rek
rek

Cyberpunk 2077: CD Projekt przeprasza za stan gry na premierę i przedstawia plany jej rozwoju [WIDEO]

Cyberpunk 2077: CD Projekt przeprasza za stan gry na premierę i przedstawia plany jej rozwoju [WIDEO]
„Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał, jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania”.

CD Projekt Red do czasu debiutu Cyberpunka 2077 cieszyło się opinią jednego z bardziej przyjaznych graczom studiów całej branży. Wiedźmin 3 i jego popremierowe wsparcie pozwoliły firmie zdobyć zaufanie fanów, które niestety poważnie nadszarpnęła najnowsza produkcja twórców.

Jeżeli w wersji pecetowej przy odrobinie samozaparcia można było przymknąć oko na błędy, tak na konsolach starszej generacji (szczególnie tych podstawowych) tytuł chodził po prostu źle. I to do tego stopnia, że Sony postanowiło usunąć go z PlayStation Store do czas wprowadzeniau poprawek. Sytuacją zainteresował się także rodzimy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a zawiedzeni ogromnymi spadkami na giełdzie inwestorzy przygotowali kilka pozwów zbiorowych.

CD Projekt przeprosił co prawda za stan wersji konsolowej, ale nie da się chyba uznać, żeby mogło to graczom wystarczyć. Studio opublikowało więc teraz wideo, na którym Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy, po raz kolejny przeprasza fanów i stara się wytłumaczyć, jak to wszystko wyglądało z perspektywy studia.

Pomimo dobrych recenzji na PC, konsolowa wersja Cyberpunka 2077 nie osiągnęła takiego standardu jakości, w jaki celowaliśmy. Ja, wraz z całym kierownictwem chcielibyśmy za to serdecznie przeprosić, czemu pragnę publicznie dać wyraz za pomocą tego nagrania. Prosimy was, żebyście nie obwiniali naszych zespołów o to, co się stało. To są niezwykle utalentowani i ciężko pracujący ludzie. Ostateczne decyzje są podejmowane przeze mnie i przez zarząd i to my zadecydowaliśmy o wydaniu gry. Choć, uwierzcie mi, nigdy nie chcieliśmy, żeby tak to się skończyło. Zapewniam was, że damy z siebie wszystko, aby odzyskać wasze zaufanie.

Choć Iwiński poniekąd przyznał, że to zarząd jest winny, postanowił decyzję o wydaniu Cyberpunka w takim stanie na PS4 i XBO usprawiedliwić.

Na początku [dostosowanie gry do możliwości starszych konsol] nie wydawało się zresztą specjalnie trudne. Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał, jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania. […] Trzeba było testować wszystkie zmiany i poprawki i, jak się okazało, testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi mieliście do czynienia podczas gry. Zbliżając się do dnia premiery, każdego dnia widzieliśmy znaczącą poprawę i naprawdę wierzyliśmy, że aktualizacja premierowa załatwi sprawę.

Dodał również, że wysyłanie kluczy recenzenckich w wersji konsolowej ruszyło dopiero 8 grudnia, ponieważ twórcy każdego dnia pracowali nad aktualizacją przygotowywaną na premierę. Jak tłumaczył, wszystko to działo się również w warunkach pandemii, co także nie wpłynęło korzystnie na prace. Oczywiście każdy z was sam oceni przeprosiny, ale trudno nie zauważyć, że po początkowym wzięciu na siebie winy przez zarząd kolejne tłumaczenia nieco wydźwiek wypowiedzi osłabiły („testy nie ujawniły wielu błędów” etc.).

Iwiński przedstawił także plany rozwoju Cyberpunka. W ciągu najbliższych 10 dni doczekamy się kolejnej aktualizacji, a kolejna, obszerniejsza, będzie gotowa w kolejnych tygodniach. Zaznaczył też, że plany długoterminowego rozwoju gry się nie zmieniły.

