
Bloodborne PS1 Demake: Zwiastun i data premiery fanowskiego projektu [WIDEO]
![Bloodborne PS1 Demake: Zwiastun i data premiery fanowskiego projektu [WIDEO]](https://staging.cdaction.pl/wp-content/uploads/2025/03/95435e6a-ebe5-4917-a783-737614b61574.jpeg)
W całym morzu amatorskiej twórczości graczy – pełnym spektakularnych modów, ambitnych machinim czy budzących podziw prób przywrócenia zapomnianych klasyków do życia – jest jedna kategoria, która wyróżnia się szczególnie: demaki. W czasach, gdy odświeżenia doczekują się nawet kilkuletnie produkcje, a wśród największych premier każdego roku wymieniamy kilka remasterów czy remake’ów, idea, by z premedytacją postarzać współczesne hity, wydaje się niezwykle orzeźwiająca.
W tej kategorii sporym zainteresowaniem cieszy się ostatnio pierwsze PlayStation – przeważnie jednak fanowskie projekty ograniczają się do przygotowania samnych zwiastunów czy filmików jedynie udających właściwy gameplay (ot, wspomnę tylko Cyberpunka z PS-a, słynną scenę kąpieli z Wiedźmina 3 czy stworzone w tym stylu The Last of Us Part II). Projekt Lilith Walther jest wyjątkowy, ponieważ w Bloodborne PS1 Demake faktycznie będziemy mogli zagrać – i to już niedługo.
Bloodborne PS1 Demake wraz ze swoim kodem źródłowym trafi do sieci 31 stycznia 2022, choć – jak się być może domyślacie – nie zostanie w nim odwzorowane całe dzieło FromSoftware. Gra pozwoli zwiedzić jedynie pierwszą lokację, kończącą się walką z Ojciec Gascoigne’em (acz mamy spodziewać się paru bonusów). Tytuł wypróbują wyłącznie pecetowcy, bo – co też nie powinno nikogo zaskoczyć – powstaje w Unreal Engine, stąd nie odpalimy go na prawdziwym PlayStation (ani jego emulatorze). Od razu uspokoję: widoczne powyżej efekty udające ekran CRT można będzie wyłączyć.
A na deser jeszcze odrobina gameplayu:

Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Bloodborne PS1 Demake: Zwiastun i data premiery fanowskiego projektu [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Szkoda, że nie będzie się dało tego odpalić na prawdziwym PS1. 🙂 BTW w czasach wszechobecnych pozwów o wszystko, nikt jeszcze nie próbował zablokować tego projektu?
Świetny projekt. Śledzę od dawna, widać fascynację oryginałem i chęcią oddania jej hołdu. I naprawdę robi wrażenie ta formuła, jestem fanem stylistyki PSX.
Bloodborne na PSX już miał premierę, w 1997.|Nazywa się Nightmare Creatures.
@ajst47 Sony chyba aż tak się nie rozpędza z blokowaniem fanowskich projektów, nie wiem tylko, co From Software zrobi. Pożyjemy, zobaczymy
@crafciak31 1) FS ma za wysoki PR by brudzić się, a nawet jakby chcieli… 2) …to nie mają nic so powiedzenia. To jest marka Sony
Ale Bloodborne na PS1 już był. Nazywał się Nightmare Creatures
PixelArt jeszcze rozumiałem, ale to całe Low Poly to dla mnie jakiś chory wymysł… Ale co kto lubi.
Jeszcze, żeby 3d było tak samo skopane jak w psx. Tutaj nie ma tej magii
W prawdziwym psx podłoga nie byłaby taka ładna. W sensie falowałaby podczas poruszania ;p
@zhadon jest ten efekt, popatrz na zamek w 14 sekundzie. 🙂 Są też rozłażące się tekstury. Więc oprawa bardzo dobrze oddaje to co było na PS1. Tylko trochę draw distance za wysoki. 😉
@zhadon Wiesz, może wg „stylu PSX” tak ma toto wyglądać, ale nie wszystkie gry na PSX były tak szpetne.
Narzekacie na wygląd. Wygląd to nic, poczekajcie na wymagania sprzętowe. PS5X ;-P?