rek
rek
04.07.2013
Często komentowane 21 Komentarze

Broken Age: Double Fine znowu brakuje pieniędzy [UPDATE]

Broken Age: Double Fine znowu brakuje pieniędzy [UPDATE]
Studio Double Fine ustami swojego szefa Tima Schafera ujawniło szczegóły dotyczące premiery Broken Age – przygodówki, która zapoczątkowała boom na projekty finansowane za pomocą Kickstartera. Gra zostanie ostatecznie podzielona na dwie części. Dlaczego?

We wpisie na kickstarterowym profilu Broken Age Schafer wyjaśnił, że mimo ogromnego sukcesu akcji (zgromadzono 3,33 miliona dolarów, podczas gdy developerzy chcieli zaledwie 400 tysięcy dolarów), gra rozrosła się na tyle, że zebrane pieniądze po prostu nie wystarczyły. Do tego Double Fine zdało sobie sprawę, że nie zdoła ukończyć prac nad projektem przed 2015 rokiem, a na tak długi okres developingu studio również nie miało funduszy.

Schafer postanowił więc znaleźć inny sposób na zdobycie dodatkowych pieniędzy. Można powiedzieć, że mieli nóż na gardle – gdyby się nie udało, zmuszeni byliby wyciąć z Broken Age około 75% zawartości, a jak wiadomo, coś takiego nie mogło się wydarzyć. Dlatego zespół zdecydował się pokryć koszty produkcji z zysków ze sprzedaży różnych zestawów (Humble Bundle) i innych wersji wydanych już tytułów studia (pewnie dzięki temu zawdzięczamy pecetowego BrutalLegend). To jednak nie wystarczyło.

Jak pisze Schafer:

Poproszenie wydawcy o pieniądze nie wchodziło w grę ponieważ byłoby to naruszeniem ducha Kickstartera. Uruchomienie ponownej zbiórki wydawało się błędem.

Double Fine wpadło na inny pomysł – postanowiło wydać Broken Age w dwóch częściach. Pierwsza pojawi się na Steamiestyczniu 2014 roku i ukaże się w ramach programu Early Access, który za pewną opłatą umożliwia dostęp do wczesnych edycji gier i gwarantuje darmowe aktualizacje, a także pełną wersję produkcji. Druga zawita na platformę Valve w kwietniu lub maju 2014 roku i będzie ją można pobrać bez potrzeby uiszczania dodatkowych pieniędzy. W ten sposób twórcy zarobią na sprzedaży pierwszego rozdziału tytułu, zdobywając fundusze na pracę nad pozostałą częścią przygodówki.

[UPDATE]:

Tim Schafer odniósł się do swojego wpisu na Kickstarterze za pośrednictwem Twittera. Podkreślił, że wraz ze swoją ekipą nie chce żadnych dodatkowych pieniędzy od graczy, a brakującą sumę developerzy pokryją z dochodów ze sprzedaży własnych gier. Tłumaczy też, że choć udało się zebrać 3,4 miliona dolarów w trakcie zbiórki, w rzeczywistości – po odliczeniu pensji oraz kosztów opracowania dokumentacji i nagród dla darczyńców – z tej kwoty zostało tylko 2 miliony dolarów.

To chyba znacznie lepszy pomysł niż wycięcie z Broken Age większości zawartości, prawda?

rek

21 odpowiedzi do “Broken Age: Double Fine znowu brakuje pieniędzy [UPDATE]”

  1. Studio Double Fine ustami swojego szefa Tima Schafera ujawniło szczegóły dotyczące premiery Broken Age – przygodówki, która zapoczątkowała boom na projekty finansowane za pomocą Kickstartera. Gra zostanie ostatecznie podzielona na dwie części. Dlaczego?

  2. Rozrzutni są

  3. To samo pomyślałem, bielik42.| | Wszyscy są chciwi, indie też. 400 tysięcy zażądali, dostali 9 razy tyle i mówią: MAŁO!?!??!?!| | No ciekawe, ciekawe. Rozumiem ze ta gra to tak wielkosci Skyrim/Wiedźmin 3 ma być, a grafika jak w Crysisie 3?

  4. @Wolfur jesteś upośledzonym dzieciaczkiem który nie wie kompletnie NIC o procesie tworzenia gier oraz tym jak wielką pułapką jest crowdfunding oraz kickstarter, otóż dla każdego niezorientowanego, jesteś wydawcą, chcesz zdobyć fundusze korzystając z kickstartera, żądasz x kasy, ale jak zachęcić ludzi do dawania kasy ? można to robić na wiele sposobów, ale przede wszystkim obiecujesz im „gratisy” które ciebie kosztują i odejmują sporo z zarobionej sumy, co więcej chcesz aby twoja gra była jak najlepsza

  5. Wolfur: Ale oni dadzą Ci dwie gry w cenie jednej, i nie zabiorą juz na ich produkcję ani centa więcej, a to chyba dobrze dla graczy prawda??

  6. a więc wmówisz ludziom za ile zebranych funduszy co dostaną tj. np udźwiękowienie z udziałem orkiestry symfonicznej, dodatkowa zawartość etc. i tutaj się wyłożyło DF i tutaj się wykładają WSZYSCY na crowdfundingu, po prostu bardzo ciężko oszacować ile dokładnie te „nowe bajery” będą kosztowały , a uwierzcie mi że kosztują od cholery i jeszcze trochę , nie ma chciwości albo złego zarządzania środkami, po prostu chcąc wykorzystać tak duże środki które zebrali przeliczyli się z tym na co ich stać

  7. druga sprawa że nauczeni już doświadczeniem ich drugi tytuł na KS którego tytułu już nie pamiętam , będzie dużo lepiej przemyślany pod względem dostępnych środków

  8. @bart-2pl widzisz tamtą ścianę? Weź się rozpędź i po problemie.| | Dlaczego nazywasz mnie upośledzonym dzieciaczkiem który nie wie nic o procesie tworzenia gier? Akurat tak się składa, że sam tworzę grę na Androida obecnie jako mój pierwszy gamingowy projekt, i wiem ile z tym pitolenia.| | Ja tylko zwracałem uwagę na ironię sytuacji, także uspokój się – weź meliskę, przejdzie ci.

