rek
rek

Bloodborne w 30 fps-ach na PS5

Bloodborne w 30 fps-ach na PS5
Tak widocznie już musi być.

Jak to już wielokrotnie wspominaliśmy, nowe konsole będą nam służyć w dużej mierze do grania w stare gry. I nie ma w tym nic złego – przeciwnie, kompatybilność wsteczna to rzecz, której oczekiwaliśmy jeszcze na długo przed pierwszymi zapowiedziami. Na PlayStation 5 uruchomimy prawie wszystkie tytuły wydane na PS4 (szczegóły TUTAJ), a część z nich otrzyma także specjalne wersje przystosowane do możliwości urządzenia. Jednak nawet pozostałe mają czerpać korzyść z przesiadki na świeży sprzęt: widoczne ma to być w krótszych czasach ładowania czy większej liczbie fps-ów.

Serca fanów From Software na myśl o „piątce” biły więc szybciej – to w pełni zrozumiałe. W końcu Bloodborne przy całej swojej wspaniałości cierpiał na techniczne problemy, których nie rozwiązało nawet PS4 Pro. Długie czasy wczytywania (skrócone przez patche, lecz wciąż uciążliwe) to jedno, ale limit 30 klatek na sekundę – i to nie zawsze sztywny, bo grze zdarza się zwolnić – uwiera graczy od dnia premiery. Jeżeli liczyliście, że nowa generacja przyniesie wybawienie, muszę was zasmucić.

Niejaki Lance McDonald dostał do testów PS5 i zabrał się za sprawdzanie wydajności konsoli. Przed kilkoma dniami poinformował świat, iż Bloodborne na PlayStation 5 dalej działa w 30 fps-ach (wciąż nie zawsze stabilnych). Może to nieco dziwić, ponieważ zarówno Sekiro, jak i Dark Souls 3 dają sobie radę z 60 fps-ami. Cóż, może upragnionych zmian doczekamy się w remake’u, o którym tyle się plotkuje, a jego potwierdzenia wciąż nie usłyszeliśmy? Trzymamy kciuki.

rek

31 odpowiedzi do “Bloodborne w 30 fps-ach na PS5”

  1. Mam dla wszystkich dobrą wiadomość Cyberpunk znowu będzie przesunięty. https:gamerant.com/cyberpunk-2077-delay-2021-leak/

  2. Remake bloodborne? Kogoś powaliło? Jakieś cymbały jeszcze wyłóżą na to +300zł? Jak Jeszce domons souls rozumiem, tak jeśli takie coś się stanie to tego nie zrozumiem i będzie to żenada żenad zamiast dwójkę wydać.

  3. Coś tu strasznie śmierdzi. Jeden youtuber zajmujący się Bloodbornem własnoręcznie zoptymalizował grę do działania w stabilnych 60fps w zmniejszonej rozdzielczość, a całe Sony nie umie tego zrobić na takim mocnym sprzęcie jak PS5? Czy oznacza to że nie doczekamy się wersji na PC? Az przykro patrzeć jak gra generacji jest więziona przez 30 FPS :/

  4. Byle na PC wyszło, to ktoś już znajdzie sposób, żeby 60 klatek odblokować. Jak na PS4 się udało i gra chodzi stabilnie, to i na PC się uda.

  5. @Nezi23 ale to nie Sony robi, tylko From Software. I to oni nie potrafią zrobić, aby gra trzymała fps a na PC to się już kilkukrotnie kompromitowali (i modderzy za nich poprawiali rzeczy)

  6. @Silvver Sony trzyma prawa do marki i to w ich interesie jest żeby exy na ich konsolę działały dobrze, nie From Software który już prace nad grą zakończył i zajmuję się obecnie innymi projektami.|@Edzieq Dziękuję za ten przenikliwy komentarz.

  7. A to nie jest tak, że gra jest stworzona dla 30 fpsów i „uwolnienie” ich powodowałoby błedy z animacjami itp?

  8. @Nezi23|W sensie, że to nie jest w dobrze pojętym interesie From Software, żeby ludzie tacy jak np. ja mieli powód do wyłożenia pieniędzy na ich grę? Jesteś tego pewien? Inna sprawa, że PS5 jeszcze nawet nie miało oficjalnej premiery, a większość kompatybilnych wstecznie tytułów będzie musiała otrzymać stosowną łatkę, żeby wykorzystywać pełnię możliwości konsoli. Oczywiście znając From nie zdziwiłbym się, gdyby postawiło na oddzielną, „poprawioną” wersję w praktyce po raz kolejny każąc sobie płacić za patch

  9. @Nezi23 ale czego nie zrozumiałeś? From Software daje klapy tehcnicznie na każdym polu, nie pamiętasz jak była z Dark Souls na PC? Same problemy i olali graczy ciepłym moczem i modderzy musieli np. ratować sterowanie. I do tego się tłumaczyli „ble ble to nasza pierwsza gra na PC” – to ją poprawcie w patchu, a nie

  10. Czyli w 60 fpsach (może nawet 75? 120?) pogram za 8-10 lat na emulatorze PS4. Nie szkodzi, jako gracz pecetowy przywykłem do czekania.

