
Civilization VI: Zapowiedziano obszerny dodatek [WIDEO]
![Civilization VI: Zapowiedziano obszerny dodatek [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/46d8dedf-85a2-449d-93f7-3b13d323a28c.jpeg)
Szósta Cywilizacja doczekała się już bardzo wielu rozszerzeń, ale w większości była to drobnica w rodzaju pojedynczych nacji. 8 lutego 2018 otrzymamy jednak coś znacznie większego. Głównym założeniem Rise and Fall jest próba dynamizacji rozwoju imperiów i sprawienie, by wzorem realnego świata przeżywały one okresy wzlotów i upadków. W tym celu zostaną wprowadzone złote ery i mroczne wieki. Pierwsze będą czasem dynamicznego wzrostu, zapewnią ogromne premie do lojalności i innych obszarów rozgrywki, ale jednocześnie sprawią, że wchodzenie w kolejne złote ery stanie się nieco trudniejsze. Mroczne wieki będą ich przeciwieństwem – poważnie utrudnią życie przywódcom, ale w zamian ułatwią wchodzenie w etap rozkwitu. Dodatkowo pozwolą też na wybór specjalnych doktryn oraz możliwość osiągnięcia „wyjątkowo potężnej ery heroicznej”.
Uwagę zwraca także system wspomnianej lojalności. W skrajnych warunkach pozwoli on na przejęcie cudzego miasta bez użycia wojska. Nielojalni obywatele będą skłonniejsi do podniesienia rebelii, a nawet utworzenia wolnego miasta, które stanie się łatwym łupem dla wrogich imperiów. Z drugiej strony wierni poddani będą świecić przykładem i wywierać nacisk na sąsiadów, zachęcając ich do rzucenia się w ramiona ich władcy.
W grze pojawią się gubernatorzy, umożliwiający wybór specjalizacji miast, do których zostali przydzieleni. Gracze będą mogli wyznaczyć do siedmiu gubernatorów, a każdy z nich będzie dysponował własnym drzewkiem umiejętności (pośród nich są np. specjaliści od handlu bądź obronności). W trakcie rozgrywki będziemy zdobywać specjalne punkty, którą mogą posłużyć do mianowania nowych zarządców lub usprawnienia tych, których już posiadamy.
Szalenie ciekawe wydają się interwencje kryzysowe. Jeśli jeden gracz zyska na danym terenie znaczną przewagę i dopuści się źle widzianego postępku (np. użyje broni atomowej lub nawróci święte miasto na inną religię), reszta może zawiązać przeciw niemu specjalny sojusz. Jeśli jego członkowie przed upływem podanego terminu zdołają osiągnąć wyznaczony cel, otrzymają potężną premię. Jeśli poniosą porażkę, nagroda wpadnie w ręce wroga.
Rise and Fall zaoferuje również dziewięciu nowych przywódców oraz osiem frakcji, ale póki co nie podano w tej kwestii żadnych szczegółów. Twórcy obiecują, że do czasu premiery będą regularnie dostarczali nowych informacji, więc niebawem wszystko powinno stać się jasne.

Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Civilization VI: Zapowiedziano obszerny dodatek [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W pakiecie między innymi 8 nowych frakcji i dynamiczny rozwój imperiów.
Nareszcie! Brzmi świetnie, ta gra potrzebuje dodatku żeby wykorzystać mocne fundamenty podstawki. Zapowiada się, że wreszcie będzie godny następca piątki
Kolejny dobry trailer. Zapowiedzi zmian również interesujące. Czekamy 🙂
Ta gra potrzebuje sztucznej inteligencji.
A ja będę sceptyczny. Na początku zachłysnąłem się 'szóstką’ i wydawała mi się najlepszym startem kolejnej części serii od czasu 'trójki’. Niestety po dwóch grach stało się dla mnie jasne, iż dyplomacja jest tragiczna, na komputer właściwie nie masz żadnego wpływu… Możesz chuchać i dmuchać, a on i tak wbije ci nóż w plecy – bo tak, możesz też kompletnie się nie przejmować daną cywilizacją i olewać jej prośby, a ta będzie cię uwielbiać – bo tak. To psuje grę całkowicie i bardzo mnie Firaxis rozczarowało.
Moje zaufanie jest bardzo nadszarpnięte. Proponowane zmiany w dodatku wydają się być ciekawe, ale to skandal, że developer dopiero po niemal półtorej roku próbuje grę rozszerzać, a właściwie naprawiać, gdyż w podstawkę naprawdę nie warto było grać będąc w posiadaniu poprzednich, lepszych części.
Czyli historia się niestety powtarza. Civilization V na początku i Civilization V po dwóch dodatkach to dwie zupełnie inne gry. Wersja bez dodatków wygląda w porównaniu jak beta lub mocno okrojone demo. Teraz będę więc konsekwentnie czekał na wydanie kompletne. Nie mam zamiaru płacić dwa razy za ten sam tytuł, z tym że za pierwszym razem za kadłubek. Tylko patrząc na to co wymyśla producent mnożąc dlc będę jeszcze musiał czekać ze 3 lata.
Może w końcu naprawią sztuczną głupotę
@pc1971 Nie rozumiem zdziwienia, przecież jest już tak od 3 części. :)|@Naars Taki jest ogólny problem sztucznej inteligencji we wszystkich grach strategicznych, która dostaje wytyczne na początku gry i póżniej ich się twardo trzyma. Zwłaszcza widać to w dyplomacji, AI raczej nigdy nie będzie człowiekiem i nie będzie miało tak elastycznego myślenia jak my. Jeśli dostało polecenie na początku, że każdy sąsiad to potecjalny wróg to prędzej czy póżniej zaatakuje.
@v1989: Ależ ja nie jestem nowy w te klocki, gram w gry od dobrych ~22 lat, więc zdaję sobie sprawę z tego, co napisałeś. Jednak AI w Civ VI jest bodaj najgorszą w całej serii – i przez to, co napisałem i przez fakt, że pod względem prowadzenia wojny również jest niesamowicie ułomna. Jedną jednostką strzelającą osadzoną w mieście i jedna jednostką walczącą w zwarciu jesteś w stanie obronić się przed armią komputera składającą się z kilkunastu jednostek.