Darmowe DLC miały pierwotnie ukazać się zaraz po premierze, ale studio postanowiło skupić się najpierw na poprawkach. Więcej informacji na temat rozszerzeń „pojawi się w nadchodzących miesiącach”. Sporo poczekamy także na wersję przeznaczoną na konsole nowej generacji – pojawi się ona najpewniej dopiero w drugiej połowie roku.

rek

59 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: CD Projekt przeprasza za stan gry na premierę i przedstawia plany jej rozwoju [WIDEO]”

  1. Zrzucanie winy na testerów xD To jakas moda w PL branzy? CI games tez sie tlumaczyli internal QAjem 😉

  2. W skrócie : https:www.youtube.com/watch?v=gVVWFiR9SpI

  3. Nie wiem, kto układał plan tej wypowiedzi, ale powinien dostać ochrzan – pierwsza zasada usprawiedliwień/przeprosiń: NIE zwalasz winy na inne osoby/zespoły, pracujące w strukturze tej same firmy, i/lub, współpracujące pośrednio/bezpośrednio z tobą, bo to pokazuje, że w twojej firmie panuje burdel i ludzie nie posiadają podstawowych funkcji komunikacyjnych, potrzebnych do owocnej współpracy.

  4. @dowm to że w CDRP panuje burdelu to już wiadomo, cała ta sytuacja idealnie to potwierdziła, wystarczy pomyśleć kiedy ta gra miała wyjść i jak ona musiała wyglądać i jak bardzo to ignorowano

  5. Trochę boli, że fabularnych DLC nie będzie w tym roku.

  6. Drogba raczej wątpię by prawnicy. Tym filmikiem ewidentnie bierze na siebie (staje się twarzą ) porażki jako jedyna osoba w filmiku mająca tożsamość ja i bliżej nie określony zarząd (tym samy jest tam parę fragmentów które można uznać za nie umyślne narażenie inwestorów na straty). Raczej nie jest to coś co ma uspokajać udziałowców lecz coś co próbuje ocieplić wizerunek w oczach graczy.

  7. @Krax – „ocieplić wizerunek w oczach graczy” – co uspokaja udzialowcow ze firma stara sie aby sie gracze(czesc z nich) nie odwrocila od CDPR i przestała kupowac ich gry co bedzie zle dla udzialowcow.

  8. @w1ntermu7e – nie ma znaczenie ze jest tam bajzel. W zadnej oficjalnej wypowiedzi nie podkladasz sie nie pogarszasz sobie wizerunku, mowisz prawde ale tylko niezbedne minimum tego co musi byc powiedziane.

  9. @Drogba – „Trzeba było testować wszystkie zmiany i poprawki i, jak się okazało, testy nie ujawniły wielu błędów, z którymi mieliście do czynienia podczas gry.” tutaj?

  10. @Drogba – Ja tylko zapytalem. Ja im kibicuje. Zrobili dobra gre ale technicznie nie dopracowana.Uwazam ze nie nalezy im sie to wielgachne wiadro pomyj jakie na nich wylano. Przyznali sie do bledu, wiec za to szacun. Zapytalem czy tamten kolega nie mowil o tym fragmencie i jak go interpretowac. Bo tez mozna tak ze nie testowalismy(CDPR) poprawek bo my(zarzad CDPR) kazalismy popychac temat do przodu.

  11. W tym swoim słodkim pierdzeniu David Guetta sprytnie pominął swoje kłamstwa o „zaskakująco dobrym działaniu na last genach”, o tym że gra niby była gotowa już w styczniu 2020, o deklaracjach o braku crunchu w ekipie, o hipokryzji odnośnie nadużyć korporacyjnych, a przede wszystkim o obiecywanej zawartości i mechanik których zabrakło w wydanym półprodukcie.

  12. @w1ntermu7e – to jest cos co CDPR chce zeby ludzie mysleli. Cajberpunk byl inna gra w 2018 roku kiedy ja pokazali w gejmpleju. gra wyszla w oplakanym stanie bo ktos po tej prezentacji dokonal bardzo zlego wyboru. mam nadzieje ze sie kiedys dowiemy co tam sie stalo.

  13. @tagime6941: o „zaskakująco dobrym działaniu” gry na konsolach mówił Kiciński, nie Iwiński, więc zanim komuś zarzucisz kłamstwo, to może wcześniej sprawdź, czy słusznie.

  14. @BadHostile|Iwiński występuje tu w imieniu swojego przedsiębiorstwa, podobnie jak ongiś Kiciński – zatem zarówno wcześniejsze wypowiedzi jak i owe oświadczenie są oficjalnym stanowiskiem firmy wyrażonym przez osoby je reprezentujące. Także, drogi apologeto cedepa, kłamstwa należy traktować kolektywnie a nie indywidualnie.

