
CD Projekt Red: Brak premier nie przeszkodził w większych zyskach

„Niemal”, bo warszawska spółka osiągnęła 99 mln zł, czyli wynik o 14% lepszy niż w 2016. Za tak dobry rezultat odpowiada przede wszystkim sprzedaż trzeciego Wiedźmina. Jak czytamy w udostępnionym przez Redów raporcie, w okresie od początku 2017 do końca marca tego roku przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 77,7 milionów złotych. Pozostałe środki (niemal 22 mln) pochodzą ze zbytu usług oraz towarów i materiałów.
Największy udział w przychodach Grupy Kapitałowej CD PROJEKT w pierwszym kwartale 2017 roku miała prezentowana w pozycji „Przychody ze sprzedaży produktów” wartość uzyskanych tantiem licencyjnych wynikających z kontynuowanej, wysokiej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Krew i Wino oraz Serca z Kamienia. Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów Grupy wynikały w największym stopniu ze sprzedaży realizowanej przez platformę GOG.com oraz w mniejszym stopniu ze sprzedaży fizycznych elementów gier (nośniki, pudełka, etc.) przez studio CD PROJEKT RED.
– czytamy. Ponoć w śrubowaniu wyników bardzo pomogło obniżenie kosztu wytwarzania produktów i usług.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt S.A, skomentował sytuację w specjalnej odezwie.
Efektywnie wynik netto grupy CD Projekt za pierwszy kwartał 2017 wyniósł ponad 45 milionów złotych, tj. o ponad 40% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W minionym kwartale sprzedaliśmy nie tylko więcej kopii Wiedźmina 3 niż przed rokiem, ale również przychody ze sprzedaży trzeciej części Wiedźmina wraz z dodatkami były wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Gwint, choć wciąż znajduje się w becie, nawet teraz generuje pierwsze „zauważalne” przychody. I ponoć zwraca się już na tym etapie. Rośnie także GOG (przychody są o 63% wyższe niż w I kwartale 2016!).
Choć na nowe projekty wydano w pierwszych trzech miesiącach tego roku aż 16 mln zł, inwestorzy i tak nie powinni czuć się rozczarowani.

Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “CD Projekt Red: Brak premier nie przeszkodził w większych zyskach”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W pierwszym kwartale 2017 firma sprzedała więcej egzemplarzy Wiedźmina 3 niż rok wcześniej. W efekcie wygenerowała zysk na poziomie niemal 100 milionów złotych.
mam nadzieje ze cyberpunk wgl wyjdzie jeszcze lepiej, maja świuetna polityke i uzdolnionychj ludzi
Życzę Gwintowi jak najlepiej. Wczoraj zagrałem po raz pierwszy. Może nie będę takim jego fanem jak Hearthstone’a ze względu na nieco większą złożoność, ale z chęcią od czasu do czasu rozegram kilka partyjek. 😉
I nie trzeba gry zabezpieczać Denuvo, tylko wydać kompletną, bez wcześniejszej wyciętego dlc, przemyślaną i doszlifowaną grę. Ubi patrz jak to się robi
Nie mam czasu uczyć się Gwinta. Poczekam na pełnoprawną wersję z kampanią single, wtedy się nauczę. Przeszedłem samouczek z ciekawości. Fajna, dopracowana gra, ale jak pisałem wyżej- nie mam czasu.
Redzi to jedni z lepszych devow. Ciesze sie z ich sukcesow i sam dolozylem cegielke do ich wynikow 🙂 Wiedzmin 3 to przyklad jak zarobic gruba kase, ale nie wyruchac graczy.
Ja W3 w pewnym aspekcie kupiłem 2 razy wiec dołożyłem od siebie troche. Gra jest świetna, miele ją drugi raz. GOG niestety do mnie nie przemawia, zostaje nadal przy steam.
Za jakiś czas i oni się zepsują, będą coraz mniej lubiani i bardziej bogaci, a miejsce porządnych dev-ów zajmie ktoś inny. Historia kołem się toczy
@wojtek03|Gratuluję szklanej kuli i bycia wróżbitą ale szczerze wątpię. CDPR w przeciwieństwie do wielu deweloperów którzy się „zepsuli” nie ma nad sobą szefa w postaci EA czy Ubisoftu.
Lel, możecie powiedzieć, koledzy redaktorzy, co wam tak nie pasowało w waszym dzisiejszym poście o Sapkowskim, że postanowiliście go usunąć w całości? I tyczy się to również postu, gdzie dawny pracownik Metropolis opisywał, co zaproponowali Sapkowskiemu w zamian za prawa do marki/licencji Wiedźmina (ten był chyba sprzed dwóch tygodni)? No bo chyba nie komentarze ludzi wyzywających się od lewaków ?
@ybraks Zważywszy na fakt, iż 64-bity są standardem od kilku dobrych lat, a posiadacze 32-bitowych to jakiś drobny ułamek graczy, to nie sądzę, żeby w ogóle tym się przejęli.
@EasatClintwood Ale to bardzo prawdopodobne. Zobacz co odwala Paradox Interactive, dojąc swoich fanów na niesamowicie drogie i marne jakościowo DLC, a parę dni temu podnieśli bez zapowiedzi ceny gier w wielu rejonach nawet o 100%. Teraz stara EUIII złota edycja w Brazylii jest droższa od Wiedźmina 3 GOTY. Jak ktoś ma kupę kasy to zawsze chce mieć więcej i tyle.
Kalystos Masz rację tyle tylko że jest coś takiego jak strategia biznesowa. O wiele bardziej opłaca im się wydać dopracowany produkt z darmowymi dlc i dwoma ganianymi dodatkami niż doić kasę na mikro transakcjach. Jak widać taka strategia się opłaca bo ludzie doceniają dobry produkt. Kto dziś robi dodatki na ponad 30h gry i daje Ci do tego papierowe karty do gry?