rek
rek
24.04.2013
Często komentowane 19 Komentarze

Ciekawy patent Apple ? Wybory moralne gracza obracane w komiks

Ciekawy patent Apple ? Wybory moralne gracza obracane w komiks
Ponad cztery lata temu — teraz jednak informacja ujrzała światło reflektorów — Apple zarejestrowało dość interesujący patent. Zgodnie z nim wybory podejmowane przez graczy podczas rozgrywki byłyby przetwarzane przez specjalne oprogramowanie i serwery w formę komiksu lub książki.

Mechanizm jest prosty i interesujący. W skrócie — podczas rozgrywki w grze o nieliniowej strukturze, gdzie wybory podejmowane przez gracza mają wpływ na ostateczny kształt jego postępów (jak w Mass Effect, choćby) decyzje zostają zapisane w formie odpowiednich zmiennych. Surowe dane następnie są przetwarzane przez oprogramowanie tak, że kod przyjmuje formę odpowiednich, przypisanych do niego fragmentów narracji — tekstowych lub graficznych — układających się w spójną całość. 

Wyniki tego rodzaju przetworzenia są następnie przesyłane do gracza w formie komiksu lub ebooka. W ten sposób może przypomnieć sobie, jak prowadził rozgrywkę oraz porównać to z rezultatami innych graczy. Jako przykład można podać komiks z drugiej odsłony wspomnianego Mass Effecta na PS3, innym ciekawym zabiegiem tego typu była powstająca równo z rozwojem akcji w Wiedźminie 2 opowieść Jaskra.

Brzmi ładnie, nie wiadomo jednak, czy Apple ma zamiar cokolwiek z tym patentem zrobić. Data rejestracji to luty 2009 roku, a realizacji powyższego rozwiązania można szukać jak wiatru w polu. Czas pokaże, czy firma zdecyduje się jednak wykorzystać patent, czy okaże się on kolejnym pomysłem zaklepanym na wszelki wypadek.

Szczegółowy opis patentu znajdziecie TUTAJ.

rek

19 odpowiedzi do “Ciekawy patent Apple ? Wybory moralne gracza obracane w komiks”

  1. Ponad cztery lata temu — teraz jednak informacja ujrzała światło reflektorów — Apple zarejestrowało dość interesujący patent. Zgodnie z nim wybory podejmowane przez graczy podczas rozgrywki byłyby przetwarzane przez specjalne oprogramowanie i serwery w formę komiksu lub książki.

  2. Gdzie jest Piotrek???

  3. Na takie coś trzeba mieć patent? A kto ma patent na celownik z fps’ów? 😉

  4. @Kirrin zapomniałeś chyba, że Apple patentuje wszystko co może.

  5. Szkoda że to patent Jabłuszka.Dziwie sie ze jeszcze nie opatentowali koloru białego i czarnego w tabletach.Zapewne nigdy nie zostanie wykorzystany.

  6. @czarnydar37 uważaj, bo jeszcze podłapią pomysł.

  7. Patent jak o kant [beeep] potłuc. Niedaleko pada jabłko od prostokąta, jak widać.|Tako rzecze Kwad_rat.

  8. @deBug a co, nie podobam ci się? 🙁

  9. Czyli teraz jakbym zrobił taką grę (chciałym powiedzieć, że już są takie gry) z takim, to bym musiał bulić za patent ? Zrzędy ;/

  10. @Adzior – z Piotrka można było się pośmiać, że wypisuje głupoty albo że zrobił błąd. Ty ich nie popełniasz ;(

  11. @deBug popiszę jeszcze trochę, nauczę się więcej to może zacznę

  12. Akurat, że Fapple ma patent, wiosny nie czyni. Oni siedzą na patentach różnego rodzaju (ustawienie stołów sklepie FTW!) i czekają jak tu wszystkich pozwać. Aż mi się przypomina piosenka Wierd Al Yankovica. Raczej go nie wykorzystają.

  13. @deBug Ładnie to tak sie śmiać z Piotrka?A co do Apple, to szkoda słów

  14. „Data rejestracji to luty 2009 roku, a realizacji powyższego rozwiązania można szukać jak wiatru w polu.” |I właśnie dlatego nie ujrzysz realizacji tego patentu, bowiem to patent Apple’a. Sorry, ale jak goście są w stanie opatentować nawet layout przycisków na smartfonie, i są w stanie wyegzekwować kary za ominięcie „licencji”, to tego patentu już w grach nie ujrzysz. |Jeszcze tego brakowało, żeby Apple zaczął patentować pomysły na gameplay >:(

  15. Ciekawe czy jest jakaś stronka, gdzie byłyby wypisane wszystkie patenty Apple’a, hmm. Po prostu Apple patentuje dla samego patentu by mieć z czego kasę ściąga za rzekome naruszenia i tyle.

  16. Ej, to jest żałosne, niedługo nie będzie można zrobić niczego bez naruszania patentu sraple. Oni powinni być wzięci pod lupę przez jakieś organy bo to nie jest normalne, to celowe wyniszczanie wszelkich aspektów życia codziennego i dominację przez patenty

  17. A teraz Marwel powinien pozwać apple za wykorzystanie ich grafiki, popatrzcie na ostatni obrazek w prawym dolnym rogu, to wygląda jak grafika promująca iron mana 3 http:blogs.post-gazette.com/2013Sharon_Eberson/IronMan3.jpg

  18. Marvel, Marvel ! sorry !

  19. No właśnie z Apple i patentami problem polega na ich totalnej hegemoni w USA. Już próbują narzucić swoje pomysły i prawo amerykańskie w kwestii patentowej na Europę, ale biurokraci z Niemiec nie dadzą się tak łatwo wydymać. Tutaj panuje stara zasada: co twoje, to je moje, ale co moje, tego nie rusz!

Dodaj komentarz