  15. @tagime6941: „Cajberpunk byl inna gra w 2018 roku kiedy ja pokazali w gejmpleju” – heh, jak dla mnie to wyszła dokładnie taka sama jak na pierwszym gameplayu. A nawet dużo ładniejsza 😛 Pokazane wtedy misje przebiegały dokładnie tak samo jak w obecnej grze i zawierały te same elementy (poza wspinaniem się po ścianach na modliszkowych ostrzach).

  16. @tagime6941: Napisałeś wyraźnie o „jego kłamstwach”, nie kłamstwach przedsiębiorstwa.

  17. @BadHostile|no tak, bo tak trudno się tego domyślić – jak powiem, że „jego gra ssie” to też się przyczepisz i powiesz „przecież to nie jego gra, pracował nad nią zespół programistów, grafików etc”? Załosne…

  18. @tagime6941: No tak, lepiej sobie dorobić pokrętne tłumaczenie swoich słów, niż przyznać się do błędu i ignorancji. I koniecznie zakończyć słowem „żałosne”.

  19. Ścierwo!Iwińsk i Kiciński + zarząd, oszukali wszystkich dookoła, a teraz chcą się wkupić w łaski graczy jakimiś słabymi przeprosinami. Wcale nie biją się po piersi, i szczają na graczy, ale dla wizerunku i odbudowania firmy zjedzą kupę z podłogi, byle byś tylko graczu wciąż trzymał za nich kciuki i im kibicował.

  20. Nie wiem komu przypisujesz ten cytat pełen błędów ortograficznych, ale ja tego nie powiedziałem, śmieszku. Jeśli uważasz, że wszystkie obietnice zostały spełnione to jesteś obłudnikiem i szkoda mi czasu na dyskusję.

  21. @BadHostile |to ty czepiasz się semantyki, nie mając mocniejszych argumentów. Ale ok, przyrzekam, że gdyby była możliwość edycji specjalnie w trosce o twe zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne zmieniłbym w swej wypowiedzi „David Guetta” na „Marcin Iwiński” a „swoje kłamstwa” na „kłamstwa swojego przedsiębiorstwa”.

  22. @tagime6941: „zmieniłbym w swej wypowiedzi „David Guetta” na „Marcin Iwiński” a „swoje kłamstwa” na „kłamstwa swojego przedsiębiorstwa”.” – o, widzisz, da się.

  23. Hipokryta. Raz prosi o zaprzestanie hejtowania developerów i broni/wychwala team a dwie minuty później zwala winę na dział testerów. Jestem przekonany, że testerzy/dział QA bił na alarm od dłuższego czasu. Skoro casualowi użytkownicy końcowi są w stanie wywołać i odpowiednio sklasyfikować większość błędów to tym bardziej zauważy to cały dział. Winę ponoszą tylko i wyłącznie garnitury i osoby decyzyjne.

  24. Mam nadzieję, że developerzy i testerzy też dostali stosowne przeprosiny od zarządu. No i gdzie przeprosiny za niezrealizowane obietnice odnośnie AI, żywych NPCów, systemu łapówek i policji ogólnie, niedorobionych ścieżek życiowych? Gdzie jest pociąg ze zwiastunów? Gdzie wybór sylwetki? Gdzie fryzjerzy i tatuażyści?

  25. @BadHostile – o ile pamiec mnie nie myli materialy z tamtego czasu opatrzobe byly napisem ze to jest „work in 0rogres i nie reprezentuje ostatecznego wygladu produktu” mniej wiecej takiej tresci.

  26. @geek @BadHostile to poprzednie bylo do @geek

  27. testy nie ujawniły wielu błędów, bo jak się domyślam takich testów wcale nie było. No bo pliska, pojawiający się za każdym razem latający enpece na środku drogi na początku jednego z prologów to raczej rzecz, którą każdy tester by zauważył.

  28. No ale hej, od czego mamy preorderowiczów – zamiast płacić ludziom od QA można poprosić śliniących się fanów, którzy za testy jeszcze zapłacą.

