rek
rek

Crowdfunding gier wideo nieco wyhamował

Crowdfunding gier wideo nieco wyhamował
Raptem trzy tytuły zebrały w 2017 więcej niż milion dolarów... znaczy, wiecie, nie licząc Star Citizena.

Według analityków ICO Partners finansowanie społecznościowe gier wideo przyniosło w ubiegłym roku łącznie 25 milionów dolarów (czyli o ok. 2% mniej niż w 2016). Oczywiście do kwoty nie wlicza się Star Citizen, który zgromadził w ten sposób więcej niż wszystkie gry wideo razem wzięte (i to na wszystkich platformach ze zbiórkami!). 

Trzem tytułom udało się mimo wszystko przebić granicę miliona dolarów… i, co ciekawe, każdy z nich zebrał środki na innej stronie. O jakich projektach mowa?

Ashes of Creation – największy sukces MMO w historii Kickstartera. W czerwcu donosiliśmy, że jego developerzy (mający na koncie EverQuesta i Planetside’a 2) zebrali 3,27 mln dolarów. Po szczegóły zapraszam do tego newsa.

Pillars of Eternity 2 – tegoroczny czempion Figa i największy (obok Psyuchonauts 2 i Wasteland 3) sukces w historii portalu. Do dziś gra zgromadziła 4,4 mln dolarów!

Noob The Video Game (fr. Noob, le jeu vidéo) – pierwsza pozycja na Ulule (platformie popularnej głównie we Francji), która przebiła granicę 500 tys. dolarów… i to od razu znacznie, bo jej twórcom (którzy na ukończenie tytułu potrzebowali 90 tys. euro) udało się uciułać 1,25 mln euro.

Prym nadal wiedzie Kickstarter, za pośrednictwem którego ufundowano 358 projektów (9% mniej niż rok wcześniej), a na konta developerów wpłacono 17,25 mln dolarów. Tymczasem Fig przelał na developerom „raptem” 5,6 mln. 

Nawet jednak sumując wpływy ze wszystkich crowdfundingowych kanałów, Star Citizen i tak jest górą

rek

8 odpowiedzi do “Crowdfunding gier wideo nieco wyhamował”

  1. Raptem trzy tytuły zebrały w 2017 więcej niż milion dolarów… …znaczy, wiecie, nie licząc Star Citizena.

  2. Coś czuje ze star citizen będzie miał w dacie roku premiery więcej cyfr niż 4.

  3. @angeal98 Czemu 4 cyfry? Przeciągną do 2942 roku i powiedzą że SC jest za naszymi oknami.

  4. Prędzej Yan dev ukończy całe yandare simulator, niż wyjdzie całe star citizen ;p

  5. Czyżby ktoś edytował nazwę niusa? O_O

  6. Nie śledzę tych stron crowdfundingowych, ale AoC wygląda objecująco. Mam nadzieję, że im się uda.

  7. Tylko że na razie Star Citizen nie jest aż tak długo tworzony biorąc pod uwagę, że dopiero musieli formować zespół i skalę tego co robią. Development SC realnie zaczął się w 2013. Poszukajcie informacji o tym jak powstawał i za ile kasy SWTOR który zdaje się przy tym przecież pikusiem. Star Citizen to po prostu chory w skali projekt a jego zespół stara się robić wszystko na raz więc ciężko mieć tutaj wielkie nadzieje. Do tego to pewnie wykonanie trybu FPS będzie miało największe znaczenie dla popularności.

  8. McGrave w wypadku SWTORa przynajmniej nikt nie został oskubany. Powtarzam za każdym razem, i będę powtarzał aż to coś wyjdzie – Star Citizen to największy wałek w historii gier komputerowych.

Dodaj komentarz