  11. @Zbignieff, a ja jako gracz pecetowy wolałem kupić ps4 i ograć tak świetne tytuły jak Bloodborne czy The Last of Us Part 2.

  12. To ludzie jeszcze grają w 30 fpsach? przeciez na to się nie da patrzeć =]

  13. A to nie jest tak, że wszystkie gry muszą być zaktualizowane przez twórców z osobna, żeby w ogóle skorzystać z ulepszeń oferowanych przez PS5 (poza szybszym ładowaniem)?|Nie dziwi więc, że nic się jak dotąd nie zmieniło.

  14. Jakoś modder jakiś czas temu ogarnął Bloodborne w 60 fps na ps4pro. Nie wierzę, że ps5 nie dałaby rady tego uciągnąć.

  15. Chyba nikt nie wierzył w te oficjalne zapewnienia o 120 Hz w wys. rozdzielczości xD

  16. „Może to nieco dziwić, ponieważ zarówno Sekiro, jak i Dark Souls 3 dają sobie radę z 60 fps-ami” Bo mają odblokowany klatkarz? Nie znoszą sztywnej granicy 30 jak ma to miejsce w BB, nie rozumiem zawodu.

  17. Kiepska firma, średnia gra to i nie potrafią prostej rzeczy zrobić.

  18. Jakiś modder czy youtuber, który spatchował Bloodborne do 60fps na PS4 Pro to właśnie wspomniany Lance McDonald, który doniósł że gra chodzi w 30fps na PS5. Z jego tweetów można się dowiedzieć że blokada na 30fps wynika z logiki gry opartej of ilość klatek, gra się psuje po odblokowaniu jej do 60fps. Wsteczną kompatybilnością zajmuje się Sony, bez zmiany kodu gry nie da się uzyskać 60fps a FROM Software nie jest zainteresowane (bo i czemu powinno być skoro już ich kontrakt wygasł?).

  19. https:www.youtube.com/watch?v=i0tqppZDYxw&ab_channel=LanceMcDonald|^Wideo o wspomnianym modzie, tym którzy gry nie przeszli nie polecam oglądać (spojlery – np. zakończenie), tylko przeczytać pierwszy komentarz, gdzie zawarte są wszystkie informacje. W skrócie udostępni moda po premierze konsoli i da instrukcje jak zainstalować, ale będzie to możliwe tylko na PS5.|Polecam też każdemu kto nie widział materiał Digital Foundry o wstecznej kompatybilności PS5 który odnosi się też do Bloodborne.

  20. Nie wiem czy każdy to wie, ale na PS4 Pro jest takie coś: Ustawienia > System > Tryb Turbo. Włączenie tego ustawienia eliminuje większość spadków płynności w grze. |Przyzwyczaiłem się do Bloodborne w 30fps i wydają mi się budować filmową, oniryczną atmosferę (świat gry to Koszmar), ale mogę się mylić. Większym problemem jest zły frame pacing. Szczerze nie edukowałem się co to, ale intuicyjnie chyba to mi przeszkadzało w płynności.

  21. @Witold |Remake? A nie remaster? Moim zdaniem ta gra nigdy lub długo, długo nie będzie potrzebowała remastera, można tekstur dać większą rozdzielczość, zwiększyć klatki i nad światłem popracować. Przepych i szczegółowość modeli oryginału przy obranej stylistyce jest wyjątkowo duży, a kompozycje same się bronią.

  22. nie będzie potrzebowała remake’u*

  23. @Windcaller no niestety Cd-action – niby gazetka wykupiona, a dalej jedyne co dostajesz to pudelkowe newsy, którymi mozna by sie tylko podetrzec (jakby papier byl lepszej jakosci),

  24. @morphisiusz haha, jak się sprawdzi to znowu będzie się fajnie komentarze czytało. Ciekawe czy akcje polecą kolejne 20% w dół 😛

  25. @Nezi23 – „gra generacji” xDDD Kiedy następny stand-up? Masz talent, dawno się tak nie uśmiałem.

  26. @deanambrose Gra generacji sprzedała się w oszałamiającej liczbie 2 milionów kopii…na 106 mln PS4 😉

  27. @deanambrose, no dla mnie była to gra generacji.

  28. https:www.gamespot.com/articles/phil-spencer-has-played-quite-a-bit-of-elden-ring-calls-it-miyazakis-most-ambitious-game/1100-6484314/|Elden Ring news

  29. ~28:00 czas na wideo, od którego Phil Spencer mówi o Elden Ring

  30. https:thehardtimes.net/harddrive/sekiro-should-respect-its-players-and-add-big-anime-titties/

  31. no cóż, ostatnia gra gdzie From Software używało japońskiej metody kodzenia silnika powiązującej tempo gameplayu z fpsami, ustalone na 30 i jeszcze ze złym frame-pacingiem. Inaczej działać nie może, bo tak gra jest zrobiona. Wymaga to patcha i aż prosi się o remaster.

Dodaj komentarz