  29. @Hagan|ano to jest w tym złego, że na ujawnienie tych błędów mieli niemal rok od deklaracji, że gra jest gotowa i zostały tylko szlify. Nie wierzę, że ich metodologia debugowania jest tak skopana a testerzy ogrywając tytuł na wszelkie sposoby nie trafili na powtarzające się u klientów końcowych bugi. Typowe korporacyjne zagranie pod publikę, pełne truizmów, frazesów i niezobowiązujących zapewnień.

  30. @Ogoorek – Powiedzial, ze „Trzeba było testować wszystkie zmiany i poprawki” czy wydaje mi sie, ze mozna, to zrozumiec, ze w ktoryms momencie zaprzestali testow i ta wypowiedz rozumiem jako przyznanie sie ze kazali popychac do przodu i pomijac testy na ktoryms etapie.

  31. @Ogoorek1: „No bo pliska”. …co?

  32. @tagime6941 – mysle ze raczej tak bylo ale tak jak napisalem w poprzednim poscie pod koniec przed premiera pewnie kazal ktos poprawiac i ulepszac(doszlifowywac) gre ale bez testowania.

  33. Przypomniał mi się jeden odcinek Southpark, gdzie prezes jakiejś tam firmy przeprasza. Bardzo podobnie i tutaj XD

  34. W sumie to sobie mozna gdybac(troche marnowanie czasu) albo poczekac do premiery nastepnej gry, odczekac miesiac az prasa i youtuberzy pokaza gameplaye kolejnej gry i wtedy sie przekonac czy warto im zaufac i dowiezli dobra dopracowana gre.

  35. Wszystkim nie dogodzisz(po fejlu mowie juz po tym co sie zadzialo) Jak bedziesz milczal i naprawial gre, jedni powiedza ze dobrze ze sobie darowali gadki i wzieli sie za robote, inni zarzuca brak komunikacji z ich strony. Jak przeprosisz i bedziesz naprawial to ktos powie ze mogli by sobie darowac gadke i zajac sie tylko naprawianiem a inni powiedza ze dobrze ze przeprosili. Ludzie zawsze znajda powod zeby bez przerwy sie doczepiac.

  36. ty ogoorek1 kupiłeś ty w ogóle tego cyberpunka ? Bo widzę cię pod każdym newsem jak hejcisz. Co to jest pliska jakaś nowomowa czy co ?

  37. Obstawiam – Ze kolega Ogoorek1 odbiera problemy Cyberpunka bardzo osobiscie i psychicznie go to meczy i szczeze wspolczuje ale moze powinien cos z tym zrobic, innego niz krucjata hejcenia. Troche slabe ze sie wypowiada nawet nie grajac minuty.

  38. @lukesawicki|skoro porzuszyłeś temat zwiastunów „work in progress – does not represent final look of the game” to dorzucę swoje 3 grosze. Disclaimer dotyczy wyglądu gry, a nie jej działania dlatego uważam, że zasłanianie się tym tekstem wobec wyciętych mechanik i zawartości jest nietrafione. Ponadto, potencjalny odbiorca w domyśle tekst ten odbiera jako „będzie jeszcze lepiej” a nie „będzie tylko gorzej”.

  39. Tak się składza koledzy, że też dałem się nabrać pięknym słowom cedepów i w 55 godzin przeszedłem cp. Ale skoro wolicie opierać swoje argumenty na projekcjach to rzeczywiście, może nie mamy o czym rozmawiać. 😉

  40. Dalej, takie dupochrony w moim mniemaniu ocierają się o umowy pożyczkowe z dopisaną drobnym druczkiem zgodą na sprzedanie duszy diabłu. Do czego to zmierza? Twórcy będą wypuszczać powodujące opad szczęki prerenderowane gameplaye z dopiskiem „work in progress” a jak podniesie się larum, że wydany ostatecznie 8-bitowy sidescroller na zwiasunach prezentowany był jako next-genowy pogromca Crysisa to sorry, ale to było work in progress?

  41. @tagime6941 – zawezasz troche idee disclaimera. Chodzi o pokazanie gry na ten moment i chodz to co mozna zobaczyc czyli wszystko nie tylko wyglad. Sciany tekstu nikt by nie przeczytal zebys ty nue mogl sie przyczepiac. „będzie jeszcze lepiej” bedzie inaczej (oczywiscie ze lepiej) co nie znaczy tak samo(maslo maslane) to znaczy ze tez mechaniki moga sie zmienic jeslu dev uzna ze to lepiej.