  9. A co jeśli naprawdę byłbym upośledzony?

  10. SkywalkerPL 3 lipca 2013 o 10:15

    „nie wie kompletnie NIC o procesie tworzenia gier oraz tym jak wielką pułapką jest crowdfunding oraz kickstarter” – najwyraźniej panowie z DF też nie widzą nic o procesie tworzenia gier kiedy mimo przekroczenia początkowego budżetu aż 9 razy liczą się z wycięciem 75% zawartości gry aby zmieścić się w obecnej kwocie. Znaczy co – pełna gra kosztowałaby ich 36 razy więcej niż początkowo planowali? Przecież to jest robienie sobie jaj z ludzi.

  11. Na amerykańskich serwisach zaczynają powoli wieszać psy na DF. Chcieli mało, a dostali super dużo, teraz okazuje się, że to za mało. Chodzi tutaj o strategię firmy i sposób jej zarządzania, wychodzi na to, że DF kompletnie nie ma o tym pojęcia. To, ile kasy pójdzie na różne bonusy z Kicka, powinni wiedzieć jeszcze przed rozpoczęciem kampanii, więc po prostu musieli się za bardzo rozpędzić albo nie umieją zarządzać pieniędzmi.

  12. Zresztą Schafer sam przyznał, że jak dostał taką kupę kasy to zaczął tak rozbudowywać grę, że teraz po prostu brakuje na nią kasy. Prosta sprawa, brak kalkulacji i zbyt wybujałe ambicje jej twórcy.

  13. A nie mówiłem? Schafer skończył się na Psychonauts, teraz to zwykły pretensjonalny indie-hipster jakich wielu. Proponuje wszystkim olać gry DF, im wcześniej skończą tym lepiej.

  14. Kickstarter upadek pierwszy. Bonusy bonusami, ponad 3 miliony jak niezależne studio jest ogromem pieniędzy. Do tego wspomniane Humble Bundle i nadal mało? To co oni chcą tam dodać? To jest przygodówka, ludzie. Rozumiem, że swoje musi kosztować, ale nie przesadzajmy.

  15. Jezu, biedne Double Fine. Serio, firma robiąca świetne gry borykająca się z problemami finansowymi. Smutne 😡 Chcemy Psychonauts 2. Double Fine i Telltale Games kojarzą mi się właśnie z takimi smutnymi spółkami, które potrafią robić i robią dobre produkcje, ale wciąż brakuje im na nie kasy więc muszą wydawać swoje gry rozdrobnione na części.

  16. „Zostalo” 2 miliony a chcieli 400K?! Hahahaha, powalilo mnie to. A swoja droga, te wszystkie platne alphy, bety, early access, to jest takie robienie graczy w konia ze az glowa boli. Arma 3, Planetary anih., Kebal, Prison architect etc. gry ktore sa indykami powinny stosowac model Minecrafta albo miec niskie ceny a nie kazac sobie placic by miec masc gratisowych testerow.

  17. @latouffe: nie do końca wiem o co chodzi z modelem Minecrafta, więc może to co napiszę nie będzie tym o co chodziło. Ale Arma 3 zdaje się stosuje model Minecrafta – płacąc za betę płaci się mniej niż za pełną wersją i jest to też „preorder” wersji pełnej. Tak samo kupując jeszcze tańszą alfę odblokowywało się dostęp do każdej kolejnej wersji. Tak było w „kwadratach” jeśli mnie pamięć nie myli

  18. http:www.youtube.com/watch?v=5PWOqC3qSxo

  19. lol what? Z taką kasą nie wystarczyło im na wykonanie przygodówki? Czy oni chcieli zrobić grę open world z trybem virtual reality, czy co? Grafika jak na dzisiejsze czasy też nie warta tej kasy z kickstartera. Coś mi się wydaje, że po rozdaniu tych wszystkich premii dla siebie i „zarządu” zorientowali się, że już na grę im nie starczy i tyle.. Porażka. 🙁

  20. Marc0s – nie wiesz o czym mówisz. Game developerzy to nie są kasjerki z polomarketu, zarabiają „troche” więcej.|http:gamasutra.com/view/news/189893/Industry_in_flux_What_we_learned_from_Game_Developers_2012_Salary_Survey.php” This year’s average for U.S.-based game developers is $84,337″Powiedzmy, że pracuje nad tym 10 osób: to juz $840k rocznie tylko na pensje. A co z ubezpieczeniem? Wynajem lokalu? Rachunki? Podatki? Licencje, narzędzia, sprzęt?

  21. [fix linku, dodałem spacje] Marc0s – nie wiesz o czym mówisz. Game developerzy to nie są kasjerki z polomarketu, zarabiają „troche” więcej.|http:gamasutra.com/view/news/189893/ Industry_in_flux_What_we_learned_from _Game_Developers_2012_Salary_Survey.php” This year’s average for U.S.-based game developers is $84,337″Powiedzmy, że pracuje nad tym 10 osób: to juz $840k rocznie tylko na pensje. A co z ubezpieczeniem? Wynajem lokalu? Rachunki? Podatki? Licencje, narzędzia, sprzęt?

Dodaj komentarz