rek
rek
17.07.2013
Często komentowane 19 Komentarze

Beyond Good and Evil 2: Sequel bardziej otwarty i rozległy

Beyond Good and Evil 2: Sequel bardziej otwarty i rozległy
W krótkim wywiadzie dla Eurogamera Michael Ancel - twórca Beyond Good & Evil 2 - ujawnił strzępek informacji o grze. Coraz więcej znaków na niebie i ziemi wskazuje, że na nowych konsolach doczekamy się jednego z najbardziej oczekiwanych sequeli, który ponadto ma zaoferować spory świat do zwiedzenia.

Jak mówi Ancel:

W pierwszej części na początku tworzyliśmy sporą planetę, gdzie mógłbyś skoczyć na biegun północny i zobaczyć dzień polarny. Ale musieliśmy się ograniczyć, bo pracowało tylko 35 osób. Nie mogliśmy zapełnić świata wszystkim, co chcieliśmy. Byliśmy sfrustrowani pod koniec prac nad „jedynką”, a kiedy zaczęliśmy prace nad kontynuacją, powróciliśmy do naszego pomysłu – jesteś wolny, możesz zwiedzać i podróżować po świecie tyle, ile zapragniesz. […] Chcieliśmy, by [sequel] nie był liniowy, by dał graczowi wolność podróżowania z planety na planetę, od miasta do miasta – i nie będą to puste miasta, rzecz jasna. 

Kto czeka na Beyond Good & Evil 2? Czy w jedynce właśnie tej wolności wam brakowało?

rek

19 odpowiedzi do “Beyond Good and Evil 2: Sequel bardziej otwarty i rozległy”

  1. W krótkim wywiadzie dla Eurogamera Michael Ancel – twórca Beyond Good & Evil 2 – ujawnił strzępek informacji o grze. Coraz więcej znaków na niebie i ziemi wskazuje, że na nowych konsolach doczekamy się jednego z najbardziej oczekiwanych sequeli, który ponadto ma zaoferować spory świat do zwiedzenia.

  2. Aż do teraz nie brakowało mi wcale 🙂 eh… teraz czekać na nową generację… Na PC już nowa generacja jest. Więc poproszę BG&E 2 zaraz, natychmiast!

  3. Czekam od kilku lat BG&E2. Mam nadzieję, że się w końcu doczekam. Na PC.

  4. Nigdy nie przepadałem za grami bardzo nieliniowymi i otwartymi – gdy widzę ogromne ilości terenu do zwiedzania czy miliony zadań pobocznych to grać mi się odechciewa. BGE bardzo mi się spodobał – świat jest otwarty, ale niezbyt wielki. Można wszystko zebrać bez mozolnego przeczesywania wielu kilometrów kwadratowych. Z niecierpliwością oczekuję sequela, ale mam nadzieję, że pod względem rozległości lokacji gra będzie przypominała pierwszą część. Że nie zmienią tej gry w typowe RPG, których dość jest na rynku

  5. @adul Podzielam Twoje obawy. Lubię otwarty świat i odrobinie nieliniowy ale nie na pokroju Assassin’s Creed i Gothic 3, lecz w stylu Wiedźmin 1 i Little Big Adventure 2. Taki otwarty świat do pewnego stopnia ograniczony, ale za to ciekawszy. Nie chcę miliony i nudne zadanie w typu „Idź, załatw i przynieś”. Ani „pusty” świat. Za dużo to niezdrowo. Lubię długie gry, ale bez przesady. Wszystko ma swoje granicy. @porky666 To prawda. PC od niedawna już osiągnął nowa i lepsza generacja. 🙂

  6. Właściwie to akurat liniowość w BG&E była ok. Fabułą w grze była fajna, można było siepowczuwać i uważnie śledzić. Jak zrobią pseudosandbox to boję się, ze gdzieś to siewszystko rozmyje. Tak btw: pierwszy teaser tej gry powstał 5 lat temu, na forum już wtedy zdazyłą wybuchnąć kłótnia o wersję pecetową (a raczej brak zapowiedzi takowej). A gry nadal nie ma i w sumie niewiadomo, kiedy będzie.

  7. Mnie nie brakowało nic. Tylko sequelu. Niech jeszcze Ancel stwierdzi, że jego zdaniem „PS4 i XO to nie next-geny”, a poczekamy kolejne dziesięć lat. | |@adul: dokładnie. Zwykle w grach, które mi się podobają, próbuję zrobić wszystko, co się tylko da. Wynik jest taki, że w Skyrimie spędziłem na jednej postaci prawie 100 godzin, a nie ukończyłem głównego wątku. I w końcu gra mi się znudziła. Nieliniowość bywa fajna, ale wszystko z umiarem.

  8. Super 😀

  9. @Demilisz Może w BG&E jest liniowość, ale też tu czuć trochę swobody. Np. możemy zwiedzić kawałek świat (niektóre lokacje – nieobowiązkowe dla dodatkowe perły i zdjęć) i robić zdjęcie wszystkie zwierzęta nawet jeśli nie jest obowiązkowy. A to jest OK i lepszy od liniowość 100%, gdzie czuć jakby my gracze prowadzone na smyczy.

  10. @Zbignieff Dokładnie. Nieliniowość jest fajny i „obowiązkowy” dodatek, ale nie można przesadzać. Tak jak nie można przyprawiać cukier za dużo do ciasta. 😉 Inaczej byłoby za słodkie, aż niedobrze.

  11. Paladyn_Rage 17 lipca 2013 o 19:44

    Żeby nie przeszarżowali. Pierwsza część gry była faktycznie perełką, której nie doceniono, a przynajmniej nie otwarto dla niej zbyt wielu portfeli. Byłby to ponury chichot historii, gdyby sequel zebrał zasłużone baty mimo hype’u i solidnej sprzedaży.

  12. Cały czas po cichu liczę, że będzie to jeden z tytułów startowych nowej generacji (byłoby to najrozsądniejsze rozwiązanie biorąc pod uwagę komercyjną porażkę pierwszej części). Czekam na ten sequel już tyle lat, że tego typu newsy wywołują we mnie już tylko okruchy ekscytacji… do czasu oficjalnej, pełnej zapowiedzi z trailerem w załączniku.

  13. Fajnie, że dobre fabularnie gry wracają;)

  14. Dajcie to na PC ;_;

  15. Ile jeszcze tych strzępek informacji będzie, drogie Ubi, dajcie wreszcie zapowiedź z pompą. Fajnie jest nakręcać graczy ale to już powoli jest przesada

  16. To chyba jeden z tych tytułów, na którego czekam z niecierpliwością odkąd tylko ukończyłem jedynke – chyba najabrdziej po „Amnesia – A Machine For Pigs” oczekiwnay przeze mnie sequel – niestety w obu przypadkach coś doczekać się nie moge..Mam nadzieje że ubi wkońcu przstanie rzucać nam ochłapy i da porządną zapowiedź lub chociaż szersze info.

  17. Tylko na konsole? Phi…

  18. @down Tak, tak. Większość wcześniejszych newsów mówiło, że to na X360 i PS3 w życiu to nie wyjdzie. Newsmani w CDA w ogóle nie wiedzą o czym piszą…

  19. Musi to na PC być. Tyle lat czekania na kontynuacje, przejście tego na starym PC, na nowym … obym dożył jeszcze tego sequela.

Dodaj komentarz