  42. @tagime6941 – zgadzam sie z jednej strony tworzenie gier to process i naprawde duzo sie moze zmienuc i to mozna zrozumiec, ale jak sie wali prerenderowane „gameplaye”(czesto sie zdaza) to jest przegiecie.

  43. @Ogoorek – poczytaj swoje posty i przemysl je solidnie. Ja tam ze swoimi projekcjami sobie radze ale dziekuje za troske:)

  44. Cyberpunk 2077 zamiast game of The year Edition to powinno dostać Cyberpunk 2077 play the game a year later, preferably on next gen consoles if they ever come out Edition. O dupe rozbic takie studio, zamiast zrobic cos raz a dobrze to spierdzielili po całości.

  45. Niby przeprasza, ale wiecie, bo covid przeszkodził, bo nie wiedział ile bugów jest (wystarczyło pograć z godzinę), bo myślał, że się wyrobią, bo na konsolach miało działać… Ja tu same kłamstwa widzę tylko. Jakby powiedziano szczerze- inwestorzy się niecierpliwili więc nie mogliśmy znów przekładać, do tego okres świąteczny i stare konsole to masa kasy, byliśmy zbyt pazerni na potencjalne zyski- to może byłoby to coś warte.

  46. Zamiast tego otrzymaliśmy PRową gadkę jak to wszystko robią dla dobra graczy i ciągle będą o nich dbali. Niefajnie.

  47. MagickStalker 14 stycznia 2021 o 16:57

    https:www.youtube.com/watch?v=15HTd4Um1m4

  48. W komentarzach nie ma „WZBURZONEGO”?

  49. @lukesawicki – akurat od gadania jest ktoś inny, a od naprawiania gry też ktoś inny. Dlatego to argument bez sensu, bo można obie rzeczy robić w tym samym czasie. Ich obowiązkiem powinno być przeproszenie ludzi i naprawianie gry. Twórcy i wydawcy gier już dawno się za bardzo rozpędzili, niestety za zgodą graczy. Wydawanie zabugowanych gier jest normą, a nie wyjątkiem czy wypadkiem przy pracy. Niestety zawsze znajdzie się masa ludzi, którzy grę kupią.

  50. Gdyby wydawcy naprawdę dostali po tyłku tak, żeby ich zabolało, to może wyglądało by to inaczej. Niestety zamiast porządnych batów dostają delikatnego klapsika. No może akurat oni dostaną średnie lanie pasem.

  51. @lukesawicki|Ogorek hejci, a ty bronisz Czestochowy. Ktory z was jest gorszy?

  52. @jackBronson – Warszawy. Który powiedz prosze fajnie bylo by wiedziec jaki jestem:D

  53. Łatka na nowe konsole dopiero w drugiej połowie kroku, a na starych chodzi… Powinni chyba przesunąć premierę o rok i wtedy byłoby OK, choć gracze zjedliby ich za to.

  54. Co do samej sytuacji to wasze nieustanne lamenty, że premiera jest przesuwana pewnie przyczyniły się do zaistniałej sytuacji.

  55. gracze by ich zjedli? no i? stało by się coś jak by dostali działająca grę za rok? Nie kupili by? taki rockstar się nie odzywa na temat swoich gier latami, a gta5 do tej pory figuruje na listach sprzedaży w topkach. gracze pojęczeli by i poszli potem do sklepu.

  56. Ta, zalać winę na graczy za to że cdp nie dociągnęło. Może niech się nauczą jak zarządzać ludźmi i projektami.

  57. Fajny roadmap na 2021, właściwie same patche. Czyli na premierę to w sumie dostaliśmy bardzo wczesną betę.

  58. Game of the year later edition.

  59. CoSiePatrzysz 18 stycznia 2021 o 06:33

    Szkoda że trzeba przepraszać aby jakoś poprawic sytuację, nie musiało się to tak skończyć, ja tam im kibicuje i niech to będzie dla nich nauczka jak prowadzi się takie produkcje aby były to gry które gracze uwielbiają 🙂 , ja czekam na kompletna wersja to dopiero sciągnę i zagram bo jest takie powiedzenie „jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy” i do tego sie stosuje

Dodaj komentarz