testować, bo AI nie jest doskonałe. Zdarzają się sytuacje, kiedy coś niezbyt dobrze się wygenerowało i trzeba to poprawić ręcznie. To i tak jest mnóstwo godzin roboty.Pamiętam, że po pokazach przedpremierowych Wiedźmina 3 narzekano trochę na lipsync, ale obiecali, że będą to jeszcze poprawiać. No i faktycznie, na premierę było już bardzo spoko.
Mnie to bardziej interesuje ten ponoc rewolucyjny system zniszczen aut. Moglibyscie Redow pocisnac o szersze wytlumaczenie tematu.
Dzisiaj o 16 będzie stream z CP w innym polskim serwisie
@arisa321 Zgadzam się. Na pewno jest osoba kontrolująca jakość wyników algorytmu. Sieci neuronowe wydają się panaceum na wszystko, ale ich zdolność do odwzorowywania rzeczywistości jest od góry ograniczona jakością jej nauki. Widać to również w przypadku prób zastąpienia skomplikowanych równań dynamiki płynów do symulacji fizyki zachowania się cząsteczek cieczy i gazów sieciami neuronowymi, które są szybkie, ale zdarzają się spektakularne wpadki. Nie mniej jednak JALI z pewnością zoszczędzi devom czas,
Po „gameplayach” tego nie widac
@morphisiusz Na streamie tv gry plus jeszcze raz REDzi powiedzieli, że oryginalną wersją jest wersja polska i zalecają że jeśli ma się tylko taką możliwość, to pierwsze przejście gry zalecają zrobić w języku polskim, bo pozostałe wersje językowe to adaptacje oryginału (z pewną dozą dowolności w interpretacji słownictwa i charakteru poszczególnych postaci). Mimo wszystko te polskie głosy są takie oderwane od postaci, że jednak wybiorę angielski (+Keanu Reeves).
@kondiq91, trochę jestem zaskoczony twoimi słowami, że Red’zi tak mówili. Też planowałem grać po angielsku i może po polsku inny razem. Głównym powodem jest też usłyszeć Keanu. Sam świat bardziej wpasowuje mi się do gry po Angielsku.