
BioShock Infinite: „Stworzenie AI Elizabeth było najtrudniejszym i najważniejszym zadaniem”

W rozmowie z serwisem Eurogamer Levine wypowiedział się w sprawie AI Elizabeth — w zasadzie jednego z najważniejszych elementów BioShock Infinite. Jak mówi:
Wiedzieliśmy, że [opracowanie AI] będzie niesamowitym wyzwaniem, ale im więcej o nim myśleliśmy, tym bardziej byliśmy podekscytowani i przerażeni. [W historii gier] Nie ma zbyt wielu świetnych towarzyszy kierowanych przez sztuczną inteligencję. Uważam, że Alyx [z Half-Life 2] była ostatnią. To w porządku. Ogólnie ludzie nie mają z tym problemu […]. Tym, czego nie robi AI, jest reagowanie na to, co dzieje się wokół. Nie obserwuje toczących się obok wydarzeń. Nie interesuje się tym. Spędziliśmy więc sporo czasu, pracując nad tym, by Elizabeth zwracała uwagę na świat, reagowała na niego i współtworzyła go. Wzmocnić te cechy ma fakt, że przez cały czas [w grze] przebywała w zamknięciu. Ale nawet i bez tego ludzie zawsze się rozglądają. Kiedy idziesz ulicą, nie kroczysz jak robot. A tak zazwyczaj robi AI.
Dodaje:
Wypełniliśmy więc świat rzeczami, które zainteresowały Elizabeth i z którymi mogłaby wchodzić w interakcje. Dodaliśmy też różne stany emocjonalne prezentowane przez odpowiednie animacje. Wszystkiemu towarzyszą stosowne dźwięki. Umieszczenie jej w wirtualnym uniwersum było jednym z najtrudniejszych zadań i jednocześnie jedną z najważniejszych rzeczy.

Czytaj dalej
17 odpowiedzi do “BioShock Infinite: „Stworzenie AI Elizabeth było najtrudniejszym i najważniejszym zadaniem””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mam nadzieję że im się uda, Ela naprawdę zapowiada się na ciekawą postać 🙂
W gameplay’u od razu mi się spodobała 😉 .
kurcze jescze wgl nie gralem
Cholera, ale jestem napalony na tę grę. Jedynka była świetna, w dwójkę nie grałem ale jeżeli uda im się w Infinite wykreować równie interesujący świat i ciekawą, wciągającą fabułe na co sądząc po gameplayach i trailerach się zanosi to nie wiem czy nie będzie to jeden z głównych pretendentów do gry roku.
Ta, jasne. W dzisiejszych czasach spreparowane wcześniej animacje w mocapie nazywa się Sztuczną Inteligencją…
Gra może się bardzo udać, chyba ją kupię
Widzę jakieś dziwne kanty na jej piersiach. Mam nadzieję, że to screen z DX9 lub 10 i na 11 będziesz wsio ok. 😀
Dorówna Alyx? Alyx była głupia, jak but za przeproszeniem, jeśli chodzi o zachowanie w czasie walki(chyba, że to tylko u mnie stała metr od przeciwnika łaskawie przyjmując na klatę serię z karabinu) +_+
@paintball_X|Nie wiem, czy naprawdę jesteś tak głupi, czy tylko udajesz. to oczywiste że animacje to nie sztuczna inteligencja. natomiast zaprogramowanie żeby postać reagowała przez tą animacje w określony sposób i w określonych sytuacjach już jest AI. Napisanie dobrej AI to ogromne wyzwanie dla programisty.
@96Beryl, przecież to pewnie będzie skrypt na skrypcie i zero losowości tych reakcji. O AI to będzie można mówić, gdy w różnych sytuacjach NPC będzie różnie reagował i się zachowywał.
Moim zdaniem kluczowe jest oddanie instynktu samozachowawczego.|Postać AI o ile sama nie wyrabia z przeciwnikami powinna uciekać, a nie starać się zadać 1 pkt obrażeń bossowi, który miażdży ją samym spojrzeniem. Alyx zazwyczaj umiała o siebie zadbać, a nawet pomóc gordonowi, i działało to też w drugą stroną, ale nie przypominam sobie by wchodziła na zombiaka.|Natomiast powstańcy w HL2 byli słabi i zazwyczaj szybko ginęli bez rozkazów, to wchodząc pod granat, to dostając ogromne obrażenia…
@Aargh – Wszystko jest skryptem, bo nic nie dzieje się w grach samo z siebie 😉 Wiadomo o co chodzi, mówi się tak potocznie.|Dziwi mnie za to, że tak trudno jest zrobić dobre AI towarzyszy, i tylko w grach, gdzie są naprawdę ważni (L4D, HL2, seria Uncharted) działa to jako tako.
@KoweK mądralo wytykający „błędy” językowe, nie odróżniasz AI od SI.
@aMermanIshouldTurnToBE – No to oświeć nas, proszę, czym to się różni?
@KoweK, to UE3 wiec cudow wizualnie nie oczekuj. Inna sprawa to ta, ze to stara Elizabeth. Aktualna wyglada nieco inaczej a i piersi tez ma mniejsze ;P
@aMermanIshouldTurnToBE|Błagam, zamilknij… >.<|mądralo, ty jak widać w ogóle nie wiesz co to jest.|AI-Artificial Intelligence|SI-Sztuczna Inteligencja
@Aargh, mam na myśli czyste wyreżyserowanie zamiast skryptu, który opierał by się na odpowiednich algorytmach. @aMermanIshouldTurnToBE, HAHAHAHAHAAHAHA.