rek
rek

Cyberpunk 2077: 8 milionów preorderów, milion jednocześnie grających na Steamie

Cyberpunk 2077: 8 milionów preorderów, milion jednocześnie grających na Steamie
Zaskoczę was: Cyberpunk jest popularny.

Obudziliśmy się dziś w rzeczywistości (a niektórzy pewnie w ogóle nie zasypiali) postcyberpunkowej. Wieloletnie oczekiwania nareszcie się zakończyło i – niezależenie od naszych opinii na temat samej gry – musimy przyznać, że CD Projekt po mistrzowsku rozegrał kwestię swojej najnowszej produkcji. Tak wypatrywanej gry nie było od lat, a w tym roku pod względem popularności nie mogą się mierzyć z nią (jak się wydaje) ani Final Fantasy VII Remake, ani The Last of Us Part II.

Dowodem na to jest chociażby liczba preorderów. CD Projekt pochwalił się, że tytuł przedpremierowo kupiono 8 milionów razy.

Imponująca liczba, przyznacie. Dla porównania: Wiedźmin 3 przed swoją premierą znalazł nieco ponad milion nabywców.

Cyberpunk świetnie radzi sobie też na Steamie. W nocy grał w niego jednocześnie milion osób. To wyczyn, którego nie udało się osiągnąć żadnej singleplayerowej produkcji wcześniej – przebić tę granicę były w stanie do tej pory jedynie PUBG, Dota 2 i CS:GO. W tym momencie przy tytule Redów na tej platformie swój czas spędza ok. 800 tysięcy ludzi.

Z 15 tysięcy wystawionych na Steamie ocen większość jest pozytywna, chociaż nie brakuje narzekania na błędy i bugi – i to pomimo ogromnego patcha na premierę. Jeżeli nie czujecie więc specjalnej presji, odczekanie paru tygodni/miesięcy z zakupem raczej nie zaszkodzi.

Cyberpunk 2077 dostępny jest na pecetach (GOG, Steam, EGS), PS4, PS5, Xboksie One, Xboksie Series X/S oraz Google Stadii (od niedawna obecnej także w Polsce).

[AKTUALIZACJA]
Poznaliśmy nieco więcej szczegółów.

 

rek

34 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: 8 milionów preorderów, milion jednocześnie grających na Steamie”

  1. Damm, milion na steam w jednym momencie to w cholere dużo.

  2. To teraz czekac na goty i na kartę która pociągnie grę wyżej niż w 30 fpsach na średnich.

  3. Spokojnie można wyciągnąć 60-80 fps prawie ultra nawet na 2060 w 1440p, ale tylko dzięki DLSS. Niestety karty nie-rtx są w tym momencie przestarzałe w nowych grach – flagowe karty dwie generacje wstecz zachowują się jak budżetowe rozwiązania sprzed pięciu lat.

  4. Wiedźmin 1: 1 milion kopii w rok, Wiedźmin 3: milion preorderów, Cyberpunk 2077: 8 milionów preorderów. Mają rozmach, skurczybyki 😛

  5. Pozamiatali!!

  6. Gratulacje. Ja osobiście doczekam kilka miesięcy na patche. Nie ma pośpiechu 🙂

  7. Najważniejsza informacja jest taka, że gra jest rasowym RPG a nie strzelanką czego się obawiałem. Specjalnie dla niej zamówiłem RTX 3070 żeby cieszyć się ultra i RT+DLSS w okolicach 60 klatek, wygląda na to, że będę musiał obejść się okolicami 50 FPS, ale trudno, jakoś to przeboleję, zwłaszcza, że zapewne trochę jeszcze temat poprawią sterownikami z którymi obecnie są ogromne kłopoty i fora Nvidii są zasypywane problemami. Teraz tylko 9 dni czekania na kartę… może akurat połatają.

  8. No bugów to tu faktycznie trochę jest, nawet pomimo premierowego patcha…ale po kilku pierwszych godzinach dla mnie są to tylko drobne skazy na ogromnym diamencie.

  9. @BadHostile Tylko weź pod uwagę to, że pierwszy Wiedźmin wyszedł tylko na PC, drugi na PC i na Xbox 360, dopiero trójka pojawiła się na PC, PS4 i XO, zaś Cyberpunk od razu startuję na 5 platformach, zaś w przypadku PC mamy go aż na 3 platformach do kupienia, tj. Steam, gog oraz Epic plus nei zapominajmy o wydaniach pudełkowych, Cenega miała co wysyłać. Mimo wszystko wynik preorderów i jednocześnie grających jest imponujący.

  10. 71% pozytywnych recenzji – nie nazwalbym tego 'swietnie sobie radzi’

  11. Bugi, bugi, bugi…Dlatego ja nigdy nie kupuję gier na premierę. KAŻDA gra z segmentu AAA ma mnóstwo błędów, czasem nawet uniemożliwiających rozgrywkę. Po co sobie psuć zabawę? Dlatego nie rozumiem zapaleńców, którzy 9d pierwszego dnia chcą grać pomimo tych wszystkich glitchy i bugów. Nie ma i nie będzie gry, na którą nie mógłbym poczekać 7 miesięcy po premierze, by móc cieszyć lepszą czyli normalną jakością gry.

  12. No i jak tam wrażenia? Dali radę?

  13. @aoetje – Oceny są nic nie warte dopóki gra sie sprzedaje i jest popularna, a tutaj gra radzi sobie wyśmienicie. Do tego ocena jest tak niska głównie z powodu glitchy i drobnych błędów, które zostaną w większości połatane.. Przykład taki: Pokemon Sword/Shield – średnia ocen na Meta to 4,6 sprzedaż ponad 19 mln sztuk, czyli sprzedaż większa od największych hitów od Sony :p

  14. Ja odpaliłem w nocy na 2h i mój zapał trochę zgasł. Za wcześnie na ostateczne wnioski oczywiście, bo najważniejsza jest fabuła, ale technicznie to trochę kaszan póki co. Na moim nie najsłabszym sprzęcie (i9 9900, 32gb ram i RTX 3080) gra chodzi płynnie na ultra ale wygląda… no kiepsko :). Czy wy też macie problem z dziwnym rozmyciem wszystkiego? Tekstury wyglądają biednie, zero ostrości… Do tego bugi. No i cholerne menu które nie jest dostosowane do 21:9. Serio?

  15. @bepik – wulącz ten beznadziejny filmgrain czy jak to sie nazywa. Nie wspolgra z neonowym swiatem.

  16. @lukesawicki dzięki, to faktycznie trochę pomaga – ale nadal, po ostrych jak żyleta teksturach w miles morales siadając do cyberpunka mam wrażenie jakbym patrzył przez denka od butelek.

  17. @bepik – gdziesz tez czytalem ze nie ma podejscia do Miles Morales:) Zobacz czy blur tez jest(tez nie przepadam za blurem) tez na off

  18. Ktoś wie ile ostatecznie waży gra po patchu? Mam 100GB tylko i zastanawiam się czy dam radę to zainstalować…

  19. @bepik, a może masz odpalony DLSS?

  20. RTX 2070 Super, I5 9600K (nie podkręcony), 32 GB 3200 MHz RAM, Samsung 970 Pro EVO 1TB SSD i gra u mnie wygląda i działa tak w 1440p, RTX OFF, DLSS Quality:https:youtu.be/kgbfc5fw2vM

  21. Oraz tak:|https:youtu.be/0uHIcC0UyjkOgólnie pomiędzy 70-100 klatek z rzadkimi spadkami do 60

  22. @tomasz63 giga na dysku

  23. Na YT już mamy wysyp filmów z bugami i gliczami, i to już po zainstalowanym tym ogromnym paczu. Cóż, przypomina to poziom AC: Unity… Aż przykro na to patrzeć. Tyle lat Cyberpunk powstawał, a i tak gra to festiwal błędów, tak przynajmniej można wnioskować z tych filmików…

  24. @Tomasz23 na PC wersja z GOG pobiera w sumie 63GB

  25. Zapomniałem dodać, że ustawienia grafiki mam na Ultra

  26. Dopiero zasysam, to też nie wiem jak u mnie będzie. Słynnych błędów z Wiedźmina 3 nie uświadczyłem, a grałem na premierę. Wydając grę na pewno byli świadomi pewnych niedoróbek, ale pamiętajmy, że PC to obszerna platforma. Przy tylu możliwych konfiguracjach, mogą wystąpić nieprzewidziane bugi. Oby jak najszybciej uporali się z problemami. Warto poczekać te kilka dni.

  27. Chyba nikt się nie spodziewał aż takiego startu. Chodzi mi o GeForce NOW wcześniejsze gry jakie odpalałem czekałem z max 2 minuty a miałem bieda wersje. Wczoraj kupiłem specjalnie founders edition żeby zobaczyć te wszystkie woooow i waaaaw rtxy i ultra detale 😀 No więc jest takie obciążenie serwerów że próbowałem się doczekać 3 razy. Pierwszy raz pokazało mi 44 minuty oczekiwania, drugi raz pokazało mi 26 minut oczekiwania, a trzeci raz 31 minut :/

  28. @bepik Jeśli jest taka opcja to wyłącz też głębię ostrości i sprawdź czy to coś zmieni.

  29. Dzięki wszystkim za sugestie, będę testował wieczorem :). Pozdrawiam.

  30. Jaką wersję językową wybieracie? Polską czy angielską?

  31. @dakkon zdecydowanie angielską, bo to uniwersum amerykańskie. Przy kolejnym podejściu/na drugim profilu o ile taki będzie, wybiorę PL by sprawdzić jak im wyszło.

  32. Z preorderów widać, że pecety górą, a cyfrówki zdecydowanie dominują. Bez zaskoczenia.

  33. Jeszcze nie grałem, ale jestem dumny z Redów, że osiągnęli sukces.

  34. @BadHostile, kto ma rozmach? Ludzie, którzy to kupują? :D:D:D:D:D

Dodaj komentarz